گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: معرفی ۳۰ گیاه آفتاب دوست

گیاهان آپارتمانی مثل باقی اعضای خانواده طبیعت عاشق نور هستند؛ حالا برخی نور غیر مستقیم و برخی نور مستقیم! اگر پنجره‌ای نور گیر دارید خرید گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم ، خانه‌ی شما را به بهشتی سرسبز تبدیل می‌کند.

معرفی ۳۰ گیاه آپارتمانی که آفتاب کامل را دوست دارند

اکثر گل های آپارتمانی از جنگل‌های مناطق استوایی مهمان خانه‌های ما هستند. در جنگل، شاخ و برگ درختان مثل چتر، دائماً نور خورشید را برای آن‌ها فیلتر می‌کند و در واقع زیر نور غیر مستقیم خورشید، زندگی می‌گذرانند.

با این حال، برخی از گیاهان، به ویژه آنهایی که بومی آفریقای جنوبی و استرالیا هستند، برای رشد به نور آفتاب زیادی نیاز دارند و اصطلاحا گیاهان آفتاب دوست هستند! اگر تراس آفتاب گیر و یا پنجره‌ای بزرگ و نورانی دارید، این گیاهان مناسب شما هستند.

گیاهان آپارتمانی نیازمند نور مستقیم

مجموعه گیاهان آفتاب دوست

  • آلوئه ورا
  • یشم
  • نخل سیکاس / نخل ساگو
  • گیاه فردوس
  • گیاه سانسوریا
  • نی مرداب/ گیاه پاپیروس
  • گیاه کروتون
  •  نخل لیندا
  • هیبیسکاس/ چای ترش
  • نخل اریکا
  • گل یاسمن
  • رشته مروارید/ کاکتوس غوره‌ای/ پینفوپدیا
  • ریحان
  • گل گاردنیا
  • گیاه عروسک چین
  • گیاه کردیلین/ گیاه Ti
  • کاکتوس اچینو/ کاکتوس گروزونی
  • کاکتوس ژمینو/کاکتوس چانه
  • گیاه سدوم غوره ای/ سدوم مورگانیوم
  • کاکتوس مرجانی
  • دراسنا پرچمی
  • فیکوس کمانچه/ فیکوس لیراتا
  • کاکتوس اشوریا/ ساق عروس/ اچوریا
  • گیاه ساق عروس
  • آئونیوم درختی
  • هاورتیا گورخری
  • گیاه یوکا
  • میر لمون
  • کاج مطبق
  • پرنده بهشتی/استرلیتزیا

نمایی از گیاه آفتاب دوست: گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱٫ گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

با خرید گیاه آلوئه ورا یک داروخانه ارگانیک را به خانه می‌‌آورید. شیره گیاه آلوئه ورا، برای بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی تسکین دهنده‌است. این گیاه پرورش آسانی دارد و به راحتی هم قابل تکثیر است.

آلوئه‌ورا ی خود را در گلدان تراکوتای سنگین (گلدان سفالی) بکارید که هم رشد سریع آن‌را پشتیبانی می‌کند و هم گردش هوا را به‌خوبی انجام می‌دهد.

شرایط نگهداری گیاه آلوئه ورا

این گیاه به آفتاب کامل نیاز دارد، البته نور فیلتر شده را هم برای آن قابل تحمل است. آلوئه ورا به آب زیادی نیاز ندارد. خاک با زهکشی خوب بهترین شرایط رشد گیاه است.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: آلوئه ورا با نگهداری آسان، گیاهی زیبا و پر منفعت است. فقط اگر کودک خردسال کنجکاو یا حیوان خانگی دارد، گیاه را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی ضد استرس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از گیاه آلوئه ورا، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۲٫ گیاه یشم (Jade Plant)

گیاه یشم با ساقه‌های محکم و برگ‌های گوشتی، به عنوان محبوب‌ ترین گیاهان آپارتمانی برای افرادی که تراس‌های آفتابی یا پنجره‌های پرنور دارند، عالی است.

گیاه یشم حداقل به چهار ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد، بنابراین یک پنجره رو به جنوب بهترین مکان برای پرورش آن است.

اگرچه Jade Plant یک ساکولنت آبدار و مقاوم به خشکی است، اما حواستان باشد که به آبیاری حساس است. به محض اینکه سطح خاک خشک شد، آن را مرطوب کنید تا از ریزش برگ‌هایش جلوگیری شود.

شرایط نگهداری از گیاه یشم

تحت شرایط ایده‌آل، گیاه یشم می‌تواند تا ده‌ها سال زنده بماند. این ساکولنت جذاب گیاهی کند رشد است، بنابراین بهتر است که در یک گلدان سنگین کاشته شود تا از واژگونی آن جلوگیری شود. این گیاه نیازمند آفتاب کامل، آبیاری منظم و زهکشی عالی است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه یشم با ظاهری جذاب و پرورش آسان، از آن مدل گیاهانی است که تا مدت‌ها ماندگار است. این گیاه اگر در معرض نور مستقیم خورشیدقرار گیرد، بدون هیچ گونه انتظاری همیشه سبز می‌ماند.

(برای آشنایی با انواع ساکولنت ها به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه یشم، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۳٫ نخل سیکاس (Sago Palm)

نخل سیکاس یا نخل ساگو گیاهی کند رشد و مناسب دکورهای داخلی مدرن است. این گیاه هیچ گلی تولید نمی‌کند و به ندرت برگ‌های آن می‌ریزد.

با این ویژگی‌ها یک انتخاب عالی و جمع و جور برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن پر نور است. اگر گربه‌های بازیگوش یا کودکان نوپا دارید خیلی دقت کنید چون این گیاه سمی است و نباید در اطراف حیوانات خانگی یا بچه‌ها باشد.

شرایط نگهداری از نخل ساگو یا نخل سیکاس

نخل سیکاس نور خورشید فیلتر شده دوست دارد، برای آبیاری هم اجازه دهید تا گیاه خشک شود.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: نخل سیکاس از آن نخل‌ آپارتمانی است که مناسب دکورهای مینیمالیست است. اگر اتاق خواب و یا اتاق نشیمن پر نوری دارید، خرید نخل سیکاس انتخابی عالی است.

نخل سیکاس، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۴٫ گیاه فردوس (African Milk Bush)

گیاه فردوس ظاهری غیرعادی دارد و اینگونه می‌گویند که باعث ایجاد احساسات شدید مثل محبت یا بیزاری می‌شود. این ساکولنت اگرچه کاکتوس نیست، خارهای تیزی دارد که تعویض گلدان را با چالش روبه‌رو کند.

بوته شیر آفریقایی یا همان گیاه فردوس، یک گیاه استوایی تمام عیار است و اگر قصد دارید که فصل تابستان آن را در فضای باز قرار دهید، حواستان باشد که به  کاهش دما به زیر ۵۰ درجه فارنهایت، حساس است و قبل از سرد شدن هوا، سریعا به داخل خانه منتقلش کنید.

بوته شیر آفریقایی یا همان گیاه فردوس، یک گیاه استوایی نیازمند به نور مستقیم و رطوبت است.

شرایط نگهداری از گیاه فردوس

نور غیر مستقیم روشن برای آن بهترین شرایط است، برای آبیاری هم اجازه دهید گیاه بین دو مرحله، کاملا خشک شود. این گیاه، دوره های طولانی بدون آب را تاب نمی‌آورد.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر به دنبال گیاه ساکولنت با ظاهری عجیب و غریب هستید، گیاه فردوس عالی است. نگهداری از این گیاه نیازمند توجه است، حواستان باشد که نظم آبیاریآن را برهم نزنید.

 گیاه فردوس؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۵٫ گیاه سانسوریا (Sansevieria‌)

گیاه آپارتمانی سانسوریا، از آن گیاهان دلبری است که در بین باغبانان به ‌نام «کشتن من غیرممکن است» معروف است، بنابراین اگر باغبان تازه‌کاری یا خیلی پرمشغله‌ای هستید و زمان نگهداری از گیاه را ندارید، ایده‌آل‌ترین است.

گیاه آپارتمانی سانسوریا، در نور روشن عملکردی عالی دارد، البته که در سایه نیز رشد می‌کند. اگر خوش شانس باشید، گیاه مار شما حتی ممکن است با گلهای سفید معطر به شما را ذوق زده کند.

شرایط نگهداری از گیاه سانسوریا

سانسوریا عاشق آفتاب کامل است و در نور کم هم دوام می‌آورد، برای آبیاری هم در بین دو مرحله، اجازه دهید خاک خشک شود. برای نگهداری از گیاه سانسوریا  به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: گیاه سانسوریاکه بنام گیاه زبان مادرشوهر و گیاه مار هم معروف است، از آن گیاهان کم توقع و مقاوم خانگی است. اگر آفتاب کامل باشد، طراوات و رشد سریع‌تری خواهد داشت.

گیاه سانسوریا؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۶٫ گیاه نی مرداب (Papyrus)

گیاه نی مرداب با ظاهری زیبا و متفاوت، همان گیاهی است که مصریان باستان برای ساختن قایق و کاغذسازی از آن استفاده می‌کردند. این گیاه، نمونه جالبی از گیاهان آپارتمانی برای مکان‌های آفتابی است.

کلید رشد یک گیاه نی مرداب شاد، رطوبت دائمی خاک آن است. نی مرداب، به عنوان یک گیاه حاشیه رودخانه رشد می‌کند، بنابراین به داشتن خاک همیشه خیس عادت دارد. ظرف خود را در یک ظرف آب قرار دهید و هر هفته آن را تعویض کنید تا از راکد شدن آن جلوگیری شود.

نی مرداب، به عنوان یک گیاه حاشیه رودخانه رشد می‌کند، بنابراین به داشتن خاک همیشه خیس عادت دارد.

شرایط نگهداری از گیاه نی مرداب

نور کافی و مستقیم، برای آبیاری هم ریشه‌های همیشه مرطوب بهترین حالت است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه نی مرداب یا گیاه پاپیروس مناسب افرادی است که از آب دادن دائمی به گیاه لذت می‌برند! این گیاه عاشق نور و آب فراوان است.

(برای آشنایی با  گیاهان آپارتمانی زینتی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه نی مرداب؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۷٫ گیاه کروتون (Croton)

گیاه کروتون گواه این است که شاخ و برگ‌ها هم می‌توانند به اندازه گل‌ها دوست داشتنی و پر جنب و جوش باشند. حواستان باشد که گیاهان کروتون خود را بیش از حد آبیاری نکنید.

آن‌ها زمانی به آبیاری نیاز دارند که سطح خاک کاملا خشک شود. گیاهان کروتون برای رشد به گرما نیاز دارند و در صورت کاهش دما به زیر ۵۰ درجه فارنهایت ممکن است طراوات خود را از دست بدهند.

گیاه کروتون برای رشد به گرما نیاز دارند و در صورت کاهش دما به زیر ۵۰ درجه فارنهایت ممکن است طراوات خود را از دست بدهند.

شرایط نگهداری از گیاه کروتون

گیاه کروتون، آفتاب کامل دلچسب این گیاه است و از نظر آبیاری هم رطوبت را می‌پسندد. برای نگهداری از گیاه کروتون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: کروتون گیاهی خوش رنگ و لعاب است، برگ‌هایش شبیه به بال‌های پروانه‌ها است! نگهداری از این گیاه کمی قلق دارد، مثلا خاک آن نباید خیلی خشکو خیلی مرطوب باشد، نور مستقیم هم باعث می‌شود رنگ‌ها غلیظ‌تر شوند.

گیاه کروتون؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۸٫ نخل لیندا (Ponytail Palm)

ساقه‌ی تو پُر و شاخ و برگ‌های فر خورده، نخل لیندا  را به گیاهی فوق العاده زیبا برای تزئین آشپزخانه آفتابی یا اتاق نشیمن تبدیل کرده است.

فقط اینکه این گیاه زیبا به مراقبت و توجه نیاز دارد. مطمئن شوید که خاکی با زهکشی مناسب دارد، هر هفته به آن آب دهید. حواستان به غنی بودن خاک باشد، تا سالم و سرحال بماند. نخل لیندا به کندی رشد می‌کند و تنها یک یا دو سال یک بار نیاز به تعویض گلدان دارد.

نخل لیندا از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار و زیبا است که نگهداری آسانی دارد.، خاک با زهکشی خوب، آبیاری تا زمانیکه خاک کاملا خشک شده است و نور کامل باب دل این گیاه است.

شرایط نگهداری از نخل لیندا

آفتاب کامل باب دل این گیاه است اما آفتاب غیر مستقیم را هم تاب می‌آورد. از نظر آبیاری هم اجازه دهید بین دو مرحله خاک خشک شود.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: نخل لیندا، برای همه زیبا و چشمگیر است. نگهداری از نخل لیندادر صورتیکه اتاقی پر نور داشته باشید کار آسانی است.

نخل لیندا؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

 

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۹٫ هیبیسکاس/ چای ترش (Hibiscus rosa-sinensis)

هیچ گیاه آپارتمانی همانند هیبسکاس گل‌های بزرگ و گرمسیری به داخل خانه نمی‌آورد. گیاهان خود را هر ماه هرس کنید تا فشرده و منشعب شوند و مرتباً آنها را با کود گیاهان آپارتمانی غنی از پتاسیم تغذیه کنید.

برای سالم نگه داشتن گیاه هیبیسکاس، رطوبت منظم و یکنواختی ایجاد کرده، اما از خیس بودن دائمی خاک اجتناب کنید.

مکانی با نور قوی برای دستیابی به شکوفه‌های درشت گیاه هیبیسکاس در داخل خانه ضروری است.

شرایط نگهداری گیاه هیبیسکاس

گیاه چای ترش آفتاب کامل را دوست دارد، از نظر آبیاری، آبیاری منظم را می‌پسندد، فقط حواستان باشد که خاک زهکشی خوبی داشته باشد.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر عاشق گیاهان آپارتمانی گلدار هستید، هیبیسکاس را انتخاب کنید، گیاه هیبیسکاس در نور مستقیم خورشیدبزرگ‌ترین گل‌های گرمسیری را تقدیم‌تان می‌کند.

 هیبیسکاس/ چای ترش؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۱۰٫ نخل اریکا (Areca Palm)

نخل اریکا یک دکور طبیعی بزرگ برای ورودی‌ها و سالن پذیرایی با سقف‌های طاقدار است. این گیاه می‌توانند تا حدود ۳ متر قد کشیده و وسعت یابد!

نخل های اریکا به جزو نور زیاد، وابستگی زیاد دیگری ندارند! این گیاه کم آبی را تاب آورده و نسبت به بی‌توجهی شما مقاوم است. برای آبیاری مطمئن شوید که آبی داخل ظرف زیر گلدان باقی نمانده است.

برای نگهداری گیاه اریکا در داخل خانه نقطه‌ای نورانی با دمای ثابت، یعنی به دور از هیتر و کولر را انتخاب کنید.

شرایط نگهداری از نخل اریکا

نور روشن و فیلتر شده مناسب رشد این گیاه است، از نظر آبیاری هم رطوبت ثابت را بدون غوطه ور شدن ریشه ها در آب را می‌پسندد.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر جزو افرادی هستید که ‌درختچه‌های بزرگ را می‌پسندد و سالن با سقف بلند و پنجره‌های جنوبی دارید، نخل اریکا مناسب شما است.

نخل اریکا؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱۱٫ گیاه یاس (Jasmine)

باغبانان به گل یاس به خاطر گل‌های بسیار معطرش که در اواخر زمستان ظاهر می‌شوند، علاقه دارند. شکوفه‌های یاس سفید ساده اما فراوان هستند.

برخی از گونه‌ها به رنگ صورتی، سفید و گاهی یاسی شکوفا می‌شوند. گیاهان یاس، نور روشن اما نه آفتاب سوزنده‌، را دوست دارند. آن‌ها به شرایط اینکه رطوبت کافی داشته باشند، تا سال‌ها ماندگار خواهند بود.

نور کامل، اما نه آنچنان داغ و سوزنده برای گیاهان آپارتمانی مناسب است. برای گیاهان آپارتمانی نوری که آزار دهنده نیست را انتخاب کنید.

شرایط نگهداری از گیاه یاس

اگر نور خورشید غیر مستقیم و روشن باشد عالی است، از طرفی آبیاری منظم را دوست دارند. اگر آن‌ها را هر از گاهی غبارپاشی کنید، طراوت‌شان بیشتر می‌شود.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: گل یاس بخاطر گل‌های معطرش پرطرفدار است. این گیاه در نور مستقیم خورشید و آبیاری منظم رشد خوبی دارد.

(گل آپارتمانی محل کار را در این صفحه بیابید.)

 گیاه یاس؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۱۲٫ رشته مروارید (String of Pearls)

مجموعه گیاهان Senecio rowleyanus گیاهان آپارتمانی سرگرم کننده و جذاب هستند. گیاه رشته مروارید را در سبد آویز قرار دهید تا زیبایی‌اش دو چندان شود. گیاه رشته مروارید، از آن ساکولنت‌ها است که نور غیر مستقیم روشن، خاک شنی و آبیاری کم را دوست دارد.

تکثیر این گیاه آسان است که با ریشه زدن قلمه‌ها انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید مقداری از این گیاه عجیب و غریب را به دوستان خود هدیه بدهید.

گیاه رشته مروارید، از آن ساکولنت‌ها است که نور غیر مستقیم روشن، خاک شنی و آبیاری کم را دوست دارد.

شرایط نگهداری گیاه رشته مروارید

این گیاه نور خورشید غیر مستقیم روشن را دوست دارد و از نظر آبیاری نیز، هفته‌‌ای یکبار عالی است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر به دنبال یک گیاه با ظاهری جذاب و متفاوتهستید، گیاه رشته مروارید انتخابی عالی است. این گیاه در نور خورشید فیلتر شده اما روشن، عالی است.

(برای پیدا کردن پاسخ مناسب این سوال که چرا  گیاهان آپارتمانی زرد می‌شوند؟ به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

رشته مروارید، گیاهان آپارتمانی نیازمند نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱۳٫ گیاه ریحان (Basil)

ریحان هم گیاهی معطر است و هم چاشنی خوش عطر و طعم! گیاه Ocimum basilicum گیاهی است در هوای گرم به عنوان یک گیاه چند ساله در خانه رشد می‌کند.

این گیاه یک گلدان ایده آل برای آشپزخانه‌های آفتابگیر است. این گیاه با برگ‌های سبز رنگ براق علاوه بر زیبایی، چاشنی خوش طعمی برای پخت و پز فراهم می‌کند.

بهتر است برای جلوگیری از شکوفه دادن گیاه ریحان به طور پیوسته ساقه‌ها را بچینید. چون، هنگامی که گل‌ها ظاهر می‌شوند، گیاه چوبی و پراکنده می‌شود.

شرایط نگهداری از گیاه ریحان

گیاه ریحان آفتاب کامل را دوست دارد، و آبیاری عمیق و منظم عالی است. فقط حواستان باشد که گلدان به خوبی زهکشی شده است.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ریحان گیاهی دوستداشتنی است، با نگهداری آن در آشپزخانه همیشه چاشنی‌تان به راه است. این گیاه عاشق نور آفتاب کاملاست.

(با گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا در این صفحه آشنا شوید.)

گیاه ریحان؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۱۴٫ گاردنیا (Gardenia)

درختچه گاردنیا، درختچه‌ای همیشه سبز گرمسیری با برگ‌های سبز براق است. گاردنیا گیاه آپارتمانی کوچکی است که اگر گونه پا کوتاه آن را انتخاب کرده‌اید، به طور مرتب آن را هرس کنید تا کوچک بماند.

گیاه گاردنیا، اگر در باغچه باشد سایه جزئی را تاب می‌آورد، اما وقتی در داخل خانه رشد می‌کند، عاشق نور فیلتر شده است. این گیاه اگر شکوفا نیز نشود، با شاخ و برگ‌های براق به اندازه کافی زیبا است.

گیاه گاردنیا فضای آفتابی را دوست دارد. اوایل بهار و تابستان اولین دوره شکوفه دهی آن است.

شرایط نگهداری از گیاه گاردنیا

گل گاردنیا آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد. برای آبیاری هم هفته‌ای یکبار کافی است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر گل آپارتمانی گلدار دوست دارید، گل گاردنیا در اتاق‌های نورانی گزینه‌ای عالی است.

(با انواع کاکتوس گلدار در این صفحه آشنا شوید.)

گاردنیا، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱۵٫ گیاه عروسک چینی (China Doll Plant)

گیاه عروسک چینی، درخت همیشه سبز نیمه گرمسیری با برگ‌ها پهن است. این گیاه، برای جایی که با نور غیر مستقیم روشن است، گیاهی جذاب با رشد فراوان است.

این گیاه اگر از شرایط رشدش راضی باشد، به تدریج تبدیل به گیاهی با ارتفاع ۲ تا ۳ متر تبدیل می‌شود. البته اگر آن را در گلدان کوچک قرار دهید، می توانید آن را به عنوان گیاه رومیزی پرورش دهید. هر چند ماه یکبار هرس کنید تا شکل خود را حفظ کنید.

گیاه عروسک چینی مثل همه‌ی گیاهان آپارتمانی زیر نور پرطروات می‌شود و در لیست گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست قرار می‌گیرد، اما قرار نیست که زیر آفتاب سوزنده دوام بیاورد!

شرایط نگهداری از گیاه عروسک چینی

خورشید کامل، نور غیر مستقیم روشن را دوست دارد، برای حفظ طراوات آن، آبیاری عمیق و منظم را فراموش نکنید.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر به دنبال یک گیاه ظریف و زیبا در کلکسیون گلهای آپارتمانی خود هستید، عروسک چینی بهترین گزینه است. این گیاه در زیر نور خورشید جان می‌گیرد.

(آیا تاثیر موسیقی بر رشد گیاهان صحت دارد؟)

 گیاه عروسک چینی؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۱۶٫ گیاه کردیلین (Cordyline minalis)

گیاه کردیلین یک گیاه همیشه سبز چوبی استوایی با برگ‌های نخل مانند یک گیاه عالی برای داخل خانه است. این گیاه با شاخ و برگ‌های رنگارنگ صورتی، سبز، بنفش، قرمز و یا رگه‌های رنگارنگ، گیاهی بسیار جذاب است.

این گیاه در داخل خانه، مقدار محدودی از نور مستقیم خورشید را از طریق پنجره‌ها و درب‌ها را تحمل می‌کند، اما در کل، نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهد. گیاه کردیلین به عنوان یک گیاه گرمسیری، رطوبت را دوست دارد.

گیاه کردیلین از آن گیاهانی نیست که بتوان آن را به دور از نور خورشید نگهداری کرد! زندگی و تاب و توان آن همگی به میزان تابش نور خورشید دارد.

شرایط نگهداری از گیاه کردیلین

گیاه کردیلین نور آفتاب کامل تا نیمه سایه را می‌پسندد، خاک با زهکشی مناسب و آبیاری منظم را دوست دارد.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر به دنبال گیاه آپارتمانی رنگارنگ هستید، گیاه کردیلین همیشه سیز رضایت شما را جلب می‌کند. اتاق روشن مناسب رشد این گیاه است.

(برای آشنایی با گل و گیاه مناسب فصل پاییز به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه کردیلین؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱۷٫ کاکتوس طلایی (Echinocactus grusonii)

جای تعجب نیست که گیاهان کاکتوس در آفتاب کامل رشد خوبی داشته باشند و کاکتوس اچینو/ کاکتوس گروزونی نمونه بارز گونه کاکتوس است که آن را به گیاه آپارتمانی تمام عیار تبدیل می‌کند.

چندین گونه مختلف در دو جنس گیاهی مختلف وجود دارد که با نام رایج کاکتوس طلایی شناخته می‌شوند، اما Echinocactus grusonii، با بدن سبز رنگ و خارهای طلایی، نمونه‌ی واقعی این گیاه است. این گیاه اگر از شرایطش راضی باشد می‌تواند سال‌های زیادی را به عنوان یک گیاه رومیزی سرحال، خانه‌تان را تزئین کند.

در مورد نگهداری کاکتوس‌ها در خانه باید به نکته‌ای اشاره کنیم: اگر کودک نوپا یا حیوانات خانگی دارید، حواستان باشد که تیغ‌هایش باعث آزردگی آن‌ها نشود.

شرایط نگهداری از گیاه کاکتوس طلایی

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد، برای آبیاری هم، هفته‌ای یکبار در بهار و تابستان و ده روز یکبار در زمستان عالی است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: کاکتوس طلایی، گرما و همچنین نور مستقیم خورشید را دوست دارد، بنابراین مطمئن شوید که راه نفوذ باد از پنجره‌ها در زمستان کاملا بسته باشد.

 کاکتوس طلایی؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: ۱۸٫ کاکتوس ژمینو/کاکتوس چانه (Gymnocalycium mihanovichii)

کاکتوس ماه، چانه یا ژمینو گیاهان پیوندی هستند که در واقع قطعه‌ای رنگارنگ روی پایه پایینی (میزبان) گونه‌ای دیگر پیوند زده شده است. بسته به گونه پیوندی، رنگ‌های مختلفی از جمله زرد، قرمز، نارنجی، بنفش یا سفید ممکن است.

مراقبت از این گیاهان مانند هر کاکتوس دیگری، نیازمند دمای بالا، آبیاری گاه به گاه و نور زیاد است. اما در مورد کاکتوس ماه، نور مستقیم بیش از حد شدید خورشید می‌تواند باعث محو شدن پیوند رنگارنگ شود. اگر نور مستقیم خورشید را به چند ساعت در روز محدود کنید این نوع کاکتوس بهترین عملکرد را دارند.

در مورد کاکتوس ماه، نور مستقیم بیش از حد شدید خورشید می‌تواند باعث محو شدن پیوند رنگارنگ شود.

شرایط نگهداری کاکتوس ژمینو

این گیاه شرایط نیمه سایه و آفتاب کامل را تحمل می‌کند، برای آبیاری هم اجازه دهید که خاک گیاه کاملا خشک شود.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: کاکتوس‌های رنگارنگ ژمینوکه بنام کاکتوس ماه و مهتابیمعروف هستند، در دسته گیاهان نور دوست با نگهداری آسان دسته بندی می‌شوند.

 کاکتوس ژمینو/کاکتوس چانه؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۱۹٫ گیاه سدوم غوره ای/ سدوم مورگانیوم (Sedum morganianum)

گیاه سدوم غوره‌ای، از سری گیاهان ساکولنت چند ساله با برگ‌های کوچک به شکل اشک و رنگ آبی-سبز است که در اطراف ساقه‌ها جمع می‌شوند. ساقه‌ها روی لبه یک گلدان به سمت پایین آبشاری می‌شوند و نمایش جالبی را روی میز یا سبدهای آویزان ایجاد می‌کنند.

این گیاه بخاطر رشد کندی که دارد، اما تا مدت‌ها ماندگار است. برخلاف بسیاری از ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها، این گیاه در برابر دمای متوسط خانه، سازگاری خوبی دارد.

شرایط نگهداری از گیاه سدوم مورگانیوم

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه و آبیاری ماهی یکبار را می‌پسندد. گیاه سدوم غوره ای بخاطر رشد کندش مدت‌ها ماندگار می‌ماند.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: به دنبال یک گیاه آبشاری شکل و مدرن هستید که در برابر آفتاب طراوات خوبی داشته باشد، خرید گیاه سدوم مورگانیوم مناسب‌ترین است.

(برای آشنایی با انواع کاکتوس بلند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: 19. گیاه سدوم غوره ای/ سدوم مورگانیوم (Sedum morganianum)

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۰٫ کاکتوس مرجانی (Euphorbia lactea Cristata)

کاکتوس مرجانی یکی از گونه‌های Euphorbia، این گیاه به شکل درختچه یا درخت کوچک رشد می‌کند و ساقه‌های ضخیم آن به برگ‌های گوشتی پهن و مسطح ختم می‌شود که نوک آنها برآمدگی‌های خارداری دارد.

رشد گیاه کاکتوس مرجانی در داخل خانه، در ارتفاع ۱ متر محدود می‌شود (اگرچه به عنوان گیاهی در فضای باز بسیار بزرگتر می شود).

اگرچه این اتفاق به ندرت در مورد گیاهان آپارتمانی رخ می‌دهد، اما ممکن است برگ‌ها در صورت دریافت بیش از حد نور مستقیم خورشید، بسوزند.

مانند بسیاری از ساکولنت‌ها، این گیاه کمی سمی است، اگر حیوانات خانگی شما مستعد جویدن گیاهان هستند، مراقب باشید.

حواستان به گیاه کاکتوس مرجانی باشد، این گیاه زیبا اگر مدت زیادی زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، می‌سوزد!

شرایط نگهداری از گیاه کاکتوس مرجانی

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد، هر ده روز یکبار نیازمند آبیاری است. اگر می‌گوییم گیاهی آفتاب دوست است یا نور مستقیم را تاب می‌آورد به این منظور نیست که بدون حفاظ ساعت‌ها زیر آفتاب بماند! بلکه آن‌ها عاشق نور هستند و بدون نور دوام نمی‌آورند.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: گیاه کاکتوس مرجانی به عنوان درختچه‌ای گوشتی در نور کامل و آبیاری منظم عالی است.

(برای آشنایی با کاکتوس های گرانقیمت به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 کاکتوس مرجانی؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۱٫ دراسنا پرچمی (Dracaena marginata)

درخت دراسنا پرچمی، یکی از چندین گونه گیاهان آپارتمانی محبوب است. این گیاه یک درخت همیشه سبز پهن برگ است که می‌تواند به راحتی رشد کند و تا سقف قد بکشد.

درختچه دراسنا، گیاهی کند رشد است و رشد آن سال‌ها طول می‌کشد. در حالت ایده‌آل، این گیاه از صبح تا شب نور غیرمستقیم را دوست دارد.

قرار دادن آن در فاصله چند سانتی از درب پاسیو رو به جنوب، ایده‌آل است. این گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید خوب عمل می‌کند. گیاهی که از سپیده دم تا غروب در زیر نور شدید خورشید می‌نشیند ممکن است برگ‌های سوخته ایجاد کند.

گیاه دراسنا عاشق نور است، قرار دادن آن در فاصله چند سانتی از درب پاسیو رو به جنوب، ایده‌آل است. این گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید خوب عمل می‌کند.

شرایط نگهداری از گیاه دراسنا

 آفتاب کامل تا نیمه سایه، مناسب گیاه دراسنا است، برای آبیاری هم هفته‌ای یکبار ایده‌آل ترین است. زندگی این گیاه بسته به نور خورشید است، نگهداری آن در زیرزمین و جایی بدون نور غیر ممکن است.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه دراسنا آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد، اگر این گیاه از شرایطش راضی باشد تا مدت‌های طولانی سرحال و ماندگار می‌ماند.

 دراسنا پرچمی؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۲٫ فیکوس لیراتا (Ficus lyrata)

انجیر برگ کمانچه یا گیاه فیکوس لیراتا یکی از اعضای محبوب خانواده فیکوس است که به دلیل شکل برگ‌های بزرگی که از یک تنه باریک بیرون می‌آیند به این نام معروف است. گیاه آپارتمانی لیراتا تا حدود ۲ متر قد می‌کشند. بنابراین این گیاه به فضای زیادی در اتاق روشن، نیاز دارد.

مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، نور غیرمستقیم روشن را ترجیح می‌دهد، اما اگر چندین ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، ترجیحاً در صبح، مشکلی به وجود نمی‌آید. برای حفظ بهتر ظاهر آن، هر هفته یا دو هفته یکبار برگ‌ها را از گرد و غبار پاک کنید.

فیکوس لیراتا مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، نور غیرمستقیم روشن را ترجیح می‌دهد، اما اگر چندین ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، ترجیحاً در صبح، مشکلی به وجود نمی‌آید.

شرایط نگهداری گیاه فیکوس لیراتا

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد، برای آبیاری هم اجازه دهید که خاک بین دو مرحله، خشک شود.

گیاهان آپارتمانی که نیازمند نور هستند: گیاه فیکوس لیراتا از گیاهان آپارتمانی لوکس است، این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را می‌پسندد.

فیکوس لیراتا، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۳٫ کاکتوس اشوریا/ ساق عروس/ اچوریا (Echeveria)

گیاه کاکتوس اشوریا Echeveria یک درختچه بزرگ با ده‌ها گونه و صدها رقم است که به عنوان گیاهان آپارتمانی به کار می‌روند.

اگرچه اندازه‌ها و رنگ ها به طور قابل توجهی متفاوت است، اما همه آنها با برگ‌های گوشتی که در یک الگوی رزی شکل متراکم چیده شده‌اند، خود نمایی می‌کنند.

مجموعه گیاهان Echeveria دارای چنان تنوعی هستند که می‌توانید به راحتی کلکسیون جذابی از آن بسازید. آنها همچنین گیاهان محبوب برای باغ پریان و تراریوم هستند.

این ساکولنت‌های صحرایی را تا آنجایی که می‌توانید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. هیچ نور فیلتر شده روشنی برای آنها در نظر نگیرید.

مجموعه گیاهان Echeveria دارای چنان تنوعی هستند که می‌توانید به راحتی کلکسیون جذابی از آن بسازید. آن‌ها عاشق نور مستقیم خورشید هستند.

شرایط نگهداری گیاه کاکتوس اشوریا

این گیاه عاشق آفتاب کامل است، در تابستان بصورت هفتگی و در پاییز و زمستان هر ماه به آن آب دهید. این گیاه را برای دو الی سه ساعتی می‌توانید در آفتاب کامل قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: اگر به دنبال گیاهان ساکولنت جذاب و رنگی رنگی هستید، گیاه اچوریا زیباترین است. این گیاه عاشق آفتاب است.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی کم نور به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس اشوریا/ ساق عروس؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۴٫ گیاه ساق عروس (Sempervivum tectorum)

گیاه آپارتمانی ساق عروس مانند اچواریا یک گیاه ساکولنت چند ساله با برگ‌های گوشتی هستند که گویا گل‌های رز متراکمی را تشکیل می‌دهند. گیاه ساق عروس (Sempervivum tectorum) گیاهی قوی‌ و بادوام‌ است که دمای هوای بیرون را تا منفی ۳۵ درجه فارنهایت تحمل می‌کند.

در داخل خانه، آنها در دمای معمولی اتاق – ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت رشد قرار دهید. گیاه ساق عروس تنوع کمتری نسبت به اچواریا دارند و در یک گلدان کوچک، دکوری زیبا می‌سازد.

تکثیر گیاه ساق عروس آسان است، به این صورت که با قطع کردن توده‌های کوچک که در کنار گیاه مادر تشکیل می‌شود، تکثیر می‌شود.

شرایط نگهداری از گیاه ساق عروس

گیاه ساق عروس آفتاب کامل را دوست دارد، برای آبیاری نیز اجازه دهید که خاک آن خشک شود. این گیاه را می‌توانید در طول روز حدود دو الی سه ساعت در آفتاب نگهداری کنید.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه ساق عروس هر چقدر هم در آفتاب کامل قرار گیرد، باز هم تشنه‌ی نور است.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی معطر به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گیاه ساق عروس، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۵٫ آئونیوم درختی (Aeonium arboreum)

گیاه آئونیوم درختی Aeonium شامل چندین گونه محبوب است که به عنوان گیاهان آپارتمانی در خانه‌ها نگهداری می‌شوند. یکی از گزینه‌های محبوب درختچه‎‌هایی هستند که با برگ‌های گوشتی در بالای ساقه‌ها و خوشه‌های گل رز مانند متراکم خودنمایی می‌کنند.

نمونه‌های آپارتمانی این گیاه به آرامی رشد می‌کنند و در نهایت به قد ۱ متر می‌رسند. این گیاهان تا حدودی بیشتر از سایر ساکولنت‌ها به آب نیاز دارند.

برای نگهداری از گیاه آئونیوم، آن‌را بیش از حد آبیاری نکنید، زیرا منجر به پوسیدگی ریشه می‌شود. گیاهان آئونیوم می توانند در گلدان ساکولنت مختلط با گیاهان کم رشد Echeveria به خوبی سازگار شوند.

شرایط نگهداری از گیاه آئونیوم

این گیاه به آفتاب کامل تا نیمه سایه نیاز دارد، و برای آبیاری هم قانون خشک شدن خاک تا عمق دوسانتی متری را رعایت کنید.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه ساکولنت آئونیوم از آن گیاهان جذاب و نوین است که در اتاق روشن به خوبی رشد می‌کند.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی سریع الرشد صفحه مورد نظر را مطالعه کنید.)

آئونیوم درختی، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۶٫ هاورتیا گورخری (Haworthiopsis fasciata)

گیاه هاورتیا گورخری (Hawthoriopsis fasciata)، یکی از گونه‌های چند ساله محبوب در دسته ساکولنت‌ها است که به خاطر برگ‌های سبز ضخیم با نوارهای سفید افقی پرطرفدار است.

در حالت ایده آل، این گیاه نور غیرمستقیم بسیار روشن را ترجیح می‌دهد، اما نسبت به نور مستقیم خورشید به خصوص در صبح، کاملاً احساس رضایت دارد.

برای نگهداری از گیاه هاورتیا گورخری حواستان باشد که اگر برگ‌های آن قرمز، زرد یا سفید شوند، نشانه این است که گیاه کمی بیش از حد آفتاب می‌گیرد.

شرایط نگهداری از گیاه هاورتیا گورخری

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد و برای آبیاری، همان قانون خشک شدن سطح خاک بین دو مرحله را رعایت کنید.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست: گیاه هاورتیا گورخری با نقش و نگارهایی که روی برگ‌های گوشتی شکلش دارد، پرآوازه است. این گیاه عاشق آفتاب است، اما نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد.

(برای آشنایی با آفت مگس سفید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

هاورتیا گورخری؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۷٫ گیاه یوکا (Yucca‌)

گیاه یوکا شامل حدود ۴۰ گونه، و گیاه چند ساله است که ارتفاع آن‌ها از ۱ تا ۴ متر متغیر است. برای استفاده در داخل خانه، دو گونه از محبوب‌ترین‌ها هستند: Yucca gigantea و Yucca aloifolia. گونه‌ی اول، بخاطر برگ‌های شمشیری شکل و بدون خار از گونه‌های دیگر محبوب‌تر است.

اگرچه در نهایت می‌تواند به یک درختی بزرگ  تبدیل شود، اما سرعت رشد آن به قدری آهسته است که می‌تواند در فضای گلدان به عنوان یک گیاه آپارتمانی جایگاه خوبی داشته باشد.

گیاهان یوکا نسبت به تغییرات دما بسیار مقاوم هستند، فقط مطمئن شوید که آن‌ها را بیش از حد آبیاری نمی‌کنید.

شرایط نگهداری از گیاه یوکا

آفتاب کامل تا نیمه سایه مناسب این گیاه است، برای آبیاری هم حداقل هفته‌ای یکبار ایده‌آل است. فقط اینکه آن را تا ساعت‌های طولانی در زیر آفتاب سوزن رها نکنید.

گیاهان آپارتمانی نیازمند نور مستقیم: یوکا درختچه‌ای مقاوم و ماندگار است. این گیاه زیبا عاشق نور آفتاب، بهتر است که فیلتر شود، و آبیاری منظم است.

(برای نگهداری از گیاه زاموفیلیا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 گیاه یوکا، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۸٫ میر لمون (Meyer Lemon)

بسیاری از درختان مرکبات پاکوتاه می توانند گیاهان آپارتمانی زیبایی شوند، یک انتخاب خوب از میان مجموعه‌ی خوش عطر و رنگ آن‌ها، گیاه میر لمون است. این گیاه هیبریدی است که از قلمه درخت لیمو با درخت نارنگی به دست آمده است.

گیاه میر لمون در فضای باز تا ارتفاع ۳ متر رشد می‌کند، اما زمانی که در گلدان قرار می‌گیرد گیاهی کوچک و کند رشد می‌شود.

این درخت با دامنه دمایی بالا، به خوبی رشد می‌کند و رطوبت حدود ۵۰ درصد را دوست دارد. بنابراین ممکن است نیاز به استفاده از مه پاش در نزدیکی مکان رشدش داشته باشید، به خصوص اگر می‌خواهید، از میوه‌های خوش عطرش در فصل بهار بهره‌مند شوید.

گیاه میر لمون به ۸ ساعت کامل نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارد، بنابراین آن‌را به آفتابی‌ترین درب زمستانی یا پاسیو نزدیک کنید.

شرایط نگهداری از گیاه میر لمون

گیاه میرلمون عاشق نور کامل، و آبیاری منظم است. این گیاه تا ۸ ساعت ماندن زیر آفتاب داغ را دوام می‌آورد و با طراوت می‌ماند، اما باید رطوبت آن را تأمین کرد.

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: نگهداری گیاه مرکبات در داخل خانه، عین رؤیا است! اگر اتاق یا تراس نورانی دارد، میر لمون را نگهداری کنید.

(برای آشنایی با انواع گل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 میر لمون، گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۲۹٫ کاج مطبق (Norfolk Island Pine)

کاج مطبق یک کاج واقعی نیست، بلکه گونه ای از جنس Araucaria است. این کاج قلابی در فضای باز، می‌تواند یک درخت بلند بالا شود، اما در گلدان تا ارتفاع ۱ تا ۲ متر می‌ماند. برگ‌های نرم و سوزنی مانند، شاخه‌های متقارن را که از یک تنه کاملا عمودی بیرون می‌‌آیند، می‌پوشاند.

گیاه کاج مطبق بسیار شبیه درخت کاج به نظر می‌رسد و اغلب به عنوان درخت کریسمس طبیعی پرورش داده می‌شود. اگرچه این گیاه گرمسیری است اما نسبتا با هوای خشک داخل خانه کنار می‌آید.

شرایط نگهداری از کاج مطبق

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را دوست دارد، برای آبیاری هم اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. برای نگهداری از کاج مطبق به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

گیاهان آپارتماین نیازمند نور مستقیم: کاج مطبق گیاهی بی‌دردسر برای پرورش در خانه است. این گیاه نور مستقیم و فیلتر شده را دوست دارد. آفتاب گیری این گیاه را در بین این دو موقعیت مدیریت کنید.

کاج مطبق؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: ۳۰٫ پرنده بهشتی (Strelitzia reginae)

پرنده بهشتی یا گیاه استرلیتزیا گیاهی استوایی است که به دلیل ظاهر متمایز گل‌های نارنجی، سفید و آبی رنگش به چنین نامی معروف است.

این گیاه اگرچه می تواند تا ارتفاع ۳ متری رشد کند، ولی تنه‌ی مرکزی ندارد. در عوض، با برگ‌های بزرگ که مستقیماً از پایه بیرون می‌آیند، خود نمایی می‌کند.

گل‌های منحصر به فرد گیاه استرلیتزیا در اواخر زمستان و بهار ظاهر می‌شوند این گیاه به آفتاب مستقیم و رطوبت زیاد نیاز دارد. انتقال گیاه به فضای باز برای ماه‌های تابستان می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

شرایط نگهداری از گیاه پرنده بهشتی

این گیاه آفتاب کامل تا نیمه سایه را می‌پسندد، و برای آبیاری، آبیاری روزانه در طول بهار و تابستان و دو بار در هفته در طول زمستان را دوست دارد.

گیاه آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم: گیاه استرلیتزیا گیاهی جذاب و گلده است که عاشق آفتاب و آب زیاد است. اگر از شرایط رشدش راضی باشد با گل‌های متفاوت از شما قدردانی می‌کند.

پرنده بهشتی؛ گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم

چه فضایی برای گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم مناسب است؟

اتاق‌های روشن و پنجره‌های رو به جنوب در نگاه اول برای گیاهان آپارتمانی یک موهبت به نظر می‌رسند، اما در واقعیت، بسیاری از گیاهان آپارتمانی در اثر نور زیاد خورشید، با سوختگی برگ‌ها طراوت‌شان را از دست می‌دهند. برای گیاهان فضایی نورانی بدون آزار فراهم کنید.

نکته‌ی مهم این است که گیاهان آپارتمانی این لیست بدون نور دوام نمی‌آورند، بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را در کنجی از خانه بدون وجود نور نگهداری کنید.

(منبع مطلب)

گیاهان آپارتمانی نیازمند به نور مستقیم
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گیاه آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات