معرفی انواع گل و گیاه فصل پاییز

فصل بهار و تابستان به شکوفه‌های رنگارنگ و گل‌های متنوع شهرت دارد اما همه‌ی این گل‌ها برای همیشه دوام نخواهند داشت و با رسیدن پادشاه فصل‌ها پاییز شاید لازم باشد تغییری اساسی در باغچه و گلدان‌های خود بدهید. یک باغچه‌ی پاییزی با رنگ‌های گرم و آتشین و سبز تیره و بنفش و غیره می‌تواند حسابی حال و حوایتان را تغییر دهد. بنابراین در ادامه‌ی این مطلب گل باما تصمیم داریم در خصوص گل های پاییزی برای حیاط، گیاه مناسب فصل پاییز برای باغچه و غیره صحبت کنیم و عکس گلهای پاییزی را ببینیم.

معرفی انواع گل و گیاه فصل پاییز

گل های پاییزی برای حیاط

فصل پاییز با کوتاه شدن روز و بلندتر شدن شب‌ها، تاریک‌تر شدن هوا و صبح‌های بسیار خنک‌تر همراه است و دیگر آن گل‌های زیبای تابستانی در این سرما دوام چندانی نخواهند داشت. بنابراین با فرارسیدن فصل پاییز وقت ان می‌شود که به باغچه و گلدان‌های فصلی خود رنگ و رویی جدید بدهید تا هم جلوه‌ی زیبایی داشته باشند و هم برای روحیه و جلوگیری از افسردگی پاییزی مناسب باشند.

ما نیز تصمیم داریم در ادامه در مورد گل های مناسب فصل پاییز و همینطور کاشت گیاهان فصل پاییز صحبت کنیم تا اگر قصد خرید گل پاییزی دارید، بهترین گزینه‌ها را در ذهن داشته باشید.

(از مطلبی که در مورد گیاهان آپارتمانی گلدار نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

کاشت گیاهان پاییزی در باغچه

گیاه مناسب فصل پاییز: ۱٫ گیاه آنمون یا شقایق نعمانی (Anemones)

گونه‌های مختلفی از گیاه شقایق وجود دارد اما برخی از آنها با رنگ‌های گرم و زیبا مخصوص فصل پاییز هستند. این گیاهان تا ارتفاع ۱ متر می‌توانند رشد کنند و گل‌های سفید و صورتی آنها در فصل پاییز به خوبی و ظرافت رشد می‌کنند. شما می‌توانید گونه‌های تکی یا دوتایی آنمون را در باغچه بکارید. یک خاک باغچه‌ی خوب با موقعیت سایه‌دار یا نیمه سایه برای رشد این گیاه پاییزی بسیار مناسب است.

آنمون یکی از گیاهان مناسب فصل پاییز است که در نور کم و شرایط معمولی به خوبی رشد می‌کند.

(از مطلب نگهداری از گل شاخه ای بازدید کنید.)

گیاه آنمون یا شقایق نعمانی مناسب فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۲٫ گل مینا یا گیاه استر (Aster)

گل مینا با رنگ‌های زیبا و پاییزی یکی از گیاهان پاییزی باغچه است که در شکل، اندازه، رنگ و حتی نام‌های مختلف وجود دارد. گل مینا از اواخر تابستان گل می‌دهد و در اواسط پاییز به اوج خود می‌رسد. مینا در مقایسه یا سایر گیاهان چند ساله، بهتر است در یک موقعیت آفتابی بکارید که در اطراف آن هوا جریان داشته باشد. با هرس کردن گیاه نیز می‌توانید اندازه‌ی آن را جمع‌وجور حفظ کنید.

اگر به دنبال گیاهی برای نقطه‌ی آفتابی تراس یا باغچه‌ی خود در فصل پاییز می‌گردید، بی‌شک مینا بهترین گزینه برای شماست.

کاشت گل مینا برای فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۳٫ گل سورنجان یا گل حسرتی (Colchicum)

نام رایج این گیاه زعفران مرغزار یا Autumn Crocus است. ظاهر این گیاه با گل‌برگ‌های بزرگی به شکل جام است که در اواخر شهریور ماه ظاهر می‌شود و اغلب تا اواخر مهر ماه ادامه پیدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این گیاه این است که به هیچ‌وجه با شاخ و برگ پوشیده نمی‌شود.

برگ‌های بزرگ تا اواخر بهار و مدت‌ها پس از گلدهی خود را نشان نمی‌دهند و به گل‌ها فرصت می‌دهند تا در پاییز با ظاهر زیبای خود خودنمایی کنند. این گیاه به راحتی در آفتاب یا سایه و در خاک غنی یا فقیر رشد می‌کند و خیلی گیاه سخت‌گیری نیست.

گل سورنجان بدون بوته و با ظاهر جام مانند خود یکی از انواع گل و گیاه خاص و مناسب برای فصل پاییز است.

گیاه مناسب فصل پاییز - گل حسرتی

گیاه مناسب فصل پاییز: ۴٫ گیاه سیکلامن (Cyclamen)

یکی از گیاهان مناسب فصل پاییز که بسیار محبوب هم هست، سیکلامن با گل‌های صورتی و سفید است که ظاهر زیبایی به باغچه یا گلدان شما خواهد داد. این گیاه یک گونه‌ی مقاوم گلدار پاییزی است که در آب و هوای سرد به خوبی دوام می‌آورد. پیاز سیکلامن تقریبا روی سطح خاک می‌نشیند و در طول تابستان تقریبا به حالت خفته است تا زمانی که فصل پاییز گل‌های ظریف از مرکز هر کدام بیرون آید.

شاخ و برگ‌های جذاب، طرح‌دار و پیچک مانند این گیاه نیز به آن ظاهر زیباتری می‌دهد. سیکلامن در سایه خشک به خوبی عمل می‌کند بنابراین کاشت آنها در زیر درختان و درختچه‌ها به روشن‌تر شدن و دلبازتر شدن محیط کمک می‌کند.

گیاه سیکلامن مناسب کاشت در فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۵٫ آفتابگردان (Helianthus)

یکی از گل های فصل پاییز که بسیار پرطرفدار و زیبا است، گل آفتابگردان است. این گیاه چند ساله به خاکی مقاوم و باکیفیت نیاز دارد و جلوه‌ی زیبایی به باغچه می‌دهد. در واقع گل آفتابگردان یکی از گل های پاییزی برای دسته گل هم هست که به ویژه برای فصل پاییز و گل‌آرایی پاییزی مناسب است.

آفتابگردان در اواخر تابستان تا اواسط پاییز گل می‌دهد. گل‌های زرد مایل به لیمویی با مرکز کمی تیره‌تر و شاخ و برگ‌های سبز روشن که ظاهر زیبا و چشم‌نوازی دارد. این گیاه در یک موقعیت آفتابی در قسمت‌های حاشیه باغچه بهترین رشد را دارد و می‌تواند تا ارتفاع ۲ متر نیز برسد.

با کاشت آفتابگردان با یک تیر دو نشان بزنید و هم از آن برای تزیین باغچه استفاده کنید و هم یک دسته گل زیبای پاییزی برای عزیزان خود درست کنید.

آفتابگردان گیاه زیبای پاییزی برای باغچه

گیاه مناسب فصل پاییز: ۶٫ گیاه ناز نازک یا سدوم (Hylotelephium)

گیاه ناز نازک را اکثرا با نام سدوم می‌شناسند. این گیاهان چند ساله دارای شاخ و برگ‌های بزرگ و ساکولنت مانند هستند که از نظر رنگ می‌توانند متنوع باشند و به رنگ‌های سبز روشن تا بنفش تیره متغیر باشند. شکوفه‌هایی که در بالای شاخ و برگ این گیاه پاییزی زیبا می‌روید از صدها گل کوچک مجزا تشکیل شده است که برای گرده افشان‌ها عالی هستند.

گیاه مناسب فصل پاییز - گیاه ناز نازک

گیاهان مناسب فصل پاییز: ۷٫ گل لیریوپ (Liriope)

گل لیریوپ با شاخ و برگ‌های سبز تیره خود برای کاشت در یک موقعیت سایه‌دار بسیار عالی است. این گیاه در تمام طول سال تقریبا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد اما در فصل پاییز مثل ستاره می‌درخشد و خودنمایی می‌کند. این گیاه مناسب فصل پاییز دارای خوشه‌های کوتاه از گل‌های بنفش روشن است که شبیه توت‌های کوچک هستند و به طور متراکم روی ساقه عمودی آن قرار دارند.

گیاه همیشه سبز لیریوپ نهایتا تا ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع رشد می‌کند و می‌تواند گیاه مناسبی برای باغچه‌های کوچک و جمع و جور باشد.

کاشت گل لیریوپ در باغچه برای فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۸٫ گیاه میسکانتوس (Miscanthus)

فصل پاییز زمان فوق‌العاده‌ای برای علف‌ها و به ویژه گیاه میسکانتوس است. میسکانتوس متشکل از توده‌های بزرگ و متراکم است که پرهای روشن، نرم و باریک را به نمایش می‌گذارد و در نور کم پاییزی عالی به نظر می‌رسد. این گیاه بلند تا ارتفاع ۲ متر می‌رسد و در طول زمستان نیز به خوبی دوام می‌آورد. برای کاشت میسکانتوس اطمینان حاصل کنید که خاک باغچه مناسب بوده و فضای کافی برای رشد گیاه وجود داشته باشد.

میسکانتوس با شاخه‌های پر مانند و نرم خود یکی از گیاهان پاییزی مناسب برای کاشت در باغچه‌های بزرگ است.

گیاه میسکانتوس گیاه مناسب فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۹٫ گل بنفشه (Pansy)

بنفشه‌ها یکی از گیاهان مناسب برای فصل فصل پاییز و زمستان هستند. این گیاه دارای طیف وسیعی از رنگ‌ها است و برای هر سلیقه‌ای انتخابی وجود دارد. بعلاوه اینکه گیاه بنفشه برای باغبان‌های مبتدی نیز یک گیاه ایده‌آل است چرا که رشد و پرورش فوق‌العاده آسانی دارد. بنفشه را می‌توانید در باغچه، گلدان، سبد و جعبه‌های پشت پنجره بکارید تا از رنگ‌های زیبا و طراوت آن در فصل پاییز تا زمستان لذت ببرید.

اگر برای شما هم سوال است که چه بذر گلی در پاییز بکاریم به شما گل بنفشه را پیشنهاد می‌دهیم که می‌تواند در کنار بذر گل‌های داوودی یا تاج خروس و غیره برای فصل پاییز مناسب باشد. زمان کاشت بذر گلهای پاییزی معمولا اواخر تابستان یا اوایل پاییز است.

کاشت گل بنفشه برای فصل پاییز

گیاه مناسب فصل پاییز: ۱۰٫ چای زینتی یا کاملیا (Camellia)

کاملیا درختچه‌ای دوست‌داشتنی و بسیار مقاوم است که به نگهداری کمی نیاز دارد. این گیاه زیبا برای کاشت در گلدان یا حاشیه‌های باغچه مناسب است. چای زینتی باغ پاییزی و زمستانی شما را با شکوفه‌های فوق‌العاده‌ی خود درخشان می‌کند که البته در فصل بهار نیز شاهد گلهای زیبای آن خواهید بود که زنبورها و پروانه‌ها را به خود جذب می‌کنند.

کاملیا درختچه‌ای همیشه سبز است که با کاشتن آن در باغ خود همیشه آن را سرسبز و مقاوم خواهید داشت.

گل کاملیا مناسب فصل پاییز

نکات نگهداری از گل و گیاه فصل پاییز

پاییز شاید مهم‌ترین فصل برای باغبانی باشد و هر کاری که در فصل پاییز انجام می‌دهید و هر گیاهی که می‌کارید، سال بعد به شکل شکوفه‌های زیبا و گیاهانی غنی به شما بازگردانده می‌شود. باغچه یا گلدان‌های شما لایق این هستند که در فصل پاییز بهترین ظاهر را داشته باشند بنابراین در ادامه چند نکته در خصوص نگهداری از گل و گیاه مناسب فصل پاییز خواهیم گفت.

نکات نگهداری از گل و گیاه در فصل پاییز

کاشت گیاهان مناسب فصل پاییز در گلدان‌ها

با سرد شدن هوا و فرارسیدن فصل پاییز گیاهان لطیف که به سرما مقاوم نیستند، دوباره به خانه بازگردانده می‌شوند. اما می‌توان برای فضای تراس یا حیاط نیز گلدان‌هایی تهیه کرد تا ظاهر زیبا و پرطراوت خود را داشته باشند.

بنابراین شما می‌توانید از گلدان‌های قدیمی یا هر ظرفی که مناسب کاشت گیاه است استفاده کنید و یکی از انواع گل و گیاه مناسب فصل پاییز را در آن بکارید. سپس گلدان‌ها را در هر جایی از حیاط یا تراس خانه خود قرار دهید و اصول ساده‌ی نگهداری از آنها را رعایت کنید تا از رنگ‌هایی جدیدی که به خانه‌ی خود اضافه کرده‌اید، لذت ببرید.

کاشت گیاهان پاییزی می‌تواند ظاهر تراس یا باغچه‌ی شما را زنده‌تر و پرطراوت بسازد.

کاشت انواع گیاه مناسب فصل پاییز در گلدان

در ماه مهر چه بکاریم؟ کاشت سبزیجات یا گیاهان دارویی فصل پاییز

با کاشت سبزیجات در ظروف، می‌توانید باغچه‌ی پاییزی خود را داشته باشید. البته اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، می‌توانید از یک گلدان مستطیلی برای کاشت سبزیجات استفاده کنید تا برخی از سبزیجات مورد علاقه‌ی خود را در چند قدمی داشته باشید.

کاهو، شاهی، جعفری و یا گیاهان دارویی فصل پاییز را که معمولا گیاهان بی‌دردسری هستند بکارید و در فصل پاییز و زمستان محصولات آنها را برداشت کنید. این گیاهان به فضای زیادی برای کاشت نیاز ندارند و گلداان‌های بزرگ‌تر یا حتی جعبه‌های چوبی نیز می‌تواند برای این کار مناسب باشد.

کاشت سبزیجات یا گیاهان دارویی نیز یکی از کارهایی است که می‌توانید برای فصل پاییز انجام دهید.

کاشت سبزیجات یا گیاهان دارویی در فصل پاییز

گل و گیاه آپارتمانی مناسب فصل پاییز

نگهداری از گیاهان آپارتمانی یکی از آن کارهایی است که حس طراوت و زندگی را به فضای بسته‌ی خانه منتقل می‌کند. هر فردی با هر سطح مهارتی می‌تواند از گیاهان آپارتمانی متفاوتی نگهداری کند و آنها را برای سال‌ها در کنار خود داشته باشد. اما اگر با شروع فصل پاییز تصمیم گرفته‌اید چند گل و گیاه مناسب فصل پاییز را به خانه‌ی خود اضافه کنید، پس بهتر است در انتخاب خود کمی دقیق‌تر باشید.

تصویر گل های پاییزی را در ذهنتان داشته باشید و برای افزودن رنگ و روی پاییزی به خانه‌ی خود سراغ گیاهانی بروید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

گیاهان آپارتمانی مناسب فصل پاییز

  1. گیاه ماری یا سانسوریا مناسب نگهداری در فصل پاییز

سانسوریا گیاهی گرمسیری و بدون دردسر است که با برگ‌های نازک و عمودی شناخته می‌شود و طرح‌های نامنظم روی برگ‌های بلند آن، جلوه‌ای زیبا به گیاه می‌دهد. سازگاری سانسوریا در برابر خشکسالی آن را گیاهی مناسب برای هرکسی در هر جای می‌سازد. گیاه ماری یا سانسوریا نور غیرمستقیم و متوسط خورشید را ترجیح می‌دهد اما در نور کم هم به خوبی دوام خواهد داشت.

سازگاری سانسوریا با هر شرایط نگهداری و مقاومت بالا در برابر خشکسالی آن را گیاهی ایده‌ال برای افراد تازه‌کار می‌سازد.

علاوه بر این، نگهداری از سانسوریا بسیار آسان است و این گیاه به سختی خشک می‌شود و تنها نیاز است هر سه یا چهار هفته آن را آبیاری کنید. پیش از آبیاری نیز اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. با این حال اگر متوجه بی‌حال شدن گیاه شدید می‌توایند آبیاری را زودتر انجام دهید.

گیاه سانسوریا مناسب نگهداری در فصل پاییز

  1. پتوس گیاه رونده‌ای برای تمام فصول

پتوس گیاه زیبا و رونده‌ای است که می‌تواند در شرایط سخت‌تر هم به خوبی رشد کند. این گیاه مناسب فصل پاییز برای افزودن رنگ و شادابی به اطراف میز کار یا اتاق‌ها بسیار ایده‌ال است و رشد سریع آن حسابی باعث بهتر شدن روحیه‌ی شما در فصل پاییز می‌شود.

گیاه رونده‌ی پتوس می‌تواند تا بیش از ۳ متر در داخل خانه رشد کند و هر فضایی را سرسبزتر نشان دهد. نگهداری از پتوس آسان است و این گیاه در نور متوسط به خوبی رشد می‌کند و می‌تواند نور روشن، غیرمستقیم و کم را تحمل کند. البته فراموش نکنید که پتوس نباید در معرض نور شدید و مستقیم خورشید قرار گیرد.

پتوس را هر یک یا دو هفته یکبار با خشک شدن خاک آبیاری کنید و اگر میزان نور دریافتی گیاه بیشتر است، فرکانس آبیاری نیز باید بیشتر شود.

(یکی از نکات مهم در نگهداری از گیاهان مراقبت در برابر آفات گیاهان آپارتمانی است که باید به آن توجه شود.)

نگهداری از پتوس در فصل پاییز

  1. زاموفیلیا گیاه مناسب فصل پاییز

اگر نورگیر کمی در خانه دارید و در فصل پاییز این کاهش نور به اوج خود می‌رسد، گیاه زامیفولیا برای شما مناسب است. این گیاه یک ساکولنت در نظر گرفته می‌شود و در مقابل نور کم و نگهداری کم بسیار مقاوم بوده و البته به خشکی نیز مقاوم است.

شما ممکن است ریزوم‌های بزرگی شبیه سیب‌زمینی را در زیر سطح خاک گلدان ببینید. این گیاهان آب را در ریزوم‌های خود ذخیره می‌کنند تا در زمان خشکی از آن استفاده کرده و از خشکسالی جان سالم به در ببرند. برای نگهداری از زاموفیلیا در نظر داشته باشید که این گیاه در نور غیرمستقیم تا کم به خوبی رشد می‌کند اما می‌تواند نور غیرمستقیم روشن را نیز تحمل کند.

این گیاه برای نگهداری در آفتاب شدید و مستقیم به هیچ‌وجه مناسب نیست بنابراین یکی از گیاهان پاییزی ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود.

(از مطلب گیاهان آپارتمانی سایه دوست بازدید کنید.)

زاموفیلیا گیاه مقاوم در فصل پاییز

  1. گیاه فیلودندرون مناسب فصل پاییز

برگ‌های سبز قلبی شکل، طبیعت راحت و شاخه‌های رونده و دنباله‌دار، فیلودندرون را یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی می‌سازد. این گیاه مانند پتوس برای نگهداری در فصل پاییز بسیار ایده‌آل است و شاخه‌های دنباله‌دار آن در شرایط مناسب می‌توانند تا بیش از ۳ متر رشد کنند. این ویژگی باعث می‌شود فیلودندرون برای کاشت در سبدهای آویز یا قرار دادن روی سطح بلند مناسب باشد.

فیلودندرون یکی از گیاهان ساده برای نگهداری در آپارتمان به ویژه در فصل پاییز است که در نور غیرمستقیم متوسط رشد می‌کند اما به خوبی می‌تواند نور غیرمستقیم کم را نیز تحمل کند.

پژمرده شدن شاخه‌ها و پیچ خوردن برگ‌ها نشانه‌هایی هستند که گیاه شما تشنه است و باید آبیاری شود.

(در گل باما با گیاهان آپارتمانی مقاوم آشنا شوید.)

 نگهداری از گیاه فیلودندرون در فصل پاییز

  1. آماریلیس، گل نرگس فصل پاییز (Amaryllis)

آماریلیس در رنگ‌های کلاسیک قرمز، سفید، صوتی و گاهی حتی سبز، برای فصولی که درختان بدون برگ هستند و باغچه‌ها پژمرده شده‌اند، بهترین انتخاب است. این گیاه در اندازه‌های متوسط و کوچک قابل تهیه است و می‌توانید با قرار دادن چند گلدان متنوع از آماریلیس، زیبایی پاییزی را به خانه‌ی خود اضافه کنید.

آماریلیس یکی از انواع گل و گیاه مناسب فصل پاییز است که برای نگهداری از آن و گلدهی سریعتر، لازم است آن را در مکانی گرم و افتابی قرار دهید و به مقدار کم با آب گرم آبیاری کنید. هنگامی که ساقه از خاک بیرون آمد آبیاری را بیشتر کنید و خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگهدارید.

آماریلیس طی شش تا هشت هفته شما را با گل‌های زیبای خود شگفت‌زده خواهد کرد و رنگ و روی زیبایی به دکوراسیون پاییزی شما می‌دهد.

(با نکات نگهداری کاکتوس بیشتر آشنا شوید.)

آماریلیس گیاه آپارتمانی مناسب نگهداری در فصل پاییز

  1. گیاه ماهی قرمز (Goldfish Plant)

گیاه گلدفیش به خاطر شکل ماهی مانند گل‌های آن اینطور نام‌گذاری شده است و یکی از اعضای خانواده‌ی گیاه بنفشه آفریقایی است. این گیاه در فصل تابستان کاملا پرزرق و برق و شاداب است و با کمی عشق و نور خورشید نیز می‌تواند انبوه گل نارنجی پاییزی خود را در فصل پاییز و زمستان نیز به نمایش بگذارد. شکل این گیاه مناسب فصل پاییز با ساقه‌های منحنی باعث می‌شود برای گلدان‌های آویز گزینه‌ی خوبی باشد.

برای مراقبت از گیاه گلدفیش در فصل پاییز لازم است آن را در نور آفتاب روشن اما نه مستقیم قرار دهید و رطوبت کافی برای آن تامین کنید. این گیاه را دور از پنجره یا درها قرار دهید. زمانی که خاک مرطوب و نه خیس بود می‌توانید به آن آب بدهید و البته دقت داشته باشید که خاک زهکشی مناسب و گلدان دارای سوراخ‌های زهکشی کافی باشد.

خاک این گیاه مناسب فصل پاییزنباید بین آبیاری‌ها کاملا خشک شود و اگر برگ‌ها شروع به پیچ خوردن کردند، آبیاری را برای چند هفته کاهش داده و سپس به برنامه‌ی ابیاری منظم خود برگردید.

گلدفیش گیاه مناسب فصل پاییز

  1. گل عشق یا اگزالیس (Oxalis triangularis)

اگزالیس به خاطر برگ‌های بزرگ و شبدری مانند آن گاهی اوقات به نام گیاه شبدری نیز شناخته می‌شود اما در واقع یکی از اعضای خانواده‌ی شبدرترشکیان است. برگ‌های بنفش تیره و گل‌های سفید یا صورتی این گیاه را برای نگهداری در فصل پاییز و رنگارنگ کردن اتاق‌ها مناسب می‌سازد. شما می‌توانید یک گیاه کامل بخرید و یا آن را از پیازهای کوچک پرورش دهید.

اگزالیس یکی از انواع گیاه مناسب فصل پاییز است که به مراقبت کمی نیاز دارد. این گیاه در دماهای ملایم رشد می‌کند و در شب‌های سرد کمی پژمرده می‌شود. اما با پژمرده شدن برگ‌ها نگران نشوید چرا که با گرم شدن هوا دوباره برگ‌ها طراوت خود را به دست می‌آورند.

اگزالیس نور آفتاب مستقیم را دوست ندارد و به همین خاطر پنجره‌های رو به جنوب برای نگهداری از آن ایده‌آل است. از آنجایی که پیازها در اثر آبیاری بیش از حد می‌پوسند، اجازه دهید پیش از هر آبیاری قسمت بالای خاک خشک شود.

(از مطلبی که در مورد گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

نگهداری از اگزالیس در فصل پاییز

خرید یا کاشت گل و گیاه مناسب فصل پاییز

فصل پاییز سرشار از زیبایی‌های غافلگیر کننده است و کمتر کسی پیدا می‌شود که از دیدن برگ‌های زرد و نارنجی و قرمز درختان شگفت‌زده نشود. با این حال برای بعضی افراد نیز پاییز می‌تواند کمی دلگیر باشد که در این صورت خرید گیاهان آپارتمانی مناسب فصل پاییز یا حتی گلهایی که همه فصل گل میدهند، می‌تواند برای تغییر روحیه بسیار مناسب باشد.

برخی از گلهای فصل پاییز برای دسته گل مناسب هستند که از جمله‌ی آنها به آفتابگردان اشاره کردیم و پیشنهاد ما در پایان این مطلب گل باما این است که اگر شما هم شکل گیاهان فصل پاییز را دوست دارید، از نگهداری آنها در فضای خانه یا تراس غافل نشوید و یا حتی دکوراسیون خانه خود را با گل های خشک پاییزی کمی پاییزی‌تر کنید.

منبع مطلب

خرید گیاه مناسب برای نگهداری در فصل پاییز

مقالات مرتبط

نظرات