بازارهای گل تهران: بازارهای بزرگ گل در پایتخت را می‌شناسید؟

هرکسی برای تزیین خانه‌ی خود و یا شاد کردن فضای آن سلیقه‌ی خاصی دارد. بعضی افراد عاشق نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند و کنج سبز خود را می‌سازند، برخی دیگر دوست دارند فضای خانه‌ی خود را با تابلوهای رنگی و یا وسایل زینتی تزیین کنند و اما گروهی هستند که عاشق گل‌های رنگارنگ و زیبا هستند. همانقدر که یک نفر ممکن است از راه رفتن در پاساژها یا گالری‌های نقاشی لذت ببرد، این گروه قدم زدن در بازارهای گل و خریدن چند شاخه گل را برای رفع تنش و استرس ترجیح می‌دهند. در هر صورت اگر شما هم عاشق گل و گیاه هستید و به دنبال یک بازار گل مناسب در نزدیکی خود می‌گردید و یا مغازه‌ی گل‌فروشی دارید و قصد خرید انواع گل و گیاه شاخه‌ای یا آپارتمانی و وسایل مربوط به باغبانی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با این مطلب و معرفی بازارهای گل تهران همراه باشید. شهرداری شهر تهران با توجه به وسعت مساحت تهران و جمعیت متراکمی که در آن ساکن است، در قسمت‌های مختلف شهر اقدام به راه‌اندازی بازار گل و گیاه کرده تا با عرضه مستقیم این محصولات شرایط خرید با قیمت بهتر را برای مردم فراهم کند. ما در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بزرگترین و معروفترین بازارهای گل شهر تهران بپردازیم. با ما همراه باشید…

بازارهای گل تهران

بازارهای گلِ تهران – تمام آنچه برای خرید گل و گیاه لازم دارید اینجا هست!

بازارهای گل تهران بازارهای معروف و بزرگی هستند که برای تهیه‌ی انواع ابزار باغبانی، خاک، کود، گل و غیره می‌توان به آنها مراجعه کرد. اگر قصد خرید گل و گیاه دارید، می‌توان گفت بازارهای گل معروف تهران بهترین مکان برای خرید کردن هستند. بعلاوه قیمت مناسب گل و گیاه و یا ابزار و وسایل مربوط به گیاهان در این بازارها مناسب‌تر است و تمام گل‌فروشی‌های سطح شهر محصولات خود را از این بازارها می‌خرند. اگر شما هم به دنبال بازارهای گل با قیمت و کیفیت مناسب هستید در ادامه به معرفی برخی از این معروف‌ترین بازارهای گل در تهران می‌پردازیم.

(برای خرید سبد گل پول به گل باما سر بزنید.)

بزرگترین و رنگارنگ ترین بازارهای گل و گیاه در پایتخت

معرفی بازارهای گلِ شهر تهران: ۱٫ بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی همان جایی است که می‌توانید مجموعه‌ای از مغازه‌های گل‌فروشی کوچک و بزرگ را ببینید و هر گلی که می‌خواهید را برای خود بخرید. این بازار گل یکی از بزرگترین بازارهای گل معروف تهران است و در بزرگراه محلاتی قرار گرفته است. تنوع گل در این بازار پر جنب و جوش گل و گیاه بسیار زیاد است و مطمئنا کسی دست خالی از این بازار بیرون نخواهد رفت. به دلیل همین تنوع بسیاری از گل‌فروشان سطح شهر و همچنین مردم عادی که قصد خرید گل و گیاه دارند به این بازار گل می‌روند.

انواع گیاهان آپارتمانی، کاکتوس‌ها، درختچه‌های مختلف، کود و خاک، گلدان‌های سفالی و شیشه‌ای و غیره را می‌توانید در این بازار پیدا کنید و خدماتی مثل خرید دسته گل و گل‌آرایی ماشین نیز در این بازار عرضه می‌شود. بازار گل محلاتی ۱۰ سالن و تقریبا ۶۰۰ غرفه‌ی مختلف فروش گل شاخه‌ای، گل آپارتمانی و غیره دارد که علاوه بر عمده فروشی به صورت خرده فروشی نیز فعالیت دارند.

این بازار از بازارهای گل تهران در روزهای عادی از ساعت ۴ صبح تا ۱۲ ظهر برای عموم باز است اما در روزهای آخر هفته و مراسم و اعیاد خاص که تعداد مشتریان زیاد است، ممکن است بازار تا ساعت ۱۴ یا ۱۵ نیز باز باشد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در صفحه‌ی بازار گل محلاتی مطالعه کنید.

(برای خرید گل ولنتاین می‌توانید به گل باما سر بزنید.)

بازار گل محلاتی واقع در منطقه خاوران تهران

بازار گل محلاتی کجاست و چطور به آنجا برویم؟

برای رسیدن به بازار گل محلاتی راه‌های مختلفی هست. این بازار گل معروف تهران در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، محله‌ی زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده واقع شده است که برای دسترسی به آن می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار گل محلاتی، ایستگاه نبرد در خط چهار مترو است. پس از پیاده شدن از مترو می‌توانید با تاکسی‌ خود را به این بازار گل برسانید.

تاکسی: خطوط تاکسیرانی مختلف به سمت بازار گل محلاتی حرکت می‌کنند. از جمله در محل‌هایی مانند ابتدای بزرگراه محلاتی در چهارراه سیروس، میدان امام خمینی و میدان محلاتی می‌توانید سوار تاکسی شده و به این بازار گل بروید.

ماشین شخصی: برای رسیدن به بازار گل محلاتی با استفاده از ماشین شخصی می‌توانید از طریق اتوبان امام علی (ع) به سمت جنوب حرکت کرده و وارد اتوبان محلاتی شرق شوید. سپس وارد خیابان نبرد جنوبی شده و در اولین چهار راه به سمت راست بپیچید. بازار گل محلاتی را می‌توانید در ضلع جنوبی مشاهده کنید.

معرفی بازارهای گلِ بزرگ تهران: ۲٫ بازار گل خاوران (امام رضا)

یکی دیگر از بازارهای گل بزرگ شهر تهران، بازار گل امام رضا یا خاوران است که در جاده‌ی خاوران بعد از شهرک مشیریه واقع شده است. فعالیت این بازار که یکی از بزرگترین بازارهای گل تهران است، بیشتر به صورت عمده فروشی است و تنها تعداد کمی از فروشندگان به صورت جزئی محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

بازارهای گل معمولا کار خود را صبح خیلی زود آغاز می‌کنند و تا ظهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بهترین و تازه‌ترین گل‌ها را می‌توانید در ساعات اولیه‌ی صبح تهیه کنید و البته بهتر است زود بجنبید چرا که پیش از ساعت ۱۱ کار بازار گل خاوران به پایان رسیده و بازار بسته می‌شود.

این بازار که در منطقه‌ی جنوب شرقی تهران قرار گرفته است، خیلی ظاهر مدرن و شیکی ندارد اما کیفیت و تازگی محصولات و همینطور قیمت بسیار مناسب آنها، باعث شده طرفداران زیادی در میان گل‌فروشان مختلف داشته باشد و افراد زیادی برای خرید عمده یا جزئی به این بازار مراجعه می‌کنند. در این بازار همه چیز از جمله خاک، بذر، کود، درخت، انواع درختچه، لوازم باغبانی، گل و گلدان، وسایل تزیینی و غیره به فروش می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های خوب این بازار گل، وجود پارکینگ است. بنابراین کسانی که با ماشین شخصی خود به این بازار می‌روند نگرانی از بابت جای پارک نخواهند داشت.

(برای خرید سبد گل رز و باکس گل رز به صفحات مربوطه رجوع کنید.)

بازار گل و گیاه خاوران (امام رضا)

معرفی بازارهای گل معروف تهران: ۳٫ بازار گل بهشت زهرا

بازار گل بهشت زهرا یکی از دیگر از بازارهای گل معروف تهران است که در زمینه‌ی فروش انواع گل و گیاه فعالیت می‌کند. تفاوت این بازار با سایر بازارهای گل بزرگ تهران مانند بازار گل امام رضا یا بازار گل محلاتی این است که ساعات بیشتری فعالیت می‌کند و بیشترین فعالیت آن نیز در روزهای آخر هفته است که بهشت زهرا بسیار شلوغ است و مردم برای خرید گل به این بازار گل مراجعه می‌کنند.

در این بازار گل بزرگ و معروف تهران انواع گل‌های شاخه‌ای، گل داوودی، مریم و گلاگل که برای تسلیت و مراسم‌های عذاداری بسیار پرکاربرد هستند، درختچه‌های مختلف، نهال کاج، شمشماد و غیره به فروش می‌رسد. این بازار گل به قیمت پایین محصولات مشهور است و به همین خاطر یکی از فعال‌ترین بازارهای گل تهران محسوب می‌شود.

بازار گل بهشت زهرا در اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد واقع است.

(برای خرید سبد گل ترحیم به صفحه‌ی مورد نظر رجوع کنید.)

بازار گل بهشت زهرای تهران

معرفی بازارهای گل تهران: ۴٫ بازار گل شهید فکوری

بازار گل شهید فکوری از جمله بازارهای گل تهران است که می‌توانید به صورت عمده یا جزئی از آن خرید کنید. در این بازار علاوه بر گل‌های شاخه‌ای متنوع، درخت و نهال میوه، گل‌های آپارتمانی، گیاهان تزئینی، بذر سبزیجات، کاکتوس و غیره نیز به فروش می‌رسد.

بعلاوه در این بازار تنوع زیادی از تجهیزات باغبانی، گلدان‌های تزئینی و کالاهای دیگر مرتبط با گل و گیاه نیز موجود است. بازار گل شهید فکوری بعد از میدان آزادی و در ابتدای جاده مخصوص کرج قرار گرفته است و دسترسی به آن برای ساکنان غرب تهران بسیار راحت است.

شاید این بازار از نظر تنوع محصولات و وسعت به پای بازارهای گل معروف دیگر تهران مانند بازار محلاتی نرسد اما قیمت مناسب محصولات و تنوع کافی آن را انتخاب خوبی برای علاقمندان به گل و گیاه می‌کند. ساعت کاری این بازار گل نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ شب است.

(انواع باکس گل ولنتاین را در گل باما مشاهده کنید.)

بازار گل و گیاه شهید فکوری شهر تهران

بازارهای گل بزرگ تهران: ۵٫ بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

بازار گل آبشناسان که در غرب تهران قرار گرفته است گل و گیاه و تمام محصولات خود را از بازار محلاتی و بازار امام رضا تهیه کرده و به فروش می‌رساند. به همین خاطر ساعت فعالیت این بازار گل کمی دیرتر شروع می‌شود و از نظر قیمت نیز نسبت به سایر بازارها قیمت بالاتری دارد. اما دسته‌بندی و مرتب بودن محصولات و فضای بیشتر در این بازار باعث شده افراد زیادی به آن مراجعه کنند و بازار گل آبشناسان به عنوان یکی از بازارهای گل تهران شناخته شود.

این بازار از چند سالن مجزا تشکیل شده است. در سالن اول می‌توانید انواع گلدان‌های سرامیکی، پلاستیکی و غیره را در طرح و رنگ‌های متنوع و زیبا مشاهده کنید. سالن دوم بازار گل آبشناسان به گیاهان آپارتمانی متنوع و انواع بونسای تعلق دارد و در نهایت سالن سوم مخصوص فروش گل‌های شاخه‌ای زیبا و رنگارنگ است که عطر آنها تمام فضا را پر می‌کند. در سالن سوم علاوه بر فروش گل‌های شاخه‌ای، خدمات دیگری مانند آماده کردن دسته گل، سبد گل و غیره نیز انجام می‌شود.

بخش دیگری از بازار گل آبشناسان مربوط به فروش گل‌های باغچه‌ای است که سرپوشیده نیست و انواع گل‌ها و گیاهان باغچه‌ای مانند گل رز و بنفشه، نهال‌های مختلف، انواع خاک و کود در آن به فروش می‌رسد. در این بازار بعلاوه می‌توانید وسایل تزیین، تجهیزات باغبانی، ابزارهای آبیاری و گل‌کاری و غیره را تهیه کنید. ساعت کار بازار گل آبشناسان از ۹ صبح تا یک ظهر و از ساعت ۴ تا ۸ شب است.

بازار گل آبشناسان در انتهای اتوبان ستاری شمالی، دورمین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان واقع شده است.

(اگر به فکر خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه هستید، به گل باما سر بزنید.)

بازارهای گل تهران – بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

بازار گلِ معروف تهران: ۶٫ بازار گل شهید بابایی

یکی دیگر از بازارهای معروف تهران، بازار گل شهید بابایی است که در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده و از نظر موقعیت قرارگیری بهترین گزینه برای ساکنان مناطق شمالی و شمال شرقی تهران محسوب می‌شود. تنوع انواع گل‌های شاخه‌ای و گیاهان آپارتمانی و در کنار آن گلدان‌های زیبا و رنگارنگ این بازار گل را بسیار پرطرفدار ساخته است.

برای مراجعه به بازار گل شهید بابایی هیچ محدودیت زمانی ندارید و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید برای خرید گل به این بازار مراجعه کنید. یکی از مزیت‌های این بازار، پارکینگ اختصاصی است که مشکل جای پارک و رفت و آمد مراجعین را تا حد زیادی رفع کرده است.

بازار گل شهید بابایی در محله‌ی ازگل تهران و خیابان بابایی واقع شده است. آدرس این بازار گل نیز تهران، بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب بعد از پل استخر (لشگرك)، لاين كندرو، جنب پمپ گاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازار گل پیشنهاد می‌کنیم به صفحه‌ی بازار گل بابایی مراجعه کنید.

(گل باما مرجعی کامل برای خرید باکس گل لاکچری است.)

بازار گل شهید بابایی

بازارهای گلِ تهران: ۷٫ بازار گل شهید لشگری

یکی دیگر از بازارهای گل تهران، بازار گل شهید لشگری است که در سال ۱۳۹۶ و توسط شهرداری منطقه‌ی ۲۱ تهران در جاده‌ی مخصوص کرج به تهران افتتاح شد. هدف از راه‌اندازی این بازار گل و گیاه، دسترسی سریع و آسان شهروندان، خرید گل و گیاه و محصولات باکیفیت مرتبط به آن به قیمت مناسب بود.

این بازار دارای ۴ فاز است که فاز اول آن با مساحت ۲۲۰۰ متر به فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی، گل‌های تزیینی، درختچه‌های بنسای، سبد گل، دسته گل، تاج گل و انواع گلدان و خاک و کود و محصولات مرتبط است. فاز دوم این بازار گل و گیاه معروف در تهران امکانات رفاهی از جمله کارواش، کافه تریا، پارکینگ است که برای راحتی و آسایش مراجعه کنندگان راه‌اندازی شده است.

پارکینگ عمومی بازار گل شهید لشگری با ظرفیت ۲۰۰ اتومبیل به صورت رایگان در اختیار مراجعین قرار دارد و افراد می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به این بازار گل مراجعه کنند. ویژگی‌هایی مانند پارکینگ مناسب و رایگان، قیمت مناسب محصولات، خدمات رفاهی و غیره این بازار را یکی از بازارهای گل پر رفت و آمد و معروف تهران کرده است. بعلاوه دسترسی به این مجموعه از تمام نقاط تهران راحت است و افراد از مسیرهای مختلفی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. آدرس این بازار گل به صورت زیر است:

  • آدرس از غرب به شرق : کیلومتر ۸ شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت تهران، بعد از پارس خودرو، روبروی بانک ملت
  • آدرس از شرق به غرب : کیلومتر ۸ شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت کرج، بعد از آزادگان، زیرگذر شهرک استقلال (یا دکتر عبیدی)، ورودی اختصاصی بازار گل و گیاه شهید لشگری

بازار گل شهید لشگری

بازارهای گلِ شهر تهران: ۸٫ بازار گل ولیعصر

اگرچه گل‌های طبیعی عطر و بوی خاصی دارند که هر کسی را شیفته‌ی خود می‌کند اما شاید همیشه بهترین انتخاب نباشد. به همین خاطر افرادی که به دنبال گل و گیاه مصنوعی هستند می‌توانند سری به بازار گل ولیعصر بزنند. اگرچه این بازار طراوت سایر بازارهای گل معروف تهران را ندارد اما می‌توانید گل‌های مصنوعی زیبایی را در این بازار ببینید و خرید کنید.

بازار گل ولیعصر در میدان ولیعصر و ابتدای خیابان کریمخان قرار دارد و زیباترین گل‌های مصنوعی در طرح‌های متنوع را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. ساعت کار این بازار هیچ محدودیتی ندارند و در هر زمان از روز که گذرتان به میدان ولیعصر افتاد، می‌توانید به این بازار گل سری بزنید.

بازار گل ولیعصر تهران

مقالات مرتبط

نظرات

چهار × 2 =