محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی

از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی چه می‌دانید؟

«محبوب ترین گیاه آپارتمانی» چه نام‌هایی به ذهن شما می‌آورد؟ احتمالا بسیاری از ما، چند گیاه کمتر از انگشتان دست می‌شناسیم؛ مثل کاکتوس یا دیفن باخیا که در خانه‌ی بسیاری از ما هم پیدا می‌شود. اما می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم تنوع گیاهان آپارتمانی خیلی بیشتر از این‌ها است، حتی بیشتر از نمونه‌‌های نسبتا نام آشنایی مثل حسن یوسف، شفلرا و سیکاس. با اینکه خرید گل و گیاهان آپارتمانی، ترفندهای خاص خودش را دارد؛ اما مهمتر این است که اسامی آن‌ها را بدانید و شناخت اولیه از آن‌ها داشته باشید. در این مقاله می‌‌خواهیم تعدادی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی در جهان را به شما معرفی کنیم.

محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی

آپارتمان بی نور من گیاه می‌خواد چیکار؟

باغچه ندارید؟ حیاط دلباز چطور؟ حتما اتاقتان هم نورگیر نیست؟ نگران نباشید گیاهانی که می‌خواهیم به شما پیشنهاد دهیم با ما مهربان‌تر از آن چیزی هستند که فکر کنید. حتما با خودتان می‌گویید، من که دست خوبی در پرورش گل و گیاه خانگی ندارم و هربار که گل می‌خرم فقط گلدان خالی‌اش برایم می‌ماند و یه عالمه نگاه حسرت.

تازه مگر می‌شود گل و گیاه را در این آپارتمان‌های کوچک و بدون نور نگه داشت؟ آنها یک فضای وسیع و آزاد برای رشد می‌خواهند، و با این فکرها کلا قید پرورش گل و گیاه را می‌زنید و تصمیم می‌گیرید که برای همیشه حس طبیعت‌دوستی خودتان را سرکوب کنید و بی‌خیال همه‌ی دکورهای مدرن شوید.

اما به نظرم انقدر زود تسلیم نشوید؛ برای تغییر فضای کم نور و بی‌روح اتاقتان این موجودات زنده سبزرنگ بهترین گزینه هستند. اینجا لیستی بلندبالا از گیاهان آپارتمانی مقاوم جمع‌آوری کرده ایم که بدون ذره‌ای بدقلقی حتی در غار هم دوام می‌آورند.

اگر به دنبال راهی هستید تا مثل یک باغبان متخصص گل‌های آپارتمانی را با طراوت نگه دارید، ما این گیاهان آپارتمانی را پیشنهاد می دهیم که برای زندگی می‌جنگند و انقدر نازنین هستند که حتی در فضاهای کوچک نه تنها باطراوت می‌مانند بلکه شکوفه هم می‌دهند. این گیاهان آپارتمانی دقیقا همان چیزی هستند که شما می‌خواهید.

(برای خرید باکس گل ولنتاین سری به این صفحه بزنید.)

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱) گیاه آپارتمانی زامیوکالکاس

زاموفیلیا یا ZZ Plant آنقدر قشنگ رشد می‌کند و سریع تکثیر می‌شود که فکر کنم بعد از زمانی کوتاهی یک اتاق باید به او اختصاص دهید! کارشناسان گیاهان خانگی و آپارتمانی نقل قولی دارند که این گیاه مرگ ندارد و تا آخرین روزی که شما آنها را بخواهید، سبز و سلامت باقی می‌مانند و کنارتان هستند؛ فقط کافی است نکات نگهداری از گیاه زامیفولیا را به خوبی رعایت کنید.

زامیوکالکاس در نگهداری کم آپشن ولی در طراوت‌دهی فول آپشن است. سه بار در ماه نیاز به آبیاری دارد. با نور کم کاملا سازگار است و هیچ گونه آفات و حشراتی به خود جلب نمی‌کند. دیگر از یک گیاه چه توقعی می‌توان داشت؟ این گیاه دوست دارد همیشه در کنارتان باشد!

(خرید سبد گل هدیه ایده‌ی خوبی برای مناسبت‌های مختلف است.)

گیاه آپارتمانی زامیوکالکاس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۲) گیاه هوازی تیلاندسیا (Tillandsia)

گیاهان هوازی که به نام تیلاندسیا نیز شناخته می‌شوند، خیلی خاص و جذاب هستند. آنها به خاک و آب نیاز ندارند. استقلال این این گیاه حیرت‌آور است. بله، این گیاه خلقت بی‌نظیری دارد، بدون خاک رشد می‌کند و مواد مغذی خود را از هوای اطرافش می‌گیرد. گیاه تیلاندسیا با کمترین سیستم ریشه‌دهی ادامه حیات می‌دهد و با بیش از ۵۰۰ نوع گونه متنوع، یک جورایی با طبیعت برای بقا لابی کرده است.

این نوع از گیاهان هوازی حتی به نور زیاد هم نیاز ندارند و نور چراغ‌های خانه برای رشدشان کافی است. اگر احساس کردید خشک شده، فقط کمی با آبپاش مرطوبش کنید. آنها را می‌توانید درون یک گل آویز زیبا از سقف آویزان یا به دیوار نصب کنید. با این طراحی دکور بی‌نظیر همه به سلیقه شما حسادت خواهند کرد.

گیاهان هوازی مانند تیلاندسیا یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب هستند که معمولا در تراریوم نگهداری می‌شوند و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد خود را از ریشه‌های هوازی دریافت می‌کنند.

(با باکس گل هدیه روز تولد عزیزانتان را تبریک بگویید.)

گیاه هوازی تیلاندسیا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۳) گیاه عنکبوتی (Spider plant)

گیاه عنکبوتی که به گل گندمی هم معروف است یکی از گزینه‌های بالقوه برای انتخاب گل و گیاه در فضای داخلی آپارتمان‌ها به شمار می‌آید. حتی اگر تمام هفته را سفر بروید و spider plant را به کسی نسپارید، این گیاه مظلوم‌تر از آن است که شما را بخاطر نادیده گرفتنش تنبیه کند یا خودش را برایتان بگیرد.

گیاه عنکبوتی به سرعت رشد می کند و نقش مهمی در تصفیه هوا دارد. کوچولو، نقلی و خیلی هم زیباست. بعلاوه نگهداری از گل گندمی آسان است. قرار گرفتن در زیر نور کم و غیرمستقیم شرایطی کافی برای رشد اوست.

این گیاه با سازگاری اعجاب‌انگیزش گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که فکر می‌کنند توانایی خوبی در پرورش گل ندارند و یا برای اولین‌بار می‌خواهند تجربه‌ی نگهداری از گیاهان خانگی را داشته باشند.

(برای خرید باکس گل رز یا سبد گل رز به صفحه‌ی مربوطه رجوع کنید.)

گیاه عنکبوتی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۴) گیاه مونسترا یا برگ انجیری (Monstera Deliclosa)

این گیاه به برگ‌های پهن با شیارهای متقارنش معروف است. گیاه برگ انجیری یا مونسترا بومی مناطق گرمسیری است. جسورانه در آپارتمان رشد می‌کند و با زیبایی چشم‌نوازش منظره‌ی خارق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد. مجموعه برگ‌انجیری‌ها قوی هستند و نگهداری از گیاه برگ انجیری می‌تواند بسیار ساده باشد. این گیاه هر نوع نوری را برای حفظ طراوتشان تحمل می‌کند و حتی نور مهتابی را هم دوست دارد.

اینطور می‌گویند که مونسترا باید به طور منظم آبیاری شود؛ اما هر از گاهی هم اگر آبدهی فراموش شود زیاد سخت نمی‌گیرد. توصیه‌ای به تازه عروس‌ها هم داشته باشیم؛ منزلتان با این گیاه خیلی لوکس و شیک می‌شود. 🙂

(برای مناسبت‌های خاص، باکس گل لاکچری ایده‌ی خوبی است.)

گیاه مونسترا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۵) مارانتا لوکونورا (Maranta Leuconeura)

رگه‌های قرمز برجسته بر روی برگ‌های نرم و سبز رنگ مارانتا لوکونورا رؤیای هر هنردوستی را به حقیقت تبدیل می‌کند. شما برای نگهداری این گل به زحمت خاصی نمی‌افتید. این گیاه کاملا مناسب فضای آپارتمان است. بهتر است که در معرض نور غیرمستقیم قرار بگیرد. به صورت منظم آبیاری و هفته‌ای یکبار هم برگ‌هایش اسپری شوند. آنها می‌توانند تا مدت زیادی بدون نور هم طراوت خود را حفظ کنند.

گیاه مارانتا لوکونورا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۶) فیکوس بنجامین (Ficus Benjamina)

فیکوس بنجامین با ساقههای بهم پیچ و تاپ خورده و برگهای براق درختچه‌ای ارزنده و پرطرفدار است. به آسانی می‌توانید آن را در فضای تنگ و تاریک آپارتمان با طراوت نگه دارید و البته اصول نگهداری از گیاه بنجامین نیز ساده است. این گیاه نیازمند مقدار متعادل نور، البته به صورت غیرمستقیم است. نگران رطوبت فضای منزلتان نباشید، او به راحتی با این شرایط وفق پیدا می‌کند.

گیاه فیکوس بنجامین یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۷) گیاه کالاتیا گورخری (Zebra Plant)

گیاه کالاتیا گورخری که گاها به آن گیاه آفلاندرا هم گفته می‌شود، یکی از سازگارترین نوع گیاهان گوشتی است. گیاهان گوشتی یا ساکولنت‌ها متفاوت از نوع کاکتوس‌ها هستند ولی از نظر ظاهری شباهت‌هایی با آنها دارند. این گیاه کوچک فقط تا ۲۰ سانت قد می‌کشد. به نور و آب کمی نیاز دارد و برای دیزاین مکان‌های بدون نورگیر فوق العاده است.

استفاده از گیاه گورخری برای طراحی دکور داخلی به ذهنتان بسپارید. برگ‌های برجسته و باریکش ظاهر آن را زیبا می‌کند. درون یک آویز سقفی، گلدان دیواری یا روی میز ناهارخوری، خلاصه هر کجا که باشند خاص و جذابند.

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

گیاه کالاتیا گورخری یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۸) گیاه سرخس لانه پرنده (bird’s nest fern)

سرخس لانه پرنده برای دیزاین لاکچری حمام و سرویس های بهداشتی مناسب هستند. این گیاه را می‌توانید بر روی یک آویز قرار دهید یا روی یک پایه بگذارید. این گیاه در برابر کم‌نوری و کم‌آبی بسیار مقاوم است، کارش طراوت‌بخشی به هر جایی است که شما اراده کنید. برگ‌های بزرگ و براق سرحس آن را از سایر هم‌نوعانش متمایز کرده و خیالتان راحت باشد که در نور کم خیلی خوب رشد می‌کند.

گیاه سرخس لانه پرنده یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۹) گیاه Happy bean plant

اگرچه اسمش به اندازه ظاهرش فریبنده نیست؛ ولی می‌تواند خودش را به عنوان یک گیاه آپارتمانی جذاب در دلتان جا کند. برگ‌های ضخیم و گوشتی آن که بی‌شباهت به لوبیا سبز نیست، مانند گوشواره‌هایی از گلدان این گیاه آویزان هستند. آبشار لوبیاهای سبز حدودا تا ۲۵ سانت رشد می‌کند. توصیه می‌شود که در معرض نور غیرمستقیم قرار بگیرد. در ضمن گیاه Happy bean plant به آبیاری کمی هم نیاز دارد.

گیاه Happy bean یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۰) درخت دراسنا (Dragon Tree Dracena)

گیاه دراسنا یا درختچه اژدها با برگ‌های رنگی، باریک، کشیده و درخشان یک گیاه ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند گیاه آپارتمانی شبیه یک درخت را پروش دهند. گیاه دراسنا به آرامی رشد می‌کند و شما شاهد قد کشیدنش خواهید بود. به نور کمی نیاز دارد اما آبیاری منظم هفته‌ای ۲ مرتبه  نباید فراموش شود.

با این اوصاف دراسنا گیاهی کاملا سازگار است و به تغییرات محیطی حساسیت چندانی ندارد.

(برای خرید گل ولنتاین به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

درخت دراسنا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۱) گیاه آگلونما (Chinese Evergreen)

گیاه آگلونما (Cutlass Aglaonema) که به گیاه همیشه سبز چینی نیز معروف است، بهتر است دور از نور مستقیم قرار بگیرد تا طراوت خود را حفظ کند. این گل، سازگار با هر محیط کوچک، مرطوب و کم نور است. آگلونما در زیر نورهای مصنوعی نیز دم نمی‌زند و رشد می‌کند.

گیاه آگلونما یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۲) درخت فیکوس بونسای/بونسای جنسینگ

درخت فیکوس بونسای دست‌پرورده هنر ژاپنی‌ها است. آنها این درختچه‌های کوچک مینیاتوری را کاملا با شکل و شمایل درختان بزرگ پرورش داده‌اند. بونسای‌ها بخاطر شکل و اندازه‌شان کاملا مناسب آپارتمان هستند. مخصوصا فیکوس بونسای که راحت‌ترین طرز نگهداری را دارد.

بونسای فیکوس معمولا در محیط های گرم خیلی خوب رشد می‌کند، پس دمای خانه کاملا مناسب این بونسای محبوب است. آنها با نور زیاد خورشید جان می‌گیرند، ولی با کم و زیاد آبیاری هم می‌سازند.

(برای عرض تسلیت، یک سبد گل ترحیم می‌تواند مناسب باشد.)

درخت فیکوس بونسای یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۳) گیاه پتوس (Pothos)

گیاه پتوس را که گاهی پوتوس یا پیتوس هم نوشته می‌شود، می‌توان درون یک گلدان آویزی کاشت تا برگ‌هایش بصورت آبشاری آویزان شوند یا می‌توان درون گلدان‌های معمولی پرورش داد. برای نگهداری از گیاه پتوس باید نکاتی را رعایت کرد. البته پتوس‌ها تحت هر شرایط نوری رشد می‌کنند؛ نور زیاد، نور کم و یا غیرمستقیم.

گیاه پوتوس به خاصیت تصفیه کردن هوا مشهور است و این قدرت را دارد که آلودگی‌ها و حتی گرد و خاک‌های حاصل از فرش را که در هوا پخش می‌شوند، از بین ببرد.

گیاه پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۴) گیاه برگ عبایی (Iron plant)

گیاه برگ عبایی می‌تواند در نور کم، خاک فقیر و با کمترین مقدار آب دوام بیاورد و طراوتش را از دست ندهد. این یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است و نگهداری گیاه برگ عبایی آنقدر ساده است که می‌توان این گیاه را مناسب باغبان‌های تازه‌کار دانست. برگ‌های سبز تیره و خوش ترکیبش در میان گل‌های آپارتمانی مشهور است. این گیاه زیبایی خاصی به خانه شما خواهد بخشید.

گیاه برگ عبایی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۵) گیاه فیکوس لیراتا (Fiddle leaf fig)

گیاه فیکوس لیراتا انتخابی فوق‌العاده برای خانه‌های با سقف بلند است. فیکوس لیراتا بلند بالاست؛ ولی پرپشت نیست. با برگ‌های سبز و مومی شکلش خیلی شیک و دلبرا است. به حداقل نور نیاز دارد. ولی هنگام آبیاری کمی دقت نیاز دارد. ابتدا خاک را لمس کنید تا از خشک بودن آن مطمئن شوید و سپس به گیاه آب دهید؛ چون در صورت وجود رطوبت و آبیاری مجدد، ریشه‌های گیاه فاسد خواهد شد.

گیاه فیکوس لیراتا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۶) گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

دستتان برای نگهداری گل‌های آپارتمانی خوب نیست؟ حتما تا حالا چندین گل آپارتمانی را قتل عام کرده‌اید. ولی این بار گیاه اسپاتی فیلوم را امتحان کنید. حتما شانس بیشتری خواهید داشت. در اتاق کم نور، با طراوت می‌ماند. (اگر آپارتمان شما با ساختمان‌های دیگر محاصره شده و به سمت آسمان راهی ندارد، درست مکان ایده‌آل این گیاه است).

فقط هفته‌ای یک بار آبیاری شود. این گیاه نازنین، زیر نور مصنوعی به خوبی رشد می‌کند، گزینه‌ای مناسب برای دکور سرویس‌های بهداشتی لاکچری و آفیس‌هایی است که فضای باز کمی دارند.

گیاه اسپاتی فیلوم یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۷) کاکتوس (Cactus)

تنها مشکل کاکتوس این است که بوی نا می‌دهد؛ اما در کل بدبو نیست. کاکتوس‌ها به طور ویژه مناسب آپارتمان هستند و در محیط‌های باز زیاد طرفدار ندارند؛ مگر در فیلم‌های وسترن. این موجودات قشنگ برای رشدشان، فقط یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارند. وقتی هوا سردتر می‌شود باید فاصله زمان آبدهی را بیشتر کنید. آنها را در جای گرم و در معرض تابش غیرمستقیم نور قرار دهید. اگر مستقیما آفتاب به کاکتوس بتابد نارنجی یا رنگ پریده می‌شود.

ظرافت بی‌همتای کاکتوس‌ها، آنها را در رده‌ی گیاهان آپارتمانی مدرن جا داده است.

گیاه کاکتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۸) گیاه مار (Snake Plant)

گیاه سانسوریا که به زبان مادرشوهر نیز مشهور است، به طور باورنکردنی در هر محیطی طراوتش را حفظ می‌کند. سانسوریای زیبا برگ‌های ضخیم با حاشیه‌های زرد رنگی دارند. اگرچه آنها مشتاق نور زیاد هستند ولی با نور کم هم کنار می‌آیند. به طور منظم آبدهی انجام شود؛ اما قبل از هر نوبت آبدهی از خشک بودن خاک مطمئن شوید. این گیاه در دمای بین ۶۰ تا ۸۵ درجه به خوبی رشد می‌کند.

گیاه مار یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۱۹) بامبوی خوش قدم (Lucky Bamboo)

اگر قصد دارید فضای بی‌انرژی منزل‌تان را خوش رنگ و لعاب کنید، بامبوی خوش قدم یا لاکی بامبو انتخاب خوبی است. بامبو در اتاق تاریک و بدون نورگیر خوب رشد می‌کند و نقش مهمی در طراحی دکور سبک فنگ‌شویی دارد. انگار کاملا برای تغییر جو آپارتمان‌ها در شهرهای شلوغ خلق شده باشد. بامبوها در آب رشد می‌کنند و بهتر است هر ۲ تا ۴ هفته آب آنها عوض شود.

گیاه بامبوی خوش قدم یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاه آپارتمانی – ۲۰) گیاه انجیر برگریز (Weeping fig)

این گیاه با نام هایی مانند انجیر مجنون نیز شناخته می شود. فضای سبز انرژی‌بخشی را در آپارتمان ایجاد می کند این درختچه کوچک با برگ‌های خوش رنگش متخصص طراوت‌بخشی به هر مکان بی روح و غم ‌گرفته است. هر ۴ یا ۷ روز یکبار به آن آب دهید. کنار پنجره فوق‌العاده جایگاه مناسبی برای این درختچه زیبا است. فقط هر از گاهی آن را بچرخانید و زاویه دیگری از گیاه را رو به نور قرار دهید تا تمام درختچه در معرض نور قرار بگیرد و رشد نامتعارف نداشته باشد.

گیاه انجیر برگریز یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۲۱) آلوئه ورا

با نگهداری گیاه آلوئه ورا دارویی برای بریدگی، سوختگی و همینطور آبرسانی به پوست در اختیار خواهید داشت. تازه این پزشک ارگانیک مسئولیت طراوت‌بخشی به خانه را هم به عهده می‌گیرد. آن را نزدیک پنجره قرار داده و آبدهی منظم آن را فراموش نکنید. دقت داشته باشید حداقل باید تا ۳ سانت خاک آلوئه ورا خشک باشد تا آماده آبدهی شود. با این سبک آبدهی می‌توانید با خیال راحت سفر کنید و آلوئه ورا را تنها بگذارید.

گیاه آلوئه ورا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی – ۲۲) بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی با شکوفه‌های بی‌نظیر با سایه روشن رنگ بنفش یک آیتم خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی است. بنفشه آفریقایی جزو معدود گلهایی است که به نگهداری خاصی نیاز ندارد. مسئولیت شما فقط هفته‌ای یکبار آب دادن به این گل زیباست. حواستان باشد که برگهایش خیس نشوند چون به ذرات آب حساس هستند و لک می‌شوند.

گیاه بنفشه آفریقایی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۲۳) کالانکوئه تیرسیفلورا (Kalanchoe thyrsiflora)

کالانکوئه تیرسیفلورا جزو گیاهان ساکولنتی است؛ با ظاهری خاص و برگ‌هایی کاملا متمایز. هیچ دردسری برای نگه داری این گیاه نخواهید داشت. همانند سایر گیاهان گوشتی وقتی که خوب آفتاب بگیرد، حال خوبی خواهد داشت. اما دقت داشته باشید اگر خیلی در معرض نور مستقیم خورشید بماند رنگش کمی متمایل به قرمز می شود. کاملا با دمای خانه موافق است. حتی وقتی که در زمستان هوای خانه گرم است باز هم سازگاری دارد.

حتما در هر بار آبدهی مراقب باشید که خاک حداقل تا ۳ سانت کاملا خشک شده باشد تا بر اثر آبدهی زیاد ریشه‌هایش آسیب نبیند.

گیاه کالانکوئه تیرسیفلورا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی – ۲۴) فیلودندرون (philodendron)

گیاه فیلودندرون جزو گیاهانی است که شرایط نگهداری خیلی دشواری ندارد و برای آپارتمان‌ها مناسب است. به قول باغبان‌ها خود فیلندرون هر وقت به چیزی نیاز داشته باشد آن را به زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید! رنگ گیاه زرد می‌شود؟ جواب این است که به نور بشتری نیاز دارد. آن را در معرض نور مستقیم قرار دهید. برگ‌هایش کوچک می‌شوند؟ کود می‌خواهد. با محلول کود گیاهی مغذی خاکش را غنی کنید و در ذهن داشته باشید که باید وقتی خاکش کاملا زهکشی شده، کودهی شود.

گیاه فیلودندرون یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی – ۲۵) لاوندر

لاوندر یک گیاه آپارتمانی غیرمتعارف است که با حضور آن فضای خانه عالی می‌شود؛ چیزی فراتر از حد تصورتان! با حضور گیاه لاوندر هر روز هوای اتاقتان عطر و بوی تازه می‌گیرد. لاوندر باید در معرض نور خورشید باشد تا مثل یک کارخانه تولید عطر کار کند. جایگاه آن در مقابل پنجره خانه شما بهتر است.

در هنگام خرید، لاوندرهای کوچک را انتخاب کنید؛ آنها گزینه‌ی مناسب‌تری برای آپارتمان هستند چرا که حتی اگر آپارتمانتان نورگیر نباشد، می‌توانید آن را در معرض نورهای لامپ سقفی قرار دهید.

گیاه لاوندر یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گل آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات

هفده − 15 =