۱۱ ایده‌ خلاقانه برای سورپرایز روز مادر: چگونه در روز زن، همسر و مادرمان را خوشحال کنیم؟

یکی از عزیزترین و باارزش‌ترین افراد در زندگی ما مادر است. کسی که پیدا کردن راهی برای قدردانی از او یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. با وجود این، روز مادر فرصتی برای ابراز احترام، افتخار و عشق به مادران است؛ البته که روز مادر روز گرامیداشت زنان هم هست و به نام روز زن هم شناخته می‌شود. روزی برای بزرگداشت آنها و قدردانی از تلاش‌های مادرانه‌ای که برای فرزندان و جامعه خود انجام داده‌اند. باید بدانیم ایده‌ی بزرگداشت روز مادر فقط راه سرگرم‌کننده‌ای برای نشان دادن قدردانی از فردی نیست که بی‌قید و شرط ما را دوست دارد. مادر کانون محفلی است که تمام خانواده را در کنار هم نگه می‌دارد و هدیه‌ای که شما به او می‌دهید نه تنها باعث افزایش روحیه‌ی او می‌شود بلکه با جمع شدن دور هم به اتحاد خانواده هم کمک می‌کند. ما امروز در این مطلب می‌خواهیم به معرفی ایده‌های سورپرایز روز مادر بپردازیم.

11 ایده‌ خلاقانه برای سورپرایز روز مادر

ایده سورپرایز روز مادر

جشن روز مادر به ما این امکان را می‌دهد تا در مورد افراد خانواده، با هم بودن و ارتباطمان با آنها بیشتر تامل کنیم. همه‌ی ما مادر خود را دوست داریم اما گاهی اوقات بیان کردن آن چندان کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. واقعا لازم نیست برای نشان دادن عشق و علاقه‌ی خود، کار فوق‌العاده‌ای انجام دهید یا کادوی گران‌قیمت تهیه کنید. کمی وقت با او بگذرانید و با واژه‌ها و کارهای ساده به او نشان دهید چقدر دوستش دارید.

با استفاده از ایده‌های خلاقانه روز مادر و سورپرایز روز مادر می‌توانید همه در کنار هم برای شادکردن مادر خود برنامه بچینید و این روز را برای او به یادماندنی کنید.

(در گل باما ایده باکس گل ولنتاین متنوعی برای خرید وجود دارد.)

11 ایده‌ خلاقانه برای سورپرایز روز مادر

یازده ایده‌ی خلاقانه برای سورپرایز روز مادر

حالا که زمان کمی تا روز مادر باقی مانده، چه هدیه‌ای می‌توانیم برای او تهیه کنیم؟ اگر ایده‌هایتان را پیش از این آماده کرده‌اید و برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌اید که خیلی هم عالی است. اما اگر در این مدت اندک باقی‌مانده تا روز مادر هنوز تصمیمی نگرفته‌اید، نگران نباشید. مطمئنا مادرها از یک هدیه‌ی متفکرانه قدردانی می‌کنند اما آنچه برای روز مادر مهم است قیمت هدیه‌ای که می‌خرید نیست، بلکه بزرگترین و ارزشمندترین هدیه می‌تواند صرف کردن وقت برای او باشد.

بسته به اینکه مادر شما به چه چیزی علاقه دارد، می‌توانید هدیه‌های زیادی به او بدهید. نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ لیست بهترین ایده‌های خلاقانه روز مادر را که در ادامه برایتان می‌آوریم، چک کنید. ایده‌هایی برای هدیه‌های دست‌ساز که می‌توانید در زمانی کوتاه آماده کنید و لبخند رضایت را بر لبهایش بنشانید.

عشق و احترام تنها در هدیه‌های لاکچری و گران‌قیمت معنا پیدا نمی‌کند، روش‌های معنادار زیادی برای جشن گرفتن روز مادر و سورپرایز روز مادر هست که می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با آنها آشنا شوید.

(در گل باما با انواع گل رز آشنا شوید.)

ایده‌های عالی برای روز مادر

۱٫ کاردستی گل‌های کاغذی – کاردستی گل گلی برای سورپرایز روز مادر

هدیه دادن گل معمولا یکی از بهترین ایده‌ها برای سورپرایز روز مادر است. یک دسته گل هدیه یا سبد گل هدیه از مجموعه‌ای از گل‌های مورد علاقه‌ی او می‌توانید بسیار عالی باشد و یا اگر مادرتان عاشق نگهداری از گیاهان آپارتمانی است، می‌توانید یکی از آنها را برایش تهیه کنید.

اما می‌دانید هیجان‌انگیزتر از خرید یک دسته گل آماده چیست؟ بله، یکی از ایده‌های خلاقانه برای روز مادر آماده کردن دسته گلی کاغذی است که خودتان برایش زمان گذاشته‌اید. اگر خواهر یا برادر هم دارید، می‌توانید از آنها کمک بخواهید. این کار حتی ارزش دسته گل شما را هم بیشتر می‌کند.

تمام آنچه نیاز دارید هم وسایل ساده‌ای مانند قیچی، کاغذهای رنگی، روبان و چسب است. می‌توانید آموزش ساخت انواع گل‌های کاغذی را در اینترنت پیدا کنید و دست به کار شوید. در نهایت دسته گل خود را با یک روبان پارچه‌ای یا کاغذی تزیین کنید و کارت تبریک روز مادر هم به آن اضافه کنید.

با نوشتن جملاتی مانند “دوستت دارم“، “روزت مبارک” و غیره روی کارت و قرار دادن آن روی دسته گل کاغذی خود، سورپرایز روز مادر را کامل کنید.

گل‌های کاغذی برای روز مادر

۲٫ دفترچه‌ای از جنس خاطرات قدیمی – سورپرایز روز مادر با طعم نوستالژی

سال‌ها پیش یکی از عادات جذاب خانواده‌ها، چاپ کردن عکس‌ها بود. البته شاید هنوز هم بعضی از خانواده‌ها این رسم و عادت را دارند. اما از وقتی دوربین‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند پا به میان گذاشتند عکس‌ها به ذخیره شدن در لپ‌تاپ و گوشی محدود شدند.

شاید چاپ کردن عکس‌های خاص بتواند یکی از ایده‌های خلاقانه برای روز مادر امسال باشد. با استفاده از برخی از بهترین عکس‌های خانوادگی یک آلبوم درست کنید. عکس‌هایی که در سفر یا دورهمی‌ها گرفته‌اید را انتخاب کنید و آنها را چاپ کنید. سپس یک آلبوم یا دفترچه‌ی کوچک از جنس خاطرات بسازید. کنار هر عکس با کمک دیگر اعضای خانواده چیزی بنویسید یا نقاشی کنید. حتی می‌توانید چند تا از عکس‌ها را با هم در یک صفحه پرینت بگیرید.

مطمئنا این ایده بسیار جذاب و دوست‌داشتنی برای سورپرایز روز مادر خواهد بود و خاطرات خوشی را هم زنده خواهد کرد. در کنار این هدیه‌ی خاطره‌انگیز یک باکس گل رز هم می‌تواند حسابی باعث شادمانی شود.

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

دفترچه نوستالژی هدیه و سورپرایز روز مادر

۳٫ تدارک صبحانه برای روز مادر – با مسئولیت پذیری او را متعجب کنید 🙂

صبحانه‌های همیشه حاضر و آماده‌ای که مادر تهیه می‌کند برای ما تبدیل به یک عادت شده است. فکر می‌کنم بهتر باشد یک بار برنامه تغییر کند. بدون اینکه از قبل چیزی بگویید صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوید و آماده کردن صبحانه برای مادر و باقی خانواده را بر عهده بگیرید. خرید نان تازه، آماده کردن چای و قهوه و یا آبمیوه و حتی درست کردن پنکیک ایده‌ای است که حتما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

صبحانه‌ای که با عشق آماده شده باشد حتما عالی خواهد بود. ایده‌ی خلاقانه‌ی دیگر برای روز مادر می‌تواند درست کردن یک وعده‌ی غذایی با همدیگر باشد. این کار را با شادی و هیجان انجام دهید و برای یادآوری خاطره‌ی آن، عکس گرفتن را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید برای سورپرایز روز مادر کمی متفاوت‌تر باشید هم پیشنهاد می‌کنیم یک دسته گل رز بخرید و آن را روی میز غذا بگذارید تا زیبایی و عشق را دوچندان کنید.

(برای عرض تسلیت، سبد گل ترحیم انتخاب خوبی است.)

آماده کردن یک وعده‌ی غذایی برای شگفت زده کردن مادران

۴٫ آماده کردن یک دسر یا شیرینی دسته جمعی

روز مادر بدون یک کیک یا شیرینی خوشمزه تکمیل نمی‌شود. البته شاید فکر کنید خریدن کیک یا شیرینی آماده راحت‌تر است اما مطمئن باشید کیکی که با کمک همه‌ی اعضای خانواده، کوچک و بزرگ، آماده می‌شود، چیز دیگری است. کیک یا دسرهایی با دستورالعمل‌های ساده انتخاب کنید و در نهایت آنها را برای روز مادر تزیین کنید.

روی کیک سورپرایز روز مادر می‌توانید با استفاده از شکلات، تبریک روز مادر یا نام او را بنویسید و در نهایت دور هم نوش جان کنید.

تهیه‌ی یک دسر یا شیرینی دست جمعی در روز مادر

۵٫ سورپرایز مادر و همسر با مشاهده فیلم محبوب آنها

با شرایط قرنطینه‌ای که به خاطر ویروس کرونا پیش آمده شاید ایده‌ی خرید بلیت کنسرت و یا حتی سینما و تئاتر خیلی کاربردی نباشد. با وجود این راه‌های دیگری برای خاطره‌انگیز کردن روز مادر وجود دارد. یکی از ایده‌های خلاقانه روز مادر و سورپرایز روز مادر امسال می‌تواند تماشای فیلم یا کنسرت مورد علاقه‌ی او در خانه و همه در کنار هم باشد.

اگر می‌خواهید بیشتر حال و هوای سینما برایتان تداعی شود آماده کردن یک ظرف ذرت بوداده هم می‌تواند کمکتان کند. این لحظه‌های با هم بودن و با هم فیلم تماشا کردن را دست کم نگیرید. البته فروشگاه‌های اینترنتی مثل گلفروشی آنلاین گل باما نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد برای اینکه یک باکس گل لاکچری یا حتی باکس گل حروف با اول نام مادر یا همسرتان سفارش دهید و او را غافلگیر کنید.

با یک فیلم عالی در روز مادر، انها را سورپرایز کنید

۶٫ دسر میوه‌های شکلاتی برای سورپرایز روز مادر

احتمالا درست کردن میوه‌های شکلاتی کاری نیست که مادرتان هر روز برای خودش انجام دهد. اما این ایده برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. میوه‌هایی مانند موز و توت فرنگی برای این کار عالی هستند. با فرو کردن توت فرنگی و یا تکه‌های موز در ظرف شکلات آب شده، به سادگی می‌توانید این دسر جذاب را درست کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم در نهایت کنار ظرف با شکلات بنویسید “دوستت دارم مادر“. مطمئن باشید این کار او را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد.

دسر روز مادر یک سورپرایز خوشمزه برای روز زن

۷٫ کارت پستال رنگی تبریک روز مادر

به غیر از خرید باکس گل هدیه یا شیرینی و شکلات، شما می‌توانید هدیه ای منحصر بفرد برای روز مادر درست کنید. تهیه‌ی یک هدیه‌ی دست‌ساز مانند کارت پستال به بهترین شکل ممکن می‌تواند علاقه و عشق شما را به او نشان دهد. این کار را می‌توانید با کمک خواهر یا برادر کوچکتر خود انجام دهید و هرکس با دستخط یا نقاشی‌های خود کارت پستال را تزیین کند.

با روبان‌های رنگی یا گل‌های کاغذیمی‌توانید کارت پستال را تزیین کنید اگر چه شاید نوشتن “دوستت دارم مادر” یا “روزت مبارک” برای سورپرایز روز مادر به نظر کافی باشد.

(برای خرید و بررسی قیمت گل ولنتاین سری به گل باما بزنید.)

کارت پستال رنگی سورپرایز روز مادر

۸٫ برای سورپرایز روز مادر یک مهمانی دورهمی تدارک ببینید

نظرتان در مورد یک مهمانی غافلگیرکننده چیست؟ شما می‌توانید با کمک پدر، خواهر و برادر خود یک مهمانی غافل‌گیر کننده برای سورپرایز روز مادر برگزار کنید. برای این مهمانی غذاها و دسرهای مورد علاقه‌ی او را آماده کنید و یک سبد گل رز با رنگ‌های مورد علاقه‌ی او را سفارش بدهید.

مطمئن باشید بسیار هیجان‌زده خواهد شد چون احتمالا انتظار چنین چیزی را ندارد. عشق و قدردانی شما همراه با یک سورپرایز شیرین، روز مادر را به یکی از خاص‌ترین و به یادماندنی‌ترین روزهای زندگی او تبدیل خواهد کرد. در این مهمانی که به خاطر قرنطینه بهتر است کم جمعیت و ساده برگزار شود، با بازی کردن، پانتومیم، مرور خاطرات شیرین قدیمی و غیره هیجان آن را بیشتر کنید و از دور هم بودن نهایت لذت را ببرید.

مهمانی روز مادر برای سورپرایز کردن مادران

۹٫ ساخت یک هدیه‌ی دست‌ساز

هر آنچه شما با عشق برای مادرتان درست کنید برایش ارزشمند خواهد بود، پس چه بهتر هدیه‌ای به او بدهید که به او کمک کند آرامش بیشتری داشته باشد. پیشنهاد ما درست کردن یک چشم‌بند خواب سفارشی است. برای درست کردن این چشم‌بند می‌توانید از یک پارچه‌ی رنگی یا طرح‌دار استفاده کنید.

آن را به سلیقه‌ی خود تزیین کنید و با دوختن یک کش یا بند، چشم‌بند را آماده کنید. چشم‌بندی که شما که دوخته‌اید حتما آرامش و خواب خوشی برای مادرتان به ارمغان می‌آورد.

گاهی برای سورپرایز کردن مادران در روز مادر، نفس یک کار ارزشمند از ارزش ذاتی هدیه‌ای که با آنها می‌دهیم.

کاردستی برای سورپرایز روز مادر

۱۰٫ هدیه‌های کلاسیک، انتخابی عالی برای مناسبت روز زن

شاید برایتان عجیب باشد اما هدیه‌های کلاسیک همیشه برای مادرها بسیار محبوب هستند. خرید یک دسته گل لاکچری دوست‌داشتنی با شکوفه‌های مورد علاقه‌ی او، یک جعبه شکلات و یا جواهرات همگی نمادهایی از عشق هستند که هیچوقت کهنه و قدیمی نمی‌شوند و برای سورپرایز روز مادر می‌توانید به سراغ آنها بروید. اگر سلیقه‌ی مادر خود را کاملا نمی‌شناسید و یا وقت کافی برای خرید هدیه‌ی مناسب او ندارید این ایده‌های کلاسیک بسیار کارساز خواهند بود.

گل‌هایی مانند گل لاله، ارکید، میخک، پیونی و انواع گل رز برای روز مادر و آماده کردن یک سبد گل لاکچری بسیار عالی خواهند بود. اگرچه هر گل و هر رنگی می‌تواند نماد خاصی داشته باشد اما برای روز مادر آنچه مهم است عشق و علاقه‌ی شماست که پشت گل‌ها خودنمایی خواهد کرد.

ایده‌ی کلاسیک سورپرایز روز مادر - گل‌های تازه و زیبا

۱۱٫ حضورتان را به مادر و همسرتان هدیه بدهید!

برای خیلی از مادرها هیچ چیزی بهتر از وقت گذراندن باکیفیت در کنار همسر یا فرزندانشان نیست. به مادر یا همسر خود وقتی اختصاص دهید تا در کنار هم باشید. چیزی را انتخاب کنید که مورد علاقه‌ی شما باشد، مثل تماشای یک فیلم، خوردن شام یا ناهار در کنار هم و حتی مرور خاطرات و آلبوم خانواده.

در بعضی مواقع هم می‌توانید با انجام دادن کارهای خانه و یا کم کردن مسئولیت‌های او، کمک کنید وقت بیشتری را به خودش اختصاص دهد. فرصت کتاب خواندن و یا بیرون رفتن آخر هفته با دوستان می‌تواند برای یک مادر فرصت کم‌پیدا و در عین حال بسیار ارزشمندی باشد.

برای سورپرایز روز مادر، خلاقیت داشته باشید!

تمام آنچه برای آماده کردن و ساختن هدیه‌های ساده و دست‌ساز گفتیم ایده‌های خلاقانه و خوبی برای شاد کردن مادر یا همسر شما است. انتخاب هدیه‌ای مناسب برای روز مادر لزوما نباید گران و یا استرس‌زا باشد. استراتژی‌های زیادی هست که به یافتن هدیه مناسب روز مادر و نشان دادن عشق و قدردانی شما نسبت به آنها کمک می‌کند.

برای مثال برای مادر یا همسر خود هدیه‌ای تهیه کنید که از قبل می‌دانید دوست دارد. اگر شناخت کاملی از مادر یا همسر خود داشته باشید خیلی راحت می‌توانید هدیه‌ی مناسب او را برایش تهیه کنید. برای مثال خرید عطر یا محصول مراقبت از پوست، لباس یا پارچه‌ی مورد علاقه‌ی او و هرچیزی که می‌دانید برنامه‌ای برای خرید آن دارد، انتخابی است که بی‌شک برای شاد کردن او موثر خواهد بود.

شاید اولین گزینه برای سورپرایز روز مادر؛ خرید گل روز مادر باشد! اما خیلی اوقات با خلاقیت بیشتر می‌توانیم شور و انرژی بیشتری در قلب زنان و مادران ایجاد کنیم. هدیه‌هایی که با عشق درست می‌شوند نیز گاهی اوقات می‌توانند پرمعناترین هدیه‌ها باشند.

ساختن یک کارت پستال دست‌ساز برای هیچ سن و سال خاصی نیست. پس برای او یک کارت پستال بسازید و برای همسر یا مادرتان بنویسید که چه احساسی در مورد او دارید و از خاطرات ارزشمندتان یادآوری کنید. مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی که خاطرات خوش و احساس نوستالژی را به ارمغان می‌آورد نیز به یادماندنی و شگفت‌انگیز است. البته برای آماده کردن هدیه‌های دست‌ساز با عشق تمام آنچه ما در این مطلب گفتیم برای شما مفید خواهد بود. امیدواریم بتوانید روز خوبی را برای مادرتان رقم بزنید.

مقالات مرتبط

نظرات

هجده + هجده =

الیکا پورخان
16 ژانویه 2022

عالی بود دستتون درد نکنه ممنون قشنگ بودن

نوزده + 20 =

الیکا پورخان
16 ژانویه 2022

خیلی قشنگ بود باحال هم بود ولی بچه ها توی ایام کرونا باید چکار کنن نمیتونن کسی رو دعوت کنن مهمونی هم نمیگیرن یازده تا ایده هم برای بچه ها بزارین

18 + 8 =

اضافه کردن نظر جدید