دسته گل روز مادر – عاشقی روی مدار محبت مادرانه

دسته گل روز مادر

عشق به مادر واقعا با کلمات قابل‌ بیان نیست. اما شاید انتخاب بهترین دسته گل روز مادر به عنوان یک هدیه هر چند کوچک، کمی به این عشق نزدیک باشد. برای اینکه هدیه روز مادر چشمگیر باشد و بتوانید حجم زیادی از خرابکاری‌های دوران کودکی را از ذهن مادرانتان پاک کنید، می‌توانید از میان لاله‌‌های رنگارنگ، رزهای کلاسیک، گل زنبق و سایر گل‌هایی که وسعتشان به بزرگی یک دنیاست، سبد گلی بخرید. دسته گلی انتخاب کنید.

دسته گل روز مادر

به علاوه، اگر دنبال ایده لحظه‌ آخری هستید، می‌توانید روی گل فروشی‌های اینترنتی حساب کنید که برای خرید گل ولنتاین و گل روز مادر و غیره لحظه آخری حسابی کارآمد هستند؛ البته می‌دانید که مادرها دوست دارند شما وقت‌شناس باشید 🙂

از ایده‌ی خرید آنلاین گل که بگذریم، تنوعی که در گل فروشی‌های اینترنتی به چشم می آید گویا بیشتر از چیزی است که در گل فروشی ها برایش فرصت انتخاب دارید. ما در این مقاله می‌خواهیم به مانند سایر مطالب بلاگ گل باما با گزینه‌های دیگری، متفاوت از چیزی که دیگران توصیه می‌کنند، برای خرید گل روز مادر ایده‌پردازی و خیال‌پردازی کنیم. اگر آماده باشید بریم سراغ مقاله…

دسته گل روز مادر

بهترین دسته گل روز مادر: ترکیبی از زنبق و گل میمون

تصور کنید مادرتان را از خواب بیدار کنید و یک سبد گل هدیه به او می‌دهید! چقدر خوشحال می شود. به ترکیب زنبق زرد و میمون سفید، می توانید حتی علف طلایی اضافه کنید و خودتان ببینید که مامان با این دسته گل بیشتر از یک پیتزای سیر و استیک صفا خواهد کرد. به ما اعتماد کنید. ضرر نمی‌کنید. 🙂

گل زنبق و معنای آن در دسته گل

گل زنبق و زیبایی آن، ریشه در افسانه‌‌های یونانی دارد. طبق این افسانه‌ها گل زنبق، وقتی حوا متوجه بارداری خود شد و از بهشت رانده شد و اشک ریخت، از آن اشک به وجود آمد. زنبق نشانی از خلوص و پاکی قلب شماست. گرچه ما برای بهترین دسته گل روز مادر در اینجا زنبق زرد را پیشنهاد دادیم، ولی زنبق سفید در کل محبوب‌تر است. زنبق سفید هم نمادی از بی‌گناهی و پاکی است.

دسته گل روز مادر - گل زنبق

گل میمون و معنای آن در فرهنگ گیاه شناسی

گل میمون گل بسیار جذاب و زیبایی است که به این دلیل این نام را دارد که وقت خشک شدن، شکل و شمایلی کاملا شبیه صورت میمون پیدا می‌کند. این گل چون بسیار متنوع است و رنگ‌های زیادی هم دارد، یکی از پرطرفدارترین گل‌ها در میان گل دوستان است.

در زبان انگلیسی هم به این گل Snapdragon گفته می‌شود. به این دلیل که وقتی پایین این گل را فشار بدهیم، دهانه آن باز می‌شود که شکلی کاملا شبیه اژدها دارد. توجه کنید که snap یعنی گاز گرفتن و dragon یعنی اژدها.

(برای خرید سبد گل ترحیم به صفحه‌ی مربوطه رجوع کنید.)

دسته گل روز مادر - گل میمون

بهترین دسته گل روز مادر: یک دسته گل صد تومانی

اگر هشت گل صد تومانی کنار هم بگذارید، برای دسته گل برای روز مادر به اندازه کافی خوشگل و در شان خواهد بود. ولی بهتر است در نگهداری از آن خلاقیت به خرج بدهید. مثلا خیلی قشنگ می‌شود اگر این گل‌ها را در یک گلدان حصیری شیری رنگ بگذارید؛ حتی مثلا بد نیست که از یک کوزه‌ی آبی زیبا هم به جای گلدان در نگهداری این گل‌ها استفاده کنید. حسابی دلربا می‌شود.

گل پیونی یا گل صد تومانی گل خیلی زیبا و خاصی است که آن را حسابی متمایز می‌کند. به دلیل همین زیبایی و تنوع، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوستداران گل و گیاه است.

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

دسته گل روز مادر - گل صد تومنی

گل پیونی و معنای آن در دسته گل

این گل نماد عشق است و حسابی رمانتیک. به همین دلیل زیاد می‌بینیم که در تهیه دسته گل عروس از آن زیاد استفاده می‌شود؛ از آن گل‌هایی است که برای جشن گرفتن سالگرد ازدواج هم زیاد خریداری می‌شود. گل پیونی نماد افتخار و پولداری هم هست. می‌گویند دلیل نامگذاری این گل به «صدتومانی» در ایران این است که پادشاه ایران آنقدر عاشق زیبایی این گل شده بود که به قاصد چینی که بذر آن را آورده بود، آن زمان ۱۰۰ تومان انعام داد و به همین دلیل نام این گل صدتومانی باقی ماند.

می‌خواهید یکی از بهترین دسته گل‌ها برای ازدواج را هم بشناسید؟ ترکیبی از گل صدتومانی، گل رز سفید، کوکب، دلفینیوم و زنبق سفید! گفته شده این ترکیب، در واقع گل سنتی کشور پرتغال در مراسم ازدواج است.

(برای خرید سانسوریا به صفحه‌ی مربوطه رجوع کنید.)

دسته گل روز مادر - گل پیونی

بهترین دسته گل روز مادر: گل ادریسی یا گل هیدرانژا

با گل ادریسی برای روز مادر، زیبایی را برای مادرتان به خانه می‌برید. این گل با رنگ آبی چشم نوازش باید در گلدان مناسب نگهداری شود. اگر درست و حسابی به آن رسیدگی کنید و آب به اندازه به آن بدهید و نور کافی باشد؛ تا ۴۵ سانتی‌متر هم رشد می‌کند! فوق‌العاده است این گل.

بهتر است نوری که به این گل می‌رسد نه خیلی زیاد باشد نه خیلی کم. به همین دلیل در گرمای تابستان، بهتر است آن را در جایی بگذارید که نسبتا سایه باشد. می‌گویند این گل وقتی خیلی خوب رشد می‌کند که آفتاب صبح و سایه بعدازظهر را داشته باشد.

دسته گل روز مادر - گل ادریسی

انواع گل هیدرانژا و معنای آن در فرهنگ گیاه شناسی

این گل اصالتا ژاپنی است و به آن هیدرانژا یا ادریسی گفته می‌شود. دلیل آن هم این است که در زبان یونانی، هیدارنژا به معنی آب و ظرف آب است و به این دلیل این نام برای این گل انتخاب شده که این گل زیبا به آب زیادی نیاز دارد. این گل، پُر گلبرگ و ستاره‌ای شکل است. طیف رنگ آن هم شامل سفید مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن می‌شود و البته بنفش آن متداول‌تر است.

این گل را نمادی از صداقت و بی‌ریایی می‌دانند. برای آنکه به مادر خود بگویید چقدر سپاسگزار او هستید، این گل انتخاب خوبی است. البته باید توجه داشته باشید که این گل اگر خیلی زود به شرایط مساعد مورد نیازش نرسد، پژمرده می‌شود.

(اگر از طرفداران کاکتوس هستید، برای خرید کاکتوس به صفحه‌ی مربوطه رجوع کنید.)

دسته گل روز مادر- گل ادریسی

بهترین دسته گل روز مادر: ترکیبی از گل رز و گل داوودی

مادر شایسته بهترین هدیه‌ها است. اگر مادرتان طبع ظریفی دارد، دسته گلی از رز و داوودی با رنگ‌های هلویی، صورتی و کبود به او هدیه دهید. مطمئنا او مبهوت این ترکیب رنگ زیبا خواهد شد و احتمالا خواهد فهمید که جایی دسته گل به آب داده اید 🙂 اساسا اگر مشکلی با هزینه کردن ندارید، شاید بهترین دسته گل روز مادر همین پیشنهاد باشد.

رز با تنوع و ظاهر خوبی که دارد همیشه مورد توجه دوست‌داران گل و گلدان و ظرافت‌های گیاهان است. البته رز به تنهایی در یک سبد گل رز یا باکس گل رز هم می‌تواند حسابی دلبری کند.

گل رز و معنای آن در دسته گل

گل رز به عنوان نماد عشق شناخته می‌شود و معمولا عصو ثابت باکس گل ولنتاین است. رزها در فصل‌هایی شبیه به روز مادر بسیار پرطرفدار می‌شوند و به همین دلیل قیمت آنها هم نسبت به روزهای عادی بیشتر می‌شود. انواع گل رز در واقع یکی از زیباترین، بهترین و در عین حال همیشگی‌‌ترین انتخاب برای هدیه دادن به همه آن‌هایی که دوستشان دارید، است.

این گل هم رنگ‌های متنوعی دارد و هر رنگ معنای مخصوص خود. مثلا رز قرمز معنای عشق همیشگی بی‌چشم داشت، رز سفید به معنای پاکی و عفت، رز زرد به معنای دوستی، رز صورتی به معنای احساسات آرام و ملایم و رز آبی به معنای بخاطر داشتن فرد برای همیشه است.

(برای خرید باکس گل هدیه به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

دسته گل روز مادر - گل رز

گل داوودی و معنای آن در فرهنگ گیاه شناسی

گل داوودی هم با درشتی و زیبایی خاص خود به علاوه رنگ‌های متنوع شامل سفید، صورتی، قرمز، بنفش و زرد، به یکی از گل های پرطرفدار بدل شده است. قبلا فقط این گل در فضای باز کشت می‌شد؛ اما امروزه در دسته گل‌ها هم جای خود را پیدا کرده است.

این گل‌ها به لحاظ ارتفاع به سه دسته کلی کوتاه، متوسط و بلند تقسیم می‌شوند. هر چند انواع داوودی به این هم خلاصه نمی‌شود.

هدیه دادن این گل به معنای آرزوی شادی و زندگی طولانی است. در فرهنگ ما، رنگ سفید این گل نشانه غم و اندوه است. اما رنگ قرمز آن مثل رز، نشانه‌ای از عشق است.

(برای خرید بنت قنسول به این صفحه رجوع کنید.)

دسته گل روز مادر- گل داوودی

بهترین دسته گل روز مادر: یک دسته گل لاله رنگارنگ

انتخاب گل لاله در بهار، نیاز به فکر کردن ندارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که ۱۵ تا ۳۰ شاخه گل لاله را با ترکیب نارنجی، صورتی، بنفش پررنگ و کمرنگ آن به مادر عزیز خود هدیه کنید. البته با این لاله‌های رنگارنگ می‌توانید یک باکس گل لاکچری آماده کنید.

انواع گل لاله و معنای آنها در دسته گل

هر رنگ از مجموعه رنگ‌های زیبای این گل، معنای خاص خود را دارد. مثلا لاله قرمز نماد عشق، رنگ صورتی آن نماد درک متقابل، لاله بنفش پیام‌آور قدرت، خوشبختی و وفور نعمت، لاله زرد نشانی از عشقی یک طرفه و لاله سفید نمادی از بخشندگی و پاکی است.

این گل، همیشه با خود نشانی از شادی داشته است. ریشه گل لاله شرقی است: ایران و ترکیه. تازه در قرن ۱۶ میلادی بود که پای این گل به اروپا هم باز شد. در قرن ۱۷ محبوبیت این گل آنچنان زیاد شد که قیمت آن را نجومی کرد؛ تا این حد که دیگر هرکس نمی‌توانست آن را بخرد.

دسته گل روز مادر- گل لاله

افسانه‌ی بوجود آمدن گل لاله

ماجرای عشق سوزان شیرین و فرهاد را همه ما می‌دانیم. در این داستان، وقتی خبر مرگ شیرین به دروغ به فرهاد داده می‌شود، فرهاد از ناراحتی تیشه به سر خود زد و جانش را از دست داد. از هر قطره خون فرهاد، یک لاله سرخ رویید. بر همین اساس، لاله قرمز علاوه بر عشق، نمادی از همه کسانی است که پاک باخته در راه آرمان‌های خود هستند.

این گل، تقریبا عمر زیادی دارد. ولی باید خوب مراقبش باشید تا پژمرده نشود. مثلا بهتر این است هر روز یا حداقل یک روز در میان آب آن را عوض کنید. اگر از فلاورفود (غذای گل) استفاده می‌کنید، چند روز یک بار آب را عوض کنید.

(خرید سرخس برای گلخانه‌ی خود را فراموش نکنید.)

دسته گل روز مادر-گل لاله

مقالات مرتبط

نظرات