زیباترین کاکتوس‌ های جهان: معرفی کاکتوس های زیبا در دنیا + عکس

گیاهان کاکتوس فقط با شاخ و برگ‌های خاردار ظاهری عجیب ندارند، بلکه رویش گل‌ها از میان خارها، آن‌ها را خیره‌کننده‌تر می‌کند. در اینجا می‌خواهیم از زیباترین کاکتوس های جهان که جزو گیاهان آپارتمانی همیشه ترند هستند، رونمایی کنیم.

زیباترین کاکتوس های جهان

برای در آغوش کشیدن طبیعت بکر، می‌توانید روی کاکتوس‌های شگفت انگیز سرمایه‌گذاری کنید. آن‌ها بدون توقع در زیر پنجره داخل سالن یا در باغچه‌ی خانه‌ی شما زندگی کنند و زیبا می‌مانند! بهترین بخش نگهداری از کاکتوس‌ها اینجا است که آنها آب را در شاخ و برگ ذخیره می‌کنند و در برابر بی‌آبی مقاوم هستند. و اینکه، به همان اندازه که عجیب هستند، تنوع زیادی دارند!

اگر قصد دارید که با همسایگان خود در داشتن بهترین باغ در فضای باز و سرپوشیده رقابت کنید، انتخاب خانواده زیباترین کاکتوس های جهان، شما را برنده‌ی این رقابت خواهد کرد.

(برای آشنایی با انواع کاکتوس بلند این صفحه را از دست ندهید.)

نمایی از کاکتوس‌های گلده از مجموعه زیباترین کاکتوس های جهان

قیمت کاکتوس: زیباترین کاکتوس های دنیا

چه یک باغبان حرفه‌ای باشید و چه تازه‌کار، مطمئنا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، کاکتوس ها هستند. کاکتوس به لطف ظاهر چشمگیر، فرم های منحصر به فرد و طبیعتی انعطاف‌پذیر، انتخابی مدرن برای طراحی دکور داخلی و فضای بیرون است.

زیباترین کاکتوس های دنیا: اگرچه کاکتوس ها گیاهان آفتاب دوستی هستند، اما با مراقبت مناسب، می‌توانند در داخل خانه هم به خوبی رشد کنند.

(برای نگهداری از کاکتوس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از کاکتوس بلند قد گلدار

زیباترین کاکتوس های آپارتمانی

کاکتوس‌ها نه تنها به هر فضایی جذابیت می‌بخشند، بلکه رشد و نگهداری آنها نیز آسان است. ما در ادامه، محبوب ترین کاکتوس ها را برایتان دسته بندی کرده‌ایم:

نمایی از کاکتوس ها در جنگل

زیباترین کاکتوس های جهان : کاکتوس‌ های تعطیلات

کاکتوس های تعطیلات، گیاهان آپارتمانی محبوبی هستند که شکوفه‌های جذاب صورتی، سفید و قرمز ارائه می‌دهند. این مجموعه از کاکتوس‌ها، که پس از فصل تعطیلات کریسمس گل‌های زیبای خود را به نمایش می‌گذارند، به  کاکتوس شکرگزاری، کاکتوس کریسمس و کاکتوس عید پاک خوانده می‌شوند.

زیباترین کاکتوس های خانگی: گاهی اوقات بین کاکتوس شکرگزاری و کاکتوس کریسمس به دلیل شباهت نزدیکی که بین آنها است، اشتباه گرفته می‌شود.  با این حال، وقتی به زمان شکوفه و شکل بخش‌های ساقه آنها نگاه کنید، تشخیص آن بسیار آسان است.

(برای آشنایی با انواع کاکتوس های گران قیمت به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس‌ های تعطیلات از زیباترین کاکتوس های دنیا

زیباترین کاکتوس دنیا: ۱٫ کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus)

کاکتوس کریسمس یا کاکتوس تعطیلات (Schlumbergera bridgesii)، این یک نوع از کاکتوس گلدار است تا تیغ‌دار! این گیاه، بومی آمریکای جنوبی است. شکوفه‌های زیبای کاکتوس کریسمس به گل‌های صورتی یا قرمز تبدیل می‌شوند.

این گیاه دارای ساقه‌‎‌های منقطع گرد و صاف با بریدگی‌هایی در هر دو طرف است. کاکتوس تعطیلات اگر از شرایط رشدش راضی باشد، گل‌های درخشانش را هر ساله نمایان می‌کند. این مدل از ساکولنت‌ ها، در رطوبت بالا رشد می‌کند و نسبت به سایر کاکتوس‌ها به آبیاری بیشتری نیاز دارد.

زیباترین کاکتوس های جهان: کاکتوس کریسمس بخش‌های صاف ساقه را با حاشیه‌های گرد به رخ می‌کشد. گل‌ها لوله‌ای شکلی دارد و اغلب به رنگ‌های قرمز پر جنب و جوش یا صورتی نمایان می‌شوند.

(برای آشنایی با انواع ساکولنت به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس کریسمس؛ زیباترین کاکتوس های دنیا

زیباترین کاکتوس های جهان : ۲٫ کاکتوس شکرگزاری (Schlumbergera truncata)

کاکتوس شکرگزاری به نام: کاکتوس خرچنگ، کاکتوس کریسمس کاذب، کاکتوس تعطیلات معروف است. کاکتوس شکرگزاری یا Schlumbergera truncata بومی جنگل‌های استوایی برزیل هستند.  کاکتوس تعطیلات که اغلب با کاکتوس کریسمس (S. bridgesii) اشتباه گرفته می‌شود، زودتر، درحوالی تعطیلات شکرگزاری، شکوفا می‌شود.

این گیاه، گاهی اوقات به عنوان کاکتوس خرچنگ نیز خوانده می‌شود. این گیاه در فضای باز با گل‌های لوله‌ای شکل و ساقه برگ مانند با لبه‌های دندانه‌دار تیز است. گل‌ها بسته به تنوع می‌توانند قرمز، صورتی، بنفش یا سفید باشند. هر گیاه می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر در ارتفاع و تا ۶۰ سانتی‌متر در عرض، رشد می‌کند.

زیباترین کاکتوس های دنیا: کاکتوس شکرگزاری اگر از فضای رشدش راضی باشد با گل‌های لوله‌ای شکل و بخش‌های ساقه  برگ مانند با لبه‌های دندانه‌دار تیز خودنمایی می‌کنند. گل‌ها بسته به تنوع می‌توانند قرمز، صورتی، بنفش یا سفید باشند.

(برای آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس شکرگزاری؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس دنیا: ۳٫ کاکتوس عید پاک (Easter Cactus)

کاکتوس عید پاک مانند کاکتوس کریسمس که به نام‌های مختلفی مثل کاکتوس بهاری، کاکتوس ویتسون، کاکتوس تعطیلات معروف است؛ یک منظره عالی بدون تیغ در سبدهای آویزان ایجاد می‌کند. نام گیاه شناسی این کاکتوس Hatiora gaertneri است. این گیاه کاکتوسِ بهاره است.

کاکتوس‌ های عید پاک، به خاطر گل‌های درخشان قرمز و صورتی خود معروف هستند. آن‌ها در آب و هوای گرمسیری رشد می‌کنند، و حتی بدون گل، شاخ و برگ‌های زینتی دارد که در هر خانه یا باغی بسیار چشمگیر هستند.

کاکتوس عید پاک یک کاکتوس چند ساله است که می‌تواند تا ۶۰ سانتی ارتفاع و تا ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر قطر رشد کند. کاکتوس عید پاک بومی جنوب شرقی برزیل است. ساقه‌های مسطح را که به بخش‌های مستطیلی یا بیضوی با لبه های صاف و کرک‌های کوچک و نرم در بین آنها تقسیم می‌شوند، خودنمایی می‌کند. این بخش‌های برگ، سبز کم رنگ هستند و با افزایش سن رنگ آنها تیره می‌شود.

زیباترین کاکتوس های جهان: گل‌های کاکتوس عید پاک گسترده‌تر از کاکتوس شکرگزاری و کاکتوس کریسمس هستند. رنگ آن بسته به تنوع از قرمز زرشکی تا سفید و نارنجی متغیر است.

(برای آشنایی انواع گل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس عید پاک از زیباترین کاکتوس‌ های دنیا

زیباترین کاکتوس های جهان: ۴٫ کاکتوس اچینو گروزونی (Golden Barrel Cactus)

کاکتوس استوانه ای طلایی، کاکتوس بالش مادرزن و اچینو گروزونی از نام‌های معروف این کاکتوس زیبا است. خوب، خبر بد اینکه، ممکن است نتوانید Echinocactus grusonii را به عنوان یک گیاه داخلی پرورش دهید، اما در یک باغ سنگی فوق العاده است. این کاکتوس تا ۲ متر رشد می‌کند و شکل گرد نمادینی دارد که برای کاشت در مناطق مقاوم به خشکی معروف است.

زیباترین کاکتوس های دنیا: کاکتوس توپ طلایی، برای رشد به سایه بیشتری نیاز دارند، اما پس از بالغ شدن در آفتاب کامل شکوفا می شوند. کاکتوس در مناطق خشک، رشد خوبی دارند. این گیاه برای پرورش در خانه، به خاک غنی با زهکشی خوب نیاز دارد.

(برای نگهداری از گیاه کروتون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس اچینو گروزونی؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس جهان: ۵٫ کاکتوس توت فرنگی (Strawberry Hedgehog)

کاکتوس جوجه تیغی توت فرنگی که به‌نام‌های مختلفی مثل کاکتوس اچینو سرئوس گرفته تا کاکتوس سنت و مشعل بنفش و امثالهم معروف است، جزو زیباترین گل های کاکتوس دنیا است. از این کاکتوس گل‌های صورتی زیبایی می‌روید، اما مراقب باشید، که ممکن است تیغ‌ها به دست شما آسیب برسانند.

کاکتوس اچینو، از مجموعه گیاهان کوچک کاکتوس هستند که از خوشه‌های شاخه آزاد، یک ساقه راست رشد می‌کند. قد کاکتوس تا ‌۷۰ سانتی‌متر می‌رسد. خارهای زینتی این ساکولنت، آن را در باغ متمایز می‌کند. این مدل کاکتوس می‌تواند سایه روشن را تحمل کند، اما برای رشد در خانه، به یک نقطه آفتابی نیاز دارد.

زیباترین کاکتوس های خانگی: از ویژگی‌های جالب توجه کاکتوس اچینو سرئوس، خارهای تیز و درشت آن است. این گیاه در بهار شکوفا می‌شود و بیش از ۷۵ گونه دارد.

(برای نگهداری از گیاه یوکا این صفحه را از دست ندهید.)

کاکتوس توت فرنگی از زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های جهان: ۵٫ کاکتوس پیرزن (Mammillaria hahniana)

لیدی کاکتوس پیر، کاکتوس پیر زن یا کاکتوس مامیلاریا هنیانا، جدا از سبزی براق، شکوفه‌های بسیار شگفت انگیزی دارد. کاکتوس پیرزن بومی مکزیک است. این کاکتوس، خارهای سفید و لطیفی دارد. مراقبت از این گیاه آسان است، چه به عنوان یک گیاه داخلی و چه در فضای باز عالی است.

این گیاه همچنین دارای ساقه‌های کروی است. یک نکته در مورد کاکتوس پیر زن این است که، تنها بودن را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد به صورت گروهی با سایر ساکولنت‌ها رشد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان انگیز که این توپک زیبا، ظاهر متفاوت آن در بهار و تابستان است که تاجی از گل قرمز مایل به ارغوانی، روی سر آن شکوفا می‌شود که شبیه پیشانی بند است. گیاه کاکتوس پیرزن یکی از پرطرفدارترین کاکتوس‌ها برای دکور داخلی است، شاید به دلیل ظاهر منحصر به فرد و جذابش.

ساقه آن  دارای خارهای سفید و موهای سفید متراکم است. توجه داشته باشید که اگر آن را در گلدان پرورش می‌دهید، زهکشی کافی برای آن بسیار مهم است زیرا رطوبت بیش از حد می‌تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

زیباترین کاکتوس های آپارتمانی: کاکتوس پیرزن را می توان هم در داخل خانه و هم در فضای باز پرورش داد و به طور کلی نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی ندارد.

(برای نگهداری از گباه سانسوریا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس پیرزن؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های جهان : ۶٫ کاکتوس گلابی خاردار (Prickly Pear Cactus)

کاکتوس گلابی خاردار یا انجیر تیغی هندی چیزی بیش از یک کاکتوس است و خوشمزه‌ترین میوه ها را برای خوردن دارد. آنها در زادگاه‌شان مکزیک، مانند یک درختچه یا درخت بلند با تنه چوبی ضخیم رشد می‌کنند. بالشتک‌های برگ‌ها با پرز پوشیده شده‌اند و با وجود اینکه میوه آن خاردار است به آن گلابی خاردار می‌گویند.

این گیاه، گل نارنجی با میوه‌ای سبز رنگ تولید می‌کند که وقتی می‌رسد به رنگ سیاه تا بنفش تغییر رنگ می‌دهد. این میوه بسیار خوشمزه است. با این حال، این ساکولنت در برخی کشورها یک گونه مهاجم است و به عنوان علف هرز طبقه بندی می‌شود.

زیباترین کاکتوس های جهان: گیاه انجیر تیغی یا اپونتیاها زیبا است و به معنای کامل یک کاکتوس اصیل است. نگهداری از این گیاه کار راحتی است. فقط اینکه در معرض آفتاب و خاک زهکشی داشته باشد عالی است.

(برای نگهداری از گیاه شفلرا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس گلابی خاردار از مجموعه زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های دنیا: ۷٫ کاکتوس گوش خرگوشی (bunny ears)

در حال حاضر، کاکتوس گوش خرگوشی bunny ears یک گیاه کمیاب است که به راحتی یافت نمی‌شود. نام‌های رایج دیگر: کاکتوس خال خالی، کاکتوس بال فرشته، کاکتوس نئون، کاکتوس برس طلایی.

این مدل کاکتوس‌ها، با نام کاکتوس بال فرشته نیز شناخته می شوند. اما فریب نامش را نخورید خیلی تیغ‌دار است. این گیاه  با جفت ساقه‌های پد مانند خود که شبیه به گوش‌های خرگوش هستند، به این گوش خرگوشی معروف است.

هر یک از نقاطی که روی سطح این گیاه می‌بینید یک گلوکید با صدها خار کوچک است. پس مراقب کار با این گیاه کاکتوس باشید. کاکتوس گوش خرگوشی در آفتاب کامل رشد می‌کند و گل‌های سفید با مرکز زرد شکوفا می‌کند.

مطمئناً ظاهر جالب این گیاه به سرعت توجه علاقه مندان به کاکتوس را به خود جلب می کند، اما چیزی که این گیاه صحرایی را جذاب‌تر می کند این است که نیاز به نگهداری کمی دارد.

زیباترین کاکتوس های جهان: کاکتوس گوش خرگوشی به ظرفی با زهکشی مناسب نیاز دارد، چه در داخل خانه کاشته شود، اما می‌توان آن را در فضای باز نیز پرورش داد. آفات گاه به گاه شامل حشرات فلس دار و شپشک های آردآلود هستند که به راحتی با پنبه های آغشته به الکل قابل درمان هستند.

(برای نگهداری از گیاه زاموفیلیا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس گوش خرگوشی؛ زیباترین کاکتوس های دنیا

زیباترین کاکتوس های جهان : ۸٫ کاکتوس ماه (Gymnocalycium mihanovichii)

کاکتوس ماه رنگارنگ به نام کاکتوس روبی‌بال هم معروف است. کاکتوس ماه با نام علمی Gymnocalycium mihanovichii، یکی از محبوب‌ترین انواع کاکتوس‌ها برای باغچه‌های خانگی و آپارتمان‌ها هستند.

جالب اینجاست که این کاکتوس ها نمی‌توانند کلروفیل تولید کنند. آنها به یک کاکتوس کلروفیل‌دار نیاز دارند که آنها را روی آن پیوند زد تا به خوبی رشد کنند. به همین دلیل، اصطلاح “کاکتوس جهش یافته” یک مرجع استاندارد برای این گیاهان است.

شما به سرعت آنها را به خاطر رنگ‌های پرتقالی، زرد، بنفش، قرمز یا صورتی که مانند آب نبات چوبی بر روی کاکتوس پایه‌‌ای قرار گرفته‌اند، می‌شناسید.. این نوع کاکتوس، بومی آمریکای جنوبی به ویژه زیستگا‌های بیابانی این منطقه است.

زیباترین کاکتوس های آپارتمانی: گیاه کاکتوس ماه را در صورت تامین نور کافی می توانذ در داخل خانه پرورش یابد. هر یک از این کاکتوس ها که به عنوان گیاهان کوچک کاکتوس طبقه بندی می‌شوند.

(برای نگهداری از گیاه پتوس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس ماه ؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های جهان: ۹٫ کاکتوس ستاره‌ای یا کاکتوس دلاری شنی (Astrophytum asterias)

کاکتوس ستاره‌ای یا کاکتوس خارپشت دریایی، گزینه‌ی منحصر به فرد لیست ما از زیباترین کاکتوس‌های جهان است. آنها کاکتوس‌های کوچک، بدون خار و گرد و بومی مکزیک و بخش‌های کوچکی از تگزاس در ایالات متحده هستند.

کاکتوس‌ ستاره ای به خاطر بدن گردشان، که حدود ۲ تا ۷ سانتی متر قد و تا ۱۵ سانتی متر قطر رشد می‌کنند، متمایزاند. اغلب آنها شبیه نوعی از خارپشت دریایی، از این رو به این نام معروف است. ساقه هشت لوب یا برجستگی مثلثی شکل دارد، که وقتی از بالا به آن نگاه کنید، بیشتر مشهود است.

زیباترین کاکتوس های ایران: در فصل بهار با گل‌های زرد با مراکز متضاد نارنجی تا مایل به قرمز زیباتر می‌شوند. هر شکوفه به عرض ۱۵ سانتی‌متر می رسد که صبح باز و شب بسته می‌شود. میوه‌های حاصله می توانند سبز، صورتی یا قرمز مایل به خاکستری و پوشیده از موهای پشمی باشند.

(برای نگهداری از گیاه فیکوس الاستیکا به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس ستاره‌ای یا کاکتوس دلاری شنی؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های دنیا: ۱۰٫ کاکتوس خاردار مامیلاریا اسپینوزسیما (Mammillaria spinosissima)

کاکتوس مامیلاریا اسپینوزسیما با نام های رایج دیگر: کاکتوس ایرلندی سر قرمز، کاکتوس سر قرمز ایرلندی، یکی دیگر از گیاهان کاکتوس شناخته شده از جنس Mammillaria، گیاه کاکتوس خاردار (Mammillaria spinosissima) است. این گیاه بومی مکزیک، عمدتاً در مناطق کوهستانی در گوئررو، مورلوس و ایالت مکزیک می‌روید.

این گیاه بخاطر پوشش متراکم از خارهای نازک، سوزنی مانند، قرمز قهوه‌ای یا سفید بنام کاکتوس خاردار معروف است. مامیلاریا اسپینوزسیما ظاهری منحصربه‌فرد در میان گونه‌های دیگر  هم جنس خود دارد. ساقه‌های این گیاه، به رنگ آبی مایل به سبز تیره، استوانه‌ای شکل و به طول ۷ تا ۳۰ سانتی‌متر و قطر آن ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر است.

زیباترین کاکتوس های دنیا: کاکتوس مامیلاریا اسپینوزسیما با مراقبت مناسب، شکوفه‌های جذابی در بهار می‌دهد. گل‌ها به رنگ بنفش تا صورتی تیره به اندازه ۱۲ تا ۲۰ میلی متر طول و ۱۵ میلی متر عرض دارند. شکوفه‌های این گیاه، مانند سایر کاکتوس‌های مامیلاریا، یک ساختار حلقه مانند را در قسمت بالایی گیاه تشکیل می‌دهند.

(نگهداری از گیاه حسن یوسف به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس خاردار مامیلاریا اسپینوزسیما ؛ زیباترین کاکتوس های دنیا

زیباترین کاکتوس های جهان : ۱۱٫ کاکتوس پَر (Mammillaria plumosa)

کاکتوس مامیلاریا پلوموزا (Mammillaria plumosa) که بنام کاکتوس توپ گلف نیز معروف است، یک نوع کاکتوس خوشه‌ای است که انبوهی از ساقه‌های کروی را تشکیل می‌دهد. این گیاه کاکتوس به دلیل «پَرهای» سفید که کل ساقه گیاه را پوشانده، نام دار است. این “پرها” ممکن است نرم و کرکی به نظر برسند، اما خارهای تیز را در زیر سطح پنهان دارند.

گل‌های کاکتوس پَر یا کاکتوس توپ گلف از نظر رنگ‌ متفاوت هستند: رنگ سفید مایل به کرم، زرد متمایل به سبز یا صورتی. آنها در اواخر تابستان به طول ۱۵ میلی متر با بوی شیرین قوی شکوفا می‌شوند. گیاهان کاکتوس پر بومی بخش شمال شرقی مکزیک هستند.

زیباترین کاکتوس های دنیا: کاکتوس مامیلاریا پلوموزا معروف به کاکتوس پر، توپی شکل و متراکم است. بدنه‌ی این گیاه پوشیده از پرهای سفید است، اما حواستان باشد که تیغ‌های تیز در زیر این پرها پنهان هستند.

(چه نکاتی را برای نگهداری گل شاخه ای رعایت کنیم.)

کاکتوس پَر ، زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس های جهان: ۱۲٫ کاکتوس پاکی سرئوس اسکاتی (Lophocereus schottii)

کاکتوس پاکی سرئوس اسکاتی (Lophocereus schottii var. mostruosa) یا کاکتوس توتم، کاکتوس سبیل هیولایی، گیاهانی با رشد کند هستند. آن‌ها دارای ساقه‌های بلند، باریک و ستونی هستند که از پایه منشعب می شوند. ارتفاع گیاهان کاملاً بالغ معمولاً به ۳ تا ۴ متر و قطر ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر می‌رسد.

دنده‌های نامنظم آن با تورم‌های برآمده و دستگیره مانند در امتداد ساقه‌ها و خارهای کم، ظاهری منحصر به فرد به این گیاه کاکتوس داده است. گل‌های صورتی دارد اما به ندرت دیده می‌شود.

کاکتوس پاکی سرئوس اسکاتی در خشکی کاملا مقاوم است. آنها به آفتاب کامل نیاز دارند، اگرچه می‌توانند سایه یا سایه جزئی را نیز تحمل کنند. این کاکتوس منحصر به فرد بومی آریزونا و شمال غربی مکزیک است.

(برای آشنایی با  انواع نخل آپارتمانی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاکتوس پاکی سرئوس اسکاتی؛ زیباترین کاکتوس های جهان

زیباترین کاکتوس‌های دنیا: کاکتوس قلعه پری (Acanthocereus tetragonus)

کاکتوس قلعه پری که به نام کاکتوس انگشت سبز (آکانتوسرئوس)، یک کاکتوس ستونی است که بومی آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، دریای کارائیب و شمال آمریکای جنوبی است.

این گیاه به دلیل شکل منحصر به فردش، مورد علاقه بسیاری از کلکسیون داران کاکتوس‌ است. این گیاه دارای شاخه‌های زیاد و مختلفی است که شبیه برجک و گلدسته هستند، از این رو نام آن را به خود اختصاص داده است.

ساقه اصلی پنج ضلع دارد و در امتداد دنده‌ها دارای خارهای کوتاه، سفید کرمی و مویی است. گیاه کاکتوس قلعه پری رشد کندی دارد. به ندرت شکوفا می‌شود،ولی در کل، گل‌های سفید یا زرد را به نمایش می‌گذارد.

از لیست زیباترین کاکتوس های جهان، کاکتوس صخره‌ای یا همان کاکتوس قلعه پر یکی از شگفت‌انگیزترین‌ها است. شاخه‌های زیاد و مختلف آن‌را قلعه‌ای با برجک و گلدسته کرده است.

منبع مطلب

کاکتوس قلعه پری؛ زیباترین کاکتوس‌های دنیا
div class=”fxbtn-ew12″>خرید کاکتوس

مقالات مرتبط

نظرات

شانزده − نه =