معنی رنگ گل رز : رنگ‌های مختلف گل رز چه معنایی را منتقل می‌کنند؟ + عکس

ما تصمیم داریم در ادامه‌ی این مطلب در مورد معانی رنگ گل رز و نماد هر کدام از جمله معنی رنگِ گل رز آبی، معنی رنگِ گل رز زرد، معنی رنگِ گل رز بنفش، معنی رنگِ گل رز سفید، معنی رنگ گلِ رز نارنجی، معنی گلِ رز صورتی، معنی گلِ رز قرمز، گل رز چند رنگ و معنی گلِ رز ارغوانی صحبت کنیم. با استفاده از این راهنمای جامع می‌توانید برای افراد مختلف و حتی موقعیت‌های مختلف بهترین انتخاب رنگ گل رز را داشته باشید.

معنی رنگ گل رز

معنی رنگ انواع گل رز

دنیای گل‌ها یک دنیای بی‌نهایت زیبا است با انواع گل‌هایی که با رنگ‌های مختلف خودنمایی می‌کنند و چه بسا خیلی اوقات نام برخی از آنها را هم ندانیم. برای خیلی از ما، وقتی حرف از گل به میان بیاید، اولین شکوفه‌ای که به ذهنمان برسد گل رز است. گل رز با زیبایی و عطر بی‌نظیر خود همیشه ملکه‌های گل‌ها خواهد ماند؛ گلی که می‌تواند در هر مراسم یا موقعیتی یک انتخاب ایده‌آل باشد.

هیچ راهی بهتر از خرید یک دسته گل رز کلاسیک برای ارسال یک پیام صمیمانه وجود ندارد و البته گل رز سال‌هاست برای روز عشق یا ولنتاین نیز بسیار مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. با این حال اگر تصمیم دارید برای دوست، اعضای خانواده یا یک شخص خاص در زندگی خود گل رز بخرید، انتخاب رنگ مناسب و توجه به معنی رنگ گل رز می‌تواند راهی عالی برای ارسال پیام بدون استفاده از کلمات باشد.

گل رز را با هر نام دیگری هم بخوانید باز هم عطر شیرین آن دوست‌داشتنی است اما گل رز با رنگ‌های مختلف می‌تواند معانی کاملا متفاوتی داشته باشد. گل رز به عنوان گلی محبوب در سراسر دنیا شناخته می‌شود و هر کدام از رنگ‌های آن معانی مختلفی را القا می‌کنند.

(در وبسایت ما می‌توانید انواع گل شاخه‌ای را تهیه کنید.)

معنای رنگ گل رز

معنی رنگ پنهان در پشت گل‌های رز

هر گل رز معنی متفاوتی دارد. شاید همه‌ی آنها شکل و عطر مشابهی داشته باشند اما معني رنگ گل رز متفاوت از دیگری است. در واقع این گل دوست‌داشتنی بسته به رنگ شکوفه، می‌تواند با معانی مختلفی همراه باشد. به همین خاطر تصمیم داریم در ادامه‌ی این مطلب انواع رنگ گل رز طبیعی را معرفی کنیم و در مورد معنی هر کدام از آنها صحبت کنیم.

۱٫ معنی رنگ گل رز قرمز : همیشه عشق!

قرمز رنگ محبوب همه‌ی عاشقان و دل‌دادگان است و نسل‌هاست که گل رز قرمز قلب عاشقان سراسر جهان را تسخیر کرده است. برای بیان احساس دوست داشتن و گفتن “دوستت دارم” چه راهی بهتر از هدیه دادن یک شاخه گل رز و یا یک دسته گل رز قرمز در اولین سالگرد آشنایی یا ازدواج، اولین قرار ملاقات، روز ولنتاین یا هر مناسب دیگر وجود دارد؟ وقتی کلمات ناتوان از بیان حس دوست داشتن هستند گل رز قرمز می‌تواند زبان ناطق شما باشد.

گل رز قرمز معنای اشتیاق، عشق واقعی، حس عاشقانه و میل و خواستن را القا می‌کند. معنی رنگ گل رز قرمز وقتی در دسته گل عروسی به کار برده می‌شود، نشانه‌ی قدردانی و احترام واقعی است. یک گل رز قرمز تیره می‌تواند این معنی را القا کند که شما آماده‌ی تعهد هستید و البته اشتیاق شما را نشان می‌دهد. اگرچه معنی رنگ‌های مختلف گل رز در طول زمان دستخوش تغییراتی می‌شود و معمولا ثابت نمی‌ماند اما گل رز قرمز یکی از معدود معانی ماندگار و جهانی را دارد و آن “عشق” است.

بنابراین، معنی گل رز قرمز، حس عاشقانه و خواستن است.

معنیِ گل رز قرمز

۲٫ معنی رنگ گل رز سفید : سفید نمادی از پاکی و صداقت در احساس

سفید مصداقی کامل از پاکی و طهارت است و رزهای سفید معمولا معنای خلوص، صلح و بی‌گناهی را دارند. البته گاهی اوقات به گل رز سفید به عنوان گل عروسی اشاره می‌شود زیرا معنی رنگ گل رز سفید را مرتبط با عشق جوانی و وفاداری ابدی می‌دانند. گل رز سفید همچنین نمادی از یک آغاز جدید و عشقی ابدی است و می‌توان یک دسته گل رز سفید را برای تجلیل از یک دوست یا معشوق اهدا کرد. دسته گل رز سفید می‌تواند به رسمیت شناختن یک آغاز جدید و شروع دوباره یا یک خداحافظی و بدرود باشد. اگر تصمیم دارید به کسی نشان دهید که در فکرش هستید، یک دسته گل متشکل از گل‌های رز سفید می‌تواند انتخابی عالی باشد.

بنابراین، وفاداری ابدی و پاکی جز معنی رنگ گل رز سفید است.

معنیِ رنگ گل رز سفید

۳٫ معنی رنگ گل رز صورتی : قدردانی و سپاسگزاری خود را با گل‌های رز صورتی نشان دهید

رنگ صورتی، رنگی لطیف و زیباست که هرکسی را مجذوب خود می‌کند. گل رز صورتی یکی از لطیف‌ترین انواع گل رز است و این لطافت را به عنوان یک معنا و نماد نیز با خود منتقل می‌کند. معنی رنگِ گل رز صورتی را می‌توان نشان‌دهنده‌ی زنانگی، ظرافت، زیبایی و شیرینی دانست اما بسته به میزان این رنگ صورتی، معانی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال یک گل رز صورتی پررنگ یا رز صورتی تیره، نمادی از قدردانی و سپاسگزاری است و هدیه دادن یک دسته گل رز صورتی تیره می‌تواند روش خوبی برای تشکر کردن باشد.

در مقابل معنی گل رز صورتی کم‌رنگ با لطافت، شادی و لذت مرتبط است. گل رز صورتی را می‌توان در کنار هر گل زیبای دیگری ترکیب کرد و تعجبی ندارد که یکی از پرفروش‌ترین گل‌های رز جهان است.

معنی گل رز صورتی، ظرافت است و معمولا به عنوان نشانه‌ای از تحسین و قدردانی اهدا می‌شود.

معنی گل رز صورتی

۴٫ معنیِ رنگ گل رز ارغوانی : حس ناب عشق در نگاه اول

گل رز ارغوانی هم مانند سایر رنگ‌ها با معنی و نماد خاص خود همراه است. گل رز ارغوانی نشانه‌ی عشق در نگاه اول یا افسونگری است و کسانی که تحت تاثیر عشق قرار گرفته‌اند می‌توانند از گل رز ارغوانی برای بیان حس عاشقانه‌ی خود استفاده کنند. درحالی که معنی گل رز بنفش می‌تواند نمادی از سلطنت باشد، رنگ ملایم ارغوانی جلال و شکوه سلطنتی را نشان می‌دهد. جدای از اینکه رنگ گل رز چه معنایی دارد می‌توانیم با اطمینان بگوییم که گل رز ارغوانی آنقدر زیبا و دوست‌داشتنی است که بی‌شک چشم و احساس گیرنده‌ی آن را به خود جلب می‌کند.

بنابراین، عشق در نگاه اول و افسونگری جز معنی گل رز ارغوانی است.

معنی گل رز ارغوانی

۵٫ معنی رنگ گل رز بنفش : گل رز عرفانی و سلطنتی

یک دسته گل رز زیبا به رنگ بنفش قطعا چیزی نیست که هر روز با آن مواجه شوید. گل رز بنفش دلربا با نام “رز عرفانی” نیز شناخته می‌شود. این رنگ گل رز معانی خاصی مانند سلطنت و شکوه را با خود به همراه دارد. معنی رنگ‌ گل رز بنفش نشان‌دهنده‌ی عشق در نگاه اول است و گل رز بنفش تیره‌تر برای زمانی مناسب و ایده‌آل است که بخواهید به کسی نشان دهید چقدر برایش اهمیت قائل هستید.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب محبوب‌ترین گل‌های دنیا را نیز مطالعه کنید.)

معنی رنگِ گل رز بنفش

۶٫ معنی رنگ گل رز مرجانی : احساسات عمیق خود را با گل‌های رز مرجانی ابراز کنید

رنگ مرجانی رنگ زیبایی که انگار تلفیقی از رنگ صورتی و نارنجی است و البته بیشتر به نارنجی گرایش دارد. گل رز مرجانی (Coral Roses) سطحی عمیق‌تر از میل و جذابیت را نشان می‌دهد. معنیِ رنگ گل رز مرجانی را شاید بتوان یک معنای پنهانی از هیجان و شوق تعبیر کرد. رنگ مرجانی روشن گل‌های رز راهی عالی برای نشان دادن تحسین از روحیه و شخصیت افراد است و البته انتخاب خوبی برای این است که به فرد مورد نظر خود نشان دهید که به او افتخار می‌کنید. یک دسته گل رز مرجانی همچنین به زندگی عاشقانه‌ی شما انرژی زیادی خواهد بخشید.

معنی رنگ گل رز مرجانی : احساسات عمیق خود را با گل‌های رز مرجانی ابراز کنید

۷٫ معنی رنگ گل رز زرد : انتخابی عالی برای یک دوست و همراه

در میان انواع گل رز رنگی، شاید ترجیح بدهید سراغ گل‌های رز زرد رنگ نروید! زمانی تصور می‌شد رنگ زرد نشان‌دهنده‌ی حسادت و خیانت است اما خوشبختانه باید بدانید که این معنیِ رنگ گل رز زرد مدت‌هاست به فراموشی سپرده شده است. شکوفه‌های درخشان و آفتابی گل رز زرد حالا معنی شادتری دارند و نشان‌دهنده‌ی دوستی و صمیمت هستند.

هدیه دادن یک دسته گل رز زرد به یک دوست، حس گرما و محبت را منتقل می‌کند و راهی برای نشان دادن لذت است. معنی گل رز زرد را همچنین می‌تواند با یادآوری یک خاطره‌ی خوش یا قدردانی از یکدیگر مرتبط باشد. بنابراین اگر دوستی دارید که قدردان حضور گرم او هستید از خرید یک دسته گل رز زرد غافل نشوید.

معنیِ رنگ گل رز زرد

۸٫ معنی رنگ گل رز نارنجی : رنگ گرم و سرزنده برای بیان حس تحسین و هیجان

گل رز نارنجی با آن رنگ زنده و جذاب خود معنای انرژی، هیجان و حتی تحسین را با خود منتقل می‌کند. با خرید یک دسته گل رز نارنجی می‌توانید این حس خود را به خوبی به معشوق خود نشان دهید. معنی رنگ گل رز نارنجی، همانند گل رز مرجانی، این است که “من به تو افتخار می‌کنم“. انرژی نهفته در این رنگ پرتقالی آنقدر زیاد است که می‌توان گل رز نارنجی را فرزند طوفانی و وحشی خانواده‌ی گل‌های رز نامید. با خرید یک دسته گل رز به رنگ گرم نارنجی به شخص خاص زندگی خود، احساستان را نشان دهید.

( در وبلاگ ما با بازارهای گل تهران آشنا شوید.)

معنیِ رنگ گل رز نارنجی

۹٫ معنیِ رنگ گل رز هلویی : گل رز هلویی یک هدیه‌ی ناب برای تشکر و قدردانی از عزیزان شما

معنیِ رنگ گل رز هلویی را معمولا با تشکر و قدردانی مرتبط می‌دانند و البته این رنگ گل رز زیبای رز می‌تواند نشانه‌ی وفاداری نیز باشد. یک دسته گل رز به رنگ هلویی همچنین می‌تواند معنای ناب صداقت هم باشد و به خوبی اصالت احساس شما را به فرد مقابل منتقل می‌کند. معانی پنهان در رنگ گل رز هلویی این گل را راهی عالی برای گفتن “متشکرم” و همینطور راهی بسیار متفکرانه برای ابراز همدردی با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌سازد.

معنیِ رنگ گل رز هلویی

۱۰٫ معنی رنگ گل رز عاجی (Ivory Roses) : انتخابی خاص برای افراد خاص!

رنگ عاجی را با رنگ سفید اشتباه نگیرید! گل رز عاجی اگرچه در نگاه اول سفید به نظر می‌رسد اما تیره‌تر است و گاهی سایه‌هایی از رنگ زرد یا کرمی را نیز می‌توانید در آن ببینید. رزهای زیبا به رنگ عاج معنی ظرافت، احساس آرامش‌بخش و حتی لوکس و تجملاتی را با خود منتقل می‌کنند. رنگ عاجی در گل رز بعلاوه معنی جذابیت را با خود به همراه دارد و می‌تواند هدیه‌ای عالی برای افرادی با سلیقه و استایل خاص باشد. معنی این رنگ گل رز می‌تواند همچنین انتخابی خوب باشد تا بدون القای نیتی عاشقانه، به افراد نشان دهید چقدر برای شما مهم هستند.

معنیِ رنگ گل رز عاجی

۱۱٫ معانی رنگ گل رز سبز : زندگی و طراوت، ثروت و باروری

شاید کمتر احتمال داشته باشد پا به یک گل‌فروشی بگذارید و در میان انواع رزها، چشمتان به گل رز سبز بیفتد! با این حال گل رز سبز رنگ نمادی از هارمونی، ثروت و باروری است و البته همانطور که می‌توان از رنگ سبز انتظار داشت، معنی تولد دوباره، زندگی و آرامش را نیز منتقل می‌کند. یک دسته گل رز به رنگ سبز به عنوان هدیه می‌تواند نمادی از بهترین آرزوها برای بهبود سلامتی باشد.

معانی رنگ گل رز سبز

۱۲٫ معنی رنگ گل رز آبی : رنگی خاص با معنایی خاص!

رنگ گل رز آبی به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد اما می‌توانید این گل‌های محسورکننده را در هر گل‌فروشی در سطح شهر ببینید. گل‌های رز به رنگ آبی، معنی رمز و راز و خیال را با رنگ خاص و مسحورکننده‌ی خود منتقل می‌کنند.

از نظر عشق، معنیِ رنگ گل رز آبی، تجسم میل و شهوت است و به عنوان هدیه به یک دوست نیز می‌توانند نشان‌دهنده‌ی عشقی دست نیافتنی اما لطفی غیرقابل وصف باشد.

معنی رنگ گل رزِ آبی

۱۳٫ معانی رنگ گل‌های رز سیاه : پایان یک رابطه یا احساس

رنگ سیاه معمولا به عنوان رنگی است که نشان‌دهنده‌ی مرگ و پایان یک احساس، ایده یا رابطه است. گل رز سیاه هم مانند گل رز آبی، به طور طبیعی وجود ندارد و به همین خاطر معنای رمز و راز و دست‌نیافتنی بودن را منتقل می‌کند. معنی یک دسته گل رز به رنگ سیاه می‌تواند پایان روابط با دیگری یا مرگ را نشان دهد.

معانی رنگ گل‌های رز سیاه

۱۴٫ معنی رنگ گل‌های رز چند رنگ

گل رز رنگین‌کمانی (Rainbow Roses)

گل‌های رز رنگین‌کمانی یک انتخاب خاص و جذاب است و می‌تواند تمامی معانی مورد نظر شما را در یک مجموعه منتقل کند. یک دسته گل رز رنگین کمانی را اینطور می‌شود توصیف کرد: بخش‌های زرد گلبرگ، خوشبختی محض را نشان می‌دهد و بخش‌های صورتی آن نیز نشان‌دهنده‌ی یک عشق واقعی است و بخش‌های بنفش رنگ نیز معنی وفاداری را منتقل می‌کند. یک دسته گل رز رنگین کمانی به خاطر انطباق‌پذیری بالا، برای وقت‌هایی مناسب است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارید اما نمی‌دانید چطور آنها را منتقل کنید! به این ترتیب معنی پنهان در رنگ گل رز رنگین کمانی می‌تواند یک کمک خوب برای شما باشد.

(در گل فروشی آنلاین گل‌ با‌ ما، می‌توانید باکس گل رز هفت رنگ تهیه کنید.)

معنیِ رنگ گل‌های رز چند رنگ

گل رز زرد با لبه‌های قرمز (Yellow with Red Tip)

یک رز زرد با لبه‌های قرمز و جذاب گلی زیباست که می‌تواند یک انتخاب بسیار خاص برای هدیه دادن باشد. رنگ زرد این گل نشان‌دهنده‌ی جنب و جوش و سرزندگی عشق شماست و سایه‌های رنگ قرمز در لبه‌های برگ این گل زیبا نیز معنای خوشحالی و بیان عشق به یک فرد را منتقل می‌کند.

گل رز زرد با لبه‌های قرمز

برای محبوب و معشوق خود چه رنگی از رنگ‌های گل رز را انتخاب کنیم؟

با وجود تعداد زیادی گل رز با رنگ‌های مختلف و معنی مختلف هر رنگ گل رز، شاید انتخاب یک رنگ مناسب برای فرد خاص زندگی، کار سختی به نظر برسد. بنابراین اگر به یک گلفروشی رفتید تا یک دسته گل رز زیبا برای محبوب خود بخرید به این فکر کنید که چه حسی را می‌خواهید منتقل کنید و چطور می‌خواهید آن را نشان دهید. اگر حس قدردانی و هیجان دارید گل رز سبز را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید از بودن آن فرد در زندگی خود تشکر کنید، گل رز زرد یک انتخاب عالی خواهد بود.

گل‌های رز با رنگ‌های منحصربفرد مانند گل رز رنگین کمانی یک انتخاب عالی برای افراد بی‌تجربه است؛ معنی رنگ گل رز رنگین‌کمانی یا گل رز زرد با لبه‌های قرمز ترکیبی از چند حس متفاوت است که می‌خواهید منتقل کنید. یک دسته گل رز همیشه یکی از زیباترین، دوست‌داشتنی‌ترین و خالص‌ترین روش‌ها برای قدردانی از همسر، اعضای خانواده، دوست یا همکار است و به سادگی می‌توانید لبخند را با آن منتقل کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم صفحه فروش باکس گل حروف انگلیسی را مشاهده کنید.)

معنی رنگِ گل رز ها

منبع

مقالات مرتبط

نظرات

16 − 13 =