گیاهان آپارتمانی گلدار: معرفی ۲۶ گیاه آپارتمانی گل دار

زیباترین گیاهان آپارتمانی: گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان آپارتمانی فقط با همین شاخ و برگ‌های زیبا و سبز طبیعتی منحصر به فردی که دارند به اندازه‌ی کافی عزیز و دلبر هستند چه برسد به اینکه برای ما شکوفه بزنند و گل بدهند، دیگر محشر می‌شود، دیگر خیلی منت بر سر ما می‌گذراند. فکر می‌کنم ما خودمان هم از گیاهان آپارتمانی توقع این همه سخاوت را نداریم. اما هستند گیاهان آپارتمانی که تا این حد مهربان و سخاوتمند باشند. این بار بیایید با خرید گیاهان آپارتمانی گلدار، جرأت بخرج دهید و مهارت باغبانی خود را محک بزنید، شاید یکی از بهترین‌ باغبانان گیاهان آپارتمانی گلدار شدید. برای انتخاب بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار، گل فروشی آنلاین گل باما شما را همراهی خواهد کرد.

گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱٫ بنفشه آفریقایی (African Violet)

در میان انبوه گیاهان آپارتمانی گلدار، بنفشه آفریقایی (African Violet) یکی از بهترین‌ها است. بنفشه آفریقایی فقط با کمی مراقبت، چندین بار در سال برایتان شکوفه می‌دهد. تنوع بنفشه آفریقایی با شاخ و برگ‌ها و شکوفه‌های مختلف، به صدها نوع می‌رسد، این گیاه از لحاظ زیبایی بی‌نظیر است. بنفشه آفریقایی، مکانی مثل آشپزخانه‌های نور گیر را دوست دارد. فقط زمان آبدهی بنفشه آفریقایی حواستان باشد که روی برگ‌هایش آب نپاشید، چون ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی آن‌ها می‌شود. (به مطلبی که درباره نگهداری از گیاهان آپارتمانی نوشتیم مراجعه کنید.)

گیاه گل دار آپارتمانی زیبا بنفشه آفریقایی

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۲٫ گل زنگوله ای (Flowering Maple)

گل زنگوله‌ای (Flowering Maple) که به نام‌های دیگری مثل گیاه گلدار ابوتیلون داروینی یا گل شجر الملوک خوانده می‌شود با شکوفه‌های لطیفی که به رنگ قرمز، صورتی، نارنجی یا زرد هستند مثل فانوس‌هایی در میان برگ‌های افرا می‌درخشند. این گیاه از نظر مدل شاخ و برگ و شکوفه، انواع مختلفی دارد. باغبانان می‌توانند با هرس کردن این گیاه را به درختچه‌ای دو متری تبدیل کرده و آن را در کنار درب تراس بگذارید و یا بصورت بوته‌ای از سقف، آویزان کنید.

نام انگلیسی آن بخاطر برگ‌هایش که ظاهرا شبیه به درخت افرا است Flowering Maple می‌نامند، ولی در واقع هیچ ربطی به خانواده افرا ندارد. از ویژگی‌های خوب این گیاه، گلدهی سریع آن است. فقط فراموش نکنید که گیاه آبوتیولن عاشق نور، گرما و آبدهی منظم است.

گل زنگوله ای یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان خانگی گلدار: ۳٫ گیاه اگزالیس (Oxalis)

گیاه اگزالیس (Oxalis)، یک گیاه کوچک دوست داشتنی است که با داشتن برگ‌های بنفش مثلثی شکلش، بنظر می‌آید دسته‌ای پروانه‌ها بر روی آن نشسته‌ است. جالب است بدانید که جمع شدن برگ‌های این گیاه در طول شب یا در مواقعی که نور کم، بی‌شباهت با حرکت بال پروانه‌ها نیست. گیاه اگزالیس علاوه بر برگ‌های پروانه‌ای شکل خود، در بیشتر مواقع شکوفه‌های صورتی کم رنگ یا سفید رنگی را در بالای شاخ و برگ‌های خود نمایش می‌دهد. گیاه اگزالیس را می‌توانید با برگ‌های سبز ساده نیز پیدا کنید. این گیاه بخاطر فرم برگ‌هایش بسیار محبوب و دلربا است. (به مطلبی که درباره محبوب ترین گیاهان آپارتمانی نوشتیم مراجعه کنید.)

گیاه آپارتمانی اگزالیس

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۴٫ گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم (Peace Lily)، که یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار است، سالی یکبار، با گل‌های سفید و ظریفش، همانند گل آنتوریوم، شما را ذوق زده می‌کند. نگهداری آسان، برگ‌های ظریف، براق و پر پشتش، آن را جزو گیاهان پرطرفدار خانگی قرار داده است. جالب است بدانید که گیاه اسپاتی فیلوم جزو گیاهانی است که در تصفیه هوای خانه بسیار نقش مهمی دارد و در ضمن نماد پاکی و معصومیت نیز است.

گیاه گلدار خانگی اسپاتی فیلوم

گیاهان گلدار آپارتمانی: ۵٫ گیاه آنتوریوم (Anthurium)

گیاه آنتوریوم (Anthurium) از آن مدل گیاهان آپارتمانی گلدار مقاوم است که فقط کافی است در نور شدید آفتاب قرار بگیرد، طولی نمی‌کشد که با گل‌های براق و درشت خود به رنگ صورتی، قرمز و بنفش شما را شگفت زده کند. اگر دلش را داشته باشید، می‌توانید این گل‌ها را از گیاه جدا کرده و به عنوان گل شاخه‌ای درون گلدان روی میز بگذارید. گل‌های آنتوریوم ماندگاری بالایی دارند و می‌توانند تا مدت‌ها طراوتشان را با شما سهیم باشند. گیاه آنتوریوم با برگ‌های براق حتی وقتی که گل ندهد باز هم دلفریب و زیبا است.

گیاه آپارتمانی گلدار مقاوم آنتوریوم

گیاهان گلدار خانگی: ۶٫ گل یاس (Jasmine)

گل یاس یا گل یاسمن (Jasmine) با زیبایی بی‌اندازه‌اش در انواع مختلفی وجود دارد، از بین آن‌ها گل یاس (Flowered Jasmine) و یاسمن عربی (Arabian Jasmine) آسان‌ترین نوع برای پرورش و گلدهی هستند. برای نگهداری از گل یاس، به آن‌ها نور و رطوبت فراوان برسانید. شکوفه‌های یاس به رنگ صورتی و سفید هستند و بسیار معطرند.

گیاه گلدار یاس

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۷٫ گیاه کلیویا یا گیاه خورشید (Clivia)

گیاه کلیویا (Clivia) که به نام سوسن کافیر (Kaffir Lily) یا گیاه خورشید نیز خوانده می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی گلدار گران قیمت به حساب می‌آید. جالب است بدانید که فصل گلدهی گیاه کلیویا دقیقا مصادف با عید نوروز است. یعنی اواخر زمستان و اوایل بهار. گل‌های شیپوری شکل این گیاه بشدت خوش عطر و رنگ هستند و گاها به بیست گل نیز می‌رسد و شما را مبهوت خود می‌کند. گل‌های کلیویا به رنگ نارنجی مایل به قرمز یا زرد است. حواستان باشد که گیاه کلیویا شرایط خشک و خنک را دوست دارد. مخصوصا در فصل زمستان که هیترها روشن هستند، حواستان باشد که این گیاه را در فضایی که هوای خنک و متعادل‌تری دارد قرار دهید.

گیاه آپارتمانی زیبا گلدار کلیویا

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۸٫ گیاه پرتقال کالاموندین (Calamondin Orange)

گیاه پرتقال کالاموندین (Calamondin Orange) یک گیاه هیبریدی از ترکیب پرتقال ماندارین و کامکاوات است. این گیاه در اواخر زمستان و اوایل بهار شکوفه‌های سفید معطری می‌دهد و با عطرش فضای منزل شما را برای نوروز و طراوت بهاری آماده می‌سازد. گل‌های معطر و شگفت‌انگیز اندکی می‌گذرد که به پرتقال‌های ریز و خوش طعمی تبدیل می‌شوند. پرتقال‌های کوچک مینیاتوری هفته‌ها روی گیاه می‌مانند و طبیعت منحصر به فردی را می‌سازند. البته می‌توانید میوه‌ها را چیده و از آن‌ها مربای پرتقال درست کنید.

گیاه پرتقال کالاموندین

گیاهان خانگی گلدار: ۹٫ گیاه کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus)

گیاه کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus) به دلیل گلدهی در نزدیکی عید کریسمس به این نام خوانده می‌شود. البته این گل انواع مختلفی نیز دارد، برخی‌ از گونه‌های آن‌، به عنوان گیاه Thanksgiving Cacuts نیز نامیده می‌شوند و معمولا چند هفته زودتر از عید کریسمس شکوفا می‌شوند. نگهداری از گیاه آپارتمانی کاکتوس کریسمس کار چندان دشواری نیست، فقط اگر از آن انتظار دارید که در زمان خود گل دهد، حواستان باشد که این گیاه به هوای خنک نیاز دارد و نباید خاکش بیش از حد رطوبت داشته باشد. (به مطلبی که درباره گیاهان آپارتمانی معطر نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

زیباترین گیاه آپارتمانی گلدار

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۰٫ گیاه Brazilian Firework

دقیقا نمی‌دانیم که دلیل نام‌گذاری Brazilian Firework بر روی این گیاه چیست؟ قسمت دوم نام این گیاه، شاید بخاطر رنگ قرمز آتشی گل‌های این گیاه باشد و دلیل دیگر که خیلی به نام گذاری این گیاه مربوط است، این است که وقتی گل‌ها پژمرده می‌شوند از خودشان دانه‌های سیاهی به جا می‌گذارند که با کاشت آن‌ها می‌توان گیاه جدیدی پرورش داد.

گیاه Brazilian FireWork همانند سایر گیاهان خانگی گلدار، به نور غیر مستقیم و فضای سایه خانه نیازمند است. البته برگ‌های این گیاه با رده‌های نقره‌ای، حتی بدون گل، بسیار زیبا و جذاب است.

گیاه آپارتمانی گلدار مقاوم

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۱٫ گیاه مرجان (Crown Of Thorne)

گیاه مرجان (Crown of throneگیاه بومی ماداگاسکار است و اگر شرایطش مهیا باشد همیشه آماده‌ی گلدهی است. شکوفه‌های گل مرجان به رنگ قرمز، صورتی، کرم و زرد رنگ است. البته در حال حاضر شکوفه‌های قرمز و صورتی آن بیشتر دیده شده‌اند. به اعتقاد چینی‌ها اگر این گیاه هشت عدد گل دهد، برای صاحبش شانس می‌آورد. گل مرجان، عاشق نور است و از رطوبت بلند مدت فراری، بنابراین تا مطمئن نشده‌اید که به آب نیاز دارد، از آبیاری خودداری کنید.

گیاه گلدار آپارتمانی سایه دوست

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۲٫ گیاه گلوکسینیا (Gloxinia)

گیاه گلوکسینیا (Gloxinia) دارای بیست گونه‌ی مختلف است. این گیاه معمولا در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفه می‌دهد. شکوفه‌های زنگوله‌ای این گیاه با رنگ‌های جیغ و حاشیه‌های متضاد و لکه‌های سفید خودنمایی می‌کنند. در زمانی که گل‌ها کم کم از بین رفتن، شما نیز آبدهی را به حداقل برسانید و اجازه دهید تا گل کمی استراحت کرده و به حالت خواب رود، و هنگامیکه مجددا شروع به شکوفه زدن کرد آبدهی را از سر گیرید. این گیاه از نظر زیبایی بسیار چشم نواز و جذاب است.

گیاه گلدار زیبای گلوکسینیا

گیاهان گل‌دار آپارتمانی: ۱۳٫ گل نماتانتوس (Nematanthus)

گیاه نماتانتوس (Nematanthus) همانند بنفشه آفریقایی است و بیشتر در تابستان‌ها شکوفا می‌شود. اما اگر باغبان خوبی باشید و حواستان باشد که همیشه این گیاه در معرض نور باشد، در تمام طول سال می‌تواند گل دهد. شکوفه‌های گیاه نماتانتوس بر سر ساقه‌ی بلند گیاه، همانند یک ماهی قرمزی که از سر چوب ماهیگیری آویزان است، می‌روید. به همین دلیل نام دیگر این گیاه Guppy Plant (ماهی گوپی) است. ساقه‌های قوسی شکل و شکوفه‌های آبشاری این گیاه برای قرار گرفتن در سبدهای سقف آویز یک گزینه‌ی بی‌نظیر است.

گل نمانتانوس گیاه خانگی گلدار

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۴٫ گیاه اسکینانتوس (Lipstick Plant)

گیاه اسکینانتوس (Lipstick Plant) نوع دیگری از گونه‌های گیاه گلدار خانگی بنفشه آفریقایی است. این گیاه بخاطر برگ‌ها آبشاری و گل‌های شیپوری شکل خود، برای قرار گرفتن در سقف آویزها، بسیار مناسب و بی‌نظیر هستند. این گیاه در پاییز به اوج شکوفه‌دهی خود می‌رسد اما بطور پراکنده در تمامی فصول سال به گل می‌نشیند. اگر در تابستان آن را به فضای آزاد ببرید، با رنگ‌ دلفریب، گل‌هایش حشرات را به سمت خود جلب می‌کند. از ویژگی‌های خوب این گیاه، رشد سریع و پرورش آسان آن است. نور فراوان اما غیر مستقیم دوست دارد و عاشق رطوبت است.

گیاه اسکینانتوس یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان آپارتمان گلدرا: ۱۵٫ گیاه میگو یا گیاه ناوک (Shrimp Plant)

گیاه میگو (Justicia Brandegeean) یک گیاه بوته‌ای است که رشد سریعی دارد. اگر این گیاه را داخل منزل نگه می‌دارید، اگر می‌خواهید تمام خانه را پر نکند باید هر از چند گاهی هرس شود. گیاه میگو گیاهی سخاوتمند است و اکثرا در تمامی فصول به گل می‌نشیند. بیشتر گونه‌های این گیاه دارای خوشه‌هایی به رنگ صورتی با گل‌های زنگوله مانند سفید رنگ هستند.

ظاهر عجیب و غریب این گل، برای خیلی از طبیعت دوستان زیبا و جذاب است. برای رشد کافی، آن را در پشت پنجره و در معرض نور کافی و غیر مستقیم قرار دهید، اما حواستان باشد که ریشه‌هایش در مقابل آبیاری حساس است و باید وقتی آبدهی انجام شود که خاکش کاملا خشک شده باشد. معمولا تشنگی خود را با ریزش برگ‌هایش اعلام می‌کند.

گیاهان آپارتمانی گلدار سایه دوست

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۶٫ گیاه ایکسورا (Ixora)

گیاه ایکسورا (Ixora) که بخاطر گل‌های دسته‌ای نارنجی، قرمز و زرد بنام Flame of woods نیز خوانده می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی گلدار قرار می‌گیرد. این گیاه با وجود شکوفه‌ها و شاخ و برگ‌های براق خود زیبایی دو چندان دارد. اگر چه این گیاه ساقه‌ی بلندی ندارد اما با کمی هرس کردن، جمع و جور تر می‌شود. گل‌های دسته‌ای بزرگ روئیده شده از این گیاه بسیار فضای خانه را جذاب و دیدنی می‌کنند. آفتاب صبح را دوست دارد و خاک زهکشی شده مناسب این درختچه‌ی گلده است.

گیاهان گلدار ایکسورا

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۷٫ گل شمعدانی (Geranium)

و اما گل‌های زیبا و نوستالژیک شمعدانی (Geranium)، شمعدانی‌ها یکی از قدمت‌دارترین نوع گیاهان آپارتمانی گلدار هستند. شمعدانی‌ها مخصوصا از نوع Regal یا Martha Washington دارای بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین شکوفه‌ها هستند. اگر عاشق گل‌های معطر باشید، شمعدانی معطر نیز می‌تواند گیاه گلدار چشمگیری برایتان باشد. برای نگهداری از شمعدانی‌هایتان آن‌ها را به دور از حرارت زیاد قرار دهید، آن‌ها نور غیر مستقیم و هوای خنک را برای رشد و شکوفه‌دهی می‌پسندد، هوایی همانند هوای بهار.

گیاه مقاوم آپارتمانی گلدار شمعدانی

گیاه خانگی گلدار: ۱۸٫ گیاه بگونیا (Begonia Angle-wing)

گیاه بگونیا (Begonia) چندین نوع دارد، اما تمامی آن‌ها همانند یک درختچه رشد می‌کنند و برخی اوقات تا سه متر نیز قد می‌کشند. اگر بخواهید، می‌توانید با هرس کردن شکل و شمایل گیاه را بصورت بوته‌ای حفظ کنید. نوع گیاه بگونیا که ما در این بخش می‌خواهیم به شما برای گیاهان آپارتمانی گلدار معرفی کنیم، گیاه بگونیا بال فرشته است. بگونیا بال فرشته علاوه بر داشتن شاخ و برگ‌های بزرگ و جذاب، با گل‌های دسته‌ای صورتی، قرمز یا سفید شما را مدهوش خود خواهد کرد.

گیاه بگونیا گدار

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۱۹٫ گیاه بگونیا ریگر (Beogonia Rieger)

گیاه بگونیا ریگر (Begonia Rieger) یکی از محبوب‌ترین نوع مجموعه بگونیا است. این گیاه با شکوفه‌های دسته‌ای رنگارنگ که در بالای شاخ و برگ‌های براق خودنمایی می‌کنند، تبدیل به یک گیاه رؤیایی کم نظیر می‌سازد. گل‌های این گیاه می‌تواند به رنگ زرد، نارنجی و قرمز باشند. شکوفه‌های قرمز بگونیا شبیه به گل رز است. یکی از ویژگی‌های مهم گیاه بگونیا نگهداری آسان و سازگاری بالای آن با محیط خانه است. فقط دقت داشته باشید که گیاه بگونیا باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد.

گیاهان گل دار خانگی بگونیا ریگر

گیاهان گلدار: ۲۰٫ گیاه بگونیای هلندی (Wax Begonia)

گیاه بگونیای هلندی از آن گیاهانی است که بیشتر برای فضای بیرون مناسب است اما اگر تراس خانه‌ی شما آفتاب‌گیر است می‌تواند برایتان گل بدهد. شما با قلمه زدن به راحتی می‌تواند گیاه را تکثیر کنید. قلمه‌ها حتی در آب نیز بسرعت ریشه میدوانند و باید بعد از ریشه دهی در خاک مرطوب کاشته شوند. شکوفه‌های گیاه بگونیای هلندی با برگ‌های مخملی و زیبا دست کمی از سایر گونه‌های این گیاه ندارد، آن‌ها به رنگ قرمز، سفید و صورتی نمایان می‌شوند. فقط دقت داشته باشید که مجموعه بگونیا باید دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان قرار بگیرند.

گیاهان آپارتمانی گل دار آفتاب دوست بگونیای هلندی

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۲۱٫ گیاه بروملیاد (Bromeliad)

گیاه بروملیاد (Bromeliad) با شاخ و برگ‌های محکم و براق، جزو خانواده‌ی آناناس است. گل‌های بروملیاد با گلبرگ‌های رنگی رنگی از وسط شاخه و برگ‌های سبز این گیاه رشد سر بیرون می‌آورد. شکوفه‌های این گیاه بسیار ماندگار هستند و شاید تا شش ماه همچنان پرطراوت در گلدان شما خودنمایی کنند. آنقدر این گیاه براق است که خیلی از بیننده‌ها آن را با گل‌های مصنوعی اشتباه می‌گیرند.

گیاه براق آپارتمانی گل داری بروملیاد

گیاهان گلدار: ۲۲٫ گیاه گلدان نقره‌ای (Silver Vase Plant)

برگ‌های مقاوم و محکم گیاه گلدان نقره‌ای (Silver Vase Plant) که به صورت مستقیم و صاف رشد می‌کنند، با یک نگاه فریاد می‌زند که من جزو خانواده آناناس‌ها هستم. خوبی گیاهان خانواده آناناس که جزو گیاهان گلدار آپارتمانی مقاوم هستند، به این است که گل‌های محکم و ماندگاری به ثمر می‌نشانند و تا مدت‌ها می‌توان از طبیعت آن لذت برد. گل‌های گلدان نقره‌ای با گلبرگ‌های کشیده و سوزنی شکل به رنگ بنفش است. گیاه گلدان نقره‌ای نگهداری و پرورش آسانی دارد.

گیاهان گلدار آپارتمانی مقاوم گلدان نقره ای

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۲۳٫ گیاه سیکلامن (Cyclamen)

گیاه سیکلامن (Cyclamen) با گلبرگ‌های صورتی، قرمز و سفید جزو گیاهان آپارتمانی گلدار پر طرفدار است. این گیاه علاوه بر داشتن شکوفه‌های غیر عادی، دارای برگ‌های زیبا با نقوش نقره‌ای است. برای آبیاری زمانیکه خاکش کاملا خشک است اقدام کنید. نور غیر مستقیم را دوست دارد و عاشق هوای متعادل است.  

گیاهان گلدار خانگی سیکلامن

 گیاهان آپارتمانی گلدار: ۲۴٫ گیاه شنیل (Chenille)

جالب است بدانید که گیاه شنیل (Chenille) بخاطر گل‌های مخملی که دارد نام کرم کاترپیلار را به زبان فرانسوی برای آن انتخاب کرده‌اند. گل‌های منحصر به فرد این گیاه همیشه سبز، آن را به گزینه‌ای جذاب و خارق‌العاده برای سقف آویز آشپزخانه‌های نورانی تبدیل کرده است.

گیاه شنیل گلدار آپارتمانی

گیاهان گل دار آپارتمانی: ۲۵٫ گیاه بنت قنسول (Poinettia)

گیاه بنت قنسول یا گیاه پوینستیا (Poinettia) به دلیل داشتن برگ‌های خوش رنگ و درشتش پر طرفدار شده است. البته بنت قنسول مدل‌های مختلفی به رنگ صورتی و حتی سفید هم دارد، که هر کدام از نظر زیبایی چیزی کم ندارند. اگر با این گیاه با مهربانی رفتار کنید برایتان در تمام طول سال همیشه باطراوات و سرحال می‌ماند. این گیاه از سرما متنفر است بنابراین آن را از مقابل کولر یا درب‌های خروجی در فصل سرما دور نگه دارید.

گیاهان آپارتمانی با برگ های سبز و قرمز بنت قنسول

گیاهان آپارتمانی گلدار: ۲۶٫ ارکیده (Orchids)

و اما آخرین عضو این لیست بلند بالا یکی از زیباتری گیاهان گلدار آپارتمانی یعنی، گیاه لاکچری و بی‌نظیر ارکیده (Orchid) است. ارکیده‌ها بخاطر سازگاری کمی که دارند به سختی شکوفه می‌دهند. اما جسارت به خرج دهید و از آوردن آن به خانه نترسید. مراقبت از ارکیده به باغبان این فرصت را می‌دهد تا مهارت خود را نشان دهد. صبر و تلاش شما برای نگهداری از این گیاه آپارتمان گلدار لاکچری بسیار ارزشمند است. برای خرید گلدان ارکیده به گل باما سر بزنید.

ارکیده زیباترین گیاه آپارتمانی گلدار

خرید زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار از گل فروشی آنلاین گل باما

غیر ممکن است بعد از عبور از میان این همه گیاه آپارتمانی گلدار زیبا، دلتان برای داشتنی یکی از این گیاهان خانگی گلدار غنج نرود. وبلاگ گل باما سعی دارد به تمامی سوالات شما در مورد گیاهان خانگی پاسخ دهد تا بتوانید خانه‌ی خود را زیباتر و باطراوت تر از دیروز ببینید. برای خرید گیاهان آپارتمانی گلدار مورد علاقه‌تان به گل فروشی آنلاین گل باما سری بزنید.

منبع

div class=”fxbtn-ew12″>خرید گل آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات

دوازده − 8 =