گل آپارتمانی برای محل کار: معرفی انواع گل آپارتمانی زیبا و مقاوم برای دفتر کار + عکس

رسیدن به دفتر قبل از طلوع خورشید و ترک آن در هنگام غروب، برای افرادی که عاشق فضای باز هستند، یکجورایی محرومیت واقعی از طبیعت است. استفاده از تکنولوژی مثل لامپِ نور درمانی یا لایت باکس می‌تواند کمک کننده باشد، اما افزودن گل آپارتمانی برای محل کار همان حلقه طبیعی گمشده مورد نیاز برای تلطیف فضای کاری است.

درختچه آپارتمانی

معرفی انواع گل آپارتمانی برای محل کار

گیاه آپارتمانی برای محل کار می‌تواند رطوبت اطراف میز کار را افزایش دهند، به تصفیه هوا کمک کنند و از همه مهم‌تر به جذابیت بصری دکوراسیون فضای کار شما اضافه کنند. تا زمانی که یادتان باشد حداقل یک بار در هفته به آنها آب بدهید، هیچ محدودیتی برای تعداد گیاهانی که باید در دفتر خود داشته باشید وجود ندارد. در این متن، لیستی از گیاهانی که نگهداری آسانی دارند، جمع‌آوری شده‌اند.

گل آپارتمانی برای محل کار باید آنقدر قدرتمند باشد که حتی در یک دفتر بدون پنجره نیز رشد کند، سریع با کمبود آب ضعف نکند و به تعویض سریع گلدان نیاز نداشته باشد.

(برای خرید انواع گل آپارتمانی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گل آپارتمانی برای محل کار: گل گندمی و گل اگزالیس

گل طبیعی برای میز کار: ۱٫ گیاه سانسوریا Snake Plant

طبیعت سخت گیاه سانسوریا (Sansevieria) که به عنوان گیاه مار یا زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود، تا زمانی که صاحبش بازنشسته شود به رشد خود ادامه می‌دهد. گیاه سنسوریا تنوع زیادی دارد و تمامی‌ آن‌ها از نظر قد و اندازه برابر نیستند، اما چیزیکه مهم است این است که همه‌ی آن‌ها مناسب دفاتر کاری هستند. اگر دفتر کاری شما سقف بلندی دارد از سنسوریای قد بلند استفاده کنید، اما بخاطر حمل آسان بهتر است که به دنبال سنسوریا پاکوتاه مانند “Futura Superba” یا “Whitney” باشید.

گل آپارتمانی برای محل کار: گیاه مار برای باغبانان تازه کارِ گیاهان آپارتمانی ایده آل‌ترین است. این گیاه به توجه خاصی نیاز ندارد. در روز پنج شنبه هنگام خروج از محل کار، از بطری آب خود کمی به آن آب دهید و از رشد کند این گیاه رومیزی لذت ببرید.

(راهنمای خرید گل متنی الزامی برای تمام طبیعت دوستان!)

نمایی از گیاه سانسوریا: گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای روی میز کار: ۲٫ گل بنفشه آفریقایی (African Violet)

گل بنفشه آفریقایی همیشه گلده و برگ‌های پرژی شکلش گیاهی منحصر به فرد است. بنفشه آفریقایی، مخصوصا از نوع هیبریدهای مدرن، به دلیل اینکه در شرایطی مشابه شرایط زندگی انسان‌ها، در رطوبت و دمای متوسط ​​رشد می‌کند، گزینه‌ای عالی به عنوان گل طبیعی برای میز کار است.

اگرچه نور کافی برای شکوفه‌ها ضروری است، بنفشه آفریقایی در مورد منبع نور حساس نیست و یک لامپ فلورسنت هم قابل قبول است. پنجره‌ای که رو به شمال یا شرق (با نور ملایم) باشد شرایط نور ایده آل را فراهم می‌کند. از قرار دادن این گیاه در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

گل آپارتمانی برای محل کار: بنفشه آفریقایی با جثه‌ی کوچک جزو گیاهان اداری کوچک پرطرفدار است. بنفشه های مینیاتوری با قطر کمتر از ۱۵ سانتی‌متر، حتی در کوچکترین فضاها می‌تواند یک گیاه اداری گلدار تمام عیار باشد.

(محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی را در این صفحه بیابید.)

نمایی از گل‌های صورتی بنفشه آفریقایی: گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۳٫ پیچک انگلیسی (English Ivy)

فضای کسل کننده‌ی کاری را با گیاهی منعطف مانند پیچک انگلیسی نشاط بخشید. پیچک برای رشد در داخل خانه به نور ​​و آب متوسط ​​نیاز دارد. اگر ماهیت روندگی پیچک بیش از حد هیجان‌انگیز است، پیچک‌ها را دور یک داربست یا استند چوبی همانند یک اثر هنری زنده بپیچید.

اگرچه که مارپیچ کلاسیک هدرا اصیل است و با هر گیاهی تمایز دارد، اما ارقام جدیدتر تنوع بیشتری دارند مثل گیاه «دلار نقره‌ای» و یا «ریپل زرد» که با رنگ‌های خاکستری یا طلایی خودنمایی می‌کنند. برای افرادی که هوس شاخ و برگ های فانتزی دارند، برگ‌های ژولیده گیاه Manda’s Crested عالی است.

گل آپارتمانی برای محل کار: اگر روحیه‌ی هنری دارید، گل پیچک انگلیسی مناسب شما است، این گیاه رونده می‌تواند خطوط منحنی سبز جذابی در اطراف میز شما بسازد! نگهداری آسان از ویژگی‌های خوب این گیاه است.

(گل ماه تولد خردادی ها)

نمایی از گل پیچک انگلیسی: گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای دفتر: ۴٫ زاموفیلیا (Zz Plant)

گیاه زاموفیلیا (Zamioculus zamifolia) که معمولاً به عنوان گیاه ZZ نیز شناخته می‌شود، یک ساکولنت با دو ویژگی است که آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب کرده است: تحمل بالا در برابر نور کم و همینطور رشد خوب در کم آبی.

گیاه زامیفولیا، بومی آفریقا است و با نور لامپ‌های فلورسنت هم به عنوان منبع نور، عملکرد خوبی دارد. برگ‌های نردبانی گیاه ZZ دکور دلپذیری به محیط اداری می‌بخشد. ساقه‌ها و شاخ و برگ‌های واکس خورده و تقریبا سیاه رنگ (جدیدترین گونه زاموفیلیا بلک) در کنار یک میز سفید، خیلی خیره کننده به نظر می‌رسند.

گل آپارتمانی برای محل کار: اگر می‌خواهید نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید، یک گیاه جان سخت گیرتان بیاید، روی زاموفیلیا حساب کنید! کم توقع، مهربان و سرسخت!

(برای نگهداری از کاج مطبق به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از زاموفیلیا: گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۵٫ گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

گیاه آلوئه‌ورا یکی دیگر از گیاهان جالب توجه در فضای کاری است. این گیاه به راحتی رشد می‌کند، شاید تنها چیزکه شما را به چالش اندازد، یک عنصر ضروری است و آن هم نور زیاد است. آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان، برای پنجره اداری آفتابی است. اگر میزی در نزدیکی یک پنجره آفتابی دارید، گیاه را در آنجا قرار دهید و فقط از طبیعتش لذت ببرید، زیرا این ساکولنت‌ها فقط هر دو هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد.

آلوئه باربادنسیس استاندارد به اندازه کافی برای هر فضای اداری مدرنی جذاب است، یا از مدل‌های پاکوتاه آن یا خالدار  استفاده کنید. آنها را در یک خاک مخلوط کاکتوس شنی پرورش دهید تا از زهکشی عالی خاک خیالتان راحت شود.

گل برای محل کار: اگر یک پنجره آفتابی در دفترکارتان دارید، خرید گیاه آلوئه ورا بهترین گزینه است. این گیاه هر دو هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد و اگر خاک آن به خوبی زهکشی شود، دیگر نیازی به نگهداری خاصی ندارد.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی مقاوم به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه آلوئه ورا ؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای محل کار: ۶٫ گیاه فیلودندرون (Philodendron)

چه یک دفتر پر از نور طبیعی باشد و چه در گوشه‌ای دنج قرار گرفته باشد، گیاه فیلودندرون بی‌خیال با برگ‌های سبز براق و قابلیت روندگی به شادی و طراوات محیط اضافه می‌کند. اگرچه فیلودندرون اغلب برای سبد آویز استفاده می‌شود. فیلودندرون برای حفظ ظاهر سرسبز خود به رطوبت منظم نیاز دارد.

گل آپارتمانی برای محل کار: فیلودندرون یک پیچک همیشه سبز است. این گیاه بخاطر ظاهر زیبا، داشتن برگ‌های بزرگ و براق و نگهداری آسان، بسیار پرطرفدار است.

(برای آشنایی با بازارهای گل تهران به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه فیلودندرون؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۷٫ تیلاندزیا (Tillandsia)

گیاهان هوازی تیلاندسیا یا تیلاندزیا Tillandsia که برای رشد به خاک نیاز ندارند، خیلی عجیب و در عین حال شیک هستند. برای پرورش این گیاهان باید به فکر چیزی فراتر از یک گلدان باشید! مثلا می‌توانید آن‌ها را با نخ ماهیگیری به یک تکه چوب دریفت بچسبانید. شما همچنین می‌توانید یک تراریوم مینیاتوری را با انواع گیاهان هوازی پر کنید یا آن‌ها را در یک پوسته، فنجان چای یا ظرف فانتزی دیگری بچینید.

جنس Tillandsia شامل صدها گونه از خانواده bromeliad است که همگی دارای شاخ و برگ‌های سبز، نقره‌ای یا گلگون هستند. به‌عنوان اپی‌فیت‌هایی (گیاهان هوازی) که عادت به رشد در میان شاخه‌های سایه‌دار درختان دارند، به نور زیادی نیاز ندارند. اما گیاهانی که روی میزهای آفتابی‌تر هستند، بیشتر احتمال دارد که سنبله گل رشد کنند. کل گیاه را هر هفته مه پاش کنید زیرا فلس‌های اصلاح شده روی برگ‌ها، رطوبت مورد نیاز گیاه را جذب می‌کند.

گیاه برای محل کار: تیلاندسیا برای رشد به خاک نیاز ندارند، آن‌ها را می‌توانید در ظرف‌های فانتزی بر روی میز یا دیوار دفتر کاری خود نصب کنید، اسپری کردن آب به جذب رطوبت گیاه کمک می‌کند.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی کم نور به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از گیاه تیلاندزیا بر روی چوب، گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای روی میز کار: ۸٫ اگزالیس (Oxalis)

گیاه اگزالیس که به نام شبدر نیز شناخته می‌شود، گیاهان آپارتمانی هستند که خواه گیاه شکوفا شود یا نه، به دفتر رنگ می‌بخشد. این گیاهان از نظر ظاهری شبیه به پروانه‌های رنگارنگ هستند. از قضا، برخی از انواع اگزالیس به عنوان علف‌های هرز چمن تلقی می شوند. این گیاهان در رطوبت کم به خوبی عمل می‌کنند اما برای بهترین رنگ به نور روشن نیاز دارند.

گل آپارتمانی برای محل کار: گیاه اگزالیس با برگ‌های مثلثی شکل بنفش رنگ، شبیه به بال پروانه است. در بهار با گل‌های شیپوری سفید و صورتی جلوه‌گری می‌کند.

(برای آشنایی با گل های آپارتمانی معطر به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از گیاه اگزالیس با لبه‌های قرمز، گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای محل کار: ۹٫ بگونیا رکس (Rex Begonia)

خیلی وقت‌ها ارقام جواهر مانند بگونیا رکس را برای میز اداری نادیده نمی‌گیرند. همه‌ی زیبایی طبیعت در شاخ و برگ این گیاه است! گیاه بگونیا رکس در ده‌ها رقم با خال خال‌ها، رگه‌ها و حتی طرح‌های چرخشی در سایه‌‌زنی نقره ای، بنفش، قرمز و سبز خودنمایی می‌کنند.

بافت‌های مختلف برگ‌ها با موج‌ها و طرح‌های رنگارنگ، در گونه‌های مختلفی بنام «ویترای»، «مارمادوک» و «اسکارگو» متمایز می‌شوند. بگونیا رکس در نور کم خوب رشد می‌کنند، اما برای رشد به رطوبت کافی نیاز دارند.

گل آپارتمانی برای محل کار: بگونیا زیبا است، اما خیلی کند رشد می‌کند. این گیاه در نور متوسط حال خوبی دارد و دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد برایش مناسب است.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی زینتی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از گیاه بگونیا رکس، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۱۰٫ بامبو خوش شانس (Lucky Bamboo)

نام رایج بامبو خوش شانس نام واقعی برای این گیاه نیست! پرورش دهندگان گاهی اوقات ساقه‌های خوش شانس بامبو را به شکل‌های سرگرم کننده‌ی مارپیچ، بافت یا حتی قلب در می آورند.

ساقه‌های بامبوی خوش‌شانس که به حال خود رها می‌شوند، در نهایت به شکل‌های مدل یافته خود در می‌آیند، این گیاهان به کندی رشد می‌کنند. بامبو لاکی در محیط های کم نور به خوبی رشد می کند و زمانی که ساقه ها در آب غوطه‌ور هستند می‌توانند بدون خاک رشد کنند.

گیاه برای محل کار: بامبو خوش شانس با ظاهری جذاب و رشد کند، مناسب دفاتر کاری لاکچری است! این گیاه را می‌توان در گلدان‌های شیشه‌ای بدون خاک، فقط با آب پرورش داد.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی سریع الرشد به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از بامبو خوش شانس؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای روی میز کاری: ۱۱٫ پتوس (Pothos)

گیاه پوتوس یا پتوس، یک گیاه سبز و مقاوم است! اکثر افرادیکه گیاه آپارتمانی دارند، محال است که یک گیاه پتوس در خانه و یا محل کار آن‌ها نباشد!

اگر آن را در خاکی با زهکشی خوب مرطوب نگه دارید، یک گیاه سریع‌الرشد جذاب است. فقط حواستان باشد که دور از دسترس حیوانات خانگی قرار گیرد، چون برای آن‌ها سمی است.

بسیاری از مردم دوست دارند پتوس را در کنار دیوارها یا درختان بلند بکارند تا در امتداد دیوارهای اتاقک یا دفتر بالا رود. اما ممکن است در هم بپیچند، بنابراین قیچی دفتر را در دسترس داشته باشید!

گل آپارتمانی برای محل کار: پوتوس نور روشن و غیرمستقیم را دوست دارد، اما اگر تحت نور فلورسنت یا در شرایط کم نوربه نقطه ای کاهش یابد، هرگز شکایت نمی‌کند.

(برای آشنایی با معانی رنگ گل رز در ولنتاین به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از گیاه پتوس در گلدان چوبی، گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای دفتر: ۱۲٫ کاکتوس (Cactus)

برای انتخاب کاکتوس از بین خانواده بزرگ و زیبای آن، کار سختی خواهید داشت. انواع بسیار قابل ستایشی وجود دارد که به عنوان گیاهان اداری در فضای سربسته رشد می‌کنند. دو گروه از کاکتوس‌ها شامل کاکتوس‌های خاردار و کاکتوس‌های برگ‌دار هستند.

برخی از کاکتوس‌ها شکوفه می‌دهند، مانند کاکتوس کریسمس (از نوع کاکتوس برگ‌دار) که یک گیاه زیبا و بسیار بادوام در تمام طول سال است. همچنین کاکتوس عید پاک که گیاهی برای رشد آسان است، به خصوص برای مبتدیان.

گل آپارتمانی برای محل کار: کاکتوس‌ها گیاهان اداری کاملی هستند، زیرا نیازی به هرس ندارند و رشد آنها کند است، بنابراین به ندرت نیاز به تعویض گلدان پیدا می‌کنند. تنها اخطار این است که آنها برای رشد به مکان آفتابی‌تری نیاز دارند.

(برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس گوش خرگوشی در گلدان سفید، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۱۳٫ گیاه گندم (Spider Plant)

گل گندم یا گیاه گندمی، گیاهان آپارتمانی و گیاهان اداری سریع الرشد هستند. آن‌ها برگ‌های قوسی شکلی دارند که به صورت روبان‌های حالت گرفته خودنمایی می‌کنند. زمانیکه بالغ شوند، گل‌های ریز ستاره‌ای شکلی بر روی آن‌ها ظاهر می‌شود. آنها دفاتر گرم و مرطوب را ترجیح می‌دهند و در مکان‌هایی که نور غیرمستقیم دارد، خوب رشد می‌کنند.

برای افزایش عمر، آنها را از دریچه های تهویه مطبوع که باعث خشکی هوا می‌شوند دور نگه دارید. اگر گیاه گندمی شما در طول زمان کمی پراکنده به نظر می‌رسد، باید گلدان تعویض شود تا ریشه‌های آن فضای بیشتری برای انتشار داشته باشند.

بهترین گیاه برای محل کار: اگر به دنبال یک گیاه سرحال با عمر طولانی هستید، گیاه گندمی گلدان مورد نظر شما است. این گیاه برای طراحی مینیمالیست عالی است!

(برای آشنایی با ایده خلاقانه در روز مادر این صفحه را از دست ندهید.)

نمایی از گل گندمی، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۱۴٫ گیاه اسپاتی فیلوم (Pease Lily)

برگ‌های سبز براق و بزرگ گیاه اسپاتی فیلوم برای تدارک یک طبیعت جذاب عالی است. این گیاه نماد امید و شفا نیز هست. اگر از شرایط رشدش راضی باشد، دو بار در سال گل های بیضی شکل سفید رنگی می‌دهد. با این حال، اسپاتی فیلوم نیاز به توجه دارند، بنابراین گیاهی نیست که بتوانید آن را فراموش کنید.

اسپاتی فیلوم یا گیاه نیلوفر آرامش را در یک نقطه نزدیک پنجره قرار دهید که نور فیلتر شده دریافت کند. این گیاه خاک گلدانی که زهکشی خوبی دارد ترجیح می‌دهد.

گیاه اسپاتی فیلوم با افتادن برگ‌هایش به شما نشان می‌دهد که آب می‌خواهد. گیاه اسپاتی فیلوم، یکی دیگر از گیاهانی است که اگر حیوان خانگی خود را به محل کار می آورید باید مراقب آن باشید، زیرا برای حیوانات سمی است.

گل آپارتمانی برای محل کار: اسپاتی فیلوم یک گیاه لاکچری و زیبا برای طراحی دکور دفاتر اداری است. این گیاه نیاز به مراقبت دارد. حواستان باشد که برای حیوانات سمی است.

(برای نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا به این صفحه مراجعه کنید.)

گیاه اسپاتی فیلوم ، گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای روی میز کار: ۱۵٫ گیاه یشم (Jade Plant)

گیاه یشم که گاهی به آن گیاه پول نیز معروف است،  خوش شانسی و رفاه به دفتر کار خود بیاورید. این ساکولنت ها دارای برگ‌های ضخیم و گوشتی به رنگ سبز اشکی شکل هستند که در جهت عمودی رشد می‌کنند.

داشتن نور کافی برای کمک به رشد گیاهان، مخصوصا ساکولنت ها، نکته‌ای کلیدی است. در عوض، ساکولنت ها را در مناطق آفتابی قرار دهید، اما نه در زیر نور مستقیم خورشید، در غیر این صورت برگ ها می‌سوزند.

گل آپارتمانی برای محل کار: انواع ساکولنت‌ها، مثل گیاه یشم، بافت و جذابیت بصری فراوانی را به فضای کاری شما می‌آورد. مطمئن شوید که حیوانات خانگی به ساکولنت ها دسترسی نداشته باشند زیرا برای حیوانات سمی است.

(برای نگهداری از گیاه حسن یوسف این صفحه را از دست ندهید.)

گیاه یشم، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۱۶٫ فیکوس بنجامین/انجیر گریان (Weeping Fig /Ficus Tree)

درخت انجیر گریان یا درخت فیکوس یک درخت همیشه سبز است که معمولاً در مناظر داخلی اداری، تجاری و خرده فروشی‌ها استفاده می‌شود زیرا عمر بسیار طولانی، حدود ۵۰ سال، دارد.

برگ‌های آن معمولاً بیضی‌های سبز براق کوچک هستند. فیکوس بنجامین گونه‌های متعددی دارد. این گیاه رؤیایی، آفتاب و آب فراوان دوست دارد! بنابراین مکانی را انتخاب کنید که رسیدگی به آن فراموشتان نشود.

گیاه آپارتمانی برای محل کار: خرید درختچه انجیر گریان یا فیکوس بنجامین، راهی عالی برای پرکردن گوشه‌ای از دفتر است. از آنجاییکه فیکوس بنجامین دوست ندارد زیاد جابجا شود، یک جای ثابت برای آن انتخاب کنید.

(برای نگهداری از گیاه برگ انجیری به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از فیکوس بنجامین، گل آپارتمانی برای محل کار

گل برای محل کار: ۱۷٫ گیاه برگ بیدی یا قلب ارغوانی (Spiderwrot)

گیاه برگ بیدی، گیاه ریز اندام با شاخ و برگ‌های بنفش بسیار زیبا است که روی میز یا قفسه خیلی شیک و مناسب به نظر می‌رسد. این گیاه به حداقل مراقبت نیاز دارد و با کمی نگهداری، برگ‌های شاداب و زیبایی تولید می‌کند.

گیاه برگ بیدی، عاشق رطوبت است، اما اگر دفتر شما خشک است، هفته‌ای یک بار گیاه را به عنوان بخشی از برنامه آبیاری، به مه پاش دعوت کنید. اگر برگ‌ها به رنگ قهوه‌ای تغییر کردند، برنامه مه پاشی را هر چند روز یکبار افزایش دهید. فقط حواستان باشد که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا از سوختگی برگ جلوگیری شود.

گل آپارتمانی برای محل کار: گیاه برگ بیدی، در خاک گلدان معمولی و تقریباً هر نوری خوب عمل می‌کند. با این حال، هر چه گیاه نقش و نگار بیشتری روی برگ‌های خود داشته باشد، نور بیشتری هم برای رشد نیاز دارد.

(برای نگهداری از گیاه دراسنا این صفحه را از دست ندهید.)

گیاه برگ بیدی ؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گیاه آپارتمانی برای محل کار: ۱۸٫ گیاه نخل شامادورا الگانس (Parlor Palm)

نخل پارلور یا نخل شامادورا الگانس، گیاهی برازنده برای محل کار است؛ که شاخ و برگ سبز رنگ سرخس مانند خود را حتی با یک نسیم کوچکی، حرکت می‌دهد. مقداری نور غیرمستقیم، نه خیلی روشن و نه خیلی سایه را ترجیح می دهد.

نخل شامادورا الگانس، با نور کم سازگار است و نمی‌تواند آبیاری زیاد را تاب آورد، به همین دلیل، به یک گیاه اداری فوق العاده جذاب تبدیل می‌شود که می‌تواند دفتر کار را بدون هیچ تلاشی از جانب شما، زیبا نگه دارد.

آبیاری هفتگی باید آن را سیراب کند. نگران پژمرده شدن آن با فراموش کردن آبیاری نباشید، برگ‌های گیاه زرد می‌شوند تا پیامی مبنی بر اینکه زمان آبیاری من فرا رسیده است، را اعلام کنند.

گل آپارتمانی برای محل کار: از آنجایی که نخل شامادورا الگانس رشد کندی دارد، برای چندین دهه دوام می‌آورد، تهویه مطبوع را تحمل می‌کند و به ندرت نیاز به تعویض گلدان دارد.

(برای نگهداری از گیاه سرخس این صفحه را از دست ندهید.)

گیاه نخل شامادورا الگانس؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۱۹٫ گیاه فیتونیا (Nerve Plant)

اگر دفتری با نور کم دارید، آن را با گیاه فیتونیا پرنشاط کنید. برگ‌های سبز بیضی شکل آن با رگه‌های عمیق، اغلب به رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا صورتی تزئین شده‌اند.

با این حال، گیاه فیتونیا از گیاهانی نیست که فراموش شوند، بنابراین باید به یاد داشته باشید که آن را بصورت منظم آبیاری و با مه پاش مرطوب کنید زیرا رطوبت دوست دارد.

اگر در مضیقه باشد، آن را خواهید فهمید زیرا به معنای واقعی کلمه زمانی که پژمرده است، برگ‌هایش می‌افتد و زمان آبیاری را هشدار می‌دهد.

گل آپارتمان برای محل کار: گیاه فیتونیا در دفاتر کم نور، نور فلورسنت اداری را تحمل می‌کند، البته ممکن است که رگه‌های رنگی آن کمرنگ شوند، ولی طراوتش را از دست نمی‌دهد. گلدان کوچکی از گیاه فیتونیا بر روی میز کار، طبیعت را با شما همراه می‌کند.

(برای نگهداری از گیاه دیفن باخیا این صفحه را از دست ندهید.)

گیاه فیتونیا، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۲۰٫ نخل لیندا (Ponytail Palm)

نخل لیندا، به لطف برگ‌های سبز و سوزنی شکل خود، محیط شادی را در محل کارتان می‌سازد. بدون در نظر گرفتن نام، این گیاه در واقع یک ساکولنت است و نخل نیست.

هنگامی که این درختچه در یک گلدان کم عمق رشد می‌کند، اما تا اندازه‌ای که بشود آن را روی میز کاری قرار داد. با توجه به یک گلدان بزرگتر، می تواند به عنوان یک گیاه کفپوش ۲ متر رشد کند. نخل لیندا، گیاهی است کند رشد با عمر طولانی است. این گیاه نسبت به بی‌توجهی شما مقاوم است.

گل آپارتمانی برای محل کار:  برای شاد نگه داشتن نخل لیندا، آن را در قسمتی از دفتر کار قرار دهید که نور روشن و غیر مستقیم دارد. آن را در یک گلدان راحت با مخلوط خاک کاکتوس/گلدان با پیت ماس ​​اضافی مخلوط کنید تا خاک غنی شود. آبیاری هر ۱۰ روز تا دو هفته؛ ساقه پیازی آب را نگه می‌دارد.

(برای نگهداری از گیاه لیندا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از نخل لیندا، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۲۱٫ گیاه مارانتا (Prayer Plant)

گیاه مارانتا با طرح و نقش غیر عادی روی شاخ و برگ سبزش، جالب توجه است. البته، این گیاه در زمان‌های مختلف روز، متفاوت و جذاب است. برگ‌های آن در طول روز صاف است، اما در شب، شبیه دست‌هایی که برای دعا بلند می‌شوند، جمع می شوند.

مسلماً گیاه مارانتا، ساده‌ترین گیاه برای رشد و نگهداری نیست. آنها در برابر خشکی مقاوم نیستند و از بودن در نزدیکی دستگاه‌های تهویه بیزارند. اما آنها می‌توانند در گوشه‌های سایه‌ای از دفتر زندگی کنند که گیاهان دیگر توان زندگی در آنجا را ندارند. و آنها در مورد نوع خاکی که ارائه می‌شود، زیادی سختگیر نیستند.

گل آپارتمانی برای محل کار: برای سرحال نگهداشتن گیاه مارانتا، آبیاری باید مکرر باشد تا مطمئن شوید که خاک همیشه کمی مرطوب است. گیاهان دعا به دمای اتاق یا آب گرم نیاز دارند، بنابراین از آب سرد اجتناب کنید.

(برای نگهداری از کاکتوس این صفحه را از دست ندهید.)

نمایی از گیاه مارانتا ، گل آپارتمانی برای محل کار.

گیاه آپارتمانی برای محل کار: ۲۲٫ گیاه برگ قاشقی (Peperomia)

گیاه برگ قاشقی دارای شاخ و برگ‌های نرم اما محکم است که در انواع بافت‌ها و رنگ‌ها وجود دارد، بنابراین سخت است که یک ظاهر مشترک را به جنس Peperomia بچسبانید. با این حال، همه آنها همتای اداری ایده آلی هستند زیرا به ندرت نیاز به تعویض گلدان دارند. رشد آهسته، مقاومت به خشکی (برگ های آبدار آب را نگه می‌دارند)، نگهداری آن‌ها را آسان می‌کند.

این گیاه بی‌توجهی شما را می‌بخشد؛ اما حواستان باشد زمانی که خاک تا عمق دو سانتی متری، خشک شد آبیاری کنید، به ندرت آن را کود دهید و آن را در نور غیر مستقیم قرار دهید. گل برگ قاشقی در گلدان‌های گل ارکیده یا خاک گلدان معمولی با مقداری پیت ماس ​​اضافه شده رشد می‌کنند.

گل آپارتمانی برای محل کار: گیاه برگ قاشقی یکی از مظلوم‌ترین و مهربان‌ترین نوع گیاه آپارتمانی است. با کمی توجه، زیبایی بی‌نظیری در اختیارتان می‌گذارد. گیاه برگ قاشقی برای قرار گرفتن روی میز کاری عالی است.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه برگ قاشقی؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای دفتر: ۲۳٫ گیاه برگ عبایی (Cast Iron Plant)

از دلایلی که چرا گیاه برگ عبایی را Cast Iron Plant می‌نامند و در ادارات بسیار محبوب است؛ این است که به توجه کمی نیاز دارد و خیلی مقاوم است. به لطف برگ‌های سبز تیره و براق، در طراوت بخشی گوشه‌ای از یک دفتر کار، بسیار عالی است.

گیاه برگ عبایی محکم و مقاوم، در شرایط کم نور به خوبی رشد می‌کند و به آبیاری زیادی نیاز ندارد. تنها چیزی که واقعاً می‌خواهد این است که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید که باعث سوختن برگ‌های آن می‌شود.

گل آپارتمانی برای محل کار: گیاه برگ عبایی از آن گیاهان مقاوم است که در برابر کم آبی و کم نوری همچنان پا برجا می‌ماند، نور مستقیم را از آن دور کنید چون برگ‌هایش می‌سوزند.

(برای نگهداری از گیاه زاموفیلیا این صفحه را از دست ندهید.)

گیاه برگ عبایی، گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای محل کار: ۲۴٫ گیاه آگلونما نخشید (Chinese Evergreen)

گیاه آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی، از شرایط کم نور دفاتر استقبال می‌کند. اما قطعا نور را دوست دارد!  آن‌ها همچنین، کند رشد هستند، بنابراین حجم برگ‌های بزرگ و براق آن خیلی زود زیاد نمی‌شود. گیاه آگلونما به عنوان یک گیاه اداری بسیار محبوب است زیرا نگهداری آسانی دارد.

این گیاه با برگ‌های نقش دار، ظاهر کاملا متفاوتی دارد. آگلونما در نور کم به خوبی رشد می‌کند، ولی اگر می‌خواهید نقش و نگار هرچه برگ‌ها باقی بمانند، به گرما و نور بیشتری نیاز دارند. اگر هوای دفتر خشک است، گیاه خود را اسپری کنید. فقط فراموش نکنید که این گیاه برای حیوانات به شدت سمی است.

 گل آپارتمانی برای محل کار: یکی از گیاهان پرطرفدار برای فضاهای کاری و آپارتمانی گیاه آگلونمااست. این گیاه مقاوم است، اما حواستان باشد که با نامهربانی طولانی مدت کم نیاورد. اگرچه در کم نوری دوام می‌آورد، اما نور تغذیه‌ی خوبی برای حفظ طراوت و ماندگاریاین گیاه است.

(برای نگهداری از گیاه کروتون به این صفحه مراجعه کنید.)

گیاه آگلونما نخشید ؛ گل آپارتمانی برای محل کار

گل آپارتمانی برای دفتر کار: ۲۵٫ گیاه شفلرا (Dwarf Umbrella Tree)

اگر دفتر شما روشن است، درختچه شفلرا مناسب شما است. این یک گیاه آپارتمانی گرمسیری با برگ‌های سبز ظریف که شبیه گلبرگ‌های گل یا به نظر بسیاری شبیه چتر است، خودنمایی می‌کند. این گیاه برای دفاتری اداری کوچک، که همیشه در چشم باشد، عالی است.

درختچه شفلرا، می تواند برگ‌های سبز، رنگارنگ یا تقریباً سفید تولید کند. درخت شفلرا با نام «Dazzle» دارای برگ‌های تقریباً سفید است و شفلرا مدل «Gold Capella» دارای برگ‌های رنگارنگ طلایی و سبز است.

گل آپارتمانی برای محل کار:  آنجایی که شفلرا به سمت منبع نوری متمایل می‌شود، ممکن است مجبور شوید هر از چند گاهی گیاه را بچرخانید تا رشد متعادل‌تری داشته باشد. اگرچه نور بیشتری را ترجیح می‌دهد، اما این گیاه با هر نوع نورپردازی اداری (به جزو نور مستقیم خورشید) سازگار است.

(برای نگهداری از گیاه شفلرا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه شفلرا؛ گل آپارتمانی برای محل کار

سوالات متداول درباره خرید گل آپارتمانی برای محل کار:

خرید کدام گیاه برای دفتر کار خوش شانسی می‌آورد؟

تصور می‌‍شود در فنگ شویی، گیاهان خاصی باعث رفاه و خوش شانسی می‌شوند. آنها شامل گیاه پول، بامبو خوش شانس و گیاه یشم هستند.

 گل آپارتمانی برای محل کار: بامبو خوش شانس

یک گیاه اداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی، گیاهی که نور کم را تحمل می‌کند، نیازی به آبیاری یا کوددهی بیش از حد و همینطور نیازی به هرس زیادی ندارد، یک گیاه اداری عالی است. گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری و همینطور گیاهان تصفیه کننده هوا در این گروه جای می‌گیرند.

(برای نگهداری از گیاه پتوس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از دسته گلی رنگارنگ در مجموعه گل آپارتمانی برای محل کار

آیا ساکولنت‌ها برای نگهداری در ادارات گزینه‌ی خوب هستند؟

اگر پنجره‌ای روشن دارید، ساکولنت‌ها می‌توانند بهترین گل آپارتمانی برای محل کار باشند که طبیعت زیبایی روی میز اداری شما بسازند. بسیاری از گونه‌ها کوچک باقی می‌مانند اما هنوز هم جذابیت بصری زیادی را ارائه می‌دهند. این مدل گیاهان، به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

منبع مطلب

مجموعه ای از ساکولنت‌ها، گل آپارتمانی برای محل کار
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گل آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات