گیاهان آپارتمانی کم نور: گیاهان آپارتمانی که در نور کم بیشترین دوام را دارند!

همه‌ی ما بر این باور هستیم که نگهداری گل و گیاه نیازمند آب، خاک و نور کافی است. اما حالا که حیاط و باغچه‌ی شخصی یا یک بالکن بزرگ آفتاب‌گیر ندارید ولی عاشق طبیعت هستید، از نگهداشتن گل و گیاه دلسرد نشوید. در این متن، ما با معرفی لیستی بلند بالا از گیاهان آپارتمانی کم نور (Low light indoor plants)که با کمترین مهارت باغبانی با شما هم خانه ‌می‌شوند، قصد داریم که شما را برای تدارک یک باغ کوچک خانگی دعوت کنیم.

گیاهان آپارتمانی کم نور

معرفی گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که با کمترین توقع، سخاوتمندانه طراوتشان را نثار شما  می‌کنند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما برخی از این گیاهان حتی در فضاهای سایه، بهتر از زیر نور مستقیم خورشید رشد می‌کنند و دوام می‌آورند.

اگر عاشق گل و گیاه هستید و دوست دارید به جای دکورها و تزئینات مصنوعی بی‌جان، از طبیعت سرزنده و شاداب بهره ببرید اما فضای خانه‌تان را مناسب نمی‌دانید، مطمئنا از بررسی این لیست لذت خواهید برد و برای خرید گیاهان آپارتمانی کم نور ترغیب می‌شوید.

اگر عاشق نظم هستید و دکور مینیمالیسم را دوست دارید یا اگر دکور فنگ‌شویی را می‌پسندید و از تماشای گیاهان با شاخ و برگ‌های پریشان کیف می‌کنید، تمامی این گیاهان زیبا را می‌توانید از گل فروشی آنلاین گل باما با یک تماس، سفارش دهید.

گیاهان آپارتمانی کم نور

راهنمای خرید گیاهان آپارتمانیِ کم نور برای باغبان‌های تازه کار

ما یک پیشنهاد ناب برای شما داریم، قبل از اینکه دست به کار شوید و برای خرید گل به گل فروشی آنلاین گل باما سری بزنید یا برای تغییر روحیه به بازار گل بروید، لیست نام گیاهان سازگار و مقاوم که ما برای باغبانان تازه کار تدارک دیده‌ایم را در گوشه‌ی ذهن داشته باشید:

  1. نخل شامادورا Chamaedorea: مقاوم‌ترین نوع گیاهان خانگی
  2. درختچه‌ی دراسنا Dragon tree: ازسرسخت‌ترین درختچه‌ها با برگ‌های رنگی
  3. نخل سیکاس رولتا: محبوب‌‌ترین نخل‌های آپارتمانی زینتی
  4. گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی: سازگارترین نوع گیاه آپارتمانی
  5. فیکوس بنجامین: معروف به درختچه‌ی شادی
  6. فیلودندرون برگ قلبی: کم توقع‌ترین گیاه آپارتمانی
  7. پوتوس: فرشته‌ی سخاوتمند منزل شما
  8. آگلونما: مناسب برای باغبان‌های تازه کار
  9. دیفن باخیا: سازگاری با نور کم
  10. سانسوریا: یک ساکولنت واقعی و جذاب.

سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱٫ گیاه پوتوس طلایی (Devil’s Ivy)

گیاه پتوس که به نام aka pothos نیز معروف است، حتی در بدترین شرایط، با انرژی و سرزندگی تمام رشد می‌کند. این گیاه به دلیل رشد بی‌وقفه‌ و ساقه‌های رونده، بیشتر مناسب فضای داخلی خانه است، چون با چنین رشد سرعتی‌اش اگر در باغچه باشد، به سایر گیاهان مجال زندگی و خودنمایی نمی‌دهد.

سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 1. گیاه پوتوس طلایی (Devil's Ivy)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۲٫ گیاه آگلونما (Chinese Evergreen)

گیاه آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی، همانطور که از نامش مشخص است همیشه سرسبز و باطراوت است. گیاه همیشه سبز با نور کم می‌سازد، اما حواستان باشد که یک یا دو بار در سال خاکش را عوض کنید. این گیاه برای باغبان‌های تازه‌کار یک نوع ایده‌آل است.

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 2. گیاه آگلونما (Chinese Evergreen) 

نخل زینتی گیاهان آپارتمانی کم نور: ۳٫ سیکاس رولوتا (Sago Palm)

اگر همیشه آرزو داشتید که یک نخل زیبا در منزل نگهداری کنید، ما نخل آرزوهایتان را در این متن به شما معرفی می‌کنیم: نخل سیکاسرولوتا Sago Palm. دکوراسیون شما با زیبایی نفس‌گیر این گیاه تکمیل می‌شود. اگرچه نباید از آن انتظار داشته باشید که مثل نخل‌های جزیره‌ی قناری برایتان رشد کند، اما با سرسختی‌اش، طراوت بی‌نظیری برایتان می‌سازد.

نخل زینتی گیاهان آپارتمانی کم نور: 3. سیکاس رولوتا (Sago Palm)

درختچه‌ی رؤیایی گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۴٫ گیاه فیکوس بنجامین (Weeping Fig Tree)

گیاه فیکوس بنجامین Weeping Fig Tree با برگ‌های ابلق و انبوه‌اش زیبایی رؤیایی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اگر آبدهی این گیاه بصورت منظم انجام شود، طراوتش تمام‌شدنی نیست.

درختچه‌ی رؤیایی گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 4. گیاه فیکوس بنجامین (Weeping Fig Tree)

مهربان‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی کم نور: ۵٫ فیلودندرون برگ قلبی (Heart-Leaf Philodendron)

فیلودندرون برگ قلبی Heart-Leaf Philodendron، ‌علاوه بر برگ‌های براق و قلبی شکلش، بسیار گیاه سازگار و مهربانی است. این گیاه با نور کم به خوبی کنار می‌آید. این گیاه چون ساقه‌های رونده دارد و برای اینکه زیباییش به هدر نرود باید یا آن را به سقف آویز نصب کرد یا برای آن یک داربست چوبی زیبا تهیه کرد.

مهربان‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی کم نور: 5. فیلودندرون برگ قلبی (Heart-Leaf Philodendron)

عجیب‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۶٫ گیاه آناناسی یا گازمانیا (Bromeliads)

گیاه آناناسی یا گازمانیا Bromeliads بسیار گیاه زیبا و دلربایی است. خیلی جالب است که این گیاه، اگر آفتاب نبیند، فقط با نور فلور‌سنت زنده می‌ماند. آن را برای تزئین در حمام بگذارید، رطوبت آنجا، به این گیاه جان می‌دهد.

عجیب‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 6. گیاه آناناسی یا گازمانیا (Bromeliads)

گیاهانِ آپارتمانیِ کم نور با نقش و نگارهای نقره‌ای: ۷٫ گیاه پوتوس ابلق

گیاه پوتوس ابلق (Silver Pothos) با نقش و نگارهای نقره‌ای رنگ روی برگ‌های قلبی شکلش، بسیار زیبا و دیدنی است. این لکه‌های نقره‌ای با قرار گرفتن در نور خورشید بیشتر می‌درخشند و هر چقدر نور کمتر باشد، برگ‌ها سبزتر می‌شوند. با این حال برای ادامه‌ی زندگی، زیاد بد قلق نیست و هر چند رشدش به حداقل می‌رسد، اما در نور کم دوام می‌آورد.

گیاهانِ آپارتمانیِ کم نور با نقش و نگارهای نقره‌ای: 7. گیاه پوتوس ابلق

عضو خوش رنگ خانواده گیاهان آپارتمانی کم نور: ۸٫ گیاه فیتونیا (Nerve Plant)

گیاه فیتونیا Nerve Plant نیز همانند سایر گیاهان، طبیعتا نور روشن را ترجیح می‌دهد، اما در نور کم هم حس بدی ندارد، فقط اینکه طراحی جذاب روی برگ‌هایش کم‌رنگ یا ناپدید می‌شود، وگرنه به خوبی رشدش را کنترل می‌کند و خود را با شرایط وفق می‌دهد.

گیاه فیتونیا (Nerve Plant)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۹٫ دیفن باخیا (Dieffenbachia)

برای گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)، نور غیر مستقیم ایده‌آل‌ترین وضعیت است. توصیه می‌شود حتی اگر در مقابل پنجره‌ی آفتاب‌گیر و بزرگی قرار گرفته باشد، خصوصا در بهار و تابستان که گیاه در حال تولید برگ‌های جدید و لطیف است، سعی کنید جلوی نور را با پرده‌ی ضخیم بگیرید.

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 9. دیفن باخیا (Dieffenbachia) 

سخاوتمندترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱۰٫ گیاه گندمی (Spider Plant)

گیاه گل گندمی Spider Plant بخاطر سازگاری بالایش بسیار معروف و پرطرفدار است. این گیاه آنقدر سخاومتند است که می‌توانید با قلمه زدن آسان، گلدانی جدید به دوستانتان هدیه دهید. اگر برای مدتی نگهداری از آن را فراموش کنید، گیاه گندمی صبورانه شما را می‌بخشد و پر قدرت برایتان رشد می‌کند.

سخاوتمندترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 10. گیاه گندمی (Spider Plant)

گیاه آپارتمانیِ کم نور: ۱۱٫ گیاه آگلونما (Red Aglaonema) – نقاشی بی‌نظیر طبیعت

گیاه آگلونما لب ماتیکی Red Aglaonema با رنگ‌آمیزی عالی صورتی و سبز همانند یک اثر هنری بسیار زیبا است که با دیدنش مدت‌ها حال دلتان خوب می‌شود. این گیاه به همان اندازه که زیبا است، مهربان نیز هست و با کمترین شرایط نگهداری، دوام می‌آورد. شاید بر اثر کمبود نور کمی رنگ‌هایش کدر شوند، ولی طراوتش را از دست نمی‌دهد.

گیاه آپارتمانیِ کم نور: 11. گیاه آگلونما (Red Aglaonema) - نقاشی بی‌نظیر طبیعت

زیباترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱۲٫ گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا Calathea با رده‌های قرمز و صورتی، مجموعه‌ی کوچک گلخانه‌ی شما را رنگین و جذاب می‌کند. این گیاه، نور کم را دوست دارد و ناگفته نماند که کاملا غیر سمی است و برای حیوانات خانگی شما اصلا خطری ندارد.

زیباترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 12. گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه آپارتمانی کم نور: ۱۳٫ گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant) – کم توقع و مهربان

گیاه زاموفیلیا یا ZZ Plant یکی از فوق‌العاده‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور است. این گیاه نه تنها از نور کم ناراحت نمی‌شود، بلکه در برابر کم آبی نیز دوام می‌آورد. از نظر ظاهری نیز با برگ‌های سبز و مومی شکلش که برخی اوقات سیاه به نظر می‌آیند و ساقه‌های محکم و مقاومش بسیار زیبا و تماشایی است.

گیاه آپارتمانی کم نور: 13. گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant) - کم توقع و مهربان

لاکچری‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱۴٫ گیاه سانسوریا (Snake Plant)

گیاه سانسوریا Snake Plant یک ساکولنت واقعی است که بخاطر کشیدگی و طراحی بی‌نظیر برگ‌هایش، بسیار معروف شده و در هر سالن شیک و لاکچری جای گرفته است. گیاه سانسوریا نگهداری بسیار آسانی دارد. با نور خورشید به وجد می‌آید، اما در برابر نور کم هم چندان آزرده‌خاطر نخواهد ‌شد. شاید تنها چیزی که حیات این گیاه لاکچری را به خطر می‌اندازد، زهکشی نامناسب خاک باشد.

لاکچری‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 14. گیاه سانسوریا (Snake Plant)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۱۵٫ گیاه هویا کارنوزا یا پیچ شمعی (Wax Plant)

کارشناسان باغبانی اظهار دارند که گیاه هویا wax Plant اصلا جزو گیاهان آپارتمانی کم نور دسته‌بندی نمی‌شود چون عاشق نور است. اما با تجربه‌ای که به دست آمد، نشان داد که در مقابل نور کم نیز چندان رشد بدی ندارد. در ضمن زیاد به کمبود کود و آبدهی منظم حساس نیست. اگر به دنبال یک گیاه بی‌دردسر و زیبا می‌گردید هویا انتخاب مناسبی است. فقط گاهی برگ‌های زیبایش را با پنبه‌ی الکی، برای جلوگیری از آفات، تمیز کنید.

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 15. گیاه هویا کارنوزا یا پیچ شمعی (Wax Plant)

درختچه‌ی با ابهت در میان گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱۶٫ نخل دراسنا (Dragon Tree)

برگ‌های خوشه‌ای نخل دراسنا یا Dragon Tree که منظم و محکم به سمت بالا روییده می‌شوند، گیاه مناسب دکور مینمالیسم است. این گیاه با برگ‌های سبز که رگه‌های از رنگ قرمز در آن دیده می‌شود، ظاهری جذاب و خاص دارد. جالب است بدانید که نور مستقیم به این گیاه آسیب می‎‌زند و بنابراین نور کم و سایه جایگاه ایده‌آل آن است.

درختچه‌ی با ابهت گیاهان آپارتمانی کم نور: 16. نخل دراسنا (Dragon Tree)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۱۷٫ گیاه شفلرا یا پنجه کلاغی (Dwarf Umbrella Plant)

گیاه شفلرا Schefflera Arboricola، انتخاب عالی برای مکان‌های کم نور است. آن‌ها از نور شدید بیزارند. این گیاه دوست دارد در نور کم، به آرامی رشد کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در عرض مدت کمی به درختچه‌ی بزرگی تبدیل شود.

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 17. گیاه شفلرا یا پنجه کلاغی (Dwarf Umbrella Plant)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۱۸٫ گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم Peace Lily جزو گیاهان گرمسیری است، گرما، رطوبت و نور برای این گیاه حیاتی است. در نور غیر مستقیم رشدش کم می‌شود. این گیاه همان که در نور کم طراوتش را نصیبتان می‌کند کار بزرگی کرده است، دیگر نباید از آن انتظار داشته باشید که برایتان گل بدهد.

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: 18. گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

برنده‌ی گیاهان آپارتمانی کم نور: ۱۹٫ گیاه برگ قاشقی (Peperomia Obtusfolia)

این گیاه کوچک و زیبا با برگ‌های ضخیم و قاشقی شکلش، هم حیوان خانگی دوست دارد و هم نور کم را تحمل می‌کند. شاید بتوان گفت که نور شدید حتی با برگ‌های این گیاه آسیب می‌رساند. اگر بخواهیم برنده‌ی این لیست را معرفی کنیم، مدال مقاوم‌ترین گیاه در نور کم به گیاه پپرومیا قاشقی می‌رسد.

برنده‌ی گیاهان آپارتمانی کم نور: 19. گیاه برگ قاشقی (Peperomia Obtusfolia)

مقاوم‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۲۰٫ نخل شامادورا (Parlor Palm)

گیاه شامادورا (Parlor Plam) به نام نخل ویکتوریا نیز معروف است. نخل ویکتوریا با مقاومت و تکثیر بالا، گوشه گوشه‌ی خانه‌ی شما را پر می‌کند. در نور متوسط و غیر مستقیم خوب دوام می‌آورد. نخل شامادورا با ابهت و زیبا است و برای تدارک یک دکور متفاوت، انتخابی ایده‌آل است.

مقاوم‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: 20. نخل شامادورا (Parlor Palm)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۲۱٫ سرخس شاخ گوزنی (Staghorn Fern)

سرخس شاخ گوزنی (Staghorn Fern) در محیط‌های مرطوب با نور غیر مستقیم شاهکار طبیعت را برایتان در گلدان کوچکش به نمایش می‌گذارد. برگ‌های آبشاری و زیبای این گیاه در سقف آویز یا روی استند بسیار تماشایی است.

سرخس شاخ گوزنی (Staghorn Fern)

گیاه کم نورِ دوستدار حیوانات خانگی: ۲۲٫ سرخس لانه پرنده (Bird’s Nest Fern)

لبه‌های موج‌دار برگ گیاه سرخس لانه پرنده Bird’s Nest Fern با رنگ سبز کمرنگ، عجیب حس آرامش به انسان می‌بخشد. اگر به دنبال گیاهی هستید که هم در نور کم طاقت بیاورد و هم برای حیوانات خطرناک نباشد، این گیاه برای شما است.

(انتخاب سبد گل پول برای هدیه دادن ایده‌آل است.)

سرخس لانه پرنده (Bird's Nest Fern) دوستدار حیوانات خانگی

گیاهان آپارتمانی کم نور: ۲۳٫ نخل لیندا (Ponytail Palm)

نخل زینتی لیندا (Ponytail Palm) را با ظاهری عجیب و زیبا، می‌تواند یک گلدان رومیزی کوچک یا یک درخت بزرگ و کامل باشد. اما مهم این است که در هر سایز و شکل و شمایلی با کم و زیاد نور می‌سازد و طراوت کم نظیرش را به نمایش می‌گذارد.

نخل لیندا  (Ponytail Palm) زیبایی کم نظیر

فریبنده‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور: ۲۴٫ درخت پول (Money Tree)

اگر به دنبال درختچه‌ای زیبا و بزرگ و با ظاهری متفاوت هستید که نور غیر مستقیم را تحمل کند، درخت پول یا گیاه پاچیرا انتخاب بجایی است. تنه درخت بافته شده، ظاهری مرموز و فریبنده به این گیاه بخشیده است.

درخت پول یا گیاه پاچیرا (Money Tree) فریبنده‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۲۵٫ گیاه برگ انجیری (Monstera)

شاید حتی فکرش را هم نکنید که گیاه مونسترا یا برگ انجیری که از دل نقاط گرمسیری به خانه‌های ما راه پیدا کرده است تحمل نور کم را داشته باشد. اما ما امتحان کرده‌ایم که این درختچه‌ی زیبا، در نور کم نیز همچنان زیبا و باوقار می‌ماند. البته سرعت رشدش به حداقل می‌رسد ولی چیزی از خوبی‌ها آن کاسته نمی‌شود.

گیاه برگ انجیری (Monstera)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۲۶٫ گیاه سینگینیوم پودوفیلوم (Arrowhead Plant)

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم (Arrowhead Plant) با برگ‌های فراوان و ساقه‌ای تنومند، یک گیاه زیبای دیگر برای رشد در نور کم است. مراقبت از این گیاه بسیار آسان است و به همین دلیل برای افرادی که تجربه‌ی داشتن گیاه آپارتمانی را ندارند، گزینه‌ی مناسبی است.

(انواع باکس گل لاکچری را در گل باما مشاهده کنید.)

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم

عضو رنگارنگ گیاهان آپارتمانی کم نور: ۲۷٫ گیاه بگونیا رکس (Begonia Rex)

اگرچه  گیاه بگونیا رکس (Begonia Rex) در مقابل نور مستقیم درخشان، با شور و حال و رنگارنگ‌تر است و با رویش برگ‌های جدید، رنگ‌های قرمز و بنفش عمیقی روی آن‌ها نقش می‌بندد. اما چه کنیم که فضایش را نداریم و مجبور هستیم این گیاه عجیب و زیبا را در محیطی کم نور پرورش دهیم. در نور کم با کمی رنگ پریدگی ولی با طروات و جان‌دار، دوام می‌آورند.

گیاه بگونیا رکس (Begonia Rex) جزو رنگارنگ گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانیِ کم‌نور: ۲۸٫ گیاه دراسنا لایم لایت (Dracanea Limelight)

گیاه دراسنا (Dracanea Limelight) با برگ‌های سبز رنگ و پهنش‌، بسیار گیاه کم توقع و نیرومندی و یک کارخانه‌ی تولید هوای سالم است. این گیاه برای منزل شما همانند  یک فیلتر هوا، برای دفع بنزن، فرمالدهید، زایلن و تولوئن عمل می‌کند. بنابراین در کنار این گیاه از تنفس هوای پاک لذت خواهید برد.

(برای خرید باکس گل هدیه به گل باما سر بزنید.)

گیاه دراسنا (Dracanea Limelight)

گیاهان آپارتمانیِ کم نور: ۲۹٫ گیاه سرخس کیمبرلی کوئین (Kimberly Queen Fern)

همانطور که قبلا هم ذکر شد، سرخس‌ها جزو گیاهان انعطاف‌پذیر و سازگاری هستند. آن‌ها می‌توانند در شرایط مختلف و با کمبود نور دوام بیاورند. سرخس کیمبرلی کوئین Kimberly Queen Fern به نسبت سایر سرخس‌ها که برگ‌های پریشانی دارند، جمع و جور تر است.

گیاه سرخس کیمبرلی کوئین (Kimberly Queen Fern)

گیاهانِ آپارتمانی کم نور: ۳۰٫ گیاه آکواریومی ماریمو موس بال (Marimo Moss Ball)

جای گیاه آبزی و آکواریومی ماریمو موس بال (Marimo Moss Ball) در گلدان شیشه‌ای یا آکواریوم شما خالی است. این گیاه از آب تغذیه می‌کند و به نور زیادی هم نیاز ندارد. در واقع نور مستقیم را اصلا دوست ندارد. فقط برای نگهداری از این گیاه عجیب و دوستداشتنی هر دو هفته یکبار، آب آنرا عوض کنید.

گیاهانِ آپارتمانی کم نور: 30. گیاه آکواریومی ماریمو موس بال

خرید انواع گل و گیاه آپارتمانی کم نور – گل فروشی آنلاین گل باما

یکی از موضوعات پرطرفدار مخاطبان در این مطلب بلاگ گل باما به اتمام رسید. امیدواریم توانسته باشیم تمامی گیاهان آپارتمانی کم نور مد نظر شما را به خوبی معرفی کرده باشیم. در طی نظرات شما همواره از ما می‌خواهید که در انتهای متن به محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی ما به فروش می‌رسد، بیشتر بگوییم. از شما دعوت می‌کنم سری به صفحه محصولات گل و گیاه آپارتمانی ما بزنید. بعلاوه از شما دعوت میکنم به سایر بخش‌های گل فروشی اینترنتی ما قدم بگذارید و از نظرات خودتان ما را بهره‌مند کنید.

سفارش اینترنتی سبد گل رز، باکس گل رز، سبد گل هدیه، سبد گل ترحیم و غیره در فروشگاه گل باما امکان‌پذیر است. بعلاوه بهترین قیمت گل ولنتاین را می‌توانید از ما بخواهید و بهترین باکس گل ولنتاین را بخرید. امیدوارم سفیران طراوات و تازگی ما بزودی میهمان گلدان‌های منازل شما باشند.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات