گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: کدام گیاهان آپارتمانی رشد سریع‌تری دارند؟

معرفی گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

تدارک دیدن یک باغ نقلی با گلدان‌ها و درختچه‌های کوچک درون خانه، شاید خیلی رؤیایی به نظر بیاید اما امکان‌پذیر است. چون گیاهانی هستند که فقط با کمی رسیدگی جزئی، خیلی سریع رشد می‌کنند و باعث می‌شوند خانه‌ی شما به بهشتی سرسبز و آرام تبدیل شود. اگر دکور منزلتان به سبک فنگ‌شویی است یا دوست دارید که محل زندگی‌تان به مرکز انرژی‌های خوب جهان تبدیل شود، مطمئنا خرید گیاهان آپارتمانی سریع الرشد خیلی بکارتان می‌آید. گیاهان آپارتمانی با رشد سریع البته فهرست بلندبالایی دارند و ما سعی کرده‌ایم در جدیدترین موضوع وبلاگ گل باما به آن بپردازیم.

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

به این ترتیب پس از تحقیق در وب سایت‌های معتبر، لیستی از گیاهانی که در فضای سربسته‌ی خانه با سرعت رشد می‌کنند و جنگلی کوچک برایتان می‌سازند، در این متن جمع‌آوری کرده‌ایم. برای گرفتن اطلاعات جالب درباره‌ی گیاهان آپارتمانی سریع الرشد و دانستن ترفند‌های ساده برای حفظ سلامت و ماندگاری آن‌ها، در ادامه با ما همراه باشید.

راستی اگر گیاه دلخواه‌تان را از میان این لیست پیدا کردید، می‌توانید برای خرید گل آپارتمانی به فروشگاه ما مراجعه کنید. فکر کنم مقدمه پر و پیمانی ترتیب دادیم و اکنون نوبت معرفی گیاهان آپارتمانی با رشد سریع یا همان Fast growing housplants است:

محبوب‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۱٫ گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی (Spider Plant)

اگر شرایط برای گیاه گندمی که به نام گیاه عنکبوتی Spider Plant نیز معروف است، مهیا باشد در عرض یک مدت کوتاهی برگ‌های بلند و خوش فرمش تا حدود یک متر رشد می‌کنند. حالا چرا به گیاه عنکبوتی خوانده می‌شود، چندان دلیل مشخصی ندارد، شاید چون مثل عنکبوتی که اگر از آن غافل شوید تمامی گوشه و کنار خانه را با تارهایش پر می‌کند، این گیاه نیز با شاخ و برگ‌هایش خانه‌ی شما در عرض مدت کوتاهی به جنگلی سرسبز تبدیل می‌کند.

گیاه عنکبوتی یا گیاه گندومی بیشتر به رنگ سبز است، اما گاها برگ‌های آن‌ با رگه‌هایی از رنگ سفید و زرد نیز آرایش می‌شوند، که به آن‌ها گیاه گندمی ابلق می‌گویند. اگر عاشق سادگی هستید و سبک دکور مینیمالیسم را می‌پسندید، این گیاه همان چیزی هست که شما می‌خواهید.

این نمونه از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد برای حفظ طراوت و زیباییش به نور غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین اگر این گیاه را در بالکن یا حیاط می‌گذارید حواستان باشد که زیاد در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد، و گرنه برگ‌هایش می‌سوزد و قهوه‌ای رنگ می‌شود. برای اینکه خیالتان از بابت فضای مورد پسند گیاه عنکبوتی راحت باشد، دمای بین ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت در طول روز و ده درجه کمتر در طول شب، دمای دلچسب آن است.

اگر Spider Plant خاکش خوب زهکشی شود و هر چند وقت یکبار تعویض شود، از حجوم آفات محفوظ می‌ماند.

(برای خرید گل ولنتاین می‌توانید به گل باما سر بزنید.)

گیاه عنکبوتی - گیاه آپارتمانی سریع الرشد

صمیمی‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۲٫ گیاه پوتوس (Pothos)

گیاه پتوس یا Pothos از نوع گیاهان آپارتمانی سریع‌ الرشد است که به خاطر ظاهر زیبا و نگهداری آسان طرفدار فراوان دارد. از آنجاییکه این گیاه تحت هر شرایطی زنده و با طراوت می‌ماند، به نام Devil’s Ivy یا پوتوس طلایی نیز معروف است. گیاه پوتوس یک گیاه رونده است که مثل پیچک سریع و آسان رشد می‌کند، این گیاه زیاد دوست ندارد که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، بنابراین حتی اگر در باغ هم باشد، ترجیح می‌دهد در یک گوشه‌ی سایه و دنج جای بگیرد.

پوتوس با برگ‌های سبز قلبی شکل و براقش که گاها سایه‌هایی از رنگ زرد در آن دیده می‌شود، ظاهری دلبرا و زیبا دارد. این گیاه زیبا در طول چند هفته ساقه‌هایش به اندازه‌ی دو متر می‌رسد.

گیاه پوتوس، بسیار گیاه سازگار و صمیمی است و زندگی مسالمت آمیزی با سایر گیاهان آپارتمانی دارد. مثلا می‌توانید گیاه پوتوس و فیلودندرون را در یک گلدان بزرگ کنار یکدیگر بکارید.

(برای خرید سبد گل رز و باکس گل رز به صفحات مربوطه رجوع کنید.)

گیاه پتوس - گیاه آپارتمانی سریع الرشد

عضو مشهور گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۳٫ گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

اگر به دنبال یک گیاهی هستید که بدون مراقبت زیاد، سریع رشد کند و برای سلامتی نیز مؤثر باشد، گیاه آلوئه ورا ALo Vera را انتخاب کنید. گیاه آلوئه ورا جزو خانواده‌ی سوسن‌ها است و با برگ‌های ساکولنتی و گل آذین خوشه‌ای، خیلی سریع رشد می‌کند.

اگر خوش شانس باشید گاها در روزهای متعدل زمستانی با شکوفه‌های زرد یا سفید شما را شگفت زده خواهد کرد. برخلاف دو گیاه دیگر که با هر نوری کنار می‌آمدند، گیاه آلوئه‌ورا از نور مستقیم خورشید لذت می‌برد. البته حتما هم نباید آن را در بالکن بگذارید، همان قرار گرفتن پشت پنجره کفایت می‌کند.
عضو مشهور گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: 3. گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۴٫ ساکولنت گیاه یشم (Jade Plant)

گیاه یشم یا Jade Plant برای کسانیکه از داشتن گیاهان ساکولنتی لذت می‌برند، انتخاب شده است. خوشبختانه، گیاه یشم جزو گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است و خیلی آسان تکثیر می‌شود. این گیاه در عرض مدت بسیار کوتاهی به اندازه‌ی ۱٫۵ متر می‌رسد و علاوه بر رشد سریع، عمری طولانی دارد. نور مستقیم آفتاب و دمای ۷۵ درجه‌ی فارنهایت محیطی ایده‌آل برای رشد سریع گیاه یشم است.

این را فراموش نکنید که گیاه یشم به شدت در معرض آفت‌زدگی قرار دارد. برای مقابله با حمله‌ی آفات تند و زننده، باید از اسپری‌های مخصوص استفاده کرد یا با پنبه‌ی الکلی هر از گاهی برگ‌های یشم را تمیز کرد.

(انواع باکس گل ولنتاین را در گل باما مشاهده کنید.)

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: 4. ساکولنت گیاه یشم (Jade Plant)

قدیمی‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریعُ الرشد: ۵٫ گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)

گیاه دیفن باخیا یا Dieffenbachia با برگ‌های پهن و خوشرنگش یکی از قدمت‌دارترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است. اکثر گیاهان آپارتمانی بومی مناطق گرمسیری هستند، بنابراین تطبیق خوبی با فضای خانه پیدا می‌کنند. ساقه‌ی تنومند و محکم این گیاه با برگ‌های درشت که با رگه‌هایی از رنگ سفید و سبز نقاشی شده‌اند، گیاه دیفن باخیا را به یک اثر هنری تبدیل کرده‌اند.

این گیاه اگر از شرایط زندگی‌اش راضی باشد خیلی سریع رشد کرده و تا نزدیکی‌های دو متر قد می‌کشد. بنابراین زمانی نمی‌گذرد که این گیاه تنومند خوش‌رنگ را همانند یک درختچه‌ی باوقار در میان سایر گل‌های آپارتمانی‌تان ببینید. تدارک شرایط دلخواه دیفنباخیا اصلا کار سختی نیست، این گیاه نیازمند نور متعادل و خاک زهکشی‌شده است. دقیقا حداقل چیزی که گیاهان خانگی به آن نیاز دارند.

فقط اگر حیوان خانگی یا فرزند کوچک در خانه دارید، حواستان را جمع کنید که برگ‌های گیاه دیفن باخیا را نجوند، چون باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در آن‌ها می‌شود، برخی از کارشناسان نیز معتقد هستند که برگ‌های این گیاه موجب گنگ شدن آدم‌ها می‌شود، به همین دلیل نام دیگر این گیاه عصای گنگ Dumb Cane است.

(اگر به فکر خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه هستید، به گل باما سر بزنید.)

قدیمی‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی با رشد سریع: 5. گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)

گیاهان آپارتمانی سریع‌الرشد: ۶٫ گیاه گینورا (Velvet Plant)

گیاه گینورا Velvet Plant با رنگ بنفش مخملی، برای کسانیکه دوست دارند یک گیاه رنگی را به جمع گل‌های آپارتمانی‌شان اضافه کنند، پیشنهاد می‌شود. گیاه مخملی برای اینکه زیبایی خود را به رخ بکشد و برگ‌های بنفشش را نمایان کند، نیاز به نور خورشید دارد. هر چقدر که از نور دور باشد، برگ‌هایش به رنگ سبز تمایل پیدا می‌کنند.

این نمونه از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد خاک مرطوب را دوست دارد ولی باید خاک آن خوب زهکشی شود که ریشه‌هایش پوسیده نشوند. اگر تعادل نور و آب را در این گیاه خوب رعایت کنید، به سرعت رشد کرده و گل‌خانه‌ی شما تِم سبز و بنفش به خود می‌گیرد.

(برای خرید سبد گل ترحیم به صفحه‌ی مورد نظر رجوع کنید.)

گیاهان آپارتمانی با رشد سریع: 6. گیاه گینورا (Velvet Plant)

لاکچری‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۷٫ گیاه سانسوریا (Snake Plant)

گیاه سانسوریا یا Snake Plant یکی دیگر از قطعه‌های شگفت‌انگیز طبیعت است که اجازه می‌دهد ما آن را در خانه‌ی خود پرورش دهیم. گیاه ماری نه تنها با برگ‌های خوشرنگ و کشیده‌اش زیبا و دیدنی است، بلکه بسیار سریع رشد می‌کند و دکور طبیعی بی‌نظیری برای ما می‌سازد.

شاید جالب باشد که بدانید، نام دیگر این گیاه زبان مادر شوهر است، البته این فقط مربوط به کشور ما نیست بلکه در تمامی دنیا به این نام Mother-in-Law’s tongue معروف است، شاید این نام هم به خوش‌زبانی مادرشوهرا ربط داشته باشد، وگرنه جز زیبایی در این گیاه چیزی دیده نمی‌شود.

گیاه سانسوریا، حتی برای کسانیکه هیچ مهارتی در باغبانی ندارند، خیلی نگهداری آسان دارد و به سرعت رشد می‌کند. در برابر نور کم و زیاد خود را تطبیق می‌دهد ولی در عوض خاک خوبی نیاز دارد. این گیاه در حال حاضر یکی از بروزترین و رایج‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد در جهان است.

(گل باما مرجعی کامل برای خرید باکس گل لاکچری است.)

لاکچری‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: 7. گیاه سانسوریا (Snake Plant)

گیاهان آپارتمانی سریع الرشد و نژاد گرمسیری: ۸٫ گیاه فیکوس (Ficus)

گیاه فیکوس Ficus یک گیاه نیمه گرمسیری با رشد سریع است. فیکوس یک گیاه آپارتمانی کوچک در هیبت درخت است. برای اینکه یک درخت در خانه داشته باشید در خرید فیکوس تردید نکنید. در تمامی دنیا، این درخت مینیاتوری نمادی برای قدرت و امید است، و در اکثر مراکز انگیزشی و مشاوره به وفور دیده می‌شود.

برای رشد کافی و سریع فیکوس، یک اتاق گرم با نور کافی بهترین فضای رویش است. اگر رشد فیکوس شما متوقف شده است، حتما گلدان برایش تنگ است. رنگ‌ها و شکل‌های خارق‌العاده فیکوس جنگل خانگی شما را بیش از پیش زیبا و دیدنی می‌کند.

گیاهان آپارتمانی با رشد سریع و نژاد گرمسیری: 8. گیاه فیکوس (Ficus)

سازگارترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۹٫ گیاه بامبو (Bamboo)

بامبو Bamboo جزو اصلی لیست گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است. جالب است بدانید که اگر شرایط رشد بامبو مهیا باشد این گیاه در یک روز می‌تواند حدود ۹۰ سانتی‌متر رشد کند. بامبو یکی از سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی است. حتی اگر سرعت رشد بامبوی شما به نرخ سرعتی که ما بیان کرده‌ا‌یم نرسیده باشد، باز هم مدال سرعتی‌ترین گیاه آپارتمانی را از آن خود می‌کند.

این گیاه مظلوم بدون پشتیبانی خاک و فقط با تغذیه‎ از آب اینچنین جسورانه رشد می‌کند. می‌گویند که داشتن گیاه بامبو شانس می‌آورد، درست یا غلط بودن این جریان اثبات نشده است، اما در کل گیاه، سبزی و امید به خانه می‌آورد و همین امر یک خوش‌شانسی بزرگ است.

سازگارترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: 9. گیاه بامبو (Bamboo)

گیاهان آپارتمانی سریع‌الرشد: ۱۰٫ سرخس پرسیاوشان (Maidenhair)

سرخس یا Fern جزو گیاهان آپارتمانی پرانرژی و سریع الرشد است. همانطور که می‌دانید، در عالم طبیعیت، سرخس‌ها درکنار جویبار و رودخانه جان می‌گیرند و رشد می‌کنند. اگر شما جزو افرادی هستید که از سبزی بی حد و حصر گیاهان به وجد می‌آیید و دوست دارید که با حداقل نگهداری به طراوت حداکثری برسد، سرخس‌ها رضایت شما را به راحتی جلب می‌کند. سرخس پر سیاوشان Maidenhair با شاخ و برگ‌های زیبا و پریشانش، بر روی استند یا سقف آویز دیدنی‌تر می‌شود.

گیاهان آپارتمانی رونده: 10. سرخس پرسیاوشان (Maidenhair)

جسورترین نوع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۱۱٫ گیاه فیلودندرون برگ انجیری (Philodendron)

گیاه فیلودندرون برگ انجیری Philodendron یکی دیگر از گیاهان جسوری است که در فضای خانه با قدرت رشد می‌کند. گیاه فیلودندرون بخاطر شکل و شمایل برگ‌های بزرگ و براقش بسیار معروف است. فیلودندرون برگ انجیری در سالن خانه‌ها و ادارات شیک به عنوان یک گیاه رونده سریع الرشد خودنمایی می‌کند.

نگهداری از این گیاه زیبا چندان سخت نیست. چون گیاه فیلودندرون از گیاهان استوایی است، بهتر است که خاک آن مرطوب بماند و در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرد. بنابراین آپارتمان‌هایی که پنجره‌هایی بزرگ دارند، مکانی مناسب برای رشد آن است. زیبایی این گیاه قابل ستایش است و با قد کشیدنش هر روز زیباتر از روز قبل می‌شود.

گیاه فیلودندرون برگ انجیری

 

گیاه آپارتمانی سریع الرشد معتدل: ۱۲٫ گیاه شمعدانی (Geraniums)

شمعدانی‌ها Geraniums گیاهان زینتی هستند که با رنگ و عطر بی‌نظیرشان، طبیعت زیبای منزل شما را تکمیل می‌کنند. این گیاه زیبا تقریبا در تمامی دنیا پیدا می‌شود، اما آب و هوای مناطق متعدل بیشتر به دلش می‌نشیند. این نمونه از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد به خوبی در فضای خانه رشد می‌کند، اما بخاطر داشته باشید که خاک مرطوبی که خوب زهکشی نشود باعث مرگ زودرس این گیاه شده و طراوتش را می‌گیرد. کود ۹۰ درصد برای این گیاه شرایط خوبی را فراهم می‌کند.

خوشه گل‌های شمعدانی با رنگ‌های قرمز و صورتی و رایحه‌ی دل انگیز و مطبوعش، زندگی شما را جان می‌بخشد.

(برای خرید اگزالیس می‌توانید به گل باما سر بزنید.)

گیاه آپارتمانی سریع الرشد معتدل: 12. گیاه شمعدانی (Geraniums)

یک گزینه جذاب در میان گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۱۳٫ گیاه سینگونیوم پودوفیلوم (Arrowhead Vine)

گیاه سینگونیوم پودوفیلوم Arrowhead Vine یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است. این گیاه برای رشد سریع و بی‌وقفه‌ی خود به خاک نمناک و کمی نور غیر مستقیم نیاز دارد. گیاه سینگونیوم پودوفیلوم یا Arrowhead Vine نیز همانند سایر گیاهان آپارتمانی، جزو گیاهان گرمسیری است.

این گیاه بومی آمریکای لاتین است، کم کم بخاطر زیبایی کم نظیرش، در خانه‌ها راه پیدا کرد. شبیه سرخس‌ها، بهتر است روی استند یا سقف آویز قرار بگیرد. گیاه سینگونیوم پودوفیلومدر عرض مدت کوتاهی ساقه‌های ظریف و جذابش رشد می‌کنند بنابراین قبل از اینکه بخواهید آن‌را به خانه بیاورید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن ساقه‎‌های بلند آن به فکر یک داربست چوبی باشید.

(برای خرید سبد گل پول به گل باما سر بزنید.)

گیاه سینگونیوم پودوفیلوم (Arrowhead Vine)

تصفیه هوا با گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: ۱۴٫ پیچک انگلیسی (English Ivy)

هیچ کسی نیست که از دیدن پیچک‌ها به وجد نیاید. پیچک‌ها متخصص تصفیه هوا هستند. همه‌ی ما می‌دانیم که پیچک‌ها، گیاهان سخاومتندی هستند که با رشد سریع می‌توانند تمامی در و دیوار خانه‌ی شما را مثل یک کلبه‌ای که در وسط جنگل است، در بر بگیرند.

پیچک انگلیسی English Ivy‌، برایش فرقی نمی‌کند که در باغچه باشد یا در گلدانی کوچک در اتاق خواب شما، در هر حال با سخاوت و قدرت تمام رشد می‌کند و یکی از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است. فقط دقت کنید که خاک این گیاه زیاد مرطوب نماند، خاک با زهکشی خوب، موردی مهم برای رشد آن است.

حواستان باشد که با آبدهی زیاد طراوت آن را ازش نگیرید، برگهایش را با اسپری مرطوب کنید و آن را در معرض نور فراوان بگذارید. البته پیچک برای نداشتن نور کافی زیاد سخت‌گیر نیست و شما را ناامید نخواهد کرد.

(برای خرید گیاه سیکلامن به گل باما سر بزنید.)

تصفیه هوا با گیاهان آپارتمانی سریع الرشد: 14. پیچک انگلیسی (English Ivy)

گیاه آپارتمانی سریع‌الرشد و عاشق نور: ۱۵٫ هویا (Hoya)

اگر از گیاه هویا Hoya مراقبت کنید، خوب رشد می‌کند و خوب قد می‌کشد. هویا عاشق نور آفتاب است، بنابراین اگر دوست دارید که قد کشیدنش را ببینید، در آفتابی‌ترین مکان خانه برایش جای باز کنید. فقط اینکه هر چند هفته یکبار، گلدان هویا را بچرخانید تا کل گلدان به تناسب آفتاب بگیرند.

مورد دیگری که در رشد هویا بسیار اهمیت دارد، آبدهی یک روز در هفته است. در آب دادن این گیاه خیلی حساسیت به خرج دهید، چون در اثر آبدهی زیاد ریشه‌هایش آسیب دیده و گیاه را پژمرده می‌کند. بهتر است که هر از گاهی برگ‌هایش را اسپری کنید. هوای مرطوب در رشد این نمونه از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد بسیار مؤثر است.

گیاه آپارتمانی با رشد سریع و عاشق نور: 15. هویا (Hoya)

درختچه‌های آپارتمانی سریع الرشد: ۱۶٫ شاه بلوط گویان (Guiana Chestnut)

شاه بلوط گویان Guiana Chestnut یکی از بی‌نظیرترین انواع درختچه آپارتمانی و یکی از انواع گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است. این گیاه زیبا به تنهایی دکور زیبا و شیکی برای منزل شما می‌سازد که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌شود. شاه بلوط گویان که به درختچه‌ی پول نیز معروف است، بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و در مرداب‎‌ها و مکان‌های مرطوب رشد می‌کند.

اگر مایل هستید این گیاه زیبا در خانه‌تان بیاورید و پرورش دهید، آفتابی‌ترین و گرم‌ترین محل را به آن اختصاص دهید. این گیاه عاشق رطوبت است، اما خاکش باید زهکشی خوبی داشته باشد. نمی‌توان از درختچه‌ی شاه بلوط گویان انتظار داشت که همانطور که در طبیعت رشد می‌کند، در سالن خانه‌ی شما نیز قد بکشد، اما در هر حال گیاه سخاوتمندی است و شما را از طبیعت زیبایش با رنگ‌های سبز روشن و تیره بی‌نصیب نخواهد گذاشت.

درختچه‌های آپارتمانی با رشد سریع: 16. شاه بلوط گویان (Guiana Chestnut)

گیاه آپارتمانی سریع الرشد: ۱۷٫ هیبیسکوس (Hibiscus)

در معرفی آخرین گیاه آپارتمانی رونده یک سوپرایز عالی برایتان داریم. این نمونه از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد بعلاوه برای سلامتی (فشار خون) نیز بسیار گیاه مفیدی است: گیاه هیبیسکوس Hibiscus، گل ختمی یا چای ترش.

هیبیسکوس بومی مناطق گرمسیری است و به رشد سریع و آسان معروف است. فقط کافی است شما این گیاه را در بازار گل ببینید، بی برو برگرد عاشقش خواهید شد. در خاستگاه اصلی‌اش، این گیاه در طول سال دائما گل می‌دهد، اما در فضاهای سربسته شرایط فرق می‌کند. گیاه هیبیسکوس عاشق هوای گرم است، بهترین دما برای رشد این گیاه بین ۶۰ تا ۹۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۶ تا ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

دقت داشته باشید که اگر گیاه را در دمای مورد نظر نگه‌داری می‌کنید، آبدهی هر روزه‌ی آن را فراموش نکنید. برخلاف فیکوس، گیاه هیبیسکوس از اینکه آن را درون یک گلدان بزرگ بگذارید زیاد لذت نبرید، یگ گلدان کوچک برای او حکم یک دنیا را دارد.

(برای خرید گل ارکیده به گل باما سر بزنید.)

درختچه‌های آپارتمانی با رشد سریع: 16. شاه بلوط گویان (Guiana Chestnut)

منبع: وب سایت indoorgardenook

مقالات مرتبط

نظرات