معرفی بهترین گل و گیاه برای نگهداری در اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است تا خستگی حاصل از یک روز پرتلاش و پرتحرک را رفع کنیم. اما چکار می‌توان کرد که این محیط، آرامش‌بخش‌تر باشد؟ گیاهان آپارتمانی چه برای خانه‌های پر از نور طبیعی یا خانه‌هایی با لامپ‌ها و نورپردازی‌ها، انتخابی ایده‌آل هستند تا طراوت را با خود به همراه بیاورند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب نیز می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد تا هم هوا را از سموم تصفیه کند و هم اکسیژن تولید کند. بنابراین در ادامه‌ی این مطلب تصمیم داریم به معرفی انواع گیاه مناسب اتاق خواب بپردازیم.

سبد گل ترحیم

آیا قرار دادن گل و گیاه در اتاق خواب درست است؟

یک اتاق خواب با گیاهان بی‌شک بهتر از یک اتاق خواب بدون هیچ گل و گیاهی است. نگهداری از گل آپارتمانی برای اتاق خواب به تصفیه‌ی هوا، تسکین استرس، تقویت بُعد خلاقیت و موارد دیگر کمک می‌کند. مردم اغلب فراموش می‌کنند چقدر هوای تازه برای تنفس در فضای داخلی خانه مهم است و نگهداری از گل و گیاه در اتاق خواب می‌تواند به شما کمک کند تا از شر گازهای سمّی خلاص شوید چرا که گیاهان به طور مداوم هوا را فیلتر می‌کنند.

اگرچه شاید فکر کنید برخی از گیاهان در شب گاز CO2 تولید می‌کنند اما درصد آنها بسیار کمتر از انسان‌ها و حیوانات است. علاوه بر این، انواع مختلفی از گیاه مناسب برای اتاق خواب وجود دارد که برخی از آنها دارای خواص ضدالتهابی هستند و برخی دیگر مانند اسطوخودوس و سنبل‌الطیب می‌توانند به خواب بهتر کمک کنند.

تزیین دکوراسیون اتاق خواب با گل و گیاه و استفاده از زیبایی آنها برای آرام بیشتر، یکی دیگر از مزایای نگهداری از گیاهان در اتاق خواب است.

(از مطلبی که در مورد گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

نگهداری از گل و گیاه در اتاق خواب

مزایای نگهداری گیاه آپارتمانی در اتاق خواب

بهترین گیاه برای نگهداری در اتاق خواب به خود شما بستگی دارد. برای مثال اگر به دنبال گیاهی هستید که هوای داخل اتاق را حتی در طول شب تصفیه کند، گیاه سانسوریا یا آلوئه ورا گیاه مناسب برای اتاق خواب شما است اما اگر به دنبال گیاهی هستید که بوها را از بین ببرد و هوا را تصفیه کند، به سراغ خانواده‌ی پتوس‌ها و به ویژه پتوس طلایی بروید.

مزایای نگهداری از گیاه های مناسب اتاق خواب و نکات مراقبتی هر کدام از آنها را مقایسه کنید تا بهترین گیاه اتاق را انتخاب کنید. ما در ادامه به برخی از مزایای نگهداری گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب اشاره می‌کنیم.

(از مطلب راهنمای نگهداری از گیاهان آپارتمانی بازدید کنید.)

مزایای نگهداری از گیاه آپارتمانی در اتاق خواب

بهبود کیفیت هوا

یکی از بزرگترین مزایای نگهداری گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب این است که انها توانایی بهبود کیفیت هوای داخلی خانه را دارند. خشکی هوای داخل خانه باعث بیماری‌های مختلفی مانند مشکلات تنفسی، گلودرد، سرماخوردگی و حتی ایجاد جوش روی پوست می‌شود. گیاهان آپارتمانی با انتشار بخار آب در طول تعرق به حفظ و یا افزایش سطح رطوبت کمک می‌کنند.

بهبود کیفیت هوا از خواص نگهداری از گیاهان

خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا از انواع گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاهان آپارتمانی علاوه بر انتشار اکسیژن و رطوبت، مانند خیلی از دستگاه‌های تصفیه هوا یون‌های منفی نیز تولید می‌کنند. یون‌های منفی خود را به ذرات موجود در هوا مانند گرد و غبار، هاگ‌های کپک، باکتری‌ها و آلرژن‌ها می‌چسبانند و باعث حذف این عوامل از هوا می‌شوند.

بعلاوه وجود یون‌های منفی باعث افزایش سلامت روان، بهره‌وری و سلامت کلی بدن می‌شود. برخی از گیاهان آپارتمانی بعلاوه می‌توانند آلاینده‌های هوای داخل خانه مانند فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن، تولودن و بنزن را فیلتر می‌کنند.

تاثیر نگهداری از گیاه در اتاق خواب بر تصفیه هوا

خاصیت آرامش‌بخشی نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

یکی از مزایای نگهداری گیاه اپارتمانی برای اتاق خواب که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اثر آرام‌بخشی آن است که گیاهان را بهترین گزینه برای اتاق خواب می‌سازد. اگرچه هیچگونه شواهد علمی مبنی بر تاثیر گیاهان بر میزان خواب وجود ندارد اما گیاهان می‌توانند به داشتن خواب راحت و سریعتر به خواب رفتن کمک کنند.

خواص نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق خواب

در طول سال‌ها فرهنگ نگهداری از گیاهان در اتاق خواب، محل کار، اتاق مطالعه و غیره در میان افراد زیادی جا افتاده است. در واقع گیاهان به چیزی فراتر از یک دکور تبدیل شده‌اند. طبق مطالعه‌ی ناسا، گیاهان با کاهش آلودگی هوا، باعث تصفیه‌ی هوای محیط داخلی خانه می‌شوند و بعلاوه بر کاهش استرس و افزایش خلاقیت نیز تاثیرگذارند.

اما سوالات متعددی مطرح است؛ از جمله اینکه مزایای نگهداری از گیاهان در اتاق خواب چیست؟ کدام گیاه مناسب برای اتاق خواب است؟ گیاهان مضر برای اتاق خواب کدام هستند و غیره. در ادامه به معرفی انواع گیاه مناسب اتاق خواب می‌پردازیم تا با ویژگی‌ها و نحوه‌ی مراقبت از آنها آشنا شوید.

خرید و انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱٫ اسطوخودوس یا لاوندر (Lavender)

اسطوخودوس معمولا به عنوان یک گیاه آپارتمانی در نظر گرفته نمی‌شود اما می‌تواند در شرایط مناسب در داخل خانه نیز رشد کرده و زنده بماند. لاوندر علاوه بر ویژگی‌های تصفیه‌کنندگی هوا مزایای آروماتراپی نیز برای اتاق خواب به همراه دارد. تحقیقات نشان داده است که استنشاق اسانس اسطوخودوس می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را کاهش دهد. بنابراین پیش از رفتن به تخت خواب خود، لحظه‌ای را به استشمام بوی این گیاه اختصاص دهید.

نکات مراقبت: اسطوخودوس به چند ساعت نور روشن و مستقیم و ترجیحا پنجره‌ی رو به جنوب نیاز دارد و هر زمان که خاک آن خشک شد، آبیاری کنید. با این حال آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی گیاه می‌شود.

لاوندر یکی از گیاهان مناسب اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۲٫ فیکوس الاستیکا (Ficus elastica)

فیکوس الاستیکا می‌تواند تا ۱۰۰ سال زنده بماند و به این ترتیب می‌تواند به یک نقطه‌ی کانونی بزرگ در اتاق خواب شما تبدیل شود. اگر ترجیح می‌دهید فیکوس یک گل کوچک برای اتاق خواب شما باشد، می‌توانید آن را هرس کنید تا مطمئن شوید به سایز کوچک یا متوسط باقی می‌ماند.

بهتر است یک گیاه جوان بخرید تا به آن کمک کنید زودتر به محیط داخلی خانه و اتاق خواب شما عادت کند. این گیاه با برگ‌های براق بزرگ و زیبا و ظاهر خاصی که دارد، جذابیت خوبی برای تزیین دکوراسیون هر اتاقی است. در مورد نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا در گل باما بیشتر بخوانید.

نکات مراقبت: فیکوس الاستیکا نور متوسط تا روشن و محیط مرطوب را می‌پسندد. اگر فکر می‌کنید باید آن را هرس کنید حتما از دستکش استفاده کنید تا شیره‌ی چسبناک آن به دستتان نچسبد.

نگهداری از فیکوس الاستیکا در اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۳٫ نخل راپیس (Lady Palm)

نخل لیدی یا نخل راپیس گیاهی ظریف، طرح‌دار و مستقیم است که می‌تواند زیبایی خاصی به اتاق خواب شما بیافزاید. نگهداری از این گیاه نیز بدون دردسر است و چیزی که آن را برای نگهداری در اتاق خواب ایده‌آل می‌کند، این است که این گیاه رشد بسیار کمی دارد و اگر می‌خواهید گوشه‌ی اتاق خواب خود را بپوشانید و در عین حال گیاه ظریفی داشته باشید، نخل لیدی انتخاب خوبی برای شماست.

نخل راپیس هوا را برای تنفس تصفیه و لطیف می‌کند و در عین حال سمومی مانند آمونیاک، دی‌اکسید کربن، فرمالدید و زایلن را از بین می‌برد.

نکات مراقبت: نخل لیدی نیاز به نور روشن غیرمستقیم دارد و آبیاری آن را نیز زمانی انجام دهید که چند سانتی‌متر بالای خاک آن خشک شده باشد.

(در گل باما با انواع نخل آپارتمانی زینتی آشنا شوید.)

نخل راپیس گیاه مناسب اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۴٫ نخل اریکا (Areca Palm)

نخل اریکا تقریبا گیاه بزرگی است و بخش زیادی از اتاق خواب را اشغال خواهد کرد. نخل اریکا با نام نخل بامبو و نخل عصای طلایی نیز شناخته می‌شود و به خاطر خاصیت آن برای حذف ترکیبات آلی فرار (VOC) از هوا، یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب است.

علاوه بر این، تا زمانی که آبیاری گیاه به طور مرتب انجام شود، مراقبت از آن آسان است و شاخه‌های بزرگ نخل اریکا در صورت سلامت گیاه سرسبز و شاداب به نظر می‌رسد.

نکات مراقبت: نخل رایکا به نور روشن نیاز دارد و در طول تابستان و بهار نیز باید علاوه بر نور روشن کافی، رطوبت نیز دریافت کند.

نگهداری نخل اریکا در اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۵٫ سرخس برگ شمشیری (Boston Fern)

سرخس برگ شمشیری یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی محبوب است که برای قرار دادن در اتاق خواب نیز گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد. ناسا سرخس بوستون یا سرخس برگ شمشیری را به دلیل ویژگی‌های پاک کنندگی هوا معرفی می‌کند و این گیاه می‌تواند دود سیگار و فرمالدئید را از هوا حذف کند.

سرخس برگ شمشیری گیاه بومی مناطق گرمسیری و مرطوب است بنابراین اگر در منطقه‌ی مرطوبی زندگی نمی‌کنید لازم است در طول زمستان بیشتر مراقب گیاه خود باشید. به غیر از نیاز رطوبت، نگهداری از سرخس آسان است و می‌تواند بخشی از دکوراسیون زیبای اتاق خواب شما نیز باشد.

نکات مراقبت: سرخس بوستون به نور زیادی نیاز دارد و باید هر روز مه‌پاشی شود. شما می‌توانید گلدان سرخس را روی سینی سنگریزه‌ی پر از آب قرار دهید.

سرخس برگ شمشیری گیاه مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۶٫ گیاه آگلونما (Aglaonema)

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای اتاق خواب گیاه آگلونما است. به ویژه اگر نور طبیعی اتاق شما کم است و بیشتر از لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌کنید و به دنبال گیاه مناسب اتاق خواب بدون نور هستید، گیاه آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی (Chinese Evergreen) بهترین گزینه برای شما است. آگلونما یکی از معدود گیاهانی است که می‌تواند با شرایط نور فلورسنت سازگار شود.

این گیاه زیبا برای نگهداری در آپارتمان و به ویژه اتاق خواب مناسب است. آگلونما رشد بسیار کندی دارد و در صورت رشد بیش از حد می‌توانید آن را هرس کنید تا اندازه‌ی کوچکتری داشته باشد.

نکات مراقبت: گیاه آگلونما نسبت به نور کم مقاوم است و ترجیح می‌دهد خاکش همیشه مرطوب باشد اما از هوای سرد بیزار است و بهتر است آن را در جایی با دمای مناسب بگذارید تا از یخبندان و سرما در امان باشد.

(اگر نور طبیعی خانه شما کم است با گیاهان آپارتمانی کم نور آشنا شوید.)

گیاه آگلونما مناسب اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۷٫ گیاه ماری یا سانسوریا (Snake Plant)

برگ‌های خاص و شمشیر مانند سانسوریا این گیاه را بسیار محبوب ساخته است. گیاهان ماری بسیار انعطاف‌پذیر هستند و نگهداری از سانسوریا نیز ساده است. سانسوریا با تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن هوای داخل خانه را در طول روز و شب فیلتر می‌کند و به همین خاطر برای نگهداری در اتاق خواب نیز مناسب است. این گیاه بعلاوه سمومی مانند فرمالدئید را نیز از هوا حذف می‌کند.

اگر مهارت زیادی در پرورش گل و گیاه ندارید، سانسوریا گیاه خوبی برای اتاق خواب است. این گیاه فضای افقی زیادی اشغال نمی‌کند بنابراین برای اتاق‌های کوچک هم مناسب است.

نکات مراقبت: این گیاه به نور روشن و غیرمستقیم نیاز دارد و آبیاری نیز زمانی باید انجام شود که تقریبا خاک خشک شده باشد.

(در مورد نگهداری از گیاهان در فصل زمستان بیشتر بدانید.)

گیاه سانسوریا مناسب نگهداری در اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۸٫ گیاه دراسنا (Dracaena)

طبق تحقیقات انجام شده گونه‌های مختلف گیاه دراسنا هوا را تمیز و تصفیه می‌کنند و به همین خاطر گیاه مناسب برای اتاق خواب هستند. دراسنا رشد خوبی دارد و نگهداری از گیاه دراسنا نیز بدون دردسر است. برگ‌های بلند و تسمه‌ای دراسنا بسیار زیبا است و برخی از آنها نیز دارای رگه‌هایی قرمز رنگ است. اگر نمی‌دانید کدام گونه از دراسنا را انتخاب کنید، به شما دراسنا بلالی را پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مراقبت: همه‌ی گونه‌های گیاه دراسنا تقریبا شرایط نگهداری مشابهی دارند و نیازهای آنها شامل نور روشن غیرمستقیم و خاکی است که همیشه باید کمی مرطوب نگه داشته شود.

نگهداری از گیاه دراسنا مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۹٫ فیلودندرون برگ انجیری (Philodendron selloum)

فیلودندرون برگ انجیری یکی دیگر از انواع گیاه مناسب برای نگهداری در اتاق خواب است. این نوع گیاه به خاطر اندازه‌ی بزرگ و شاخ و برگ‌های بزرگ و زیبا شناخته می‌شود و بر خلاف سایر گونه‌های فیلودندرون، رطوبت مداوم و ثابت را دوست دارد. بنابراین در مراقبت از آن باید به تامین رطوبت دقت داشته باشید.

نکته‌ی جالب و خاص در مورد گیاه فیلودندرون برگ انجیری این است که با ریزش برگ‌ها، جای آن روی تنه گیاه باقی می‌ماند و ظاهر خاصی به آن می‌دهد. اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید نیز باید مراقب باشید چرا که برگ‌های فیلودندرون برگ انجیری برای گربه‌ها و سگ‌ها سمّی است.

نکات مراقبت: فیلودندرون برگ انجیری به نور متوسط نیاز دارد و هر زمان که سطح بالای خاک آن خشک شد، لازم است گیاه را آبیاری کنید.

فیلودندرون برگ انجیری برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۰٫ دیفن باخیا (Dieffenbachia)

دیفن باخیا همیشه یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی بوده است که با برگ‌های زیبا و پرزرق و برق شناخته می‌شود. با این حال، شیره‌ی درون برگ‌ها حاوی کریستال‌هایی است که می‌توانند غشاهای مخاطی را تحریک کنند و اگر حیوان خانگی دارید، این گیاه ممکن است خطرناک باشد. در غیر این صورت، دیفن باخیا گیاه خوب برای اتاق خواب است که نگهداری آسانی نیز دارد. در مورد نگهداری از دیفن باخیا می‌توانید در بلاگ گل باما بیشتر مطالعه کنید.

نکات مراقبت: دیفن باخیا به مقدار متوسطی نور فیلتر شده نیاز دارد. خاک آن نیز باید کمی مرطوب باشد اما از خیس ماندن بیش از حد خاک جلوگیری کنید.

نگهداری از دیفن باخیا در اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۱٫ گیاه رزماری (Rosemary)

رزماری گیاه زیبایی است که به خاطر بوی مطبوعی که دارد در پخت و پز از آن استفاده می‌شود. نوک انگشتان خود را روی برگ‌های رزماری بمالید و از عطر دل‌انگیز آن لذت ببرید. البته پیشنهاد می‌کنیم این کار را صبح و پس از بیرون آمدن از رختخواب انجام دهید زیرا تحقیقات نشان داده است بوییدن این گیاه درمانی می‌تواند ذهن را پاک کرده و خلق و خوی شما را بهتر کند.

نکات مراقبت: رزماری در محیط داخل خانه به نور زیادی نیاز دارد بنابراین آن را در کنار یک پنجره‌ی روشن قرار دهید. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک آن خشک شود و هر هفته نیز با چرخاندن گلدان به رشد یکنواخت‌تر آن کمک کنید.

گیاه رزماری مناسب اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۲٫ گل گندمی (Spider Plant)

اگر اتاق شما نور زیادی دارد، گیاه عنکبوتی یا گل گندمی بهترین گیاه برای نگهداری است. همه می‌دانیم که گیاهان نقش مهمی در تصفیه هوا و تمیز نگه داشتن آن دارند. جدای از این ویژگی‌ها، گل گندمی به حفظ یا افزایش رطوبت در اتاق نیز کمک می‌کند تا بهترین محیط برای شما باشد. گل گندمی یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است و نکته‌ی مثبت دیگر آن نیز این است که نگهداری از گل گندمی آسان است.

همچنین گل گندمی خواص درمانی دیگری از جمله کاهش استرس، افسردگی و اضطراب نیز دارد. این گیاه برای افرادی که به آلرژی‌های مختلف مبتلا هستند نیز مناسب است.

نکات مراقبت: برای نگهداری از گل گندمی نیاز به نور متوسط تا روشن کافی دارید و بعلاوه برای سلامت بهتر گیاه، تامین رطوبت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نگهداری از گل گندمی در اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۳٫ گیاه پتوس (Pothos)

پتوس یا پوتوس گیاهی با رشد سریع و شاخه‌های رونده است که محبوبیت زیادی دارد. این گیاه برای کسانی که تازه می‌خواهند از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند و افراد مبتدی بسیار مناسب است چرا که نگهداری از پتوس آسان است و پتوس نیز گیاه مقاوم و انعطاف‌پذیری است. پتوس می‌تواند بدون نور مستقیم خورشید به خوبی رشد کند و محیط‌هایی را تحمل می‌کند که معمولا برای سایر گیاهان قابل قبول نیست.

گونه‌های مختلفی از پتوس وجود دارد که حق انتخاب شما را از بین این گیاه زیبا بیشتر می‌سازد. اگر قصد پرورش پتوس دارید، هرگز آن را خارج از خانه نگه ندارید چرا که این گیاه نسبت به سرما می‌تواند حساس باشد و بعلاوه سمّی است و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد.

نکات مراقبت: پتوس نور روشن و متوسط را ترجیح می‌دهد و بهتر است بین آبیاری‌ها اجازه دهید بالای خاک خشک شود. مه‌پاشی گاه به گاه پتوس را نیز فراموش نکنید.

گیاه پتوس مناسب برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۴٫ گل چمچه‌ای یا اسپاتیفیلوم (Peace Lily)

اگر به دنبال گیاهی است که رنگ متفاوتی از سبز داشته باشد، نیلوفرهای صلح یا گل چمچه‌ای با گل‌های سفید و زیبایی که به نمایش می‌گذارد، می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای شما باشد. با این حال این گیاه برای حیوانات خانگی نسبتا سمّی است و بنابراین آن را دور از دسترس حیوانات قرار دهید. گل چمچه‌ای برای تصفیه هوای اتاق بسیار فوق‌العاده است و همین ویژگی آن را یک گیاه مناسب برای اتاق خواب می‌سازد. مراقبت از آن نیز آسان است و می‌تواند در برابر کمی بی‌توجهی دوام بیاورد.

نکات مراقبت: گل چمچه‌ای نور کم تا متوسط را تحمل می‌کند اما در نور روشن‌تر بیشتر گل می‌دهد. پیش از هر آبیاری لازم است اجازه دهید خاک خشک شود و هر ۵ سال آن را تقسیم کنید تا گیاهان جدیدی داشته باشید.

نگهداری از گل چمچه‌ای برای اتاق خواب

گیاه مناسب اتاق خواب: ۱۵٫ گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera)

آلوئه ورا به خاطر خواص ضدالتهابی و فواید فراوانی که برای پوست دارد، شناخته می‌شود. بیشترین فایده‌ای که می‌توانید به این گیاه اضافه کنید این است که آلوئه ورا می‌تواند به داشتن خواب بهتر شما نیز کمک کند. آلوئه ورا در شب اکسیژن آزاد می‌کند و باعث می‌شود این گیاه برای تصفیه‌ی هوا نیز موثر باشد. این گیاه با آزاد کردن و افزودن میزان اکسیژن اتاق خواب به تنفس بهتر شما کمک می‌کند.

نکات مراقبت: مراقبت از گیاه آلوئه ورا بسیار آسان است. این گیاه به نور خورشید نیاز دارد و بهتر است آن را در معرض آفتاب و نزدیک پنجره قرار دهید.

گیاه آلوئه ورا مناسب برای اتاق خواب

نگهداری گل قاشقی در اتاق خواب

پپرومیا یا گل قاشقی به خاطر علاقه به سایه و نور متوسط گیاه مناسبی برای نگهداری در اتاق خواب است. با این حال ممکن است در اتاق‌های کم‌نور شادابی برگ‌های خود را از دست بدهد. گونه‌های زیادی از پپرومیا وجود دارد که همگی دارای الگوهای منحصربفردی بر روی برگ‌های خود هستند. گل قاشقی به خاطر تاثیر تصفیه کنندگی هوا برای نگهداری در اتاق خواب و سایر مناطق مناسب است.

نگهداری از گل قاشقی در اتاق خواب

گیاه یشم در اتاق خواب

چه کسی می‌تواند برگ‌های گرد، سبز تیره و سکه‌ای شکل گیاه جید را دوست نداشته باشد؟ گیاه یشم با ظاهر درخت مانند خود یک گیاه خانگی محبوب است که برای رشد و زنده ماندن نیاز به مراقبت کمی دارد. این گیاه در فنگ شویی نیز اهمیت زیادی دارد و در واقع گیاه یشم یکی از گیاهان مناسب اتاق خواب از نظر فنگ شویی است.

گیاه یشم گیاهی همیشه سبز و از خانواده‌ی ساکولنت‌ها است که به عنوان نمادی از خوش شانسی، ثروت و رفاه در نظر گرفته می‌شود.

(در مورد نگهداری از کاکتوس نیز مطالعه کنید.)

گیاه یشم مناسب نگهداری در اتاق خواب

خرید گیاه برای نگهداری در اتاق خواب

اتاق خواب، محیطی برای خواب و استراحت است و معمولا افراد سعی می‌کنند محیط آن را با تزیینات خاص آرامش‌بخش کنند. یکی از این تزئینات، نگهداری از گیاهان در اتاق خواب است که البته با مزایای متعددی از جمله تصفیه هوا، تولید اکسیژن و غیره همراه است. انتخاب بهترین گیاه برای اتاق خواب به سلیقه شما و همینطور اندازه‌ی اتاق، نور و روشنایی و غیره دارد.

گل مصنوعی برای اتاق خواب نیز طرفداران خاص خود را دارد ولی گل‌های طبیعی برای ایجاد حس مثبت تاثیرگذارتر و بهتر هستند چرا که گل آرامش دهنده است. گل برای اتاق خواب دخترانه یا پسرانه را از لیست گل‌ها و گیاهانی که معرفی کردیم انتخاب کنید و خواب بهتری را تجربه کنید.

منبع مطلب

خرید گیاه برای نگهداری در اتاق خواب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گیاه آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات