گیاهان آپارتمانی لوکس: ۳۱ گیاه آپارتمانی لاکچری و گران قیمت + عکس

گیاهان آپارتمانی این روزها به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون خانه‌ها، ادارات و غیره هستند و جلوه‌ای زیبا به محیط اطراف خود می‌بخشند. اگرچه برخی از گیاهان سال‌هاست که همچون عضوی از خانواده نگهداری می‌شوند اما پدیده‌ی جدیدی به نام گیاهان آپارتمانی لاکچری و گران قیمت به وجود آمده است. به همین خاطر در ادامه این مطلب گل باما تصمیم داریم به معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس بپردازیم. 

گیاهان آپارتمانی لوکس

معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس

وجود گیاهان آپارتمانی مثل گلدان شمعدانی و حسن یوسف از زمان‌های قدیم در کنج پله‌هایی که به حیاط منتهی می‌شد و پیشخوان پنجره‌ها، از گیاهان آپارتمانی مرسوم و می‌توان گفت از لوازم اصلی هر خانه‌ای به حساب می‌آمدند. اما در سال‌های اخیر با رونق گرفتن بازار خرید و فروش اینترنتی گل و انتشار عکس‌های گیاهان مختلف در فضای مجازی، مخصوصا اینستاگرام، تقاضا برای داشتن گیاهان آپارتمانی با اسامی عجیب و غریب خیلی افزایش یافت. با ما در مطلبی که به معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری‌ترین گل‌های آپارتمانی اختصاص داده‌ایم همراه باشید.

تبلیغات جهانی تقاضا برای داشتن گیاهان آپارتمانی لوکس را بالا برده و باعث شد که قیمت گل‌ها به طرز باورنکردنی افزایش یابد. در این متن برآنیم که برخی از گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری را خدمتتان معرفی کنیم، و پس از آن درباره‌ی دلایل گرانی و اینکه چرا مردم برای داشتن گیاهان به این گرانی‌ها تن می‌دهند، می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱٫ گیاه برگ انجیری ابلق (Variegated Monstresa Delicosa)

مشهورترین گیاه سال ۲۰۲۰ که با پخش شدن تصاویرش توسط اینفلوئنسرهای مشهور، پرآوازه شد گیاه برگ انجیری است. گیاه مانسترا یا همان گیاه برگ انجیری، بخاطر وجود برگ‌های بزرگ و براقش ظاهری منحصربه فرد و جذاب دارد. اگرچه این گیاه به اشکال مختلف وجود دارد، اما محبوب‌ترین و بهتر است بگوییم که گران‌قیمت‌ترین نوع آن گیاه برگ انجیری ابلق است که قسمت‌های سفیدی در برگ‌هایش دیده می‌شود.

قیمت گیاه برگ انجیری ابلق در فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت ‌۷۵۰ دلار و گاهی تا ۱٫۰۰۰ دلار به فروش رسیده است. البته قیمت گیاه برگ انجیری Monstresa Delicosa معمولی حدود ۲۰ دلار است، با مقایسه قیمت می‌توان به راحتی دید که چقدر تبلیغات برای افزایش قیمت یک گیاه تأثیر دارد. قیمت گیاه برگ انجیری همچنان نرخ رشد آهسته‌ای دارد.

حتما تابحال تصاویر برگ‌های آن را بر روی جلد گوشی، کاغذ دیواری و لباس‌ها زیاد دیده‌اید. برگ‌های بزرگ و خوش فرم این گیاه باعث شد که محبوب دل‌ها شود. این گیاه در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین نوع گیاهان آپارتمانی لوکس در جهان است.

گیاه برگ انجیری ابلق از مجموعه گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲٫ گیاه برگ انجیری ابلیکوآ (Monstera Obliqua)

اوبلیکوآ در لاتین به معنی بی‌قرینه یا غیر متعادل است. گیاه مانسترا اوبلیکوآ یک گیاه کوچک است که حداکثر تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. جالب است بدانید که قیمت گیاه برگ انجیری اوبلیکوآ در گل‌فروشی‌های آنلاین به حدود ۳٫۰۰۰ دلار رسیده است. حالا این گرانی بی‌حد و حصر برای چیست؟ چون این گیاه برگ انجیری اوبلیکوا نه ابلق است و عجیب و غریب و نه شکوفه‌های زیبایی دارد.

دلیل اصلی گرانی قیمت برگ انجیری ابلیکوا بخاطر وجود برگ‌های بزرگ توری‌مانند آن است که باعث زیبایی و جذابیت گیاه شده و آن را به یک گیاه خاص تبدیل کرده است. افزایش قیمت این گیاه نیز همانند گیاه برگ انجیری ابلق، به تبلیغات اینفلوئنسرها در سال‌های اخیر ربط دارد. چون در یک دهه‌ی قبل یک گلدان متوسط آن حدود ۸ دلار به فروش می‌رسید، ولی در حال حاضر بیش از هزار دلار معامله می‌شود.

اخیرا در فروشگاه eBay با قیمت ۳٫۷۰۰ دلار فروخته شد! با این افزایش قیمتی، گیاه برگ انجیری ابلیکوآ دومین گیاهی است که در لیست گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می‌گیرد.

گیاه برگ انجیری ابلیکوآ - گل آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۳٫ گیاه آلوکازیا آزلانی (Alocasia Azlanii)

گیاه آلوکازیا آزلانی با قیمت‌های سرسام آور جزو گیاهان لاکچری قرار می‌گیرد. گیاه آزلانی یک گیاه منحصربفرد و کمیاب است که در کشور مالزی یافت می‌شود. برای خرید گیاه آلوکازیا آزلانی یا باید آن را در گلخانه‌های خاص بیابید یا به صورت آنلاین سفارش دهید. کافی است که این گیاه را از نزدیک ببینید، زیبایی آن دل شما را می‌برد و متوجه می‌شوید که برای داشتنش ارزش این همه پول را دارد.

برگ‌های براق آن با ترکیبی از رنگ سبز تیره و روشن، طراحی فوق‌العاده‌ای به خود گرفته است. علاوه بر این، رگه‌هایی درخشان از رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش در زیباترین حالت بر روی برگ‌های این گیاه سایه زده‌اند.

این گیاه یک اثر هنری است و اگرچه اندازه‌ی نسبتا کوچکی دارد و فقط یک گلدان ۱۰ سانتی برای او کافی است، اما با قیمت حدود ۵۵۰ دلار در گل فروشی‌های آنلاین به فروش می‌رسد. آلوکازیا آزلانی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی لوکس پرطرفدار در جهان است.

گیاه آلوکازیا آزلانی - گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۴٫ گیاه آپارتمانی فیلودندرون برگ کنگره‌ای (Philodendron Narrow)

گیاه Philodendrons Narrow با برگ‌های نازک و کنگره مانند خود که به نام Tiger Tooth نیز معروف است، بخاطر ظاهر متفاوتش جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می‌گیرد. گیاه Philodendron Narrow مانند سایر انواع فیلودندرون، با آبدهی بیش از حد از دست می‌دهد، بنابراین دقت داشته باشید که تا خاکش کاملا خشک نشده است، به آن آب ندهید. از لحاظ میزان تابش نور نیز، با نور زیاد، متوسط و غیر مستقیم کنار می‌آید.

گیاه آپارتمانی فیلودندرون برگ کنگره‌ای - گیاه لوکس برای نگهداری در آپارتمان

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۵٫ فیکوس الاستیکا (Burgundy Rubber Tree)

گیاه فیکوس الاستیکا Burgundy Rubber Tree یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزئین خانه لاکچری با گیاهان آپارتمانی لوکس است. گیاه فیکوس الاستیکا از گیاه انجیر برگ کمانچه‌ای کمی کوچک‌تر و جمع و جور‌تر است. این گیاه شبیه به یک درخت واقعی قد می‌کشد و اگر باغبان خوبی داشته باشد، در داخل گلدان به طول هفت متر نیز می‌رسد.

برای مراقبت از این گیاه نور غیر مستقیم ولی روشن و همه‌گیر مناسب است. از لحاظ آبیاری نیز در فصل رشد (بهار و تابستان)، خاکش را مرطوب نگه دارید و در فصل زمستان فقط زمانی به آن آب دهید که خاکش خشک شده باشد.

گیاه فیکوس الاستیکا برای تزئین خانه‌های لاکچری با سقف‌های بلند یک گیاه همه چیز تمام است.

(عروس هلندی و گل نرگس برای تزیین یک دسته گل فوق‌العاده هستند.)

فیکوس الاستیکا از گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۶٫ گیاه پول چینی (Pilea Pepromioides)

از مشاهده‌ی گیاه پول چینی Pilea Pepromioides در لیست گیاهان آپارتمانی لوکس است، تعجب نکنید، این روزها دکوراتورها و طراحان داخلی، در جستجوی گیاهی هستند که برای تزئین فضای مرطوب حمام مناسب باشد. گیاه پول چینی با ظاهری زیبا و جذاب همان گیاه مورد نظر است. گیاه پول چینی عاشق رطوبت است و نور غیر مستقیم را دوست دارد، بطوریکه در نور مصنوعی نیز دوام می‌آورد.

فقط تنها نکته‌ای که باید در زنده ماندن این گیاه توجه کرد، جلوگیری از پوسیدگی ریشه است، به همین منظور زمانی گیاه را آبیاری کنید که خاک آن کاملا خشک شده باشد. گیاه پول چینی اگر نیاز به آب داشته باشد، با افتادن برگ‌هایش شما را مطلع خواهد کرد.

(بنت قنسول و حسن یوسف را از صفحات مربوطه خرید کنید.)

گیاه پول چینی - گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۷٫ گیاه سینگونیوم پودوفیلوم Variegated) Arrowhead Vine)

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم Variegated Arrowhead Vine درست همانند سایر گیاهان واریته، زیبای منحصر به فردش را مدیون طرح و رنگ متفاوت شاخ و برگ‌هایش است. گیاه سینگینویم پودوفیلوم از گیاهان بالا رونده است، اما نوع بوته‌ای آن که با کنترل رشد ساقه‌ها ایجاد می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی لاکچری به حساب می‌آید.

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم، مخصوصا در فصل بهار و تابستان، به خاکی نیاز دارد که دائما مرطوب بماند. بنابراین برای رشد سریع، اجازه ندهید که خاکش خشک شود. غبارپاشی یک بار در هفته، برای این گیاه عالی است. از لحاظ نور نیز اگرچه در مقابل نور کم مقاوم است اما نور غیر مستقیم و روشن را خیلی دوست دارد.

گیاه سینگونیوم پودوفیلوم گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۸٫ گیاه پولیشیاس فابیان Polyscias) Fabian)

پولیشیاس فابیان Polyscias Fabian با وجود ساقه‌ی تنومند و برگ‌های پنکیکی شکل خود که به رنگ سبز تیره با سایه‌‌ای از رنگ بنفش هستند، زیبایی پرصلابتی را نمایان می‌سازد که آن را مناسب فضاهای لوکس و مجلل ساخته است. برای مراقبت از این گیاه دلربا، آن را در گلدانی که خوب زهکشی می‌شود، قرار دهید تا آب اضافه به راحتی از آن خارج شود.

برای آبیاری نیز دقت داشته باشید که لایه‌ی سطحی خاک تا عمق ۲ سانتی، کاملا خشک شده باشد. از نظر نور نیز، نور غیر مستقیم مناسب است. البته قرار گرفتن این گل در تراس و دریافت نور مستقیم در نصف روز نیز به رشد این گیاه آسیبی نمی‌رساند.

گیاه پولیشیاس فابیان از گیاهان لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۹٫ گیاه فیکوس آمستل (Ficus Alii)

مجموعه گیاهان فیکوس، جزو گیاهان آپارتمانی لوکس به حساب می‌آیند. و اما گیاه فیکوس آمستل Ficus Alii با شاخ و برگ سبز و زیبا‌ی خود، بعلاوه‌ی ماندگاری بالا و ریزش کمتر برگ، در میان سایر درختچه‌های فیکوس برجسته و شاخص است. فیکوس آمستل از آن گیاهانی است که ساقه‌ی باریکی دارد و باغبانان معمولا ساقه‌ی آن را فرم می‌دهند یا می‌بافند. خاک این گیاه حریص آب است، فقط دقت داشته باشید که قبل از آبدهی مطمئن شود که تا عمق ۲ سانتی خاک خشک شده باشد.

قدرت این گیاه در تصفیه‌ی هوای خانه فوق‌العاده است. اگر می‌خواهید در کنار زیبایی منحصر به فردش از هوای پاک بهره‌مند شوید، این گیاه را در معرض نور، البته نور غیر مستقیم قرار دهید زیرا این گیاه بدون نور زنده نخواهد ماند.

(از صفحه سیکلامن بازدید کنید.)

 فیکوس آمستل از  گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۰٫ گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant)

گیاه زاموفیلیا Zamiifolia یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و پر طرفدار در این لیست است. هیچ گیاه لاکچری و زیبایی به اندازه‌ی زاموفیلیا بخشنده نیست. این گیاه آنقدر در رشد و تکثیر سخاوتمند است که می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید. این گیاه زیبا و صبور، فقط به سه بار آبیاری در ماه نیازمند است، نور زیادی نمی‌خواهد و خیلی کم آفت می‌زند. یک گزینه‌ی عالی، بی‌دردسر و لاکچری برای گیاهان آپارتمانی.

گیاه زاموفیلیا - گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۱٫ گیاه تیلاندسیا (Tillandsia)

در این لیست هر نوع از گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری برای هر نوع سلیقه‌ای جمع‌آوری شده است. گیاه هوازی که به آن گیاه تیلاندسیا Tillandsia گفته می‌شود، از آن مدل گیاهانی است که حیرت هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد. این گیاه بی‌نیاز از آب و خاک رشد کرده و طراوتش را به رخ‌تان می‌کشد.

گیاه تیلاندسیا در طراحی دکوراسیون مدرن بسیار کارآیی دارد. این گیاه آب مورد نیاز خود را از رطوبت موجود در هوا می‌گیرند و برای رشد به خاک نیازی ندارند.

گیاه تیلاندسیا با بیش از پانصد گونه متنوع، گزینه‌‌ای فوق‌العاده‌ای برای طراحی دکور داخلی است.

(برای خرید سیکاس از صفحه مورد نظر بازدید کنید.)

گیاه تیلاندسیا گیاهی لوکس برای نگهداری در اپارتمان

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۲٫ گیاه مارانتا (Red Prayer Plant)

و اما دوازدهمین عضو لیست گیاهان آپارتمانی لوکس، اثر هنرمندانه‌ی طبیعت گیاه مارانتا Red Prayer Plant. این گیاه با طراحی زیبای برگ‌هایش هر طبیعت دوستی را مجذوب خود می‌کند. ردِ رگه‌های قرمز رنگ در دل برگ سبز تیره و روشن، گیاه مارانتا را به یک گیاه رؤیایی تبدیل کرده است.

این گیاه با نگهداری آسان یک گزینه‌ی جذاب برای ساکنان آپارتمان است. گیاه مارانتا باید در معرض نور غیر مستقیم (کم و زیاد) قرار بگیرد، هفته‌ای یکبار غبارپاشی و بطور منظم آبیاری شود.

(از صفحه اگزالیس بازدید کنید.)

گیاه آپارتمانی لوکس مارانتا

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۳٫ گیاه کالاتیا گورخری (Zebra Plant)

گیاه کالاتیا گورخری Zebra Plant یا Haworthia یکی از بهترین نوع ساکولنت‌ها برای نگهداری در آپارتمان است. این گیاه با ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری، به آبیاری و نور کم نیاز دارد. همین شرایط، این گیاه را برای طراحی دکور حمام یا برای قرار دادن روی میز ناهارخوری مناسب ساخته است.

گیاه کالاتیا گورخری، با برگ‌های راه راه، ظاهری بسیار چشمگیری دارد و می‌تواند مکمل هر سبک طراحی باشد.

(برای خرید پدیلانتوس به گل باما رجوع کنید.)

گیاه کالاتیا گورخری گیاهی لاکچری

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۴٫ سرخس آشیانه پرنده Bird’s Nest) Fern)

در کل مجموعه‌ی سرخس‌‌ها با سازگاری بالا از سری گیاهان آپارتمانی لوکس پرطرفدار هستند. شاخ و برگ‌های آبشاری و پر طراوت سرخس حتی در نور کم، آن‌ها را برای قرار گرفتن در هر فضایی، مناسب ساخته است.

از مجموعه سرخس‌ها، سرخس آشیانه پرنده با ظاهری زیبا و برگ‌های براق و پرپشت، یکی از بهترین‌ها است. سقف آویز، زیبایی این گیاه همیشه سبز را بیش از پیش جلوه می‌بخشد. از طرفی دیگر زندگی مسالمت آمیز سرخس با حیوانات خانگی، خیال شما را بابت نگهداری بدون دردسر آن راحت می‌کند.

سرخس آشیانه پرنده - گیاهان آپارتمانی لاکچری

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۵٫ فیکوس بونسای (Ficus Bonsai Tree)

فیکوس بنسای Ficus Bonsai Tree هنر باغبانان ژاپنی است که درختان بزرگ را در مقیاس کوچک و مینیاتوری پرورش داده‌اند. درختچه‌ی بونسای با اندازه‌ی مناسب و هزینه‌ی مقرون بصرفه، برای تدارک یک دکور لاکچری و زیبا گزینه‌ای عالی است. فیکوس بونسای در فضاهای کوچک رشد می‌کند، بنابراین ایده‌آل افرادی است که دوست دارند یک درخت زیبای کوچک از سری گیاهان آپارتمانی لوکس، در خانه داشته و پرورش دهند.

بونسای فیکوس گیاهی عاشق نور و آبیاری زیاد است و خاک خوب زهکشی شده را می‌پسندد.

(برای خرید پتوس به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

فیکوس بونسای گیاه آپارتمانی لاکچری

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۶٫ گیاه برگ عبایی (Cast Iron Plant)

گیاه برگ عبایی Cast Iron Plant با برگ‌های سبز تیره‌ی پهن، یک طبیعت دلچسب و جذاب برای خانه ایجاد می‌کند. گیاه برگ عبایی محبوبیتش را از این جهت دارد که گیاه مقاومی است و می‌تواند برای سال‌ها مهمان کم توقع خانه‌ها باشد. این گیاه، در نور کم، خاک ضعیف و حتی با آبدهی نامنظم زنده می‌ماند و مدال بادوام‌ترین گیاهان آپارتمانی را از آن خود می‌کند.

گیاه برگ عبایی در گلدان‌های سنگی بزرگ برای قرار گرفتن در آشپزخانه یا درب خروجی، یک دکور لاکچری و شیک است.

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

گیاه برگ عبایی گیاهی لوکس و لاکچری

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۷٫ فیکوس لیراتا (Fiddle Leaf Fig)

گیاه فیکوس لیراتا Fiddle Leaf Fig که بنام گیاه انجیر برگ کمانچه نیز معروف است، برای آپارتمان‌هایی با سقف بلند یک گیاه فوق‌العاده است. این گیاه بلند قامت است و برگ‌های پهن با حاشیه‌های مواج دارد. زیبایی فیکوس لیراتا، منحصربه فرد است و همین ظاهر جذاب آن را برای خانه‌های مجلل و شیک ایده‌آل ساخته است. برای نگهداری از این گیاه، نور متوسط مناسب است. برای آبیاری هم، همان قانون خشک بودن لایه سطحی خاک تا عمق دو سانتی، را رعایت کنید.

گیاه آپارتمانی لوکس فیکوس لیراتا

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۸٫ کاکتوس (Prickly Pear Cactus)

کاکتوس‌های بزرگ و غول پیکری که زمانی فقط در فیلم‌ها و کارتون‌های وسترن دیده می‌شد، حالا پای ثابت خانه‌های لاکچری زوج‌های جوان است. برای نگهداری از گیاه کاکتوس، اگر آب و هوا خنک است، آبیاری دو یا سه بار در ماه خوب است و اما اگر هوا گرم و مرطوب است یک بار در هفته کفایت می‌کند. اما در هر حالت، نور را از آن‌ها دریغ نکنید که رشد آن‌ها وابسته به نور است. در ضمن فراموش نکنید که نور مستقیم کاکتوس را رنگ پریده و نارنجی رنگ می‌کند.

کاکتوس گیاه آپارتمانی لاکچری و خاص

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۱۹٫ سانسوریا (Snake Plant)

گیاه سانسوریا Snake Plant جزو ساکولنت‌های مهربانی است که خود را با هر محیطی تطبیق می‌دهد. این گیاه بجای داشتن ساقه، برگ‌های بلند و باریک دارد. اگرچه که عاشق نور زیاد است، اما خود را با نور کم نیز به خوبی تطبیق می‌دهد. آبیاری منظم را با همان قانون توصیه شده، انجام دهید. اگر دوست دارید که سرعت رشد این گیاه زیاد شود، آن را در دمای متوسط بین ۶۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت قرار دهید.

سانسوریا گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۰٫ گیاه بامبو (Lucky Bamboo)

اگر فضای خانه‌ی شما هیچ نورگیری ندارد و فکر می‌کنید که هیچ گیاهی از این فضا جان سالم به در نمی‌برد، بامبوی خوش‌قدم را انتخاب کنید. بامبو مخصوص همین فضاهای تاریک است. این گیاه اگرچه با نور کم کنار می‌آید، اما از لحاظ رطوبت باید تأمین شود، تحت این شرایط قدرت آن را دارد که فضای خانه‌ی شما را از آلودگی‌ها ی پاک کند. به همین دلیل لاکی بامبو گزینه‌ای عالی، برای تصفیه هوا در شهرهای شلوغ است.

لاکی بامبو Lucky Bamboo در گلدان‌های شیشه‌ای، می‌تواند یک دکور زیبا و جذاب و البته پر منفعت باشد.

(برای خرید درختچه آپارتمانی به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

گیاهان آپارتمانی لوکس گیاه بامبو

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۱٫ گیاه فیکوس بنجامین (Weeping Fig)

گیاه فیکوس بنجامین Weeping Fig یک درختچه‌ی ایده‌آل دیگر از گروه فیکوس‌ها، برای آپارتمان‌های مجلل و شیک. این گیاه، طبیعت زیبا و شادی را به خانه می‌آورد. برای آبیاری این گیاه کمی بیش از سایر گیاهان دقت کنید، چون ریشه‌های حساسی دارد و اکثرا مرگ این درختچه‌ی لاکچری، بخاطر آبیاری بیش از حد است. از نظر کارشناسان، هر چهار تا هفت روز یک بار برای آبیاری این گیاه، می‌تواند زمان مناسبی است.

اگر نمی‌خواهید شاهد ریزش برگ این گیاهان آپارتمانی لوکس باشید، آنها را در معرض نور کافی، اما غیر مستقیم قرار دهید.

(انواع باکس گل لاکچری را در گل باما مشاهده کنید.)

گیاه فیکوس بنجامین گیاهی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۲٫ گیاه لوندر (Lavender) معطرترین عضو گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاه لوندر Lavender یا گیاه اسطوخدوس، جزو گیاهان غیرمتداول‌ برای گیاهان آپارتمانی است، اما به دلیل خاصیت درمانی که دارد (می‌توان از عطر آن برای آروماتراپی یا همان رایحه درمانی استفاده کرد)، در مجموعه گیاهان لاکچری برای طراحی دکور اتاق خواب، قرار می‌گیرد.

گیاه لوندر علاوه بر طبیعت زیبا، عطر خوبی دارد و آن را می‌توان جزو گیاهان آپارتمانی معطر و لوکس قرار داد. لوندر همانند سایر گیاهان معطر در مقابل نور رشد خوبی دارد، بنابراین بهتر است که آن‌را در مقابل پنجره‌ی جنوبی قرار دهید.

گیاه لوندر (Lavender) معطرترین عضو گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۳٫ گیاه استرلیزیا (Bird of Paradise)

گیاه استرلیزیا چه در زمانی که بدون گل است و چه در زمانی که به گل می‌نشیند، یک گیاه لوکس و اشرافی تمام عیار است. گیاه استرلیزیا Bird of Paradise بومی آفریقای جنوبی است، یعنی از قلب مناطق گرمسیری به خانه‌های آپارتمانی سفر کرده است. این گیاهان آپارتمانی لوکس همانند سایر گیاهان گرمسیری، عاشق نور خورشید و خاک مرطوب است. فقط برای اینکه رشد متعادلی داشته باشد، گلدان را در مقابل نور بچرخانید، تا تمامی نقاط گیاه خوب آفتاب بگیرند.

گیاه استرلیزیا از گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۴٫ گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium

گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium به نام گیاه فلامینگو و Pigtail نیز خوانده می‌شود. این گیاه با گل‌های قلبی شکل و برگ‌های براق بسیار پرطرفدار است. گیاه آنتوریوم برای سقف آویز یا قرار گرفتن بر روی استند در کناره‌های سالن‌های بزرگ مناسب است. گیاه فلامینگو در فضای مرطوب، بخوبی رشد می‌کند و اگر باغبان خوبی باشید برایتان به گل هم می‌نشیند. فقط دقت داشته باشید که این گیاهان آپارتمانی لوکس به دلیل داشتن برگ‌های سمی باید دور از دسترس حیوانات و کودکان قرار گیرند.

گیاه آنتوریوم صورتی از لوکس ترین گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکس گران قیمت: ۲۵٫ گیاه اسپاتی فیلوم Peace) lily)

اگر از آن افرادی هستید که عاشق گیاهانی نظیر آنتوریوم هستید، گیاه اسپاتی فیلوم Peace Lily نیز با گل‌های شیپوری برایتان جذاب خوهد بود. این گیاه به آسانی خود را محیط داخل خانه تطبیق می‌دهد. نور غیر مستقیم و آب کافی طراوتش را تضمین می‌کند. گیاه اسپاتی فیلوم همانند گیاه فلامینگو باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.

گیاه اسپاتی فیلوم از گیاهان آپارتمانی لوکس گران قیمت

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۶٫ نخل لیندا (Ponytail)

گیاه لیندا Ponytail نمونه‌ای کوچک از مجموعه‌ی بی‌نظیر نخل‌های زینتی است. نخل‌های با ساقه‌های مقاوم و برگ‌های پرپشت و ظاهری پر صلابت، انتخابی ایده‌آل برای گیاهان لاکچری به حساب می‌آیند. کارشناسان اعتقاد دارند که گیاه لیندا جزو گروه گیاهان ساکولنت است اما بخاطربرگ‌های سوزنی شکلش اشتباها در گروه نخل‌های زینتی قرار می‌گیرد.

خوشبختانه این گیاهان آپارتمانی لوکس نگهداری آسانی دارمد، آبدهی هر هفته یکبار و نیاز به نور غیر مستقیم از شرایط نگهداری این گیاه است. البته فراموش نکنید که باید دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان قرار بگیرد.

(برای خرید سبد گل ترحیم برای تسلیت به گل باما رجوع کنید.)

گیاه آپارتمانی لوکس - نخل لیندا

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۷٫ نخل شامادورا (Chamadorea)

نخل شامادورا Chamadorea گزینه‌ای پر طرفدار و جذابی دیگر، از گروه نخل‌های زینتی است. نخل شامادورا با پانسیل قد کشیدن دو متر، می‌تواند یک دکور ایده‌آل و کم نظیر برای منزل شما بسازد. همانطور که از نامش مشخص است یک گیاه گرمسیری است آب فراوان و هوای مرطوب باب دل این گیاه است.

نخل شامادورا گیاه آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۲۸٫ گیاه ارکیده شن ژن نونگکه Shenzhen) Nongke Orchid)

برای افرادی که عاشق گیاهان گل‌دار هستند، گل ارکیده انتخاب مناسبی است. یکی از لاکچری‌ترین نوع ارکیده‌ها در جهان، گل ارکیده شنژن نوگکه است. گل ارکیده شن ژن در دانشگاه شن ژن چین به عمل آمده و بسیار گرانقیمت است. البته با در نظر گرفتن تلاش‌های انجام شده برای پرورش گل ارکیده شن ژن نوگکه، قیمت سرسام آور آن قابل توجیه است. در کل، حدود هشت سال طول کشیده است تا دانشمندان توانستند این گل زیبا و خوش‌رایحه را پرورش داده و به بار بنشانند.

شکوفه زدن ارکیده شن‌ژن بین ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد، اما این نمونه از گیاهان آپارتمانی لوکس با عطر  و ظاهری جذاب، ارزش انتظار کشیدن را دارد. گیاه ارکیده شن ژن علاوه بر ظاهر و عطر عالی، مصرف خوراکی نیز دارد.

شخصی در یک حراجی مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ دلار بابت این گل هیبریدی پرداخت کرده است و دقیقا از همان زمان به بعد این گیاه در لیست گرانقیمت ترین گیاهان دنیا به حساب آمد.

(برای خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه به گل باما سر بزنید.)

گیاه ارکیده شن ژن نونگکه لوکس و گران قیمت

گیاهان آپارتمانی لاچکری: ۲۹٫ گیاه فیلودندرون مینی‌ما (Philodendron Minima)

گیاه فیلودندرون ابلق مینی‌ما Variegated Philodendron Minima در بزرگ‌ترین وبسایت تجاری نیوزلند Trade Me با قمیت ۸٫۱۵۰ دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین گیاه فروخته شده در این سایت را شکست! اما این قیمت‌گذاری سرسام آور فقط برای ابلق بودن این گیاه است، چون در غیر اینصورت گیاه فیلودندرون مینی‌ما را می‌توان با قیمت حدود ۲۰ و نهایتا ۵۰ دلار خریداری کرد. این گیاه با این قیمت سرسام‌آور یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس شناخته می‌شود.

برگ‌های گیاه فیلودندورن مینیما Minima، به رنگ سبز روشن و بسیار براق است. البته با وجود خال‌ خال‌ها و رگه‌های رنگی، طرح‌های مختلفی به خود می‌گیرد. اما ظاهر یکی از آن مدل‌های گران قیمت فیلودندرون ابلق که با ارزش ‌۸٫۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد، متفاوت بودن رنگ برگ در هر نیمه است. یعنی یک نیمه‌ی برگ زرد و نیمه‌ی دیگر به رنگ سبز روشن است.

(انواع باکس گل ولنتاین را در گل باما مشاهده کنید.)

گیاهان آپارتمانی لاچکری - فیلودندرون مینی‌ما

گیاهان آپارتمانی لوکس: ۳۰٫ گیاه فیلودندرون – پرنسس صورتی

گیاه فیلودندرون پرنسس صورتی Half Moon Philodendron Pink Princess یکی از گرانقیمت‌ترین گل‌های صورتی این لیست‌ است که پس از قرار گرفتن در وبلاگ Vlog در سال ۲۰۱۹، یکی از گل‌های محبوب و لاکچری معرفی شد، بطوریکه مجله Horticulture Week آن‌را به عنوان یک گیاه ضروری برای هر خانه، نامگذاری کرد. از آن زمان، تقاضا برای داشتن گیاه فیلودندرون پرنسس صورتی، بالا رفت و در حال حاضر با قیمت ۱٫۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

گیاهان آپارتمانی لوکس - پرنسس صورتی

گیاهان آپارتمانی لاچکری: ۳۱٫ گل زعفران Saffron) Crocus)

گیاه زعفران Saffron Crocus یکی از قدمت‌دارترین نوع گیاهان گل‌دار لاکچری و گرانقیمت در جهان است. این گیاه نه صرفا بخاطر زیبایی که دارد بلکه ادویه قیمتی زعفران در جهان پرطرفدار است؛ به همین دلیل خیلی از افراد در صدد پرورش گیاه زعفران در خانه هستند. زعفران با قیمت ۱٫۵۰۰ دلار در هر مثقال، گران‌ترین ادویه جهان است. برای داشتن گل‌های زعفران بنفش زیبا، باید پول زیادی داشته باشید و این گیاه عملا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است.

گیاه لاچکری - گل زعفران

دلبری گیاهان آپارتمانی لاچکری گران قیمت: آنها چند سال قدمت دارند؟

برخی از مردم آنقدر عاشق گل و گیاه هستند که با دیدن آن‌ها دست از پا نمی‌شناسند و خیلی لارج خرج کنند. آن‌ها به زیبایی و کیفیت گل نگاه می‌کنند و همین دو ویژگی، آن‌ها را برای خرید گیاهان لاکچری ترغیب می‌کند. دلیل دیگری که باعث می‌شود مردم سر کیسه را برای خرید گل‌ها شل کنند، سمبل و نماد گیاه در زندگی است: البته که این موضوع مسئله‌ی جدیدی نیست، و از زمان‌های گذشته رایج بوده است.

برای مثال، خرید گل‌های لاله در قرن هفدهم در کشور هلند، باعث شد که مردم این گل را با قیمت گزافی خریداری کنند. در کشور خودمان هم شاید گل پیونی مثال خوبی باشد، این گل به دلیل زیبایی منحصر به فردی که داشت آنچنان مظفرالدین شاه قاجار را به وجد آورد که به باغبان مبلغ صدتومان (در آن زمان ارزش بالایی داشت) انعام داد و بعد از آن به گل صدتومنی معروف شد.

تبلیغ اینفلوئنسرها؛ دلیل افزایش گرایش‌ها به گیاهان آپارتمانی لاچکری

در دنیای امروز آشنایی با گل و گیاه کمی متفاوت‌تر از گذشته شده است. قدیم‌ها یک گلدان شمعدانی را قلمه می‌زدند و بین کل فامیل تقسیم می‌کردند، دیگر نهایتا یک خانواده‌ کمی متفاوت‌تر بود و گل پیچک ناز داشت و بعد از هر مهمانی یک ساقه از گلدان جدا می‌کرد و با این توصیه که فقط چند روز درون آب بگذارید تا ریشه بزند و بعد در گلدان بکارید شما را به داشتن یک گلدان زیبا دعوت می‌کرد. آن وقت در عرض چند ماه داخل گلدان‌ها و باغچه‌های کل فامیل و اهالی محل بدون کمترین هزینه‌ای پر می‌شد از پیچک ناز.

اما حالا موضوعات ترند اینستاگرام است که تعیین می‌کند که چه گیاه آپارتمانی را باید خرید که با دکور منزل‌تان جور در بیاید. اینفلوئنسرها از ویژگی‌ گیاهانی می‌گویند که خرید آن‌ها سود زیادی برای فروشگاه اینترنتی گل و گیاه داشته باشد. تحت چنین شرایطی، قیمت آن‌ها بصورت تساعدی افزایش پیدا می‌کند. برای مثال گیاه برگ انجیری ابلق Variegated Monstera Delicosa با چنین تبلیغاتی، قیمتش چند برابر افزایش پیدا کرد و خیلی سریع در مجموعه گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری یا گیاهان آپارتمانی لوکس در دنیا قرار گرفت.

دلیل گرانی گیاهان آپارتمانی لاکچری

زوج‌های جوان متقاضیان پروپاقرص گیاهان آپارتمانی گران قیمت!

بر طبق گزارش تهیه شده در سال ۲۰۱۹ توسط انجمن باغبانی ملی، در سال پیش باغ‌های آمریکایی فقط با خرده فروشی، حدود ۵۲٫۳ میلیارد دلار‌، فروش داشته‌اند، که یک چهارم این خریدها، توسط جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله صورت گرفته است. طبق آمار، در ۵ و ۶ سال اخیر، جوانان بطور فزاینده‌ای برای گل و گیاه هزینه کرده‌اند.

پرورش گل و گیاه یک ریشه‌ی روانشناختی در انسان دارد. طبق نظر کارشناسان، انسان‌ها برای پرورش ساخته‌ شده‌اند و به همین دلیل به صورت غریزی تمایل دارند که در تمامی دوران زندگی (کودکی-جوانی- پیری) از چیزی مراقبت کنند. برای نگهداری و پرورش چه موجود زنده‌ای، مظلوم‌تر و زیباتر از گل و گیاه؟ حالا بعضی از افراد پرورش گیاهان آپارتمانی لوکس را ترجیح می‌دهند!

نگهداری از گیاهان آپارتمانی لاچکری: حضور گیاه آرامش به همراه دارد

مراقبت از گیاهان به نسبت بچه‌ها و حیوانات خانگی، خیلی آسان‌تر و بی‌دردسرتر است. گیاهان، به صاحبان خود فرصت می‌دهند تا با مراقبت از آن‌ها و مشاهده‌ی رشد آهسته و ثمر بخش‌شان، کمی در زندگی پر سرعت‌ خود آرام بگیرند. از همه مهم‌تر اینکه مراقبت از آن‌ها، حتی اگر از نوع گیاهان گرانقیمت و لاکچری باشند، هزینه‌ی زیادی نمی‌خواهد، گیاهان فقط به آب، نور و خاک نیاز دارند و نهایتا اگر خیلی به آن‌ها اهمیت دهید غذای گیاه و شاید هر از گاهی حضور دکتر گیاه!

تماشای رشد و قد کشیدن یک گیاه کوچک و تبدیل شدن آن به یک درختچه‌ی شاداب خیلی دلگرم‌کننده و انرژی‌بخش است. حالا چه گیاه شما یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس باشد یا یکی از گیاهان معمولی که سال‌هاست مهمان خانه‌های مردم است.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی لوکس

با خرید گیاهان آپارتمانی گران قیمت عشق به خودت را ثابت کن!

عامل اصلی دیگر برای افزایش تقاضای ناگهانی گل و گیاه آپارتمانی، موج سلامتی خویشتن دوستی است که در جهان راه افتاده است، (به این معنا که برای داشتن حال خوب، نیازها و خواسته‌هایت را برآورده کن، حتی اگر قیمت بالایی داشته باشد)، چنین طرز فکری، افراد را برای پرداخت هزینه‌های هنگفت ترغیب می‌کند. ب

سیاری از این افراد به دلیل تغییر روحیه به دنبال این هستند تا یک قطعه‌ی کوچک از طبیعت را به منزل بیاورند. با این روش، آن‌ها برای خرید گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری هیچ تردیدی در دل ندارند! در واقع فواید درمانی گیاهان، برای سلامتی روح و جسم، دلیل اصلی اشتیاق بالا برای خرید گل و گیاه است.

وجود گیاهان و مراقبت از آن‌ها، بهترین روش برای حضور آرامش در زندگی عجولانه‌ی مردم این دوره زمانه است. با این منطق، می‌توان افزایش تقاضا برای خرید گیاهان گرانقیمت،که ظاهرا، جزو ضروریات زندگی نیستند را توجیه کرد.

چه بخواهیم و چه نخواهیم مجموعه‌ای به نام گیاهان لاکچری یا گیاهان آپارتمانی لوکس در دنیای امروز به وجود آمده است. هر یک از گل فروشی‌های آنلاین، چندین دنبال‌کننده‎‎‌ی دوستار گل و گیاه دارند، فقط کافی است یک گیاهی با ظاهری متفاوت و قیمتی متفاوت‌تر در این صفحات معرفی شود، آنگاه خواهید دید که خبر آن چگونه بین میلیون‌ها نفر دست به دست می‌شود.

(خرید سبد گل رز و باکس گل رز ایده‌ی خوبی برای مراسمات مختلف است.)

گیاهان آپارتمانی لوکس عضو جدید خانواده‌ی طبیعت!

با تمامی این تفاسیر، چیزی که در واقعیت شاهدش هستیم این است که مردم علاقه‌ی شدیدی به گل و گیاه دارند و خیلی از اوقات بدون در نظر گرفتن قیمت برای خرید گل اقدام می‌کنند. گل‌ها همان چیزی را به مردم هدیه می‌کنند که آن‌ها در زندگی منزوی خود و همینطور برای ارتباط با دیگران به آن نیاز دارند.

برای مثال همان گیاه برگ انجیری ابلق Variegated Monster، در مدت زمان کوتاهی، قیمت آن از ۲۰۰ دلار به ۷۵۰ و حتی ۱٫۰۰۰ دلار رسید و مردم نیز برای به خرید گیاه برگ انجیری ابلق با چنین قیمت بالایی هیچ مخالفتی نکردند. برخی اوقات، حتی ممکن است مردم این گیاه آپارتمانی لوکس را فقط برای اینکه با مد روز مطابقت داشته باشد و خانه‌هایشان را مدل تزئینات ترند شده در اینستاگرام بچینند تهیه کنند. در هر حال تجارت گل و گیاه این روزها خیلی داغ شده است.

گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری

خانواده‌ی گیاهان آپارتمانی گران قیمت

گیاهان خانگی کمیاب قیمتی!

کمیاب بودن کالا، خود دلیلی محکم بر گرانی و ارزش بالای آن است. مخصوصا که اگر این کالا یک گیاه زیبا و متفاوت باشد. خیلی از گیاهان گرانقیمت فقط در یک منطقه از جهان و در تعدادی محدود موجود هستند. همینطور، اکثر این گیاهان در زمانی خاص خودنمایی می‌کنند. مالک این گیاهان کمیاب، انسان‌های خوش‌شانسی هستند.

(برای اطلاع از قیمت گل ولنتاین به گل باما سر بزنید.)

گیاهان خانگی کمیاب قیمتی

گیاهان هیبریدی؛ لوکس و گران قیمت!

پرورش گیاهان هیبریدی که بر اساس مهندسی ژنتیک ایجاد می‌شود، به اندازه کافی کاری پر زحمت و زمان‌گیر است که سال‌ها نیاز به مراقبت و دقت دارد. به بار نشستن این گیاهان و هزینه‌های پرورش آن‌ها به اندازه کافی گران است. گیاهان هیبریدی با ظاهر و رایحه‌ای متفاوت از گیاهان آپارتمانی لوکس و گرانقیمت هستند.

تنوع ظاهری، ابلق بودن و غیر معمول بودن مشخصه گیاهان آپارتمانی لوکس

هر چیز غیر معمولی که از نظر زیبایی باعث حیرت شود، ارزشمند است. تنوع گیاهان نیز با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت که بصورت تصادفی اتفاق می‌افتد، بر ارزش آن‌ها اضافه می‌کند. این‌ تنوع می‌تواند شامل سایه‌های رنگ بر روی برگ‌ها، مدل گل‌ها، میوه‌ها، مدل ساقه‌ها، برش برگ‌ها و حتی خال‌های مختلف بر روی برگ‌ها باشد. این تغییرات در خیلی از موارد زیبا و دیدنی است و گیاه را در میان خانواده‌اش شاخص می‌کند.

مشخصه گیاهان آپارتمانی لوکس

زیبایی؛ رکن اصلی قیمت‌گذاری روی گل آپارتمانی لوکس

قطعا زیبایی مهم‌ترین دلیل برای گران‌قیمت شدن گیاهان آپارتمانی لوکس است. زیبایی گیاهان هیبریدی که همانند گل‌های افسانه‌ای هستند و همینطور گیاهان ابلق که گویا از سرزمین دیگری آمده‌اند، هر انسان طبیعت دوستی را برای خرید آن‌ها، وسوسه می‌کند.

تجارت گیاهان آپارتمانی لاکچری

خیلی از مردم خرید گیاه گرانقیمت را به عنوان سرمایه‌‌ای پرسود در نظر می‌گیرند. البته این موضوع در صورتیکه به تجارت گل و گیاه مشغول باشند و یا گل فروشی داشته باشند، ایده‌ی خوبی است. در ضمن این تجارت زمانی جواب می‌دهد که بتوان به پرورش موفقی از گیاه دست یافت.

خرید گیاهان آپارتمانی لوکس: گل فروشی اینترنتی گل باما

گیاهان آپارتمانی قطعه‌‌ای از طبیعت هستند که در یک گلدان کوچک جای گرفته‌اند. هر گیاهی با قرار گرفتن در یک گلدان قشنگ و مناسب و جایگاه درست می‌تواند یک گیاه آپارتمانی لاکچری باشد. مگر طبیعت غیر لاکچری هم داریم؟ گیاهان این لیست یک مجموعه از گیاهان پرطرفداری هستند که بخاطر سازگاری بالا، توانسته‌اند خوب در خانه‌های آپارتمانی خودشان را جا کنند. اگر در جستجوی یک دکور لاکچری و شیک برای منزل‌تان هستید، خرید گیاهان لوکس، بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب است.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات

طاهره بحرینیان
14 ژانویه 2023

وقت بخیر. اگر لطف کنید و مناسب ترین قیمت گلهای لاکچریرا بنویسید و نحوه سفارش و خرید شان را بنویسید. ممنون

سام نوری
13 ژانویه 2022

آقا دمتون گرم عجب اطلاعات کاملی. پاینده باشید

اضافه کردن نظر جدید