چرا برگ گیاهان آپارتمانی قهوه ای می‌شود: بررسی عوامل و راهکارهای طلایی + عکس

اهل گل و گیاه هستید یا می‌ترسید دستتان سبز نباشد و گیاهان را به کشتن دهید؟ در این متن می‌خواهیم به یکی از بزرگ‌ترین سوال و دغدغه‌ی باغبانان که چرا برگ گیاهان آپارتمانی قهوه ای می‌شود یا دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان چیست؟ پاسخ دهیم تا با خیال راحت به سراغ گل های آپارتمانی یا خرید انواع گل برای باغچه حیاط‌تان بروید.

گیاهان گلدانی

چرا برگ های گیاهان اپارتمانی قهوه ای می شوند؟

پرورش گیاهان آپارتمانی می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، اما تا زمانیکه آنها را همیشه سرزنده و سالم ببینید! چه تازگی با خرید گل آپارتمانی به خانواده بزرگ باغبانان تازه کار پیوسته باشید چه یک باغبان با‌تجربه باشید، از رایج‌ترین اتفاقاتی که شما را در نگهداری گیاهان آپارتمانی به چالش می‌کشد، این است که چرا برگ برگ گیاهان آپارتمانی قهوه ای می‌شود؟

خوشبختانه به لطف اطلاعات غنی از باغبانان دلسوز، دلیل فهمیدن اینکه چرا برگ های گیاهان آپارتمانی قهوه ای می شوند؟ به همراه اقداماتی برای کاهش و پیشگیری آن، با جزئیات دقیق موجود است و ما در این متن به آن می‌پردازیم.

(با گیاه مناسب فصل پاییز در این صفحه آشنا شوید.)

پرورش آسان گیاهان: چرا برگ های گیاهان داخل خانه قهوه ای می شوند

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

دلایل زیادی باعث قهوه‌ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی می‌شود: عواملی که باغبانان مقصر هستند: آبیاری نامناسب، کود دهی نامنظم، یا شوک پیوندی. عوامل محیطی ناشی از نور، گرما و رطوبت؛ یا مسائل مربوط به آفات و بیماری‌‌ها؛ و همینطور علل طبیعی مانند سازگاری یا افزایش سن.

برای تعیین اینکه دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟، ابتدا باید گیاه را با دقت بررسی کنید که دقیقا مشکل در کجای گیاه رخ می‌دهد و درک بهتری از عوامل آن داشته باشید. آن وقت هست که می‌توانید مشکل را حل کنید.

(با زیباترین کاکتوس های جهان در این صفحه آشنا شوید.)

سوختگی نوک برگ: قهوه ای شدن برگ گیاهان

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: بررسی دقیق گیاهان

به مدت یک دقیقه، خیلی دقیق، گیاه را وارسی کنید. آیا رنگ قهوه‌ای روی برگ‌ها با الگوی خاصی ظاهر شده‌اند؟ در بیشتر موارد، لکه‌های قهوه‌ای در یک الگوی کاملاً متمایزی ظاهر می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا سرنخ‌هایی در مورد اینکه چرا برگ‌ها قهوه‌ای می‌شوند به شما اعلام کنند.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: برای اینکه روش درمانی و دلیل قهوه ای شدن برگ گیاه را متوجه شویم، باید ابتدا خوب گیاه را وارسی کنیم تا بفهمیم کجای گیاه آسیب‌پذیرتر شده است!

(با انواع کاکتوس های بلند در این صفحه آشنا شوید.)

خشک شدن برگ‌های پایینی گیاه: قهوه ای شدن برگ گیاهان

چرا برگ های گیاهان داخل خانه قهوه ای می شوند: علت قهوه ای شدن نوک برگ‌ ها

با وارسی گیاه مثلا متوجه نکاتی مثل اینکه: نوک برگ‌ها تیره و خشک شده‌اند و یا برگ‌های جوان‌تر قهوه ای و کاغذی به نظر می‌رسند. یا اینکه برگ‌ها آنقدر بی‌رمق هستند که ممکن است در هنگام لمس بریزند یا خشک شوند. مثلا دلیل قهوه‌ ای شدن نوک برگ ها که یکی از رایج‌ترین مشکلات در گیاهان آپارتمانی است به موارد آبیاری یا کودهی برمی‌گردد.

در حالت ایده آل، آب از خاک وارد ریشه می‌شود و به سمت بالا حرکت می کند تا زمانی که به برگ ها برسد، سپس در فتوسنتز استفاده می شود یا در اثر تعرق یا تبخیر از بین می رود. اگر آب کافی در خاک وجود نداشته باشد یا چیزی روند حرکت آب را در گیاه متوقف کند، نوک برگ ها قهوه ای می‌شوند.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان: دلیل قهوه ای شدن نوک برگ‌ ها بخاطر نحوه‌ی آبیاری یا کودهی است.

(برای نگهداری از کاکتوس از نکات این صفحه غافل نشوید.)

قهوه ای شدن لکه ای برگ: دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان

علت قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: دلیل لکه های قهوه ای روی برگ

اما دلیل لکه‌های قهوه‌ ای تصادفی یا بهتر است بگوییم دایره‌ها یا شکل‌های نامشخصی که گاهی اوقات آنقدر وسعت می‌گیرند و سرتاسر برگ‌ها را پر می‌کنند، چیست؟

لکه‌ها یا دایره‌های قهوه ای روی برگ‌ها معمولاً مربوط به بیماری قارچی یا آفات حشرات است. معمولا، حشرات یا بیماری‌ها ممکن است به یک نقطه موضعی روی برگ حمله کنند و باعث مرگ قسمتی از بافت و قهوه ای شدن آن شوند.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: یکی دیگر از عوامل قهوه‌ ای شدن برگ گل‌های آپارتمانی وجود آفات و بیماری است.

(گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا کدامند؟)

سوختن کاملا برگ گیاهان تزئینی: قهوه ای شدن برگ گیاهان

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: علت قهوه ای شدن کامل برگ

گاهی اوقات برگ با زرد شدن تغییر رنگ داده و سپس قهوه‌ای و خشک می شود؛ و همینطور پس از مدتی ریزش پیدا کند. این اتفاق بیشتر از برگ‌های پایینی گیاه شروع شده، اما بسته به علت ممکن است از وسط یا در بالای گیاه نیز رخ دهد. حالا دلیل چیست؟

معمولا برگ‌های کاملا قهوه ای بخش طبیعی از روند رشد و پیری گیاه هستند که به مراقبت از گیاه ارتباطی ندارد. چون، هورمون‌های درون سلول‌ها باعث می‌شوند که برگ‌ها شروع به مردن و قهوه‌ای شدن کنند.

چرا برگ های گیاهان داخل خانه قهوه ای می شوند: اگر برگ‌های پایینی گیاه (در برخی موارد برگ‌های بالایی یا وسطی)، بصورت کامل قهوه‌ای شده‌اند، دلیل آن می‌تواند فقط افزایش سن و رشد گیاه باشد.

(برای جلوگیری از قهوه ای شدن برگ های کروتون، به صفحه نگهداری از گیاه کروتون مراجعه کنید.)

قهوه ای شدن برگ گیاهان: تغییر رنگ ناگهانی گیاهان زینتی

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: دلایل قهوه‌ای شدن برگ‌های گیاهان آپارتمانی

برگ‌های قهوه‌ای ممکن است به دلایل مختلفی روی گیاهان شما ظاهر شوند: برخی از آنها بخاطر مراقبت‌های نامناسب،  برخی از آنها بر اساس شرایط محیطی، و همچنین آفات و بیماری‌ها.

در اکثر موارد هم، به طور طبیعی ظاهر می‌شوند و جایی برای نگرانی نیست. به همین دلیل باید ابتدا علت را مشخص و سپس در صدد رفع آن برآمد:

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: قهوه ای شدن برگ ها می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد: مثل مراقبت نادرست که قابل کنترل است و از طرفی شرایط محیطی که در برخی موارد از دست ما خارج است.

(دلیل قهوه ای شدن برگ های گیاه یوکا چیست؟ به صفحه نگهداری از گیاه یوکا مراجعه کنید.)

آفات و بیماری‌ها دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان

چرا برگ های گیاهان آپارتمانی قهوه‌ ای می‌شوند: مراقبت

مراقبت نادرست شایع‌ترین دلیل قهوه ای شدن برگ های گیاهان آپارتمانی است و باید اولین چیزی باشد که بررسی می‌کنید:

مراقبت نادرست دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان

علت قهوه ای شدن برگ گیاهان: آبیاری نامناسب

آب یک مورد حیاتی در رشد سالم گیاه است زیرا در فتوسنتز برای تولید غذای گیاه استفاده می‌شود. با این حال، باید به آنها میزان مناسبی آب دهید. هم آبیاری کم و هم آبیاری بیش از حد باعث مشکلات اساسی می‌شود.

آبیاری کم

در بسیاری از موارد، قهوه ای شدن نوک برگ‌ های گیاهان بخاطر آبیاری ناکافی است. همانطور که در بالا ذکر شد، آب به طور مداوم در گیاه در حال حرکت است.

اگر آب کافی در خاک وجود نداشته باشد، گیاه نمی‌تواند به تمام بخش‌های خود مواد غذایی برساند و باعث قهوه ای شدن نوک برگ‌ها می‌شود.

برنامه ریزی منظم برای جلوگیری از قهوه ای شدن برگ گیاهان

آبیاری بیش از حد

همانطور که آب کم مشکل بزرگی برای گیاهان به وجود می‌آورد، آب دادن بیش از حد هم آن‌ها را مشکل ساز می‌کند. هنگامی که گیاهان بیش از حد آبیاری می‌شوند، هوا را از خاک خارج کرده و تمام فضای منافذ آن با آب پر می‌شود.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: بدون اکسیژن، گیاه شما در اصل غرق می‌شود و با قهوه ای شدن برگ‌ها، نابودی خود را اعلام می‌کند. آبیاری بیش از حد می‌تواند منجر به مشکلات پوسیدگی ریشه شود.

چگونه مشکلات آبیاری را برطرف کنیم؟

کلید رفع مشکلات آبیاری و جلوگیری از آن‌ها این است که دقیقاً بدانید گیاهان شما به چه مقدار آبی نیاز دارند و سپس از رژیم آبیاری مناسب پیروی کنید.

برخی از گیاهان ترجیح می‌دهند خاکشان همیشه مرطوب باشد و برخی دیگر دوست دارند قبل از اینکه به آن‌ها آب بیشتری داده شود، خاک‌شان کاملا خشک باشد.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: کلید رفع مشکلات آبیاری و جلوگیری از آن‌ها این است که دقیقاً بدانید گیاهان شما به چه مقدار آبی نیاز دارند و سپس از رژیم آبیاری مناسب پیروی کنید.

(دلیل قهوه ای شدن برگ های سانسوریا چیست؟ به صفحه نگهداری از گیاه سانسوریا مراجعه کنید.)

قهوه ای شدن برگ گیاهان: آبیاری بیش از حد

برررسی رطوبت خاک برای جلوگیری از قهوه ای شدن برگ ها

برای بررسی میزان رطوبت خاک با انگشت خود تا عمق دو سانتی متری خاک را لمس کنید. فقط زمانی اجازه آبیاری دارید که خاک خشک باشد. سپس آنقدر گیاه را آب دهید تا آب اضافی از کف ظرف خارج شود.

جلوگیری از قهوه ای شدن برگ گیاهان: برررسی رطوبت خاک

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: کمبود مواد مغذی

همه گیاهان نیاز به مواد مغذی دارند که برای رشد آنها ضروری است. بدون آنها، بسته به کمبود مواد مغذی، سلامت گیاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به مرور زمان، مواد مغذی به طور طبیعی از خاک تخلیه می‌شوند (چه از خاک باغچه یا مخلوط گلدان) و باید به شکل کود آن را تأمین کرد. درست مانند آب، بنابراین برای جلوگیری از مشکلاتی مانند قهوه ای شدن برگ ها، به گیاه خود به مقدار مناسب کود دهید.

علت قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: مواد مغذی به طور طبیعی از خاک تخلیهمی‌شوند(چه از خاک باغچه یا مخلوط گلدان) و باید به شکل کود آن را تأمین کرد.

(دلیل قهوه ای شدن برگ های گیاه فیکوس الاستیکا چیست؟ به صفحه نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا مراجعه کنید.)

مشکلات مواد مغذی

کود دهی کم و علت قهوه ای شدن برگ های پایینی گیاه

کود دهی کم منجر به کمبود مواد مغذی خاک می‌شود. در اثر کمبود مواد مغذی، تلاش گیاه برای به حداکثر رساندن رشد بر اساس «غذا»، فقط محدود به قسمت‌های جوان‌تر گیاه می‌شود.

بنابراین هورمون‌های گیاهی غیر مغذی، باعث مرگ برگ‌های پیرتر (یعنی قهوه‌ای شدن) و ریزش آن‌ها می‌شود. به این معنا که گیاه دارد برای حفظ خود تلاش می‌کند.

قهوه ای شدن برگ گیاهان: کوددهی کم

کود دهی بیش از حد و علت قهوه ای شدن نوک برگ ها

پس از مشکلات آبیاری، دادن کود بیش از حد به گیاه، دومین علت اصلی قهوه ای شدن نوک برگ ها است. این مودر به عنوان سوختگی کود شناخته می‌شود.

کودها حاوی نمک‌هایی هستند که در طول زمان در خاک رسوب می‌کنند، به خصوص اگر بیش از حد کوددهی کنید. این تجمع نمک می‌تواند آب را در خاک نگه دارد و از ورود آن به ریشه گیاه جلوگیری کند، یا ممکن است نمک‌ها مستقیماً به ریشه‌ها آسیب رسانده و مانع جذب آب شوند.

(دلیل زرد شدن برگ های حسن یوسف را در صفحه نگهداری از گیاه حسن یوسف بیابید.)

 علت قهوه ای شدن نوک برگ ها: کود دهی بیش از حد

چگونه مشکلات کمبود مواد مغذی را برطرف کنیم؟

بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات مربوط به کمبود مواد مغذی، استفاده از کود مناسب و سپس استفاده از آن طبق دستورالعمل‌های چاپ شده روی برچسب بسته‌بندی است.

با چنین اطلاعاتی، نیازی به کود دهی بیشتر از آنچه سازنده توصیه می‌کند وجود ندارد. همچنین، در طول ماه‌های خنک‌تر پاییز و زمستان، رشد گیاه کند می‌شود، بنابراین باید کود دهی را کاهش داد.

اگر قهوه ای شدن نوک برگ ها با توقف کود دهی همچنان ادامه دارد، تجمع نمک نگران کننده‌است و باید به طور کامل تجمع آن‌ها را از خاک پاک کنید. به این صورت که گیاهان خود را در سینک یا وان حمام قرار دهید و آنقدر آن را آبیاری کنید تا آب آزادانه از کف ظرف خارج شود.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات مربوط به کمبود مواد مغذی، استفاده از کود مناسب و سپس استفاده از آن طبق دستورالعمل‌های چاپ شده روی برچسب بسته‌بندی است.

(برای جلوگیری از زرد شدن برگ های گیاه برگ انجیری، به صفحه نگهداری از گیاه برگ انجیری مراجعه کنید.)

قهوه ای شدن برگ گیاهان: کمبود مواد مغذی

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: شرایط محیط

محیط خانه شما با شرایط طبیعی که گیاهان شما به آن عادت دارند، متفاوت است. این آب و هوایی که شما با آن زندگی می‌کنید، باعث آزار گیاه شود و با قهوه ای شدن برگ‌ها نارضایتی خود را اعلام کند:

قهوه ای شدن برگ گیاهان: شرایط محیط

میزان نور عاملی مهم برای قهوه ای شدن برگ‌ها

گیاهان آپارتمانی از نظر نیازهای نوری متفاوت هستند. برخی از گیاهانی که به آفتاب کامل نیاز دارند و برخی دیگر ممکن است در سایه جزئی رشد خوبی کنند.

قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: میزان نور

رفع مشکل قهوه ای شدن گیاهان با نور کافی

اگر احساس می‌کنید که گیاهان نور کافی دریافت نمی‌کنند، ابتدا آن‌ها را به مکان دیگری در خانه منتقل کنید. و بالعکس، گیاهانی که بیش از حد آفتاب می‌گیرند نیز می‌توانند از پنجره دورتر شوند. اگر پنجره‌ی نور گیری ندارید، از روشنایی مکمل ارائه شده توسط چراغ‌های رشد بهره‌مندشان کنید.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید یا قرار نگرفتن به اندازه کافی در معرض نور خورشید، می‌تواند دلیلی برای قهوه ای شدن برگ‌ هایشان باشد.

(نگهداری از گیاه گندمی با نکات طلایی)

نور کافی و رفع شدن قهوه ای شدن برگ گیاهان

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: دمای ناکافی

بیشتر گیاهان آپارتمانی با دمای خانه کنار می‌آیند. اغلب گفته می‌شود، اگر شما راحت باشید، گیاه شما نیز راحت خواهد بود.  اما حواستان باشد که نوسانات شدید دما به گیاه شما استرس وارد می‌کند، در نتیجه برگ ها قهوه ای می‌شوند.

جلوگیری از قهوه ای شدن برگ گیاهان: دمای کافی

نحوه رفع مشکلات دما

برای رفع مشکلات دما، گیاه را در مکانی قرار دهید که سوز پنجره‌ها یا درها را تجربه نکنند و یا مستقیماً تحت تأثیر هوای خروجی از تهویه‌ها قرار نگیرد. این موارد شامل گرمای ساطع شده از بخاری و یا سرمایی است که توسط یک سیستم تهویه مطبوع منتشر می‌شود.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: گیاهان در دمای خانه احساس راحتی می‌کنند، مگر اینکه تحت نوسانات شدید دمایی قرار گیرند.

(برای جلوگیری از قهوه ای شدن برگ گیاه دراسنا، به صفحه نگهداری از گیاه دراسنا  مراجعه کنید.)

قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: نوسانات دما

چرا برگ های گیاهان آپارتمانی قهوه‌ ای می‌شوند: رطوبت

رطوبت نسبی داخل خانه‌ها، معمولاً کمتر از آن چیزی است که در فضای باز یافت می‌شود، به‌ویژه در ماه‌های سردِ خشک‌ و زمستانی. گیاهان آپارتمانی این کمبود را با قهوه ای شدن نوک برگ‌های‌شان نشان می‌دهند.

قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: رطوبت

چگونه مشکلات رطوبت را برطرف کنیم؟

بالابردن سطح رطوبت برای گیاهان کار نسبتاً آسانی است. شما می‌توانید به طور دوره‌ای برگ‌های گیاه خود را با استفاده از اسپری آب مه پاشی کنید. همینطور، می‌توانید گیاهان را کنار هم بگذارید (این کار باعث ایجاد یک منطقه با رطوبت بیشتر می‌شود)، یاگیاهان خود را در یک سینی سنگریزه قرار دهید که آب راکد نگه دارد.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: ایجاد کردن محیط مرطوب برای گیاه با آبیاری زیاد متفاوت است! برای رطوبت کافی نیاز به مه پاش یا اسپری دارید.

(برای نگهداری از گیاه سرخس این صفحه را از دست ندهید.)

اجتماع گیاهان و رطوبت کافی؛ قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: آفات و بیماری‌ها

آفات و بیماری‌های به اندازه‌ای که در گیاهان فضای باز معمول است در گیاهان آپارتمانی نیست، اما گاهی رخ می‌دهند و برگ ها را در گیر می‌کند مثلا قهوه ای شدن لکه‌ای برگ‌ها:

اجتماع حشرات و آفات علت قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان

حشرات علت قهوه ای شدن برگ گلهای آپارتمانی

لکه‌ های قهوه‌ ای روی برگ‌ ها زمانی ایجاد می‌شود که گیاهان به حشراتی مانند فلس، شپشک‌ آرد آلود، کنه‌ عنکبوتی و شته‌ ها آلوده شوند. این حشرات خود را به برگ ها می‌چسبانند و از آب و قند موجود در بافت‌های گیاه تغذیه می‌کنند. این باعث ایجاد “ضایعات” قهوه ای در محل اتصال می‌شود.

زرد و قهوه ای شدن برگ‌ها: آفات

بیماری‌ها

بیماری‌های قارچی نیز می‌توانند باعث ایجاد لکه‌ های قهوه‌ای روی برگ‌ ها شوند، قارچ‌ها معمولا به یک نقطه موضعی روی برگ (معمولاً جایی که قطره‌های آب روی برگ نشسته‌اند یا روی سطح برگ زخمی) حمله می‌کنند و باعث می‌شود سلول‌ها بمیرند و تغییر رنگ دهند.

البته، پوسیدگی ریشه، ناشی از آبیاری بیش از حد، یک نوع دیگر از بیماری قارچی رایج در گیاهان آپارتمانی است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که قارچ های خاک به دلیل آبیاری بیش از حد، به ریشه ها آسیب می رسانند و جذب آب به گیاه را مهار می کنند.

(روش های طبیعی و شیمیایی برای مبارزه با آفت کنه تار عنکبوتی)

علت قهوه ای شدن برگ‌ها: آفات و بیماری ها

چگونه مشکلات آفات و بیماری ها را برطرف کنیم

مهم‌ترین چیز در رفع مشکلات آفات و بیماری‌ها این است که گیاهان خود را به طور مداوم از نظر آلودگی یا بیماری ها بررسی و سپس به سرعت آن‌ها را درمان کنید.

اگر گیاه‌تان درگیر حشرات است، طیف وسیعی از گزینه‌های درمانی وجود دارد، از برداشتن حشرات با دست تا استفاده از صابون حشره کش برای درمان گیاه!

هنگامی که مشکلات قارچی ایجاد می‌شود، آن‌ها را با قارچ کش درمان کنید، اگرچه که برداشتن بافت بیمار و دور انداختن سریع آن آسان‌ترین روش است.

علت قهوه ای شدن برگ گلهای آپارتمانی: دائما گیاهان آپارتمانی‌تان را چک کنید، چون آفات خیلی ناگهانی پیدایشان می‌شود و گیاه طفلی را از پا می‌اندازند! اگر زود متوجه شوید حتی با الکل و یک پنبه می‌توانید به جنگ آن‌ها روید.

(مبارزه با آفت مگس سفید)

قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: عوامل محیطی

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی : علل طبیعی

در این بخش، به بررسی علل طبیعی در قهوه‌ ای شدن برگ های گیاه آپارتمانی می‌بپردازیم.

سازگاری

گاهی مجبور می‌شود که گیاهان را به مکان جدیدی منتقل یا گلدان آن‌ها را تعویض کنید. این تغییر شرایط ممکن است به گیاه شما شوک وارد کند! حتی اگر تمام تلاش‌تان را کنید که به آرامی این کار را انجام دهید، باز هم کل برگ‌ها قهوه‌ای شده و می‌ریزند.

عدم سازگاری محیط و قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان

پیری

گیاه شما رشد می‌کند، بالغ می شود، خب طبیعی است که برگ‌ های مسن آن کاملاً قهوه ای شده و بریزند. در برخی موارد، گیاه دارد قد می‌کشد، بنابراین با بلندتر شدن، برگ‌های پایینی‌اش می‌ریزد. همچنین، برگ ها قهوه ای می‌شوند و می ریزند تا گیاه بتواند منابع محدود خود را به سمت برگ‌های جدید هدایت و رشد آن‌ها را تقویت کند.

علت قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: پیری

چگونه مشکلات سازگاری و پیری را برطرف کنیم

بر خلاف علل دیگر، هیچ راهی برای رفع این مشکل یا جلوگیری از وقوع آن وجود ندارد زیرا این یک فرآیند طبیعی است. سازگاری با شرایط جدید، می‌تواند بعد از چند هفته تا چند ماه طول عادی شود. تنها کاری که می‌شود کرد، باید روی مراقبت خوب تمرکز کنید تا گیاه با محیط جدید خود سازگار شود.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: پیری و سازگاری دو عامل طبیعی در قهوه ای شدن برگ‌ها هستند که متأسفانه کار زیادی از دست باغبانان در این دو مورد بر نمی‌آید. فقط اینکه باید شرایط مطلوب گیاه را از طریق نور، آب و دما ایجاد کرد.

(روش های مبارزه با شپشک آرد آلود)

عوامل قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان دیفن باخیا

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: از بین بردن برگ های قهوه ای از گیاهان آپارتمانی

وقتی برگ های گیاه آپارتمانی قهوه ای می‌شود، حسابی حال آدم گرفته می‌شود. چون نمی‌توان آن بافت قهوه ای و مرده برگ را ترمیم کرد. تنها راه حل این است که برگ های قهوه ای را جدا کنید.

برای حذف برگ های قهوه ای باید از قیچی کاملا تیزی استفاده کنید. تیغه‌های تیز آسیب به سلول‌های گیاهی سالم در برگ‌ها را به حداقل می‌رسانند و انرژی را که گیاه باید برای التیام زخم باز صرف کند، کاهش می‌دهد.

قبل از استفاده از قیچی، آنها را با الکل پاک کنید. این کار قیچی را تمیز و ضدعفونی می‌کند و خطر انتقال بیماری و آفات را از گیاهی به گیاه دیگر کاهش می‌دهد. بسته به وسعت بخش قهوه ای روی برگ ها، می‌توانید کل برگ را بردارید یا فقط نوک قهوه ای شده برگ را بزنید.

دلیل قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی: اگر قصد دارید که کل برگ را جدا کنید، با استفاده از قیچی، برگ را تا ساقه‌ی اصلی گیاه یا تا سطح خاک بسته به نوع گیاه ببرید. برای کوتاه کردن نوک برگ‌های قهوه‌ای، باز هم از قیچی استفاده کنید و نوک برگ را مستقیماً برش دهید تا بافت مرده را بردارید یا برش‌های زاویه‌دار ایجاد کنید تا شبیه به سایر برگ‌ها شود.

منبع مطلب

علت قهوه ای شدن برگ‌ گیاهان: مراقبت از گیاه آگلونما
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گیاه آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات