معرفی خوشبوترین گیاهان و گل‌های آپارتمانی معطر

لیست بهترین گل‌های آپارتمانی معطر

خانه امن‌ترین جای دنیا است و با طبیعت زندگی کردن قشنگ‌ترین حس دنیا، با پرورش گل‌های آپارتمانی معطر که معادل انگلیسی عبارت (Aromatic home plants & flowers) هستند در امن‌ترین جای دنیا، قشنگ‌ترین حس دنیا را تجربه می‌کنید. گل‌ها موجودات زنده‌ای هستند که با طراوت و سرزندگی‌شان به ما آرامش می‌دهند. تنها چیزی که وجود گیاهان را پر رنگ‌تر می‌کند عطر و رایحه خوش آن‌ها است. در این متن ۲۴ مدل از گیاهان آپارتمانی معطر که می‌توان آن‌ها را در محیط خانه پرورش داد، به شما معرفی می‌کنیم. اما دقت کنید که پرورش گیاهان آپارتمانی معطر، که قرار است دائما زندگی کردن را یادمان بیاندازند، کار راحتی هم نیست. با ما با جدیدترین مطلب بلاگ گل باما که به معرفی خوشبوترین گیاهان و گل‌های آپارتمانی معطر همراه باشید.

معرفی خوشبوترین گیاهان و گل‌های آپارتمانی معطر

گل‌های آپارتمانی توقع چندانی از شما ندارند، اگر با مهر و عشق به آن‌ها آب دهید و اجازه دهید خوب آفتاب بگیرند، جان می‌گیرند و تمام فضای زندگی شما را خوش عطر می‌کنند. در هنگام گذر از میان این گیاهان آپارتمانی معطر، اگر هر کدام از آن‌ها چشمتان را گرفت و دل شما را برد، برای خرید به صفحه فروشگاهمان هم سری بزنید.

گل‌های آپارتمانی معطر سنتی: ۱٫ شمعدانی معطر (Scented Geraniums)

شمعدانی‌ معطر Scented Geraniums یکی از معروف‌ترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی معطر است. زیبایی شمعدانی‌ها بیشتر به این است که مجموعه‌ای از گل‌ها با ساقه‌ا‌ی بلندتر، در میان برگ‌ها خودنمایی می‌کنند. علاوه بر گل شمعدانی، شاخ و برگ‌های این گیاه نیز عطر خوشی دارند و همین مورد باعث شد که گل شمعدانی معطر در ابتدای لیست ما قرار بگیرد.

شمعدانی‌ها بخاطر رایحه‌ی خوبی که دارند در دسته‌یِ گل‌های معطر مثل گل رز، مرکبات، نعناع، سیب، لیمو، پرتقال و نارگیل قرار می‌گیرند. فقط فراموش نکنید که شمعدانی‌ها عاشق آفتاب هستند. جایگاه آن‌ها در خانه‌ی شما درست مقابل پنجره است.

(برای اطلاع از قیمت گل ولنتاین به گل باما سر بزنید.)

گل‌های آپارتمانی معطر سنتی: 1. شمعدانی معطر (Scented Geraniums)

گل‌های آپارتمانیِ معطر: ۲٫ گل رز بگونیا (Tea Rose Begonia)

گل رز بگونیا (Tea Rose Begonia) با رایحه‌ی شیرین و سبک یکی از رؤیایی‌ترین گل‌های آپارتمانی معطر است. گل رز بگونیا در فضاهای مرطوب و گرم، به خوبی رشد می‌کند و با شکوفه‌های صورتی شما را ذوق زده خواهد کرد. اگر به دنبال گیاهی شیک و زیبا هستید که علاوه بر زیبایی، عطر لطیفی داشته باشد، انتخاب رز بگونیا گزینه‌ای ایده‌آل است.

گل‌های آپارتمانیِ معطر: 2. گل رز بگونیا (Tea Rose Begonia)

گل‌های آپارتمانی معطر: ۳٫ گیاه لوندر (Lavender)

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی معطر هستید که با رایحه‌اش به شما آرامش دهد، گیاه اسطوخودوس یا لوندر همان چیزی هست که شما می‌خواهید. برای اینکه بیشتر از عطر این گیاه لذت ببرید، گل‌های آن را خرد کرده و درون یک ظرف شیشه‌ای با درب باز، جلوی میز آرایشتان یا بالای تخت خوابتان بگذارید.

لوندر نیز مانند همه‌ی هم نوعانش در فضای بیرون نشاط بیشتری دارد، اما اگر آن را حدود ۴ تا ۵ ساعت در آفتاب بگذارید، با تمام وجود اتاق شما را خوش عطر و دل انگیز می‌کند. البته فراموش نکنید زمانی به آبیاری نیاز دارد که سطح خاکش کاملا خشک شده باشد.

(انواع سبد گل رز و باکس گل رز را در فروشگاه اینترنتی گل باما مشاهده کنید.)

گل‌های آپارتمانی معطر - گیاه لوندر

لاکچری‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: ۴٫ گل ارکیده (Orchids)

ارکیده‌ها Orchids با تنوع زیاد و رنگ‌های مختلف، یکی از لاکچری‌ترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی معطر هستند. اگر رایحه‌ی لیمو را دوست دارید، ارکیده سمبیدیوم که معروف به ارکیده قایقی است را انتخاب کنید و اگر دوست دارید عطر گل رز با زیبایی گل ارکیده در منزلتان بپیچید، ارکیده میلتویناپسیس Miltoniopsis انتخاب مناسبی است.

لاکچری‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: 4. گل ارکیده (Orchids)

گل آپارتمانی معطر با ظاهر فانتزی: ۵٫ گل سوسن دره (Lily of the Valley)

سوسن دره lily of the Valley به لطف گل‌های منحصر به فرد و زنگوله‌ای شکلش، واقعا شگفت انگیز و رؤیایی به نظر می‌رسد. رایحه شیرین و شبیه به عطر یاسمن، آن را به برترین انتخاب سازندگان عطر دنیا تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید در طول روز منزل‌تان معطر باشد، سوسن دره را انتخاب کنید.

گل سوسن دره

گل‌های آپارتمانی معطر با حال و هوای رمانتیک: ۶٫ گیاه گاردنیا (Gardenia)

گیاه گاردنیا Gardenia گل‌های زیبا و کرم رنگی دارد که با رایحه‌ی فریبنده‌اش، فضای خانه را رمانتیک می‌سازد. گل‌های گاردنیا شباهت زیادی به گل رز دارند. برای اینکه تا مدت‌ها از داشتن گیاه گاردنیا لذت ببرید، آن ‌را در خاک اسیدی و در مقابل آفتاب، حدود ۸-۹ ساعت نگهداری کنید. گیاهان خوش عطر، از جمله گاردنیا، نیاز مبرمی به نور خورشید دارند.

(برای خرید باکس گل ولنتاین به گل باما سر بزنید.)

گیاهان آپارتمانی رمانتیک - گاردنیا

گیاهان آپارتمانی معطر با تم خوش رنگ: ۷٫ مرکبات گلدانی (Indoor Citrus)

نگهداشتن از مرکبات درون خانه، یک اتفاق لذت‌بخش است. فکرش را بکنید که خانه‌تان پر از عطر لیمو و پرتقال باشد، چقدر احساس شادابی و طراوت خواهید کرد! درختچه‌ی مرکبات را مقابل پنجره‌ای آفتاب‌گیر قرار دهید تا هر روز، حدود ۶-۸ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. تحت این شرایط، درختچه‌ی لیموی شما شکوفه‌های سفید رنگ خوش عطری می‌دهد که از عطر دل‌انگیز آن‌ها به سختی می‌توانید خانه را ترک ‌کنید.

نگهداری مرکبات در گلدان

آرامش بخش‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: ۸٫ گل ساعتی (Passionflower)

یکی از گل‌های آپارتمانی معطر که ظاهری کاملا منحصر به فرد و عجیب دارد گل ساعتی Passionflower است. این گیاه علاوه بر گل‌های جالب و متفاوت، بخاطر عطر ملایمش معروف شده است. آن‌ها مثل پیچک به سرعت رشد می‌کنند، پس قبل از اینکه گل ساعتی را خریداری کنید، جایش را در گلخانه با یک داربست چوبی قشنگ خالی بگذارید.

گل‌های آپارتمانی معطر و آرامبخش - گل ساعتی

گیاهان آپارتمانی معطر: ۸٫ گیاه فرنجمشک (Lemon Balm)

گیاه فرنجمشک شبیه به پونه است. رایحه پونه چقدر روح آدم را در طبیعیت غرق می‌کند، گیاه فرنجمشک نیز دست کمی از آن ندارد. گیاه فرنجمشک یا بادرنجه بویه با عطر سبزی تازه می‌تواند در گلدانی کوچک، در زمان‌های دور کاری، کنار میز کار شما قرار بگیرد و با عطر و برگ‌های خوشرنگش به شما آرامش بخشد. اگر گلدان گیاه Lemon Balm در جلوی پنجره و در معرض باد باشد، باعث می‌شود که عطرش تمامی خانه‌ی شما را پر کند.

(خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه برای مناسبت‌های مختلف را فراموش نکنید.)

بادرنجه بویه - گیاهان آپارتمانی معطر

گیاهان آپارتمانی معطر: ۹٫ گیاه اوکالیپتوس نیلی (Tasmanian Blue Gum)

گیاه اوکالیپتوس نیلی یا Tasmanian Blue Gum با عطر نعناع، فضای اتاق خواب شما را بیش از پیش تلطیف می‌بخشد. گیاه اوکالیپتوس را می‌توان به راحتی در یک گلدان در تراس خانه پرورش داد. این گیاه بعد از یک سال به درختچه‌ی بزرگی تبدیل شده و شما را مجبور می‌کند که آن ‌را در باغچه بکارید.

گیاهان آپارتمانی معطر: 9. گیاه اوکالیپتوس نیلی (Tasmanian Blue Gum)

گیاه همیشه سبز گل‌های آپارتمانی معطر: ۱۰٫ هویا (Hoya Plant)

گیاه هویا Hoya، با شاخ و برگ‌های براق و گل‌های چتری شکل، بسیار گیاه زیبا و ظریفی است. عطر شیرین این پیچک جذاب، مخصوصا در وقت عصر، روح آدم را به سرزمین رؤیاها می‌کشاند. فقط دقت داشته باشید که این گیاه به شدت به شکوفه‌هایش حساس است، در صورتی که گل‌هایش را بچینید، دیگر بر روی آن ساقه، گلی روییده نمی‌شود.

(برای خرید سبد گل ترحیم به گل باما سر بزنید.)

گیاه همیشه سبز گل‌های آپارتمانی معطر: هویا

گل‌های آپارتمانی معطر گرمسیری: ۱۱٫ گیاه گل مریم (Tuberose)

گل مریم Tuberose جزو گل‌های گرمسیری است، بنابراین اگر می‌خواهید گلدان گل مریم را سرحال و با طراوت داشته باشید، آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. پنجرهای جنوبی و شرقی ساختمان، گزینه‌ا‌ی عالی هستند. گل‌های مومی شکل گل مریم بر روی ساقه‌های بلند، عطر شیرین و دل انگیزی دارند که تا مدت‌ها در محیط باقی می‌مانند. اگر گل مریم در آفتاب قرار بگیرد تا زمان زیادی شما از عطر و طراوت آن لذت خواهید برد.

گل‌های آپارتمانی معطر گرمسیری: 11. گیاه گل مریم (Tuberose)

گل‌های آپارتمانی معطر: ۱۲٫ پونه (Beebalm)

گل‌های صورتی گیاه Beebalm با مخلوطی از عطر نعناع، پونه کوهی و آویشن شما را به یک دست، دم و بازدم بهداشتی و تمیز دعوت می‌کند. این گل‌ها آنقدر عطر دلچسبی دارند که پروانه‌ها و زنبورهای عسل را دیوانه‌ی خود می‌کنند. برای گیاه BeeBalm جایی در بالکن و یا پاسیو خالی بگذارید.

گل‌های آپارتمانی معطر همیشه سبز - پونه

گل‌های آپارتمانی معطر با خواص درمانی: ۱۳٫ گیاه رزماری (Rosemary)

گیاه رزماری Rosemary با شاخ و برگ‌های سوزنی شکل، به عنوان یک گل آپارتمانی معطر، ظاهر جالبی دارد. گیاه رزماری عطر قوی و ماندگاری دارد، رایحه آن چیزی شبیبه به رایحه مرکبات است، در کل عطر طبیعت دارد. یکی از دلایل مهم قدرت گرفتن گیاهان معطر قرار گرفتن آنان در معرض آفتاب است؛ که گیاه رزماری نیز از این قاعده مستثنا نیست. رزماری اگر ۴-۵ ساعت در معرض نور خورشید قرار بگیرد منزل شما را از بوی عطر، سرشار می‌سازد.

(انواع باکس گل لاکچری را در گل باما مشاهده کنید.)

گل‌های آپارتمانی با خواص درمانی - رزماری

گل‌های آپارتمانی معطر با خواص درمانی: ۱۴٫ گیاه اسمانتوس فراگناس (Osmanthus Fragrans)

برای باغبان‌های تازه کار که عاشق عطر طبیعت هستند، گیاه اسمانتوس فراگناس یا زیتون شیرین، گیاهی سازگار برای رشد در فضاهای سربسته است. شکوفه‌های سفید این گیاه با رایحه‌ای شیرین، همانند میوه‌ی زردآلو، هوش از سر شما می‌پراند. رشد و پروش آسان، بدون نیاز زیاد به آب، این گیاه را یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی معطر ساخته است.

گیاه اسمانتوس فراگناس

گل‌های آپارتمانی معطر مخصوص محیط رسمی: ۱۵٫ یاسمن نارنجی (Orange Jasmine)

یاس نارنجی که به نام Satinwood نیز معروف است، از گل‌های آن رایحه‌ی شیرین، شبیه به عطر پرتقال استشمام می‌شود. این گیاه همیشه سبز و جذاب برای قرار گرفتن در سالن‌ها و دفاترکاری، طبیعتی خوش عطر و زیبا است.

 یاسمن نارنجی

گل‌های آپارتمانی معطر: ۱۶٫ گیاه پلومریا (Plumeria)

گیاه پلومریا Plumeria با رنگ‌ها و عطرهای متنوعی مثل عطر مرکبات، گل رز، شاه توت، تمشک، زردآلو و هلو یافت می‌شود. با این همه تنوعی که گیاه پلومریا دارد، می‌توانید متناسب با دکور و سلیقه‌تان، رنگ و عطر مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که گیاه دلبر پلومریا برای خودنمایی رابطه‌ی تنگاتنگی با آفتاب دارد. گل‌های درختچه پلومریا درشب عطر خود را پراکنده می‌کنند.

(خرید سبد گل پول هدیه‌ای مناسب برای عزیزانتان است.)

 گیاه پلومریا - گیاه آپارتمانی دارای خواص درمانی

گیاه آپارتمانی معطر با رایحه بالا: ۱۷٫ گیاه تاتوره (Angel’s Trumpet)

گیاه تاتوره Angle’s Trumpet، گل‌های شیپوری زیبایی دارد که با عطر شیرین و لطیفشان فضای خانه را پر می‌کنند. اگرچه نباید از آن انتظار داشت همانند زمانیکه در فضای باز است برایمان شکوفه دهد، اما همان چند عدد گلِ این گل آپارتمانی معطر نیز برای معطر کردن خانه کافی هستند.

گل‌های آپارتمانی معطر با خواص درمانی - گیاه تاتوره

گیاهان آپارتمانی معطر: ۱۸٫ گیاه مورد (Myrtus)

گیاه میرتوس کومونیس یا گیاه مورد Myrtus که در این بخش به شما معرفی می‌شود، برنده‌ی لیست گل‌های آپارتمانی معطر است. این گیاه عطر نافذ و دل‌انگیز طبیعت را به همراه دارد. همانطور که در طول متن بارها اشاره شد، طراوت درختچه‌های معطر به نور خورشید بسته است. گیاه مورد با گل‌های سفید با پرچم‌های بلندشان و برگ‌های بیضی شکل و براق، بسیار جذاب و دیدنی است.

گیاه میرتوس کومونیس یا گیاه مورد

گیاهان آپارتمانی معطر: ۱۹٫ پلکترانتوس آمبوینیکاس (Cuban Oregano)

گیاه پلکترانتوس آمبوینیکاس Cuban Oregano با نام محلی پونه کوهی کوبا، چاشنی غذایی سواحل کارائیب به حساب می‌آید، بنابراین نه تنها برای استفاده در آشپزخانه نقش کاربردی می‌تواند داشته باشد‌،‌ می‌تواند در درمان سرما خوردگی و سرفه بسیار مؤثر واقع شود. پونه کوهی کوبا، علاوه بر خواص درمانی، با عطر گرم و دل‌انگیزیش، فضای خانه را تصفیه و لطیف می‌سازد.

پلکترانتوس آمبوینیکاس

زیباترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: ۲۰٫ گل رز مینیاتوری (Miniature Rose)

رز مینیاتوری Miniature Rose با گل‌های زیبا، گلبرگ‌های مخملی و ضخیم و رایحه‌ی رؤیایی‌اش می‌تواند زینت‌بخش خانه‌ی آفتاب‌گیر شما باشد. اگر سالن منزلتان آفتاب گیر نیست درختچه‌‌ی گل رز مینیاتوری را درون بالکن بگذارید. گل رز مینیاتوری که به گل ساناز نیز معروف است، تنوع زیادی در نوع و رنگ دارد اما بیشتر به رنگ قرمز و صورتی یافت می‌شود.

(برای خرید انواع درختچه آپارتمانی به گل باما سر بزنید.)

زیباترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: گل رز مینیاتوری

گلدان آپارتمانی معطر: ۲۱٫ گیاه نعناع (Mint)

اگر عاشق عطر طبیعت و گیاهان تازه هستید، توصیه می‌شود که حتما در یک گلدان کوچک نعناع پرورش دهید. رشد این گیاه در فضای خانه چندان سخت نیست، البته زحمت پرورش این گیاه به استفاده از عطر و طراوت فوق‌العاده‌ی آن می‌ارزد.

زیباترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر - نعنا

گل‌های آپارتمانی معطر: ۲۲٫ گیاه یاس (Jasmine)

نگهداری گیاه خوشنام یاس با رایحه‌ی فریب انگیزش، اگر پنجره‌های شما آفتاب گیر باشند، کار چندان سختی نیست.  البته که نباید انتظار داشته باشید که یاس‌ها همانند مدل‌های درون حیاط برایتان رشد کنند و کل دیوارها را بگیرند، اما اگر شرایط را به خوبی برایشان مهیا کنید از سرشت سخاوتمندانه‌ی یاس هیچ بعید نیست که سر تا سر دیوار اتاقتان را پر کند. گل یاس زرد بوی قدرتمندتری نسبت به سایر یاس‌ها دارد. عطر یاس درمان خستگی‌ها و استرس‌ شما است.

گیاه یاس (Jasmine)

عجیب‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: ۲۳٫ گیاه علف لیمو (Lemongrass)

گیاه علف لیمو Lemongrass که گاها به اشتباه به نام گیاه بادرنجبویه نیز خوانده می‌شود، یک گیاه با ظاهر و رایحه‌ی فوق‌العاده است. گیاه علف لیمو با عطر و طعم متمایز، برای چاشنی غذا گزینه‌ای مناسب است. عطر لیموی این گیاه خانه را تبدیل به باغ مرکبات می‌کند.

علف لیمو خواص درمانی زیادی دارد به صورت خلاصه وار می‌توان به اثرات ضد نفخ، کاهش اضطراب و افزایش اشتهای آن اشاره کرد. فقط دقت داشته باشید که علف لیمو نیاز به آبدهی فراوان و منظم دارد.

(گیاه پتوس گیاهی با نگهداری آسان است که در شرایط مختلف به خوبی رشد می‌کند.)

عجیب‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر: گیاه علف لیمو 

گل‌های آپارتمانی معطر: ۲۴٫ لیلی عنکبوتی (Spider Lily)

گیاه لیلی عنکبوتی Spider Lily با شاخ و برگ‌های قوسی شکلش جذابیت بی‌نظیری دارد. این گیاه با گل‌های سفیدش، رایحه‌ای نزدیک به عطر وانیل دارد که برای تزئین روی کیک به کار می‌رود. برای اینکه لیلی عنکبوتیِ کمیاب، شاداب و سرحال بماند آن را در نزدیکی پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید.

عجیب‌ترین نوع گل‌های آپارتمانی معطر - لیلی عنکبوتی

خرید گل‌های آپارتمانی معطر از گل فروشی آنلاین گل باما

در دنیایی که برج‌های بلند جای باغ و بوستان‌ها را گرفته‌اند و دیگر کمتر بوته‌های یاس را می‌بینیم که از دیوارهای خانه‌ها آویزان باشند و عطر آن‌ها روحمان را آرام کند، چاره‌ای نیست جز اینکه ما طبیعت دوستان، خودمان فکری به حال روحیه‌ی خسته‌مان کنیم. نباید تسلیم شد و غم به دل راه داد، ما که نمی‌توانیم دنیا را تغییر دهیم، ولی می‌توانیم که محل زندگی‌مان را پر از پیچک یاس و گلدان پلومریا کنیم. برای تدارک یک خانه‌ی رؤیایی با خرید گل‌های آپارتمانی معطر روی گل فروشی آنلاین گل باما حساب کنید.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات