محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: اسامی گیاهان آپارتمانی زینتی + عکس

با گیاهان آپارتمانی زینتی: شاهکارهای طبیعت را به منزل بیاورید

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که دلتان برای داشتن گیاهان آپارتمانی زینتی غنج می‌رود اما دست خوبی برای نگهداری گل‌ها ندارید و هر بار هر گیاهی را به منزل آورده‌اید به جای اینکه شاهد لحظه لحظه قد کشیدنش باشید، پژمرده شدنش را می‌بینید، این متن مخصوص شما است. در اینجا ۳۲ نوع گیاه آپارتمانی، از گیاهان کوچک و مینیاتوری ساکولنت‌ها (گیاهان گوشتی) گرفته تا نخل‌های زینتی معرفی می‌شوند که فقط با کمی مراقبت برایتان سبز می‌مانند. این مجموعه بر اساس زیبایی و نگهداری آسان برای افرادی با هر سطح مهارتی از باغبانی، دسته‌بندی شده است.

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی

با خرید گیاهان آپارتمانی زینتی طبیعت زنده و پویا را با تمامی عظمتش به خانه‌ می‌آورید. اگر می‌خواهید روحیتان عوض شود، گیاهان بهترین انتخاب هستند. بدون اینکه متوجه شوید، خیلی لطیف، شما را به یک باغبان تبدیل می‌کنند. در ضمن علاوه بر زیبایی بخشی، باعث تصفیه و پاکسازی هوای منزل نیز می‌شوند. با گذر از میان این گیاهان، در صورتیکه آن‌ها با شرایط منزل شما سازگار و هماهنگ بودند به گل فروشی آنلاین گل باما سفارش دهید تا با یک تماس آن‌ را درب منزل شما تحویل دهند.

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱٫ گیاه کراسولا آربورسینز (Crassula arborescens)

اگر به دنبال گیاهان مقاوم در برابر کم آبی هستید، گیاه کراسولا آربورسینز انتخاب مناسبی است. گیاه کراسولا آربورسینز که به نام دلار نقره‌ای (Silver Dollar) نیز خوانده می‌شود، جزو ساکولنت‌ها یا گیاهان گوشتی قرار می‌گیرد. دلار نقره‌ای، سرحال و شاداب می‌ماند، به شرط اینکه با گلدان‌های سرامیکی که مناسب کاشت بامبو هستند، به زهکشی هر چه بهتر خاک آن‌ کمک شود.

اگر به گیاه دلار نقره‌ای، نور خوبی برسد شما را با شکوفه‌های سفید و صورتی شگفت‌زده خواهد کرد. بنابراین پشت پنجره که نور خورشید با شدت خوبی می‌تابد محیط ایده‌آلی برای آن است.

(برای خرید گل ولنتاین می‌توانید به گل باما سر بزنید.)

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: 1. گیاه کراسولا آربورسینز (Crassula arborescens)

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲٫ گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)

گیاه آپپرومیویدز (Pilea Peperomioides) که بخاطر برگ‌های گرد و براقش، به نام گیاه پول چینی Chinese Money  معروف شده است. این گیاه ظاهری بسیار جذاب و منحصر به فرد دارد، مخصوصا اگر آن را در یک گلدان کوچک و کشیده بگذارید. گیاه پول چینی گیاه سرسخت است و فقط با آب‌دهی یک روز در هفته سریع رشد می‌کند. با نور کافی، که البته لازم نیست بصورت مستقیم تابیده شود، خیلی باشکوه و زیبا خود نمایی می‌کند. می‌گویند اگر در خاک این گیاه سکه‌ای پنهان کنید، برای شما ثروت می‌آورد، امتحانش ضرر ندارد!

گیاه پول چینی یکی از گیاهان آپارتمانی زینتی است که با برگ‌های زیبا و مقاومت بالا در شرایط نگهداری مختلف می‌تواند زیبایی‌بخش خانه شما باشد.

(برای خرید سبد گل رز و باکس گل رز به صفحات مربوطه رجوع کنید.)

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: 2. گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)

جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: ۳٫ گیاه یشم (Jade Plant)

گیاه یشم یا (Crassula Ovata) یکی از ساکولنت‌های جذاب است که به دلیل ساختار منحصربه‌فرد و بوته مانندش کمی شبیه بونسای به نظر می‌آید. گیاه یشم اگر از شرایط نگهداری‌اش راضی باشد، گاها شما را با شکوفه‌های صورتی ذوق‌زده می‌کند. شدت نور در روزهای تابستانی، باعث می‌شود که برگ‌ها به قرمز و زرد تغییر رنگ پیدا کنند.

گیاه کراسولای نقره‌ای از نوع گیاهان آپارتمانی زینتی مقاوم است که حتی در روزهای گرم تابستان به آبدهی اندک نیاز دارد.

(انواع باکس گل ولنتاین را در گل باما مشاهده کنید.)

جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: 3. گیاه یشم (Jade Plant)

 

جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: ۴٫ گیاه اگزالیس یا شبدر زینتی (Oxalis Plant)

گیاه اگزالیس (Oxalis Triangularis) یا شبدر تقلبی، از نوع گیاهان آپارتمانی زینتی بومی برزیل است. البته بیشتر گیاهان آپارتمانی زینتی جزو گیاهان مناطق گرمسیری هستند به همین دلیل برای جای گرفتن در خانه‌ها بیشتر سازش دارند.

این گیاه بخاطر رنگ‌ خاص (بنفش و زرشکی) و برگ‌های پروانه مانند‌ش، طرفداران زیادی دارد. این گیاه در گلدان‌های رنگی سرامیکی، بی‌نظیر می‌شود. گیاه اگزالیس، پتانسیل این را دارد که هر روز ساعت‌ها در زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، بنابراین برای تزئین بالکن‌ها و حیاط‌های آفتابی یک نمونه‌ی باشکوه است.

اگر حیوان خانگی دارید، دقت کنید که از برگ‌های این گیاه گاز نزند که موجب مسمویتش می‌شود.

(اگر به فکر خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه هستید، به گل باما سر بزنید.)

جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: 4. گیاه اگزالیس یا شبدر زینتی (Oxalis Plant)

سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: ۵٫ گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant)

گیاه زاموفیلیا (Zamioculcas) آنچنان بدون دردسر و با وقار برایتان رشد می‌کند که باید یک اتاق را به آن اختصاص دهید. گیاه ZZ Plant یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی است. نور منزل با کمی غذای گیاه برای رشد آن کفایت می‌کند.

سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: 5. گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant)

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: ۶٫ رشته مروارید (String Of Pearls)

گیاه رشته مروارید (String of Pearls) چه گیاه خانگی بی‌نظیری است! مطمئنا از زیبایی شاخه‌های ظریف و مهره‌های گِرد و خوش‌فرمی که از آن آویزان شده است، به وجد می‌آیید. ترکیب گیاه Senecio rowleyanus برای آویز شدن از سقف یا قرار گرفتن بر روی استند بسیار مناسب است.

برای این گیاهان آپارتمانی زینتی از خاک کاکتوس با زهکشی خوب استفاده کنید و بیش از حد به آن آب ندهید که ریشه‌های آن آسیب می‌بینند؛ و اگر محل نگهداری آن به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشد‌ که خیلی عالی می‌شود.

معرفی گیاهان آپارتمانی زینتی: 6. رشته مروارید (String Of Pearls)

لوکس‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: ۷٫ گیاه تیلاندسیا (Tillandsia Plant)

تیلاندسیا (گیاهان هوازی)، از نظر نگهداری و مراقبت ساده‌ترین نوع گیاهان گوشتی یا ساکولنت‌ها هستند. تنها چیزی که این گیاهِ هوازی بدون ریشه برای ادامه‌ی حیات نیاز دارد، رطوبت موجود در هوا است. هر چقدر رطوبت بیشتر باشد این گیاه شاداب‌تر خواهد بود، چون تمامی آب مورد نیاز خود را از رطوبت هوا جذب می‌کند.

البته کار مفید دیگری که برای ماندگاری طراوت این گیاهان آپارتمانی زینتی می‌شود انجام داد و خیلی هم ظاهر زیبایی پیدا می‌کند، قرار دادن آن درون صدف دریایی کروی است. از میان انواع بیشمار گیاهان هوازی نوع (Tillandsia Oaxacana) آسان‌ترین مدل در پرورش تیلاندسیا است.

لوکس‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: 7. گیاه تیلاندسیا (Tillandsia Plant)

معرفی گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۸٫ گیاه دم الاغی (Donkey Tail Plant)

گیاه سدم مورگانیونم (Sedum Morganianum) یکی از منحصربه فردترین ساکولنت‌ها است. این گیاه با برگ‌های گوشتی زیبایش که به رنگ‌های سبز و آبی هستند و گاها در تابستان و بر اثر نور خورشید به رنگ قرمز تغییر می‌کنند، بسیار خاص و تماشایی هستند.

این گیاهان آپارتمانی زینتی از نور مستقیم خورشید لذت می‌برند، اما دقت داشته باشید که زیاد زیر خورشید نمانند، چون گرمای شدید را دوست ندارند. در هوای گرم به آبیاری منظم ( یعنی وقتی خاکش تا ۲ سانت کاملا خشک شده بود) نیاز دارند. حواستان باشد که با آبیاری زیاد، مخصوصا در روزهای زمستانی، باعث پوسیدگی ریشه‌هایش نشوید.

اگر می‌خواهید از زیبایی این گیاه آپارتمانی زینتی بیشتر لذت ببرید، آن را در گلدان‌‌های سقف آویز یا پایه‌دار بگذارید.

(برای خرید سبد گل ترحیم به صفحه‌ی مورد نظر رجوع کنید.)

معرفی گیاهانِ آپارتمانی زینتی: 8. گیاه دم الاغی (Donkey Tail Plant)

زیباترین کاکتوس گیاهان آپارتمانی زینتی: ۹٫ کاکتوس گوش خرگوشی (Bunny Ear Cactus)

این گیاه زیبا، بخاطر شاخه‌های بیضی شکل و بزرگ که شبیه به گوش‌های خرگوش است به نام کاکتوس گوش خرگوشی خوانده می‌شود. کاکتوس اپونتیا (Opuntia) یکی از معروف ترین و رایج‌ترین اناوع کاکتوس است. اگر شما به دنبال یک کاکتوسی هستید تا فضای خانه‌تان را تغییر دهد و خیلی راحت و بی‌دردسر رشد کند این گیاه همان چیزی هست که شما می‌خواهید.

کاکتوس گوش خرگوشی برای رشد به نور زیاد و آبدهی منظم نیاز دارد. این گیاهان آپارتمانی زینتی را در یک گلدان سنگی با شن‌ها و سنگ‌های رنگی تصور کنید، فوق العاده می‌شود.

(گل باما مرجعی کامل برای خرید باکس گل لاکچری است.)

زیباترین کاکتوس گیاهان آپارتمانی زینتی: 9. کاکتوس گوش خرگوشی (Bunny Ear Cactus)

مشهوترین گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۰٫ گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

گیاه آلوئه ورا جدا از اینکه برای سلامت پوست یک گیاه اعجاب‌آمیز است، برای کسانی که در نگهداری گیاه تجربه‌ی خوبی ندارند یا تازه کار هستند یک گیاه انعطاف‌پذیر و فوق‌العاده است.

کافی است که این گیاهان آپارتمانی زینتی را در خاک کاکتوس بکارید و در مکانی پر نور قرار دهید، نتیجه‌اش شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر قصد دارید به کسی گلدان هدیه دهید، آلوئه‌ورا را انتخاب کنید، این گیاه در سازگاری با محیط حرف ندارد، در ضمن با جدا کردن ساقه‌هایش، علاوه بر طراوت‌بخشی محیط، می‌تواند پوست شما را نیز سرحال بیاورد.

مشهوترین گیاهان آپارتمانی زینتی: 10. گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

گیاه آپارتمانی زینتیِ برگ قلبی: ۱۱٫ گیاه فیلودندرون (Hearleaf Philodendron)

پتوس برگ قلبی یا (Hearleaf Philodendron) یکی دیگر از گیاهان زینتی آپارتمانی است که بخاطر سرسختی و سازگاری بالایش محبوب شده است. فیلودندرون یک گیاه رونده است، بنابراین بهتر است روی استند یا سقف آویز نصب شود یا حتی برای آن یک داربست چوبی قشنگی تهیه کنید تا شاهد رشد لحظه به لحظه آن باشید.

برای طراوت این گیاهان آپارتمانی زینتی، نیازی به  آفتاب و نور مستقیم نیست، فقط هفته‌ای یکبار آبدهی این گیاه را زنده و سرحال نگه می‌دارد. فیلودندرون جزو گیاهان سخاوتمندی است، چون وقتی کمی جان گرفت و فضا را از برگهایش پُر کرد به شما اجازه می‌دهد که شاخه‌هایش را برای هدیه به دوستانتان جدا کنید. (با قرار دادن شاخه در آب، ریشه می‌دواند و آن‌گاه می‌توان گلدان جدیدی از این گیاه داشت).

گیاه آپارتمانی زینتیِ برگ قلبی: 11. گیاه فیلودندرون (Hearleaf Philodendron)

محبوب‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۱۲٫ گیاه پوتوس (Pothos Plant)

گیاه پتوس با نام علمی (Epipremnum aureum) که برخی آن را به نام گیاه لوکژ نیز می‌شناسند، یکی از معروف‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی است. این گیاه در منزل هر کسی که به گل و گیاه علاقه دارد، موجود است. ظاهرا، نام مستعار دیگر آن پیچک شیطان است، چون با سرسختی و سازگاری که دارد، کُشتن آن تقریبا غیر ممکن است.

شاخه‌های این گیاه جسورانه رشد می‌کنند و ناگزیر هستید که گلدان این گیاه را یا از سقف آویزان کنید یا مثل خانه‌های قدیم مادربزرگ‌ها، شاخه‌هایش را با نخ به در و دیوار وصل کنید. در هر حال این گیاه برای رشد کردن دنبال هیچ بهانه‌ای نمی‌گردد.

اگرچه که همه‌ی گیاهان با نور خورشید صمیمی هستند، اما پوتوس در نور کم نیز دوام می‌آورد، در ضمن آبدهی آن نیز زمانی که خاک آن کاملا خشک شد، انجام شود. معمولا هفته‌ای یکبار پروسه‌ی مناسبی است.

(برای خرید سبد گل پول به گل باما سر بزنید.)

محبوب‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی زینتی: 12. گیاه پوتوس (Pothos Plant)

محبوب‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۱۳٫ گیاه بامبو (Chinese Water Bamboo)

موفقیت بامبو یا (Dracaena Sanderiana) در جایگاه و محبوبیتی که امروز به آن دست پیدا کرده بخاطر رشد آن در آب است. دیدن ریشه‌ها درون گلدان‌های شیشه‌ای خیلی جذاب و لذت‌بخش است. حتی می‌توانید سنگ‌های رودخانه یا مرواریدها و صدف‌های مورد علاقه‌ی خودتان را در گلدان شیشه‌ای آن بگذارید.

این گیاه با قدرت تمام قد می‌کشد و رشد می‌کند، فقط اطمینان حاصل کنید که هر چند هفته یکبار آب آن را تعویض کرده و حتی‌المقدور از ریختن آب تصفیه شده شهری خودداری کنید. اگر می‌خواهید مثل گیاهان آپارتمانی زینتی سنتی آن را پرورش دهید، بامبوها را به یک گلدان با خاک کاملا زهکشی شده منتقل کنید.

محبوب‌ترین نوع گیاهانِ آپارتمانی زینتی: 13. گیاه بامبو (Chinese Water Bamboo)

محبوب‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۴٫ گیاه دراسنا (Dragon Tree)

وقتی صحبت از نگهداری درختچه‌ها با نگهداری آسان به میان می‌آید، اکثرا گزینه‌ی راحتی را نمی‌توان پیشنهاد داد، اما گیاه دراسنا (Dracaena Marginata) یک درختچه‌ی سازگار و کم دردسر است. فقط اینکه حواستان باشد تا خاک این گیاه کاملا خشک شده و سپس به آن آبدهید، بنابراین برای دفاتر کاری یا سالن‌های منازل که زیاد رفت و آمد در آن نیست گزینه‌ی مطلوبی است.

نور غیر مستقیم و دمای ثابت به این گیاهان آپارتمانی زینتی کمک می‌کند تا خیلی خوب رشد کند. نکته‌ای که در پرورش این گیاه اهمیت دارد، انتخاب گلدان مناسب برای رشد ریشه‌های این گیاه است. سعی شود به تناسب بزرگ شدن درختچه، سایز گلدان نیز تغییر کند.

محبوب‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: 14. گیاه دراسنا (Dragon Tree)

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۵٫ گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

اکثر اوقات گیاهانی که گل می‌دهند، سر سازش زیادی با محیط های بسته ندارند، اما گیاه اسپاتی فیلوم با این مسئله به خوبی کنار آمده است. نیلوفرهای صلح (Peace Lilies) گیاهان سخاوتمندی هستند، اما تا زمانیکه آن‌ها را در نور غیرمستقیم خورشید و در سایه نگهدارید. بهتر است زمانی به اسپاتی فیلوم آب دهید که برگ‌هایشان آویزان شده‌اند.

چیزی که مرگ این گیاهان آپارتمانی زینتی را می‌رساند زهکشی نامناسب خاک است. قرار دادن این گیاه در یک گلدان ساده در وسط سالن بسیار شکیل و زیبا است.

(برای خرید گل ارکیده به گل باما سر بزنید.)

گیاهان آپارتمانی زینتی: 15. گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

درختچه‌ی لاکچری گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۶٫ گیاه برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

گیاه برگ انجیری با نام علمی (Monstra Deliciosa) یک درختچه‌ی تزئینی بی‌نظیر و چشم‌نواز است. جدا از زیبایی آن با برگ‌های بزرگ و پهنش، اگر شرایط برای رشد و زندگی آن مهیا باشد این گیاه میوه هم می‌دهد! میوه‌ی آن شبیه به آناناس است و از زمان جوانه زدن تا رسیدن، حدود یکسال زمان نیاز دارد.

این گیاه گرمسیری با ظاهر زیبایش، خانه شما را بسیار جذاب و مدرن جلوه می‌دهد و یکی از گیاهان آپارتمانی زینتی محبوب است.

درختچه‌ی لاکچری گیاهان آپارتمانی زینتی: 16. گیاه برگ انجیری (Swiss Cheese Plant)

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۷٫ گیاه مارانتا (Prayer Plant)

گیاه مارانتا (Maranta Leuconeura) بیش از اینکه یک گیاه باشد یک اثر هنری است! رنگ‌‌آمیزی زیبای برگ‌های مارانتا خارق‌العاده است. چیزیکه جذابیت این گیاه را بیشتر می‌کند، حساسیت برگ‌های آن به میزان نور است. در روز برگ‌ها باز شده و در شب جمع می‌شوند. این ویژگی بارز مارانتا است که به گیاه دعا Prayer Plant معروف شده است.

گیاه مارانتا شبیه سایر گیاهان آپارتمانی زینتی، در نور غیر مستقیم و فضای مرطوب به خوبی رشد می‌کند.

گیاهان آپارتمانی زینتی: 17. گیاه مارانتا (Prayer Plant)

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۸٫ گیاه فیکوس لیراتا (Fiddle Leaf Fig)

گیاه فیکوس لیراتا (Ficus Lyrata) گیاهی مقاوم است که در جنگل‌های بارانی گرمسیری می‌تواند تا ۱۵ متر قد بکشد. درختچه‌ی گیاه فیکوس لیراتا برای طراحی دکور داخلی یک گزینه‌ی ایده‌آل است. با انتخاب مناسب گلدان، می‌توان سرعت رشد و قد کشیدن فیکوس لیراتا را تحت کنترل قرار داد.

درختچه‌ی فیوکوس نور غیرمستقیم را دوست دارد. برای آب دادن این گیاهان آپارتمانی زینتی زمانی اقدام کنید که خاک کاملا خشک و برگ‌ها نرم شده باشند.

گیاه فیکوس لیراتا

تک نخل گیاهان آپارتمانی زینتی: ۱۹٫ نخل اریکا پالم (Areca Palm)

گیاه اریکا (Dypsis Lutescens) که به طور معمول به نام نخل عصا طلایی یا نخل اریکا پالم شناخته می‌شود، با قد و قواره‌ی بلندش و برگ‌های جذاب و پَر مانندش، دکوری نچرال و زیبا برای منزلتان می‌سازد. اگر نخل اریکا را در نور غیرمستقیم خورشید و با خاک لومی که به خوبی زهکشی می‌شود قرار دهید، جذابیتی خیره کننده پیدا می‌کند.

نخل اریکا از آن سری گیاهانی است که با مرطوب نگهداشتن خاک به سرعت رشد می‌کند، اما دقت داشته باشید که با آبیاری بیش از حد، ریشه‌ها را خفه و پوسیده نکنید.

در مورد حیوانات خانگی نیز، اگر فقط کمی از برگ‌های آن را گاز بزنند، اتفاقی برایشان نمی‌افتد. بنابراین در نگهداری از این گیاهان آپارتمانی زینتی تا حد ممکن مراقب حیوانات خانگی خود باشید.

نخل اریکا (Areca Palm) تک نخل گیاهان آپارتمانی زینتی

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۰٫ گیاه فیکوس (Rubber Plant)

گیاه فیکوس (Ficous elastic) با قرار گرفتن در معرض نور غیر مستقیم، خاک مرطوب و هوای مرطوب یک درختچه‌ی با وقار و باشکوه خواهد بود. برگ‌های براق آن با قرار گرفتن در معرض نور کافی، خیلی عالی خودنمایی می‌کند. درختچه Rubber برای سالن‌هایی با سقف بلند مناسب است وگرنه با قد کشیدن آن مجبور هستید که به فکر کاشتنش در خارج از منزل باشید.

گیاه فیکوس

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۱٫ گیاه کالاتیا اوربیفولیا (Calathea Orbifolia)

رگه‌های سفید روی برگ‌های سبز شفاف گیاه کالاتیا اوربیفولیا، مانند یک نقاشی زنده خودنمایی می‌کند. گیاه کالاتیا اوربیفولیا در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی زینتی کمی به وسواس و دقت نیاز دارد. اما نگران نباشید چون با آرامش و انجام دستورالعمل‌ها می‌توانید تا مدت‌ها از وجود این گیاه خارق‌العاده‌ی زیبا لذت ببرید.

خاک مرطوب با زهکشی خوب، مکانی روشن و به دور از تابش مستقیم خورشید، گیاه کالاتیا را سر حال می‌کند.

گیاه کالاتیا اوربیفولیا (Calathea Orbifolia)

پرنده بهشتی گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۲٫ گیاه استرلیتزیا (Giant white bird of Paradise)

گیاه پرنده بهشتی یا (Strelitzia Nicolai) فقط با اسمش چقدر به جان و روح آدم می‌نشیند چه برسد به ظاهر زیبایش! درختچه‌ی استریلیزیا در شرایط عالی، تا بیش از ۶ متر رشد می‌کند و نگهداشتن آن را در خانه‌ با چالش روبه رو می‌سازد. اگرچه بیشتر گیاهان آپارتمانی زینتی با نور مستقیم خورشید چندان میانه‌ی خوبی ندارند، اما این گیاه با استقبال تمام آفتاب می‌گیرد. برای بارور شدنش، خاکش را مرطوب نگهدارید، البته دقت کنید که آنقدر خاک خیس نشود که به ریشه‌ها آسیب رسد.

پرنده بهشتی گیاهان آپارتمانی زینتی: گیاه استرلیتزیا (Giant white bird of Paradise)

پرنده بهشتی گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۳٫ گیاه فیل گوش یا (Elephant Ears Plant)

گیاه فیل گوش یا بابا آدم (Colocasia gigantean) یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی زینتی با برگ‌های پهن است. این درختچه با برگ‎های پهن و جذاب، برای افرادی که دوست دارند طبیعت را با تمام عظمتش به درون خانه بیاورند، گزینه‌ای عالی است.

طبیعی است که رشد گیاهانی که در فضای باز به سرعت و با قدرت رشد می‌کنند در درون خانه چالش برانگیز باشد، اما اگر سالن بزرگ و نورگیر دارید و می‌توانید با اسپری کردن آب فضای مرطوبی برای این درخچه بسازید و آن را در رشد متعادلش کمک کنید.

گیاه فیل گوش یا بابا آدم (Elephant Ears Plant)

مار خوش خط و خال گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۲۴٫ گیاه سانسوریا (Snake Plant)

این گیاه را اکثر مردم با نام گیاه مار یا گیاه زبان مادر شوهر می‌شناسند و بصورت رسمی با نام سانسوریا (Sansevieria Laurentii) خوانده می‌شود. این گیاه با ظاهری زیبا و متفاوت و ماندگاری بالا جزو گیاهان آپارتمانی زینتی و مدرن قرار گرفته‌ است.

به سختی می‌توان این گیاه را در بازار گل‌ها با برگ‌های کشیده و بلندش و حاشیه‌های روشن، نادیده گرفت و از آن به راحتی گذشت. این گیاه با برگ‌های قد بلندش برای قرار گرفتن بر روی میزهای کوتاه، عالی است.

گیاه سانسوریا در مقابل نور کم و آبیاری نا‌منظم دوام می‌آورد، شاید بتوان گفت این گیاه همه جوره با شرایط کنار می‌آید تا شما از وجودش لذت ببرید.

گیاه سنسوریا (Snake Plant)

گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۲۵٫ بن سای شفلرا مینیاتوری (Hawaiian Umbrella Tree Bonsai)

علاقه‌مندان به بونسای و درختچه‌های مینیاتوری، این گیاه را با با برگ‌های چتری شکلش بنام بن سای شفلرا (Schefflera arboricola) می‌شناسند. بن سای شفلرا به طرز شگفت‌آوری در برابر هر نوع شرایط نوری و روال آبیاری طاقت می‌آورد.

بن سای شفلرا آنقدر انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را رها کرده تا به طور طبیعی رشد کند یا با قرار دادن آن در شرایط خاص، ظاهر آن را تغییر داد. همینطور می‌توان با انتخاب سایز گلدان، سرعت رشد این گیاهان آپارتمانی زینتی را محدود یا زیاد کرد.

گیاه بن سای شفلرا مینیاتوری

گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۲۶٫ گیاه فیکوس بن ‌سای‌ (Grafted Ficus Bonsai)

اگر به دنبال یک گلدان کوچک در هیبت یک درخت هستید که به شما انگیزه، انرژی زندگی و نشاط ببخشد، فیکوس بن سای همان چیزی هست که شما می‌خواهید. این گیاه از نظر ظاهری با گیاه فیوکوس میکروکارپا که معروف به فیکوس جینسینگ است، کمی متفاوت به نظر می‌آید، اما از لحاظ نگهداری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

هر دوی این گیاهان آپارتمانی زینتی، گیاهان مقاومی هستند که با نور کم می‌سازند. این گیاه برای دکور دفتر کارتان بسیار انتخاب هوشمندانه‌ای است.

گیاه فیکوس بن ‌سای‌ (Grafted Ficus Bonsai)

حیوان‌دوست‌ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۷٫ گیاه سرخس بوستون (Boston Fern Plant)

گیاه (Nephrolepis exaltata) یا همان سرخس بوستون جزو گیاهان گرمسیری همیشه سبز و پرانرژی است. سرخس بوستون اگرچه گیاهی سازگار است، اما اگر خاک آن مغذی و مرطوب باشد و در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار بگیرد به نهایت طراوت و شادابی‌ می‌رسد.

این گیاهان آپارتمانی زینتی وقتی بر آویز سقفی یا روی استند قرار بگیرند بیش از حد زیبا و چشمگیر می‌شوند. اگر دلتان می‌خواهد یک گیاه آپارتمانی زینتی همیشه سبز و باطراوات داشته باشید در خرید سرخس بوستون تردید نکنید.

حیوان دوست ترین گیاهان آپارتمانی زینتی: گیاه سرخس بوستون (Boston Fern Plant)

 

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۸٫ گیاه سرخس دکمه‌ای (Lemon Button Fern)

سرخس دکمه‌ای بومی استرالیا، آسیا و هاوایی است. طریقه‌ی نگهداری سرخس دکمه‌ای کاملا شبیه به نگهداری سرخس بوستون است. خوشبختانه سرخس‌ها هیچ خطری برای حیوانات خانگی ندارند. رشد سرخس دکمه‌ای بسیار سریع و آسان است، بنابراین اگر قصد دارید یک گل آپارتمانی زینتی برای دوستتان هدیه ببرید، خرید سرخس دکمه‌ای گزینه‌ای عالی است. گذاشتن این گیاه در گلدان‌های زیبا و تزئینی با برگ‌های آویزانش بسیار چشم‌نواز است.

گیاه سرخس دکمه‌ای لیمو (Lemon Button Fern)

گیاهان آپارتمانی زینتی: ۲۹٫ گیاه سلاژینا (Frosty Fern Plant)

گیاه سلاژنیا (Selaginealla Kraussiana) با برگ‌هایی که چینش آن به صورت خوشه‌ای است و ظاهری بس جذاب و عجیب دارند، بومی مناطق شرق آفریقا است. گیاه سلاژنیا یک گیاه همیشه تشنه است و برای افرادی که دوست دارند دائم به گیاه خود آب دهند، انتخاب مناسبی است. این گیاه می‌تواند رطوبت مداوم را تحمل کند.

گیاهان آپارتمانی زینتی: 29. گیاه سلاژینا (Frosty Fern Plant)

رؤیایی‌ترین نوع گیاهان آپارتمانیِ زینتی: ۳۰٫ گیاه سرخس مارچوبه (Asparagus Fern Plant)

شاخه‌‌های پَر مانند سرخس مارچوبه باعث می‌شود که این گیاه سبک‌تر از اَبر باشد. گیاه سرخس مارچوبه که به دلیل شباهتش به سبزی شوید، معروف، به نام گیاه شویدی نیز خوانده می‌شود، بخاطر نگهداری آسان (ترجیحا مکانی روشن بدون نور مستقیم و آبدهی در مواقعی که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد) یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین گیاهان آپارتمانی زینتی است.

ما این گیاه را در تزئین انواع دسته گل‌ها و گل آرایی، زیاد دیده‌ایم. گیاه سرخس مارچوبه با برگ‌های رؤیایی‌اش، اتاق شما را زیبا و دیدنی خواهد کرد.

رؤیایی‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی زینتی: گیاه سرخس مارچوبه یا گیاه شویدی (Asparagus Fern Plant)

معرفی گیاهانِ آپارتمانی زینتی: ۳۱٫ گیاه آنتوریوم‌ (Anthurium Plant)

انواع گیاه آنتوریوم Anthurium بخاطر ماندگاری بالا، شکوفه‌های مقاوم و چشمگیر و همینطور غلاف‌های خوش‌رنگ براق که اصطلاحا گلبرگ ‌آن نامیده می‌شود، معروف هستند. این گیاهان آپارتمانی زینتی آنقدر مستحکم و باشکوه هستند که گاها با گیاه مصنوعی اشتباه گرفته می‌شود.

برای نگهداری از آنتوریوم، از تابیدن نور مستقیم به آن جلوگیری کرده و برای آبدهی مطمئن باشید که خاک این گیاه حداقل تا عمق دو سانتی کاملا خشک شده باشد.

معرفی گیاهانِ آپارتمانی زینتی: 31. گیاه آنتوریوم‌ (Anthurium Plant)

خرید انواع گیاهانِ آپارتمانی زینتی از گل فروشی آنلاین گل باما

تنها روشی که می‌توان در این دنیای ماشینی و صنعتی، طبیعت را به خانه‌ها آورد، خرید گیاهان آپارتمانی زینتی است. خاطراتان هست از وقتی که گلدان‌ها را بر روی تراس‌ها گذاشتند و پیچک‌ها از آن‌ها آویزان شدند، چقدر چهره‌ی شهر عوض شد؟

کنار لپ‌تاپ‌تان یک کاکتوس کوچک یا یک گلدان بنفشه بگذارید، آن وقت خواهید دید که این گیاه ظریف چه قدرتی برای شارژ کردن روحیه شما دارد. انتخاب از شما، رساندن گیاه منتخب به عهده‌ی گل فروشی آنلاین گل باما؛ انشالله بزودی مهمان خانه‌های شما باشیم.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات

پروانه
04 ژانویه 2023

بسیار عالی بود

اضافه کردن نظر جدید