انواع کاکتوس بلند: معرفی انواع کاکتوس بلند تیغ دار و برگ دار + عکس

گاهی اوقات، برای اینکه به خانه یک دکور لاکچری ببخشید، یک کاکتوس قد بلند غیر متعارف بهترین گزینه است. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک نقطه کانونی در طراحی دکور داخلی باشید یا بخواهید یک منظره دراماتیک در فضای باز ایجاد کنید، در جهان، انواع کاکتوس‌ بلند با تنوع زیادی وجود دارد که می توانید آن‌ها را در نظر بگیرید.

انواع کاکتوس بلند

خرید کاکتوس بلند قد

در کنار دیوارهای بزرگ و یکدست سفید، انواع کاکتوس بلند قد کاملا خیره کننده هستند. البته نگهداری کاکتوس، این کلکسیون چشمگیر کمی هم دقت و توجه می‌خواهد؛ مثلا نگهداشتن دمای مطلوب و نور خورشید و از اینجور موراد. و برای طراحی دکور در فضای باز، اگر در آب و هوای گرمی زندگی می‌کنید، قرار دادن یک کاکتوس بلند برگ دار بزرگ که اطراف آن با صخره‌ها و تخته سنگ‌های بزرگ احاطه شده عالی و تماشایی است. مطمئنا خودتان بیشتر از ما ایده در ذهن دارید که بسراغ این متن آمدید! در اینجا قرار است که مجموعه‌ای از بلندترین کاکتوس های جهان را خدمتتان معرفی کنیم.

به خاطر داشته باشید که ارتفاع ذکر شده در توضیحات، معمولاً فقط توسط کاکتوس‌هایی حاصل می‌شود که در شرایط ایده‌آل در فضای باز رشد می‌کنند. و مورد دوم اینکه، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا برخی از گونه‌های با رشد کندتر به حداکثر ارتفاع خود برسند.

(برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس بلند قد در کنار گل آفتابگردان

معرفی انواع کاکتوس بلند خاردار

برای خرید کاکتوس‌ بلند این نکته را فراموش نکنید که گل آپارتمانی که در گلدان‌های داخل خانه رشد می‌کنند، ارتفاع آن‌ها تا حد قابل توجه‌ای محدود می‌شود، زیرا ریشه‌های آن‌ها در فضای گلدان محصور است. بنابراین، کاکتوس‌هایی که در داخل خانه رشد می‌کنند، هرگز به ارتفاعات حقیقی خود نخواهند رسید! اگر می خواهید ظاهری ایجاد کنید و خانه خود را شیک کنید، سعی کنید یکی از این گیاهان بزرگ کاکتوس را در داخل خانه پرورش دهید.

کاکتوس بلند قد جسور و خاص و یکجورایی در هر زمانی، مطابق مد روز به نظر می‌رسند. قیمت کاکتوس بلند بخاطر نگهداری خاصی که دارد، گران است. اما در کل، گیاهی بی‌آزار است، به غیر از دریافت نور غیرمستقیم روشن و بخشی از نور خورشید، نیازهای ویژه‌ای ندارد که شما را به دردسر اندازد. اگر پنجره ای در خانه خود دارید که کمی آفتاب می گیرد، می‌توانید آنها را به راحتی پرورش دهید.

(برای نگهداری از گیاه کروتون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس خاردار بلند قد در گلدان سفید برای طراحی دکور داخلی

انواع کاکتوس بلند تیغ دار: ۱٫ کاکتوس غول پیکر مکزیکی (Pachycereus pringlei)

کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی /کارتن غول پیکر/کاکتوس خرطومی یا کاکتوس سرئوس پرینگلی به عنوان بلندترین کاکتوس در جهان شناخته می‌شود. در واقع، یک نمونه آن با قد ۱۹٫۲ متر اندازه‌گیری شد و در کتاب رکوردهای جهانی گینس در نسخه ۲۰۰۷ جای گرفت.

این گیاه در صحرای سونورا در باخا کالیفرنیا مکزیک رشد می‌کند. کاکتوس عظیم الجثه مکزیکی، با مدل ساقه‌های ستونی دنده‌ای شکلش که از یک تنه چوبی کوتاه به سمت بالا منشعب می‌شود، گیاهی بسیار جذاب است.

نگهداری از کاکتوس تیغ بلند خرطومی کار آسانی است. آن را در باغچه یا در یک گلدان بزرگ نگهداری کنید. ارام و بدون دردسر بصورت قائم رشد می‌کند و می‌تواند منظره‌ی جذابی در خانه شما بسازد.

(برای نگهداری از گیاه یوکا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس غول پیکر مکزیکی، انواع کاکتوس بلند

معرفی کاکتوس بلند بدون تیغ: ۲٫ کاکتوس ساگوارو یا کاکتوس کارنژیا (Carnegiea gigantea)

کاکتوس ساگوارو یا کاکتوس کارنژیا بلندترین کاکتوسی است که به طور طبیعی در ایالات متحده رشد می‌کند. اگر می‌خواهید این‌ها را در زیستگاه طبیعی خود ببینید، از پارک ملی ساگوارو در توسان، آریزونا دیدن کنید. هیچ چیز مانند تماشای غروب خورشید در سراسر صحرا با این کاکتوس‌های غول پیکر در زمان تغییر رنگ آسمان جذاب و تماشایی نیست.

اگر تصمیم دارید یکی از این‌ها را در خانه پرورش دهید، یک عمر طول می‌کشد تا این گیاه به حداکثر ارتفاع خود برسد. با این وجود، این کاکتوس‌ها وقتی در گلدان رشد می‌کنند، حتی در داخل خانه دکور طبیعی چشمگیری دارند.

ساقه‌های این گیاه به شکل آجدار و همان کاکتوس‌های بازو دار معروف در لوک خوش شانس هستند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که آنها را در حال شکوفایی ببینید، گل‌ های این گیاه به اندازه خود گیاه تماشایی هستند. آنها سفید با مرکز کرمی هستند و گلبرگ‌های بیرونی اغلب با رنگ صورتی خودنمایی می‌کنند.

کاکتوس قد بلند ساگوارو یا کاکتوس کارنژیا همان کاکتوس کلاسیک جذاب در فیلم‌های وسترن است. ساقه‌های بلند با بازوهای درشت! ساقه‌ی آجدار جذابیت این گیاه را چند برابر می‌کند.

(برای نگهداری از گیاه سانسوریا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس تیغ دار در لیست انواع کاکتوس بلند

معرفی کاکتوس دراز: ۳٫ کاکتوس پیر مرد (Cephalocereus senilis)

کاکتوس پیر مرد/ کاکتوس اولدمن/ کاکتوس سفالوسرئوس سنیلیس، یک کاکتوس با ظاهری دوست داشتنی با “موهای” سفید است که تقریبا ساقه سبز رنگ را پنهان می‌کند. ساقه‌های ستونی منفرد تولید می‌کند و سال ها طول می‌کشد تا به ارتفاع مطلوب خود برسند.

موهای سفید بلندی که بر روی این گیاه می‌روید، برای محافظت از ساقه در برابر آفتاب سوزان تابستان و همچنین ایجاد گرما در شب های سرد صحرا است. در واقع، این گونه در برابر سرما تا ۱۰- درجه فارنهایت (۲۳- درجه سانتیگراد) مقاوم است.

به شما توصیه می‌کنم که وسوسه نشوید گیاه را لمس کنید تا ببینید آیا موها نرم هستند یا خیر. در زیر آن پوشش مبهم، خارهای کوتاه و تیز متعددی قرار دارد. در بهار، گل‌های سفید رنگی تولید می‌کند که در شب باز می‌شوند. به دنبال آن، میوه‌های صورتی مایل به قرمز رشد می‌کنند که با موهای زرد پوشیده شده‌اند.

کاکتوس بلند قد پیرمرد در خانه تا ارتفاع دو متر رشد می‌کند و در فضای باز به ارتفاع ۱۴ متر می‌رسد! اگر گیاه از فضای رشدش راضی باشد با شکوفه‌های سفید از شما قدردانی می‌کند.

(برای نگهداری از شفلرا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس پیر مرد در لیست انواع کاکتوس بلند

معرفی انواع کاکتوس بلند قد گران قیمت: ۴٫ کاکتوس ستون آبی (Pilosocereus pachycladus)

کاکتوس پیلوسوسرئوس (پیلوسرئوس پاچی کلاندوس) یا کاکتوس ستون آبی یکی دیگر از کاکتوس های بلند بسیار جذاب است. ساقه‌های ستونی شکل به رنگ آبی مایل به خاکستری هستند که وقتی این کاکتوس را در بین کاکتوس‌های سبز تیره‌تر قرار می‌دهید، می‌تواند منظره‌ی جالبی ایجاد کنند.

علاوه بر این، به شدت آجدار است و خارهای کوتاه و طلایی متعددی وجود دارد.  در بهار، گل‌های لوله ای شکل از این گیاه می‌روید. آنها عموماً به رنگ سفید با مرکز زرد هستند. اغلب اوقات، نوک گلبرگ‌های بیرونی با رنگ صورتی خودنمایی می‌کند.

کاکتوس بلند قد پیلوسوسرئوس عاشق آفتاب است، اگر از شرایط نگهداری راضی باشد، سریع‌تر از کاکتوس‌های دیگر قد می‌کشد. در فضای باز در هر سال یک متر بلندتر می‌شود.

(برای نگهداری از گیاه زاموفیلیا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس ستون آبی در مجموعه‌ی انواع کاکتوس بلند قد گران قیمت

انواع کاکتوس قد بلند برگ دار: ۵٫ کاکتوس مدادی (Euphorbia tirucalli)

کاکتوس افوربیا تیروکالی یا کاکتوس مدادی، دارای ساختار کمی متفاوت از سایر کاکتوس های بلندی است که تا کنون به آنها اشاره کردیم. در واقع بیشتر شبیه یک درخت لاغر با تنه چوبی و شاخه‌های سبز بلند و باریک است.

این شاخه‌ها دارای برگ‌های مینیاتوری روی خود هستند که تمایل به ریزش دارند. گل‌ها کاملاً نامحسوسی از شاخه‌های رنگارنگ این گیاه رشد می‌کنند. گل‌ها گرده افشان‌های مختلفی مانند زنبورها و پروانه‌ها را جذب می کنند.

کاکتوس بلند قد برگ دار مدادی، در آپارتمان تا ارتفاع دو متر و در فضای باز تا ارتفاع ۹ متر رشد می‌کند. از نظر ظاهری نیز با برگ‌های ریز صورتی رنگ زیبا و خاص است.

(برای نگهداری از گیاه پتوس این صفحه را از دست ندهید.)

نمایی از کاکتوس مدادی در مجموعه انواع کاکتوس قد بلند برگ دار

معرفی انواع کاکتوس بلند قد: ۶٫ کاکتوس سونیا یا کاکتوس خلال دندان (Stetsonia coryne)

کاکتوس سونیا یا کاکتوس خلال دندان آرژانتینی، می‌تواند تا حدود ۳ متر عرض و نزدیک ۹ متر قد داشته باشد. این رشد پراکنده به دلیل بسیاری از شاخه‌های عمودی است که گیاه تولید می‌کند. نام خلال دندان بخاطر خارهای تیزی است که در سرتاسر ساقه‌ها یافت می‌شود. این قطعا آن گیاهی نیست که بخواهید هر نازش کنید!

با این حال، نمونه‌ای عالی برای کاشت در منطقه‌ای است که رفت و آمد زیاد ندارد و همچنین هنگام کاشت در زیر پنجره، یک عامل بازدارنده عالی برای سرقت است. اگر آن را در گلدان داخل خانه پرورش می‌دهید، مطمئن شوید که از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشد.

کاکتوس بلند خاردار سونیا، گل‌ کاکتوس بلند تولید می‌‍کند که فقط در شب باز می‌شوند و سپس در فصل زمستان با میوه‌هایی به طعم لیمو شما را شگفت زده می‌کند؛  این میوه ها خوراکی هستند و اگر کمی پخته شوند طعم بهتری دارند.

(برای نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس سونیا یا کاکتوس خلال دندان در مجموعه انواع کاکتوس بلند قد (Stetsonia coryne)

انواع کاکتوس بلند: ۷٫ کاکتوس لوله ای (Stenocereus thurberi)

کاکتوس توبری/ کاکتوس لوله ای و کاکتوس مارشال، کاکتوس ساقه بلند و جذابی است که می‌تواند دکوری زیبا در فضای باز یا کلکسیون داخلی شما باشد! ساقه‌های ستونی بلند و متعددی دارد که به‌صورت قائم رشد می‌کنند و به شدت آجدار هستند. این گیاه در فضای باز به توده‌های بزرگی هفت متری تبدیل می‌شود، اما وقتی در گلدان در داخل خانه رشد می‌کند، به اندازه آن بزرگ نیستند.

این یکی دیگر از کاکتوس‌هایی است که در شب‌ شکوفه می‌زند و با گل‌های قیفی شکلی به رنگ صورتی متمایل به قرمز خودنمایی می‌کند. گل‌های این گیاه، به میوه های خوراکی تبدیل می‌شوند که با رسیدن، خارهای خود را از دست می‌دهند. این میوه پالپ قرمز روشن دوست داشتنی و شیرینی دارد. جالب است بدانید که گوشته‌ی این گیاه نیز خوردنی است!

کاکتوس بلند خار دار و توده‌ای شکل: کاکتوس لوله‌ای، با رشد حدود ۳ متر، شما را برای داشتن دکوری زیبا و خاص دعوت می‌کند!

(برای نگهداری از گیاه حسن یوسف این صفحه را از دست ندهید.)

کاکتوس لوله ای در مجموعه انواع کاکتوس بلند

معرفی انواع کاکتوس بلند گلدار: ۸٫ کاکتوس تریکوسرئوس ترچکی (Echinopsis terscheckii)

کاکتوس تریکوسرئوس ترچکی، کاکتوس ستونی جذابی است که نسبتا سریع الرشد است.. هنگامی که گیاه به مرحله خاصی از بلوغ رسید، ساقه‌های بلند قائم شاخه‌های متعددی تولید می‌کنند. در اواخر بهار، گل‌های سفید رنگی ظاهر می‌شوند که فقط در شب باز هستند.

کاکتوس تیغ بلند تریکوسرئوس ترچکی، رشد نسبتا سریعی دارد. این گیاه ظاهر جذابی دارد، معمولا در بالای ساقه انشعابات متعددی رشد می‌کند.

(برای نگهداری از گیاه برگ انجیری مطالب جامعی برایتان فراهم کرده‌ایم.)

کاکتوس تریکوسرئوس ترچکی در مجموعه انواع کاکتوس بلند گلدار

انواع کاکتوس خاردار: ۹٫ کاکتوس پایه چرمی یا پاخی سرئوس مارگیناتوس (Pachycereus marginatus)

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که این کاکتوس زیبا به عنوان حصار مکزیکی شناخته می‌شود؛ زیرا معمولاً به عنوان یک حصار زنده در بخش‌هایی از مکزیک عمدتاً در امتداد جاده‌ها رشد می‌کند. البته در ایران بیشتر به عنوان کاکتوس پایه چرمی (پایه فنس) یا پاخی سرئوس مارگیناتوس، معروف است.

این گیاه با ساقه‌های بلند قائم (حدود ۲٫۵ متر) خیلی نزدیک به هم، بصورت خوشه‌ای، رشد می‌کنند. از نظر ظاهری، بخاطر رنگ سبز براق و حاشیه‌های سفید رنگی که گویا قلاب بافی مادربزرگ آن‌ها را به یکدیگر وصل کرده، بسیار تماشایی و زیبا هستند.

در بهار، این گیاه با گل‌های صورتی رنگی که در امتداد دنده‌ها رشد می‌کنند، تغییر شکل می‌دهند. به دنبال آن، میوه‌های زرد خاردار که حاوی دانه های سیاه رنگ متعددی هستند رشد می‌کنند.

اگر به دنبال کاکتوس بلند قد خوش رنگی هستید، کاکتوس پاخی سرئوس مارگیناتوس رضایت شما را جلب می‌کند. این کاکتوس تا ارتفاع ۲٫۵ رشد می‌کند.

(برای نگهداری از گل گندمی به این صفحه مراجعه کنید.)

کاکتوس پایه چرمی یا پاخی سرئوس مارگیناتوس از مجموعه انواع کاکتوس بلند خاردار

معرفی کاکتوس بلند: ۱۰٫ کاکتوس سیب پرو (Cereus peruvianus)

کاکتوس سرئوس پرویانوس که بنام سیب پرو یا ملکه شب معروف است، اما با شاخه‌های تقسیم شده و بوته‌ای شکل، هیچ شباهتی به سیب ندارد! رویش شکوفه‌های شب‌، گل و میوه‌های قرمز رنگی که برای مدت طولانی روی گیاه باقی می‌ماند، این گیاه را کاملا منحصر به فرد کرده است.

بر روی این کاکتوس، رویش ساقه‌های نامنظم و متعددی معمول است، اما این اتفاق، مانع قد کشیدن قد ساقه اصلی نمی‌شود. دانه‌های ترد کوچکی که در میوه‌های این گیاه یافت می‌شوند، خوراکی هستند.

کاکتوس سرئوس پروپانوس تا حدود ۲٫۵ متر قد می‌کشد. این گیاه آپارتمانی قد بلند، بصورت بوته‌ای رشد کرده و گل می‌دهد.

(برای نگهداری از گیاه دراسنا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس سیب پرو از لیست انواع کاکتوس بلند

معرفی انواع کاکتوس دراز: ۱۱٫ کاکتوس سن پدرو (Echinopsis pachanoi)

کاکتوس سن پدرو، کاکتوس قد بلند دوست داشتنی با ساقه‌های سبز پیازی است که حدود ۶ تا ۸ متر قد می‌کشد. این گیاه به شدت تمایل دارد که از پایه منشعب شود. آرئول‌های سفیدی در امتداد برآمدگی دنده‌ها وجود دارد، که حدود ۷ خار کوتاه زرد یا قهوه ای ایجاد می‌کنند.

کاکتوس سن پدرو، یکی دیگر از کاکتوس‌هایی است که در شب شکوفه می‌دهد و با گل‌های سفیدی که در انتهای ساقه‌ها ظاهر می شوند، خود نمایی می‌کند. و سرانجام با میوه‌های مستطیلی شکل و سبز تیره شما را شگفت زده خواهد کرد.

اگر به دنبال یک کاکتوس بلند با حداقل رسیدگی هستید، کاکتوس سن پدرو با طراوات و رشد سریع خود، شما را به بهترین باغبان تبدیل می‌کند.

(برای نگهداری از گیاه سرخس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس سن پدرو از مجموعه انواع کاکتوس دراز

انواع کاکتوس بلند: ۱۲٫ کاکتوس میرتل آبی (Myrtillocactus geometrizans)

کاکتوس میرتل آبی به گیاهی درخت مانند با ساقه‌های ضخیم دنده دنده شکل و سریع الرشد است. هنگامی که گیاه حدود دو ساله شود، گل‌های سبز و درخشانی تولید می‌کند که در نهایت به رنگ قرمز تیره‌تر تبدیل می‌شوند. گل‌ها در واقع خوراکی هستند.

پس از اتمام گل‌ها، میوه‌هایی شبیه توت می‌دهد که خوراکی هستند. اینها گارامبولو نامیده می‌شوند و اغلب در بازارهای سراسر مکزیک و گواتمالا به صورت تازه یا خشک فروخته می‌شوند.

کاکتوس بلند میراتل، تا مدت‌ها فقط یک ساقه است، ولی بعد از رسیدن به بلوغ شاخه‌هایی محکماز آن منشعب می‌شوند. رشد این گیاه در شرایط خوب به نزدیک ۴ مترمی‌رسد.

(برای نگهداری از دیفن باخیا این صفحه را از دست ندهید.)

کاکتوس میرتل آبی از مجموعه انواع کاکتوس بلند

انواع کاکتوس قد بلند: ۱۳٫ کاکتوس سان پدرو ماچو (‌Echinopsis peruviana)

کاکتوس سان پدرو ماچو، کاکتوس شاخه دار و درخت مانندی است که می‌تواند به سرعت رشد کند. در واقع می‌تواند ارتفاع خود را به میزان قابل توجهی، حدود یک متر در سال، افزایش دهد. این گیاه، خارهای کاملاً بلند و قرمز رنگ هستند. گل‌های سفید و معطری از این گیاه می‌روید. اینها فقط یک شب باز می‌شوند و سپس می‌میرند. این گیاه برای رشد در گلدان بزرگ ایده آل است.

کاکتوس سان پدرو ماچو، کاکتوس شاخه‌دار است که می‌تواند تا حدود یک متر در سال رشد کند. این گیاه آپارتمانی را در گلدان‌های بزرگ پرورش دهید.

(برای نگهداری از گیاه لیندا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس سان پدرو ماچو، انواع کاکتوس قد بلند

انواع کاکتوس بلند: ۱۴٫ کاکتوس انجیر هندی (Opuntia ficus indica)

کاکتوس انجیر هندی، دارای یک تنه عظیم با ساقه های پارویی منشعب بسیاری است. بالشتک‌های بزرگ و مستطیلی آن می‌توانند بدون خار یا با چند خار خودنمایی کنند. گل‌ها فنجانی شکل زرد یا نارنجی از آن می‌رویند.

مانند بسیاری از گونه های Opuntia، میوه‌های گوشتی قرمز مایل به ارغوانی تولید می‌کند که خوراکی و خوشمزه هستند. با این حال، این میوه‌ها دارای موهای تیز نیز هستند که ابتدا باید آنها را از بین ببرید. معمولاً از آنها ژله و مربا درست می‌کنند.

کاکتوس انجیر هندی یا انجیر تیغی، اگرچه به نظر خیلی تنه عظیمی دارد تا ساقه‌ای بلند، اما در شرایط مناسب تا حدود ۱٫۵ تا ۲ متررشد می‌کند.

(برای آشنایی با کاکتوس‌های گران قیمت این صفحه را از دست ندهید.)

کاکتوس انجیر هندی از مجموعه انواع کاکتوس بلند

انواع کاکتوس بلند برگ دار: ۱۵٫ کاکتوس سوزنی حوا (Austrocylindropuntia subulata)

کاکتوس سوزنی حوا یا کاکتوس آستروسیلندر اپونتیا جدا از رشد نسبتاً سریع، می تواند تا ۳ متر قد بکشد. ساقه‌های جدید خار ندارند اما با بالغ شدن کاملاً تیز می‌شوند. خیلی نادر است که این گیاه در آپارتمان شکوفا شود، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، شکوفه‌های مسی رنگ مایل به قرمز خودنمایی می‌کند. در کشورهایی مانند پرو، آرژانتین، اکوادور و بولیوی، این گیاه به عنوان فنس زنده رشد می‌کند.

کاکتوس بلند آستروسیلندر برخلاف سایر هم‌نوعانش، خارهای گوشتی دارد که شبیه به برگ‌های سوزنی هستند. این گیاه تا حدود ۳ متر رشد می‌کند.

کاکتوس سوزنی حوا از مجموعه انواع کاکتوس بلند برگ دار

انواع کاکتوس بلند قد: ۱۶٫ کاکتوس سنیتا (Pachycereus schottii /Senita Cactus)

کاکتوس سنیتا یا توتم پل یکی دیگر از کاکتوس های عظیم الجثه است که می‌تواند ضخامت متراکمی از پایه گیاه داشته باشد، یا به عبارتی دیگر، اصل این گیاه هم توده‌ی متراکم است و ساقه‌های عظیمی بر روی آن سوار می‌شوند. هر ساقه حدود ۵ تا ۱۰ دنده با خارهای ضخیم (موزی شکل) در امتداد پشته‌ها دارد. در برخی از گیاهان، نوک ساقه‌ها پوشیده از مو است.

گل‌های صورتی کم رنگ در بهار در ساقه‌های بالایی رشد می‌کنند. این گل‌ها هم فقط در شب باز می‌شوند. گل‌ها به میوه‌های گوشتی قرمز رنگ خوراکی تبدیل می‌شوند.

کاکتوس بلند سنیتامی‌تواند تا حدود ۳ متر رشد کند. این گیاه عظیم الجثه است و ساقه‌های بلندی تولید می‌کند.

(برای آشنایی با انواع ساکولنت به صفحه موردنظر مراجعه کنید.)

کاکتوس سنیتا از لیست انواع کاکتوس بلند قد

انواع کاکتوس بلند: ۱۷٫ کاکتوس کندلابرا (Myrtillocactus cochal)

کاکتوس کندلابرا (Candelabra) یکی دیگر از کاکتوس های درخت مانند است که تنه‌ای چوبی تولید می‌کند. ساقه‌های منشعب به سمت بالا رشد می‌کنند و در زمان بلوغ گیاه، به شکل شمعدانی در می آید. گل‌های این گیاه بسیار خیره کننده هستند. گل‌های کاکتوس کندلابرا، قیفی شکل و به رنگ عاج هستند. آنها در روز باز و در شب بسته می‌شوند. به دنبال این موارد، این گیاه میوه‌های قرمز رنگی تولید می‌کند که خوراکی و کمی اسیدی هستند.

کاکتوس بلند کندلابرا از مدل کاکتوس‌های درخت مانند است که تا حدود ۲ متر رشد می‌کند. ساقه و شاخه‌ این گیاه نسبت به سایر کاکتوس‌ها کمی متفاوت است.

(برای آشنایی با انواع کاکتوس گلدار به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس کندلابرا از مجموعه انواع کاکتوس بلند

معرفی انواع کاکتوس خاردار بلند: ۱۸٫ کاکتوس مشعل نقره ای (Cleistocactus strausii)

کاکتوس کلیستو اشتراووسی یا کاکتوس مشعل نقره‌ای، با ساقه‌های بلند ستونی باریک، دارای خوشه‌های راست قامت است. این گیاه پوشیده از خارهای آبی نقره‌ای و موهای نقره‌ای رنگ است و به همین خاطر به نام مشعل نقره‌ای معروف است. در اواخر فصل بهار، هنگامی که ارتفاع ساقه ها به حدود ۴۵ سانتی متر رسیدند، گل‌های قرمز ده سانتی متری، همانند تیری که بر روی ساقه‌ی آن فرو رفته، خودنمایی می‌کند. این گیاه بنام گل دم روباهی نیز معروف است.

کاکتوس مشعل نقره‌ای با ساقه‌های بلند قامت پوشیده از مو، جزء پرطرفدارترین نوع کاکتوس‌ها در دنیا است. ساقه‌های این گیاه بصورت خوشه‌ای رشد می‌کنند.

(برای آشنایی با انواع کاکتوس این صفحه را از دست ندهید.)

کاکتوس مشعل نقره ای از مجموعه انواع کاکتوس خاردار بلند

انوع کاکتوس بلند: ۱۹٫ کاکتوس چولا (Tree Cholla)

کاکتوس چولا با ساقه‌های استوانه‌ای و گوشتی که تمایل به انشعاب از هر طرف دارند، ظاهری جالبی به این گیاه بخشیده‌اند. این گیاه، ساقه‌های خارداری دارد که به هر چیزی که از کنار آن بگذرد می چسبد. در اواخر بهار و اوایل تابستان،گل‌های سرخابی یا بنفش بر روی این گیاه ظاهر می‌شوند. این گل‌ها به میوه‌های زرد رنگ مخروطی شکلی تبدیل می‌شوند.

کاکتوس چولا که بخاطر ساقه‌های پشمالو به خرس تدی هم معروف است، نوعی کاکتوس گوشتی و استوانه‌ای شکل است که معمولا تا ارتفاع دو متر رشد می‌کند.

(برای آشنایی با محبوب ترین گل های دنیا به این صفحه مراجعه کنید.)

کاکتوس چولا از مجموعه انوع کاکتوس بلند

انواع کاکتوس بلند قامت: ۲۰٫ کاکتوس مشعل طلایی (Echinopsis spachiana)

کاکتوس مشعل طلایی یا کاکتوس اچینوپسیس گیاهی دوست داشتنی با ساقه های سبز لیمویی است که به صورت عمودی رشد می‌کند و خارهای بلند زرد متمایل به سفیدی دارد که با بالغ شدن گیاه خاکستری می‌شود. گل‌های این کاکتوس بسیار دیدنی هستند. شکوفه‌ها در عصر باز می‌شوند و فقط تا ظهر روز بعد باقی می‌مانند. قطر این گل‌ها به حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

کاکتوس اچینوپسیس یا مشعل طلایی، ستونی سبز و بدون برگ است که در برخی موارد با گل‌های سفید شما را در فصل تابستان شگفت زده می‌کند.

منبع مطلب

کاکتوس مشعل طلایی از مجموعه انواع کاکتوس بلند قامت
div class=”fxbtn-ew12″>خرید کاکتوس

مقالات مرتبط

نظرات