گیاهان آپارتمانی سایه دوست: اسامی ۲۰ گیاه سایه دوست + عکس

دلتان می‌خواهد در آپارتمان کوچک و کم نورتان، گیاه پرورش دهید ولی از اینکه یک گیاه بخاطر کمبود نور، از اتاق شما جان سالم ببرد می‌ترسید؟ ما د‌ر اینجا می‌خواهیم با معرفی یک لیست بلند بالا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست یعنی گیاهانی که از نبود نور آنچنان آسیب نمی‌بیندند و حتی از این وضعیت خوشحال هستند؛ به شما کمک کنیم تا جرأت بخرج دهید و برای خرید گیاهان خانگی اقدام کنید. گیاهان این لیست از جانب باغبانان خبره شناسایی شده‌اند، بنابراین خیالتان راحت که حسابی برای رشد آن‌ها با میزان نور کم بررسی شده است. برای خرید گیاهان آپارتمانی سایه دوست (Shade loving house plants)، گل فروشی آنلاین گل باما می‌تواند مرجع خوبی برای شما باشد.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

اتاق شما چه نوری دارد؟

بد نیست پیش از آغاز متن، به دقت میزان نور اتاق شما را بررسی کنیم و شدت نور را بر اساس، جهت پنجره‌های آپارتمان شما با نورهای مختلف بسنجیم، تا کاملا متوجه شویم نور اتاق شما از چه نوعی است:

نور قوی و وسیع

معمولا درب تراس و همینطور پنجره‌های بزرگ و نورگیر به جانب نور جنوبی هستند. نور جنوبی، نوری زیاد و قوی است. بنابراین گیاهانی که عاشق نور هستند را باید در اتاقی که روبه نور جنوب است قرار دهید.

نور متوسط

نور متوسط، معمولا در اتاق‌هایی که پنجره‌ای رو به جانب شروق یا غرب دارند، می‌تابد. نور شرق و نور غرب، نوری متعادل و غیر مستقیم است. این میزان نور برای اکثر گیاهان مناسب است.

اتاق شما چه نوری دارد؟

نور کم

نور کم مربوط با اتاق‌هایی است که رو به شمال قرار دارند، معمولا اتاق‌های رو به جانب شمال، یا پنجره‌های کوچکی دارند یا کلا فاقد پنجره هستند.

بدون نور

و اما اگر اتاق شما هیچ پنجره‌ای ندارد، برای سالم ماندن گیاه‌تان و تأمین نور آن، مجبور هستید که دوازده ساعت روز، چراغ‌ها را روشن نگهدارید. نگران نباشید برخی از گیاهان در این شرایط نیز شما را تنها نخواهند گذاشت.

لیست گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱٫ پیچک (Ivy)

گیاه پیچک Ivy پیچک انگلیسی و الجزایری، معمولا در نور کم تا متوسط به خوبی رشد می‌کند. فقط اینکه دقت کنید آن‌ها را زمانی آبیاری کنید که خاکشان تا عمق دو سانتی متری، کاملا خشک شده باشد.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 1. پیچک (Ivy)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۲٫ زامیوفیلیا (ZZ Plant)

گیاه زیبا و سخاومتند زاموفیلیا ZZ Plant، در یک محیط خشک و فضایی بدون نور، با حداکثر توان رشد خواهد کرد. گیاه زاموفیلیا یکی از قدرتمندترین و مهربان‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 2. زامیوفیلیا (ZZ Plant)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۳٫ گیاه مار (Snake Plant)

گیاه مار Snake Plant یا گیاه سانسوریا، از آن گیاهان گرمسیری خوش قلق است. گیاه سانسوریا در فضاهای بدون کمترین رطوبت رشد خوبی خواهد داشت. همینطور گیاه سانسوریا در نور متوسط تا کم، اگرچه hc سرعت رشدش کم می‌شود، اما باطراوات می‌ماند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 3. گیاه مار (Snake Plant)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۴٫ سرخس شاخ گوزنی گراند (Staghorn Fern)

سرخس استاغورن Staghorn Fern یا سرخس شاخ گوزنی، برعکس گیاهانی که تا بحال معرفی شد، عاشق رطوبت است، فضایی مثل درون حمام. در طبیعت، درون درختان رشد می‌کند و ریشه‌هایش به خاک و رطوبت زیادی نیاز ندارد. اما بهتر است نور متوسطی به آن بتابد.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 4. سرخس شاخ گوزنی گراند (Staghorn Fern)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۵٫ پوتوس (Pothos)

گیاه پوتوس یا پوتوس Pothos از سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. این گیاه عاشق نور کم است و خیلی خوب با محیط خانه کنار می‌آید.فضای ایده‌آل برای رشد این گیاه مهربان، نور کم تا متوسط، و آبیاری منظم است. (بهتر است که سطح خاک تا عمق دو سانتی خشک باشد).

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 5. پوتوس (Pothos)

گیاهانِ آپارتمانی سایه دوست: ۶٫ سرخس دوشیزه Maidenhair) Fern)

سرخس دوشیزه Maidenhair Fern همانند سایر سرخس‌ها، گزینه‌ی خوبی برای نگهداری در فضاهایی با نور کم است. اگر سرخس خاک مروطب داشته باشد و نور کم بر آن بتابد، گیاه بخشنده و پر طراوتی برایتان خواهد بود.

گیاهانِ آپارتمانی سایه دوست: 6. سرخس دوشیزه Maidenhair) Fern)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۷٫ دیفن باخیا (Diffenbachia)

و اما جزو معروف و قدمت‌دار گیاهان آپارتمانی سایه دوست دیفن باخیا Diffenbachia. گیاه دیفن باخیا زندگی در نور کم و نور متوسط را می‌پسندد. البته کمی با آن چالش خواهید داشت تا به محیط عادت کند. فقط در آبیاری بسیار دقت کنید، چون اگر خاکش خوب زهکشی نشود، به ریشه‌هایش آسیب می‌رسد.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 7. دیفن باخیا (Diffenbachia)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۸٫ فیلودندرون (Philodendron)

گیاه فیلودندرون Philodendron، از آن گیاهانی است که به خوبی خود را با نور کم تا متوسط سازگار می‌سازد. در مورد آبیاری نیز اگر به خشک شدن خاک در هر وعده دقت کنید، رشد خوبی خواهد داشت. اکثر گیاه فیلودندورن، از سری گیاهان رونده است بنابراین قرار دادن آن بر روی استند یا سقف آویز، جذابیت آن را بیش از پیش می‌کند. برخی نیز با برگ‌های درشت و قلبی شکل، اگر خوب هرس شوند، می‌توانند بصورت بوته‌ای رشد ‌کنند. 

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 8. فیلودندرون (Philodendron)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۹٫ کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا Calathea که به نام گیاه دعا Prayer Plant نیز معروف است، در فضاهایی با نور کم تا متوسط به خوبی رشد می‌کند. برای اینکه طراوت خوبی داشته باشد، قرار دادن آن در یک محیط مرطوب است. جالب است بدانید که گیاه کالاتیا آنقدر مهربان است که نور کم را طاقت می‌آورد، وگرنه عاشق نور زیاد و غیر مستقیم است و از خوشحالی زود به زود به گل می‌نشیند.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 9. کالاتیا (Calathea)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱۰٫ آنتوریوم (Anthurium)

گیاه آنتوریوم Anthurium از لاکچری‌ترین نوع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. گیاه آنتوریوم در نور متوسط تا کم منتها در کنار خاکی مرطوب، با طراوت و شاد می‌ماند و حتی هر از گاهی به گل می‌نشید. گیاه آنتوریوم با قلاف‌های خوش فرم و براق به رنگ قرمز، سفید یا صورتی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 10. آنتوریوم (Anthurium)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۱۱٫ رکس بگونیا (Rex Begonia)

گیاه رکس بگونیا Rex Begonia بخاطر برگ‌های درشت و رنگارنگ خود بسیار پرطرفدار است. البته اگر شرایط این گیاه مهیا باشد هر از گاهی نیز به گل می‌نشید. گیاه رکس بگونیا نور کم تا متوسط را می‌پسندد برای آبیاری نیز همان قانون خشک بودن خاک را رعایت کنید تا ریشه‌های گیاه زنده و سرحال بمانند.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 11. رکس بگونیا (Rex Begonia)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱۲٫ بامبو خوش قدم (Lucky Bamboo)

گیاه بامبو خوش قدم Lucky Bamboo یک گیاه همراه و سازگار برای خانه‌های آپارتمانی در شهرهای صنعتی بزرگ است. این گیاه در نور کم دوام می‌آورد و حتی خاک هم نمی‌خواهد. فقط کافی است که آب آن را هر هفته یکبار تعویض کنید. اگر ترجیح می‌دهید که بامبو در خاک باشد، خاک آن را مرطوب نگه دارید. بامبو برای تصفیه‌ی هوای خانه یک گیاه بی‌نظیر است.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 12. بامبو خوش قدم (Lucky Bamboo)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۱۳٫ آگلونما (Chinese Evergreen)

گیاه آگلونما Aglaonema یا گیاه همیشه سبز چینی، شاخ و برگ‌های پرپشتی دارد و در فضایی با نور کم تا متوسط به خوبی کنار می‌آید. برای آبیاری اجاز دهید که خاک کاملا زهکشی شود و تا دو سانتی سطح خاک خشک باشد. این گیاه اگر خوب آبیاری شود تا مدت‌ها کنارتان خواهد ماند.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 13. آگلونما (Chinese Evergreen)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱۴٫ اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم Peace Lily یکی دیگر از گیاهان گل ده موجود در لیست گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. گیاه اسپاتی فیلوم در خاکی با رطوبت کم و نور کم دوام آورده و حتی برخی اوقات به گل می‌نشیند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 14. اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

گیاه آپارتمانی سایه‌ دوست: ۱۵٫ مارانتا لوکونورا (Prayer Plant)

گیاه مارانتا لوکونورا Prayer Plant نوعی دیگر از گیاه مارانتا است. این گیاه جذاب برگ‌های پهن با نقوش تیره دارد. گیاه مارانتا در نور کم طاقت می‌آورد ولی عاشق نور شدید و غیر مستقیم است. گیاه مارانتا لوکونورا یک گیاه اصیل گرمسیری است، خاک زهکشی شده را می‌پسندد و رطوبت بالا را دوست دارد.

گیاه آپارتمانی سایه‌ دوست: 15. مارانتا لوکونورا (Prayer Plant)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱۶٫ گیاه گندم (Spider Plant)

گیاه گندم Spider Plant یکی از سازگارترین نوع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. آن‌ها حتی در سخت‌ترین شرایط نیز به خوبی رشد می‌کنند. نور غیر مستقیم و خاک زهکشی شده، شرایط مطلوب این گیاه است.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 16. گیاه گندم (Spider Plant)

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: ۱۷٫ مونسترا (Monstera)

گیاه مانسترا Monstera که به گیاه برگ انجیری یا Swiss Cheese Plant نیز معروف است، یک گیاه لاکچری بی‌نظیر به شمار می‌آید. گیاه برگ انجیری علاوه براینکه در شرایط مختلف نوری دوام می‌آورد، هوای خانه را از آلودگی‌ها تصفیه می‌کند.

گیاهان آپارتمانی سایه‌دوست: 17. مونسترا (Monstera)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۱۸٫ سینگونیوم پودوفیلوم (Arrowhead Vine)

گیاه سینگونیوم پودوفیلوم Syngonium Podophyllum در کمترین شرایط، بهترین رشد را دارد. گیاه سینگونیوم پودوفیلوم همچنانکه پر سرعت رشد می‌کند به هرس منظم نیاز دارد، تا شکل و شمایل بوته‌ای خود را حفظ کند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 18. سینگونیوم پودوفیلوم (Arrowhead Vine)

گیاه آپارتمانی سایه‌ دوست: ۱۹٫ سرخس لانه پرنده (Bird’s Nest Fern)

بازهم یک نوع دیگر از مجموعه سرخس‌ها، گیاه سرخس لانه پرنده Bird’s Nest Fern، این گیاه عاشق نور فیلتر شده است و حتی در سایه نیز به خوبی رشد می‌کند. فقط فراموش نکنید که همانند سایر هم‌نوعانش رطوبت را دوست دارد.

گیاه آپارتمانی سایه‌ دوست: 19. سرخس لانه پرنده (Bird's Nest Fern)

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: ۲۰٫ برگ عبایی (Cast Iron Plant)

گیاه برگ عبایی Cast Iron Plant یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. طبق نظر کارشناسان، گیاه برگ عبایی از گیاهان گرمسیری است که در هر نوع فضایی و هر مدل آبدهی طاقت می‌آورد. اما باغبان باید مهربانی این گیاه را با آبدهی منظم، خاک زهکشی شده و گاها قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب جبران کند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست: 20. برگ عبایی (Cast Iron Plant)

خرید گیاهان آپارتمانی سایهِ دوست از گل فروشی آنلاین گل باما

گیاهان آپارتمانی سایه دوست یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند. داشتن یکی از این گیاهان طراوات و سرزندگی را به خانه‌ی شما می‌آورد. برای خرید گیاهان آپارتمانی سایه دوست به گل فروش آنلاین گل باما مراجعه کنید. یکی دیگر از موضوعات وبلاگ گل باما که به درخواست مشتریان عزیزمان نگاشته شد به اتمام رسید و امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما درباره گیاهان آپارتمانی تاریکی دوست پاسخ داده باشیم. بزودی با مطلب دیگری درباره انواع آفات گیاهان آپارتمانی به سراغ شما عزیزان خواهیم آمد. به امید دیداری دیگر؛ بدرود…

منبع مطلب

div class=”fxbtn-ew12″>خرید گل آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات