گل ماه تولد خردادی‌ها: گل نماد متولدین ماه خرداد را می‌شناسید؟

در زمان‌های گذشته و البته نه چندان دور که هنوز چیزی به عنوان ارسال ایمیل و پیامک و حتی تماس‌های تلفنی وجود نداشت، مردم از گل‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر و یا بیان احساسات خود استفاده می‌کردند. زبان گل‌ها که البته به آن فلوریوگرافی (floriography) نیز می‌گویند، در قرن ۱۸ و ۱۹ بسیار رواج داشت. به هر حال اگرچه امروزه روش‌های ارتباطی جدیدی برای برقراری ارتباط ایجاد شده است، هنوز هم می‌توان پیام‌های مختلفی با گل‌ها ارسال کرد و گل‌ها هنوز هم مثل گذشته معنادار هستند. هر ماه تولد نیز گل منحصربفردی دارد و به گیرنده‌ی آن همان حس ویژه بودن را می‌دهد. در میان دوازده ماه سال و گل‌های متعلق به هر ماه، در این مطلب تصمیم داریم در مورد گل ماه تولد خرداد صحبت کنیم تا در این ماه بتوانید با چاشنی ذوق و عشق، گلی مناسب برای محبوب خود تهیه کنید.

گل ماه تولد خردادی‌ها

از طالع‌بینی تا گل‌ ماه تولد متولدین خرداد

همه‌ی افراد کم و بیش در مورد طالع‌بینی و سنگ ماه تولد چیزی می‌دانند. اگر صادق باشیم، همه‌ی ما حداقل یک بار در زندگی خود در مورد این علامت‌ها و ویژگی‌های شخصی خود مطالعه کرده‌ایم. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای هر ماه تولد یک یا چند گل نیز وجود دارد که معنای خاص خود را دارد. 

همه‌ی ما عاشق هدیه دادن و یا هدیه گرفتن گل هستیم و چه بهتر که برای این کار از گل ماه تولد استفاده کنیم. این موضوع خیلی جالب است که همه‌ی ما یک گل داریم که می‌توانیم آن را برای خود بدانیم و جالب‌تر اینکه این گل‌ها هم می‌توانند بر اساس نمادین بودن، کمی از ویژگی‌های ما را بازتاب دهند.

در واقع چیزی به نام زبان گل‌ها وجود دارد و هر گلی یک نماد محسوب می‌شود. بنابراین پیش از اینکه دست به کار شوید و برای کسی گل بخرید در مورد نمادین بودن آنها مطالعه کنید. به ویژه گل‌های ماه تولد که با صفات متولدین هر ماه مطابقت دارد.

(برای خرید گل و گیاه آپارتمانی به گل باما سر بزنید.)

گل ماه تولد خرداد (June Birth Flower)

گل ماه تولد خردادی‌ها یکی از محبوب‌ترین گل‌ها برای هر مناسبتی است؛ بله گل رز. گل رز قرن‌هاست که به دلیل زیبایی کلاسیک و رایحه‌ی دلنشین، محبوب و پرطرفدار باقی مانده است. علاوه بر گل، گیاه یاس امین‌الدوله (honeysuckle) نیز گل ماه متولدین خرداد در نظر گرفته می‌شود. هر دوی این گل‌ها بسیار معطر و زیبا هستند و در ادامه در مورد هر کدام از آنها نکاتی را بیان می‌کنیم.

گل ماه تولد خردادی ها چیست

گل ماه تولد خرداد: ۱٫ گل رز

با رسیدن بهار و گرم شدن هوا شکوفه‌های گل رز زیبایی رسیدن فصل جدید را نشان می‌دهند. این گل زیبا در رنگ‌های زیبا و متنوعی در دسترس است و بیش از صد نوع گل رز در جهان وجود دارد. گل رز نمادی از فداکاری و عشق است و رنگ‌های متنوع گل‌های رز معانی خاص خود را دارند، از عشق پر شور (رز قرمز) تا دوستی و رفاقت (رز زرد).

بنابراین گل رز معانی بیشتری از آنچه بتوان تصور کرد، با خود به همراه دارد و خرید سبد گل رز یا باکس گل رز برای مناسبت‌های مختلف از جمله خرید گل ولنتاین همیشه داغ و پرطرفدار بوده است.

اگر شما یا یکی از نزدیکان و دوستانتان در ماه خرداد به دنیا آمده‌اید احتمالا می‌دانید که گل رسمی ماه خرداد، گل رز است. این گل از محبوب‌ترین گل‌ها در جهان است و همانطور که گفتیم هر رنگی از آن معنی و نماد خاصی دارد.

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

تاریخچه‌ی گل رز بعنوان گل ماه تولد خردادی‌ها

اکثر مردم معتقدند تاریخچه‌ی گل رز به میلیون‌ها سال پیش و به حوالی دریای خزر یا خلیج فارس بازمی‌گردد. البته قدیمی‌ترین فسیل گل رز نیز در آمریکای شمالی و کلرادو پیدا شده و قدمت آن به بیش از ۳۵ میلیون سال قبل بازمی‌گردد.

قرن‌هاست که گل رز به دلیل زیبایی و عطر دلنشین بسیار محبوب است. در یونان و روم باستان گل رز با الهه‌های آفرودیت، آیزیس و ونوس مرتبط می‌دانستند و در اوایل مسیحیت نیز گل رز نمادی از خون شهدای مسیحی بود که بعدها نمادی از مریم مقدس شد.

رنگ‌ها و نماد گل رز

از گل رز همیشه برای برقراری ارتباط و بیان احساسات استفاده می‌شود و البته به همین خاطر است که این گل اولین انتخاب برای باکس گل ولنتاین نیز هست. اگر نمی‌دانید چطور عشق و علاقه‌ی خود را نشان دهید بهترین راه خرید گل رز است؛ مخصوصا اگر متولد ماه خرداد هم باشد!

معنای گل رز به شدت به رنگ آن بستگی دارد، اگرچه گل ماه تولد خرداد به طور سنتی به معنای عشق، زیبایی، عزت، ایمان و فداکاری است. البته این گل همچنین می‌تواند با توجه به تعداد گل‌ها نیز معانی مختلفی را القا کند. از نظر نمادین، گل رز معانی مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • گل رز صورتی به معنای خوشبختی کامل است درحالی که رز قرمز با معنای “دوستت دارم” یا “عاشقت هستم” همراه است.
  • گل رز سفید نماد بی‌گناهی و پاکی و آغازهای جدید است.
  • گل رز زرد نیز معنای حسادت را منتقل می‌کند.

در نهایت اینکه یک دسته گل رز به معنای سپاسگزاری صادقانه است و یک شاخه رز تنها تاکید بر نماد آن است؛ برای مثال یک شاخه گل رز قرمز حس واقعی دوست داشتن را القا می‌کند.

(انواع باکس گل لاکچری را در گل باما ببینید.)

گل رز - گل ماه متولدین خرداد

گل ماه تولد خرداد: ۲٫ گل یاس امین‌الدوله (Honeysuckle)

گل دیگری که مخصوص متولدین ماه خرداد است، گل یاس امین‌الدوله است. البته احتمالا خیلی با این گل آشنا نباشید چرا که معمولا از این گل‌های کوچک و معطر برای تزیین دسته گل استفاده نمی‌شود.

یاس امین‌الدوله درختچه‌ای است که گل‌های آن در فصل بهار باز می‌شود و عطر آن تمام فضا را پر می‌کند. در هر صورت اگر دوست داشته باشید برای روز تولد متولدین خرداد ماه می‌توانید یک بوته یاس امین‌الدوله هدیه بدهید تا سراسر فصل بهار و به ویژه ماه خرداد با عطر این گل‌ها آغشته شود.

یاس امین‌الدوله، گل ماه تولد خردادی‌ها، نمادی قوی برای پیوندهای همیشگی عشق است.

(برای خرید سبد گل ترحیم به صفحه مربوطه رجوع کنید.)

خرید گل برای متولدین ماه خرداد: به گل فروشی گل باما سری بزنید!

گل‌های ماه تولد، مانند ستاره‌ها و سنگ‌های قیمتی، معنایی نمادین و احساسی دارند. در حالی که برخی افراد هنگام جستجوی یک هدیه‌ی تولد معنی‌دار و منحصربفرد به دنبال گردنبند یا سنگ تولد هستند، در مورد گل‌های مختص هر ماه تولد هیچ اطلاعی ندارند. برای هدیه‌ی روز تولد چه بهتر که با طبیعت همراه شویم و گل‌هایی را که نماد زندگی و حیات هستند را هدیه دهیم.

از گل نرگس گرفته تا گل مروارید، هر ماه یک گل خاص و هر گلی نیز معنای خاص خود را دارد که در سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه به زیبایی می‌درخشند. بنابراین با اطلاع از گل ماه‌های تولد می‌توانید برای عزیزان خود، گل‌های مخصوص آن ماه را هدیه دهید. خرید گل رز، گل ماه تولد خرداد یا بعنوان گزینه گیاه یاس امین‌الدوله را هم فراموش نکنید.

مقالات مرتبط

نظرات