نگهداری از دیفن باخیا: نکات مهمی که در نگهداری از گیاه دیفن باخیا باید بدانید + عکس

ما انسان‌ها گرایش ذاتی به طبیعت داریم و نگهداری از گیاهان آپارتمانی مختلف در خانه همان حس زنده‌ی طبیعت را به ما القا می‌کند. نگهداری از چند گلدان گیاهان سرسبز طبیعی در این زندگی بین فلز و بتن، باعث ایجاد تغییرات شگرفی در احساسات و حال ما می‌شود. یکی از این گیاهان که می‌تواند طبیعت را به خانه‌ی ما بیاورد، گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia) است و ما تصمیم داریم در این مطلب بلاگ گل باما در مورد گیاه دیفن باخیا، نگهداری از دیفن باخیا، شرایط نگهداری از دیفن باخیا، ترکیب خاک دیفن باخیا، نحوه آبیاری دیفن باخیا، انواع دیفن باخیا، نگهداری دیفن باخیا در منزل، احیای دیفن باخیا، روش رشد سریع دیفن باخیا و نگهداری دیفن باخیا در زمستان صحبت کنیم.

نگهداری از دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا (Dumb canes) یکی از گیاهان از تیره‌ی گل شیپوری است و محل اصلی رویش آن مناطق گرمسیر آمریکا، آمریکای جنوبی، مکزیک و هند غربی تا آرژانتین است. از آنجایی که زیستگاه اصلی این گیاه در مناطق گرمسیری دنیا است، به‌خوبی می‌تواند در سایه رشد کند. رشد دیفن باخیا آسان است و نوری که برای رشد آن نیاز است از میزان متوسط تا میزان زیاد، متفاوت است.

انواع کوچک گیاه دیفن باخیا بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاهان قدبلند آن نیز به ۱۹۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه دوست‌دار رطوبت، گل نیز می‌دهد اما گل‌های آن هیچ بوی خاصی ندارند و از لحاظ ظاهری شبیه گل گیاهان شیپوری و برگ انجیری هستند. برای استعلام قیمت گیاه دیفن باخیا به گلفروشی آنلاین گل باما مراجعه کنید.

در ادامه‌ی این مقاله با انواع مختلف گیاه دیفن باخیا و نکات نگهداری دیفن باخیا در منزل آشنا خواهیم شد.

طرز نگهداری از دیفن باخیا

نگهداری دیفن باخیا در منزل

دیفن  باخیا یک گیاه پرطاقت و بادوام است برای همین مراقبت از آن بسیار آسان است. اگر شما به‌خوبی بتوانید نگهداری دیفن باخیا در منزل را انجام دهید، این گیاه می‌تواند تا مدت طولانی در خانه شما رشد کند. همچنین، دیفن باخیا علی‌رغم هر فصل یا هر ماهی که از آن مراقبت می‌کنید، رشد می‌کند. در این بخش ما بیشتر در مورد نگهداری از دیفن باخیا و جزئیات روش نگهداری از دیفن باخیا صحبت خواهیم کرد.

(همچنین از صفحه‌ی گل‌ آپارتمانی نیز بازدید کنید.)

نگهداری دیفن باخیا در منزل

نگهداری از دیفن باخیا: ۱٫ نور مناسب برای رشد دیفن باخیا چیست؟

دیفن باخیا گیاهی بادوام و پرطاقت است و می‌تواند در اغلب شرایط محیطی زندگی کند. این گیاه هم می‌تواند در محیط‌های کم‌آفتاب و هم در محیط‌های سایه‌دار زندگی و رشد کند و در کل، نیاز زیادی به نور آفتاب شدید ندارد. با این وجود، اگر گیاه در محیط پر نور رشد کند، برگ‌های تیره‌ی آن رنگ روشن‌تری به خود خواهند گرفت.

بنابراین، شرایط نگهداری از گیاه از دیفن باخیا از لحاظ تابش نور انعطاف‌پذیر است. البته، باید توجه داشته باشید که اگر این گیاه را در محیط بیرون از خانه قرار می‌دهید، باید از آن در برابر باد و همچنین، نور شدید آفتاب محافظت کنید، زیرا هر دوی این دو عوامل، مخرب هستند. نور شدید آفتاب می‌تواند برگ‌های گیاه را بسوزاند و از طرف دیگر، اگر گیاه مدت طولانی در سایه باقی بماند برگ‌های آن رنگ زیادی نخواهند گرفت.

(به مطلب نگهداری از گیاه لیندا رجوع کنید.)

نگهداری از دیفن باخیا: نور مناسب برای رشد دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا: ۲٫ بهترین دما برای نگهداری از دیفن باخیا

در نگهداری از گیاه دیفن باخیا و قرار دادن آن در یک محیط با دمای مناسب، باید در نظر داشته باشید که دیفن باخیا در یک محدوده دمایی خاص رشد کند. محدوده‌ی دمایی مناسب برای نگهداری گیاه دیفن باخیا بین ۱۸ تا ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد (۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت) است.

به طور کلی، معمولاً نباید دیفن باخیا را در دمای خیلی زیاد یا دمای خیلی کم قرار داد. دمای خیلی زیاد و نور آفتاب شدید باعث می‌شود که این گیاه حالت مریض احوالی داشته باشد و برگ‌های آن حالت سوخته و چروکیده پیدا کنند.

حساسیت برخی انواع دیفن باخیا به دما

از سوی دیگر، اگر گیاه را در دمای کمتر از ۱۵٫۵ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید، رشد آن بسیار کند خواهد شد. برخی از انواع دیفن باخیا هم به دما حساس هستند و اگر آن‌ها را در محیطی کمتر از ۱۲٫۷ درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید، ممکن است دچار صدمه‌های ناشی از سرما شوند.

بنابراین، بهترین روش نگهداری از گیاه دیفن باخیا از نظر دما، قرار دادن آن در محیطی با دمای متوسط ۱۸ تا ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

نگهداری از دیفن باخیا: دمای مناسب برای نگهداری از دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا: ۳٫ نحوه آبیاری دیفن باخیا

طرز آبیاری دیفن باخیا نیز یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری دیفن باخیا در منزل است. از آنجایی که دیفن باخیا از خانواده گل شیپوری است و شیوه‌ی نگهداری آن با گیاهانی مثل گیاهان گل چمچه‌ای و فیلودندرون مشابه است، می‌توان متوجه شد که گیاه دیفن باخیا هم به آب و رطوبت علاقه زیادی دارد.

در روش آبیاری دیفن باخیا باید به این نکته توجه داشته باشید که گیاه باید کاملا آبیاری شود. سپس، اجازه دهید که آب آن کاملاً جذب خاک شده باشد. برای هر بار آبیاری اطمینان حاصل کنید خاک گیاه شما کاملا خشک شده باشد و سپس اقدام به آبیاری مجدد آن کنید. این یک قاعده‌ی اصلی در آبیاری گیاه دیفن باخیا است.

نکات مهم در نگهداری از دیفن باخیا در منزل

آبیاری دیفن باخیا در فصل تابستان

در مورد نگهداری دیفن باخیا در منزل باید به عوامل زیادی توجه کنید. علاوه بر توجه به محیط  رشد گیاه از لحاظ نور و رطوبت، فصل‌های سال نیز در نگهداری از این گیاه و به ویژه آبیاری آن، باید در نظر گرفته شوند. زمان آبیاری دیفن باخیا یکی از عواملی است که در شیوه‌ی نگهداری دیفن باخیا در منزل اهمیت زیادی دارد.

برای مثال، در فصل تابستان که رطوبت کم و گرما زیاد است، گیاه دیفن باخیا مسلما به آب بیشتری احتیاج دارد. از سوی دیگر، آبیاری دیفن باخیا در بهار به اندازه‌ی تابستان نیست و می‌توانید به آن کمتر آب دهید.

بنابراین زمان آبیاری دیفن باخیا یکی از عوامل مهم در نگهداری دیفن باخیا در منزل است.

روش نگهداری از دیفن باخیا

نگهداری دیفن باخیا در زمستان

در طول زمستان و فصل سرما آبیاری دیفن باخیا زیاد نیست. اگرچه، برای نگهداری دیفن باخیا در زمستان باید آن را در برابر سرما محافظت کنید. مورد مهمی که باید در نحوه آبیاری دیفن باخیا در نظر بگیرید، این است که آب دادن بیش از حد به این گیاه می‌تواند ریشه‌های آن را نابود کند و یا باعث کند شدن و رشد ضعیف گیاه شود.

همچنین، آبیاری بیشتر از حد دیفن باخیا ممکن است باعث پوسیده شدن ساقه‌های آن شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید گلدان دیفن باخیا دارای سوراخ‌های زهکشی است تا آب اضافه از انتهاب گلدان خارج شود.

برای نگهداری دیفن باخیا در زمستان، باید زمان آبیاری آن کاهش یابد.

نگهداری دیفن باخیا در زمستان

نگهداری از دیفن باخیا: ۴٫ انتخاب کود و میزان مناسب کوددهی به گیاه دیفن باخیا

بهترین زمان برای کود دادن به دیفن باخیا در زمان آبیاری این گیاه است. برای مثال، در آبیاری دیفن باخیا در بهار یا تابستان، می‌توانید هر بار کمی غذای گیاهی مایع نیز به آب اضافه کنید تا همزمان با آبیاری به گیاه خود کود نیز داده باشید. البته، توجه داشته باشید که در زمان آبیاری دیفن باخیا در زمستان نباید هیچ غذای گیاهی به آب دیفن باخیا اضافه کنید.

زمانی که به دیفن باخیا آب می‌دهید، از یک کود گیاهی مایع قابل حل در آب استفاده کنید. شما می‌توانید نصف قاشق غذاخوری کود گیاهی مایع را با یک گالن آب مخلوط کرده و آن را به گیاه دیفن باخیا بدهید.

کود مورد نیاز هنگام تعویض گلدان دیفن باخیا

زمانی‌که می‌خواهید دیفن باخیا را در گلدان بزرگ‌تر یا در مکان دیگری بکارید، می‌توانید به آن کود جامد با رهش تدریجی مواد غذایی در خاک اضافه کنید. در این مواقع بهتر است که اگر کود جامد را در بسته‌بندی خریداری می‌کنید از دستورالعمل‌های مربوط به میزان اعمال کود که بر روی بسته‌بندی درج‌شده، پیروی کنید.

نگهداری از دیفن باخیا: انتخاب کود مناسب برای گیاه دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا در منزل: ۵٫ خاک مورد نیاز دیفن باخیا چیست؟

گیاه دیفن باخیا مثل خیلی از گیاهانی که در آپارتمان نگهداری می‌شوند، نیاز به خاکی دارد که هم بتواند مقداری آب درون خود نگه دارد و در عین زهکشی خوبی داشته باشد و زود خشک شود. بنابراین، بهترین خاک دیفن باخیا ترکیبی از خاک عادی و خاک‌های دیگر مثل خاک بنفشه آفریقایی و موادی مثل پرلیت و شن‌های درشت و زبر است که به ترکیب خاک دیفن باخیا کمک می‌کند تا هوا را از خود عبور دهد.

ترکیب خاک دیفن باخیا باید به گونه‌ای باشد که مقداری آب را بتواند در خود نگه دارد.

نگهداری از دیفن باخیا: ترکیب خاک دیفن باخیا

نوع خاک مناسب برای گیاه دیفن باخیا

برای مثال، یک دستور برای درست کردن خاک مخصوص دیفن باخیا می‌تواند به این صورت باشد که خاک عادی را با قسمتی پیت ماس، کود گیاهی، پرلیت، مقداری خاک باغبانی و مقدار کمی آهک مخلوط کنید تا ترکیب خاک دیفن باخیا را برای خود بدست آورید. همچنین، یکی از بهترین ترکیب خاک مورد نیاز دیفن باخیا که خیلی معمول نیز هست و برای مصارف خانگی استفاده می‌شود، دو بخش پیت ماس و یک بخش پرلیت است.

سؤال دیگری که در مورد بهترین ترکیب خاک دیفن باخیا مطرح می‌شود این است که خاک دیفن باخیا باید اسیدی باشد یا قلیایی؟ و پاسخ اینکه، در انتخاب نوع خاک دیفن باخیا و ترکیب خاک مناسب دیفن باخیا باید خاکی برای این گیاه فراهم کنید که ماهیتی قلیایی تا کمی اسیدی داشته باشد.

بهترین ترکیب خاک مورد نیاز نگهداری از دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا و مشکلات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: زرد شدن برگ‌های گیاه دیفن باخیا

زرد شدن یا قهوه‌ای شدن برگ‌های دیفن باخیا ممکن است به چند دلیل باشد. اگر گیاه شما کاملا سلامت است و یک یا دو برگ آن زرد شده یا نوک آنها قهوه‌ای شده، نگران نباشید چرا که این مساله کاملا طبیعی است و برگ‌های قدیمی به مرور زمان می‌افتند. برگ‌هایی قدیمی و پایین دیفن باخیا وقتی به سن یک سالگی می‌رسند به طور طبیعی می‌میرند.

اما اگر این اتفاق گاه به گاه پیش می‌آید و این زرد شدن برگ‌ها بیشتر است، حتما مشکلی جدی وجود دارد. این علائم می‌تواند شامل چروکیده شدن و پیچ خوردن برگ‌ها، قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها، خشک شدن نوک برگ‌ها، پوسیده شده گیاه و شاخ و برگ آن و رشد ضعیف دیفن باخیا باشد.

احیای دیفن باخیا

معمولا آبیاری بیش از حد باعث ایجاد این مشکلات می‌شود. بنابراین لازم است برای احیای دیفن باخیا خود کارهای زیر را انجام دهید:

  • دیفن باخیا را از گلدان خارج کنید
  • اطمینان حاصل کنید سوراخ‌های زهکشی باز است
  • ریشه‌ها را از نظر سلامتی بررسی کنید، ریشه‌ها باید سفید و بدون بیماری یا پوسیدگی باشند
  • ریشه‌های خراب را جدا کنید
  • اگر ریشه‌ها سالم هستند و فقط چند ریشه‌ی خراب وجود دارد، آنها را جدا کنید و گیاه را دوباره در گلدان خود بکارید، کمی خاک تازه اضافه کنید و یا خاک گلدان را نیز تعویض کنید.
  • تمام برگ‌های آسیب‌دیده و خراب را بکنید
  • گیاه را در مکانی با تهویه‌ی مناسب قرار دهید.

احیای دیفن باخیا

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های دیفن باخیا

دیفن باخیا رطوبت را دوست دارد و قرار گرفتن در دمای سرد را تحمل نمی‌کند. وقتی گیاهان یک سرمای ناگهانی و رطوبت زیاد را تجربه می‌کنند، یک بیماری قارچی به نام آنتراکنوز (anthracnose) ممکن است ایجاد شود.

در این صورت لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای تیره در مرکز برگ‌ها ایجاد می‌شود و نوک یا حاشیه‌ی برگ‌ها نیز قهوه‌ای شده و خشک می‌شود. در صورت ایجاد این مشکل می‌توانید برگ‌های آلوده به قارچ را جدا کرده و از بین ببرید؛ سپس گیاه خود را به مکانی خشک منتقل کنید و آن را در مکانی با تهویه‌ی مناسب نگهداری کنید. در نهایت گیاهان سالم را با قارچ‌کش (روغن چریش) اسپری کنید تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: بیماری قارچی آنتراکنوز

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی گونه‌های سفید دیفن باخیا

در ماه‌های زمستان، گیاهان در مرحله‌ رشد فعال نیستند و نیاز به آب و کود کمتری دارند. برگ‌های گونه‌های دیفن باخیا با طرح سفید (مانند دیفن کامپکت، کامیلیا و غیره) ممکن است لکه‌های قهوه‌ای خشک را نشان بدهند که به خاطر خشک ماندن بیش از حد خاک گیاه یا کوددهی زیاد به آن است. به این ترتیب در طول ماه‌های سرد زمستان اجازه ندهید مخلوط خاک گلدان دیفن باخیا به طور کامل خشک شود و البته از کوددهی به آن نیز اجتناب کنید.

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: لکه‌های قهوه‌ای خشک

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: پوسیده شدن ساقه‌ها و ریشه‌ی دیفن باخیا

گاهی اوقات ممکن است در نگهداری از گیاه دیفن باخیا متوجه شوید که ساقه و ریشه‌ی گیاه در قسمت پایه نرم شده است.  این یک بیماری قارچی (فیوزاریم) است که به چند دلیل ممکن است ایجاد شود که از جمله‌ی آنها می‌توان به رطوبت بیش از حد، آبیاری زیاد و دمای بسیار بالا یا بسیار پایین هوا اشاره کرد. به این ترتیب برای نجات دادن گیاه خود می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • گیاه را از گلدان خارج کنید
  • خاک را خالی کنید
  • قسمت‌هایی از جملع برگ‌ها، ریشه یا ساقه که آلوده شده‌اند را جدا کنید
  • بخش‌های بیمار را با قارچ‌کش درمان کنید
  • گیاه را در خاک جدید و ترجیحا گلدانی جدید بکارید
  • پیش از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک کاملا خشک شود
  • شرایط محیطی مناسب برای نگهداری از گیاه دیفن باخیا فراهم کنید

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: بیماری قارچی فیوزاریم

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: رشد آفات

شرایط داخلی آپارتمان (مانند گرم و خشک بودن هوا) در طول ماه‌های زمستان، محیط مناسبی برای رشد آفات در قسمت‌های زیرین برگ‌ها ایجاد می‌کند. این آفات از برگ‌ها و ساقه‌های گیاه تغذیه می‌کنند و با مکیدن آب آنها باعث از بین رفتن تدریجی گیاه می‌شوند.

در هر زمان از سال که آفت‌های پنبه‌ای و چسبناکی را مشاهده کردید، با شپشک‌های آردآلود مواجه می‌شوید که زیر برگ‌ها و ساقه‌ها پنهان می‌شوند و حتی به سمت ریشه‌های گیاه می‌روند و از تغذیه کردن از گیاه دیفن باخیا لذت می‌برند. شته‌ها از آب برگ‌ها و قسمت‌های تازه روییده‌ی گیاه تغذیه می‌کنند. برای از بین بردن و کنترل آفات دیفن باخیا می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  • گیاه خود را هر هفته از نظر وجود آفات بررسی کنید؛ تمان برگ‌ها، ساقه‌ها و قسمت‌های زیرین آن را بررسی کنید.
  • از اسپری‌هایی که برای کنترل آفات و حشرات هستند مانند مالاتیون یا روغن ارگانیک چریش برای از بین بردن شپشک آرد آلود، کنه‌های عنکبوتی، شته و سایر آفات استفاده کنید.

(مطلب آفت مگس سفید نیز می‌تواند برایتان مفید واقع شود.)

مشکلات احتمالی حین نگهداری از دیفن باخیا: مقابله با آفات

علت رشد نکردن گل دیفن باخیا

همانطور که گفتیم گیاه دیفن باخیا گل می‌دهد اما در شرایط محیط داخلی خانه و آپارتمان این مساله به ندرت اتفاق می‌افتد. به طور کلی یکی از دلایل عدم رشد دیفن باخیا می‌تواند آبیاری بیش از حد آن باشد. اگر به گیاه خود زیاده از حد آب می‌دهید، رطوبت زیادی برای آن ایجاد می‌شود و به این ترتیب گیاه شما به خوبی رشد نکرده و گل نمی‌دهد.

بنابراین بهترین کاری که لازم است انجام دهید این است که دیفن باخیا را در خاکی بکارید که بتواند به خوبی هوا را از خود عبور دهد و در قدم بعدی، سعی کنید بیش از حد به آن آب ندهید. آبیاری گیاه دیفن باخیا باید به گونه‌ای باشد که خاک را مرطوب کند اما لبریز از آب نماند.

دلایل عدم رشد دیفن باخیا

روش رشد سریع دیفن باخیا

برای اطمینان از اینکه دیفن باخیا به سرعت کافی رشد خواهد کرد رعایت تمام نکاتی که در مورد خاک دیفن باخیا و روش آبیاری دیفن باخیا توضیح دادیم، کافی هستند. همچنین، برخی از نکاتی که در مورد شرایط نگهداری دیفن باخیا در منزل و مراقبت از آن توضیح داده شد هم به شما کمک می‌کند تا شرایط نگهداری از گیاه دیفن باخیا را به گونه‌ای فراهم کنید تا این گیاه رشد سریع‌تری داشته باشد.

یک نوع روش رشد سریع دیفن باخیا این است که می‌توانید در فرایند رشد دیفن باخیا ماهی دوبار به این گیاه کود بدهید تا فرایند رشد آن را تقویت کنید. همچنین، می‌توانید به‌طور منظم زاویه‌ی گلدان دیفن باخیا را بچرخانید تا مطمئن شوید که نور به تمام جوانب گیاه می‌تابد و فقط یک قسمت از گیاه شما در معرض نور نیست. با انجام این نکات نگهداری از گیاه دیفن باخیا می‌توانید شاهد رشد سریع دیفن باخیا باشید.

کوددهی ماهی دوبار گیاه یک نوع روش رشد سریع دیفن باخیا می‌باشد.

روش رشد سریع دیفن باخیا

شرایط نگهداری از دیفن باخیا: فراموش نکنید دیفن باخیا گیاهی سمی است!

آیا دیفن باخیا سمّی است؟ این سوالی است که اکثر افراد می‌پرسند و بله، دیفن باخیا سمّی است و باعث تورم گلو، تحریک پوست و غیره می‌شود. از علائم مسمومیت ناشی از این گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوزش و تحریک زبان، دهان و لب‌ها
  • تحریک دهان
  • مشکل در بلع
  • آب‌ریزش بینی بیش از حد
  • استفراغ

بلورهای کلسیم اگزالات موجود در ساقه و شیره‌ی بسیاری از گیاهان از جمله دیفن باخیا عاملی تحریک‌کننده است. کریستال‌های اگزالات به شکل سوزنی است و در بسته‌هایی به نام رافید قرار دارد. هنگامی که این گیاه آسیب می‌بیند، کریستال‌ها آزاد می‌شوند و خود را در مناطقی مانند حفره‌ی دهان قرار می‌دهند. بنابراین در نگهداری از گیاه دیفن باخیا به این نکات توجه کنید:

  • گیاه را در جایی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • از دست زدن به شیره یا آب گیاه اجتناب کنید
  • هنگام تغییر گلدان یا رسیدگی به گیاه، حتما دستکش و لباس آستین بلند بپوشید
  • پس از آبیاری یا مراقبت و نگهداری از دیفن باخیا، دستان خود را با آب بشویید.
  • پس از دست زدن به گیاه از دست زدن به دهان یا لب‌ها خودداری کنید.

شرایط نگهداری از دیفن باخیا

انواع دیفن باخیا

  • گیاه دیفن باخیای کوچک
  • گیاه دیفن باخیا الیکس (Diffenbachia Alix)
  • گیاه دیفن کاملیا (Dieffenbachia Camille)
  • گیاه دیفن باخیای استتار (Dieffenbachia Camouflage)
  • دیفن باخیا کامپکت (Dieffenbachia Compacta)
  • دیفن باخیا کامپکت (Dieffenbachia Compacta)

سخن پایانی

نگهداری گیاه در منزل نشان می‌دهد که شما جزو افرادی هستید که به طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید از مزایای زیبایی و سلامتی گیاه در خانه‌تان است لذت ببرید. گیاهان دیفن باخیا و انواع آن‌ها گیاهان جذاب و بادوامی هستند. با رعایت نکات نگهداری در منزل و نکاتی که در مورد مشکلات و بیماری‌های احتمالی دیفن باخیا که در این مطلب توضیح داده‌ایم، می‌توانید از این گیاه به خوبی مراقبت کنید.

البته نکات دیگری مثل ترکیب خاک دیفن باخیا، علت رشد نکردن گل دیفن باخیا هم می‌توانند در رشد این گیاه بسیار مؤثر باشند.  امیدواریم که نکاتی که در این مطلب در مورد روش نگهداری از دیفن باخیا توضیح داده‌ایم مفید باشند و به شما کمک کنند تا با نگهداری و رشد این گیاه زیبا به خانه‌تان جلوه‌ای متفاوت بدهید.

نگهداری از گیاه دیفن باخیا

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید دیفن باخیا

مقالات مرتبط

نظرات

19 + 7 =