گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: آیا گل ماه تولد متولدین تیر ماه را می‌شناسید؟

شاید جالب باشد بدانید زبان گل‌ها برای اولین بار در اوایل قرن هجدهم معرفی شد. بر اساس این مفهوم، هر ماه یک گل نمادین دارد که ویژگی‌های آن به افرادی که در هر کدام از ماه‌ها متولد می‌شوند، به ارث می‌رسد. به این ترتیب لیستی از گل‌ها آماده شد که گل تولد هر ماه را متمایز می‌سازد. این که بدانیم گل ماه تولد چه چیزی است می‌تواند به ما در خرید یک دسته گل مناسب برای متولدین هر ماه کمک کند. به این ترتیب می‌توانیم حس منحصربفرد بودن را به دوستان و عزیزان خود القا کنیم. ما در این مطلب تصمیم داریم گل ماه تولد تیر ماهی‌ها را معرفی کنیم تا برای روز تولد عزیزان خود در میان انبوه گل‌های رنگارنگ گلفروشی‌ها سردرگم نشوید! مستقیم به سراغ گل ماه تولد تیر ماهی‌ها بروید و برایشان یک دسته گل یا سبدگل زیبا سفارش دهید.

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها

دسته گل متولدین تیر ماه

ماه تیر آغازگر فصل تابستان و شکوفا شدن بسیاری از شکوفه‌های زیبا است، آغاز روزهای گرم تابستانی و تعطیلات و دورهمی‌ها و مسافرت‌ها و غیره. اما این ماه برای کسانی که تولد خود را جشن می‌گیرند بسیار ویژه‌تر است! البته اگر کسی را می‌شناسید که در ماه تیر متولد شده است، می‌توانید یک دسته گل زیبا پر از گل‌های ماه تولد برای او بفرستید که هم پرمعنی و هم دوست‌داشتنی خواهد بود.

(خرید سبد گل رز و باکس گل رز ایده‌ی خوبی برای مراسمات مختلف است.)

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: ۱٫ دلفینیوم (Delphinium/Larkspur)

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها دلفینیوم است که به آن گل زبان پس‌قفا هم گفته می‌شود. دلفینیوم گل بسیار زیبایی است که در اوایل تابستان در باغ‌ها شکوفا می‌شود. این گل به خاطر رنگ زنده، آبی و قد بلند و چشمگیر خود شناخته می‌شوند. گل دلفینیوم می‌تواند تا ارتفاع ۶ فوت (۱۸۲ سانتی‌متر) رشد کند! بنابراین اگر برای پیاده‌روی بیرون می‌روید احتمالا تشخیص آنها برای شما ساده خواهد بود.

شاید جالب باشد بدانید بیش از ۴۰۰ گونه‌ی مختلف از دلفینیوم در دنیا وجود دارد و این گل در حقیقت ستاره‌ی درخشان گل‌های تابستانی است. یک دسته گل دلفینیوم هدیه‌ای فوق‌العاده برای کسانی است که تولد خود را در ماه تیر جشن می‌گیرند.

(انواع باکس گل ولنتاین را در گل باما مشاهده کنید.)

نمادشناسی گل دلفینیوم

گل دلفینیوم یا زبان پس قفا به عنوان گل ماه تولد تیر ماهی‌ها در رنگ‌های زنده و جذابی مانند سفید، بنفش، آبی و صورتی وجود دارد که هر کدام معنای متفاوتی دارند:

  • دلفینیوم صورتی: نماد تغییرپذیری
  • دلفینیوم سفید: نماد شادی و خوشبختی
  • دلفینیوم بنفش: نمادی برای عشق اول
  • دلفینیوم آبی: نمایانگر رحمت و زیبایی

به طور کلی می‌توان گفت گل‌های دلفینیوم به هر رنگی که باشند در یک دسته گل زیبا نمادی برای پیوند قوی عشق هستند.

(برای خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه به گل باما سر بزنید.)

گل ماه تولد تیر - دلفینیوم

نکات خرید و نگهداری از دلفینیوم، گل ماه تولد متولدین ماه تیر

گل دلفینیوم به خاطر رنگ‌های شاد و متنوعی که دارد تقریبا برای هر مناسبت یا مهمانی، ایده‌آل است. شما می‌توانید یک دسته گل دلفینیوم سفید را برای روز مادر هدیه بدهید و یا از یک دسته گل دلفینیوم بنفش یا آبی به عنوان هدیه‌ی روز تولد، ارتقای شغلی و یا هر جشن خاص دیگری استفاده کنید.

ترکیبی از چند رنگ در یک دسته گل ماه تولد تیر ماهی‌ها هم می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. صرفنظر از انتخاب رنگ‌ها، انتخاب تازه‌ترین گل‌ها در گلفروشی از اهمیت بالایی برخوردار است. از خرید گل‌های دلفینیوم که مدت زمان زیادی است در گل‌فروشی هستند، یا آنهایی که پژمرده و خشک شده‌اند و برگ‌ها و ظاهر آنها آفت و بیماری را نشان می‌دهد، اجتناب کنید.

بر خلاف بسیاری دیگر از گل‌ها، مراقبت و نگهداری از گل دلفینیوم یا زبان پس قفا، کار چندان دشواری نیست. با این حال عمر این گل در گلدان کمتر از سایر انواع گل‌ها و شکوفه‌ها است و تنها ۴ روز یا حداکثر یک هفته تازه و شاداب باقی می‌مانند.

برای به حداکثر رساندن زیبایی این گل‌ها، اطمینان حاصل کنید که آب کافی به آنها می‌دهید و بعلاوه این گل‌ها را از حرارت بالا دور نگهداری کنید. بعلاوه این گل زیبا در هنگام بلع ممکن است سمّی باشد، بنابراین آنها را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

(برای خرید سبد گل ترحیم برای تسلیت به گل باما رجوع کنید.)

گل ماه تولد متولدین ماه تیر

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: ۲٫ نیلوفر آبی (Water lilies)

دلفینیوم تنها گل تولد مرتبط با تولد تیرماهی‌ها نیست. نیلوفر آبی گل ماه تولد دیگری برای متولدین ماه تیر است. این گل‌های عجیب و زیبا، بومی منطقه‌ی آمازون هستند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف از گونه‌های مینیاتوری گرفته تا نیلوفرهای آبی غول‌پیکر وجود دارد. این گل به خاطر زیبایی خاص خود در سراسر دنیا بسیار مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است. نیلوفر آبی در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی دارد اما به طور کلی این گل نماد تولد مجدد و روشنگری است و برای متولدین ماه تیر نیز یک گل منحصربفرد و مناسب است.

در آیین هندو و بودیسم، گل نیلوفر آبی مقدس و یک نماد مذهبی هستند. این گل‌ها نشانه‌ی تولد دوباره و زنده شدن مجدد هستند زیرا شب‌هنگام بسته شده و با طلوع خورشید دوباره باز می‌شوند. بعلاوه از آنجایی که این گل‌ها در مرداب رشد می‌کنند، نمادی از روشنگری هستند. از دیگر معانی گل نیلوفر آبی می‌توان به پاکی، زیبایی، آفرینش و تولد الهی اشاره کرد.

 اگرچه به طور معمول از نیلوفر آبی در دسته گل ماه تولد تیر ماهی‌ها استفاده نمی‌شود اما برای تزیین استخرها و باغچه‌ها بسیار گل زیبایی است. با کمی خلاقیت می‌توانید به زیباترین شکل ممکن با نیلوفرهای آبی تولد یک تیرماهی را جشن بگیرید!

(از صفحه سبد گل پول بازدید کنید.)

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها - نیلوفر آبی

از دیگر گل‌های محبوب برای ماه تولد تیرماهی‌ها

اگرچه گل‌های نیلوفر آبی و دلفینیوم در طول ماه تیر موجود هستند و می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای گل ماه تولد تیر ماهی‌ها باشند، اما گل‌های دیگری نیز هستند که برای این مناسبت ایده‌آل در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه به چند نمونه از این گل‌ها اشاره می‌کنیم.

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: ۳٫ گل ارکیده (Orchids)

گل ارکیده یکی از گل‌های بسیار زیبا، ظریف و زینتی است. این گل در شکل منحصربفرد خود در نگ‌های متنوع و الگوهای رنگی مختلف وجود دارد که این مساله باعث محبوبیت بیش از حد گل‌های ارکیده شده است. این شکوفه‌های زیبا نماد تجمل، عشق، قدرت، زیبایی و مردانگی هستند.

(برای اطلاع از قیمت گل ولنتاین به گل باما سر بزنید.)

گل ارکیده تولد تیر ماهی ها

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: ۴٫ گل ادریسی (Hydrangea)

گل ادریسی نیز یکی دیگر از گل‌های مناسب برای ماه تولد تیرماهی‌ها است. این گل به دلیل داشتن گل‌های زیاد، گیاه زینتی محبوبی در باغ‌ها و گلفروشی‌ها است. اغلب می‌توان گل ادریسی را در مراسم‌های مجلل مانند عروسی‌ها، جشن‌های تولد و سایر جشن‌های خاص مشاهده کرد.

بسیاری از رنگ‌های گل ادریسی از جمله آبی، بنفش، صورتی، سفید، سبز و قرمز در دسترس هستند و این گل ماه تولد تیر ماهی‌ها در هر رنگی که باشد نمادی از فضل و بخشش، زیبایی و شکرگذاری است و برای یک باکس گل لاکچری فوق‌العاده است.

گل ادریسی گل تولد تیر ماهی ها

گل ماه تولد تیر ماهی‌ها: ۵٫ گل آفتابگردان (Sunflower)

یکی دیگر از گل‌های زیبا به عنوان گل ماه تولد تیر ماهی‌ها، گل آفتابگردان است. این گل طرفداران زیادی دارد و در اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شود، از گونه‌های مینیاتوری گرفته تا آفتابگردان‌های غول پیکر. جذابیت و زیبایی این گل باعث شده گل آفتابگردان در سراسر دنیا مشهور و محبوب باشد. این گل اغلب نشان‌دهنده‌ی طول عمر، تحسین و وفاداری است.

گل آفتابگردان - گل ماه تولد تیر ماهی‌ها

خرید گل ماه تولد تیر ماهی‌ها

هر ماه تولد با ویژگی‌ها، سنگ‌ها و حتی گل‌های خاص و منحصربفردی همراه است. چیزهایی که باعث حس خاص بودن و منحصربفرد بودن در متولدین هر ماه می‌شود. فکر کنید چقدر جذاب خواهد بود اگر برای روز تولد دوست، معشوق و یا اعضای خانواده‌ی خود دسته گلی متناسب با ماه تولد او تهیه کنید!

ما هم در این مطلب به معرفی انواع گل ماه تولد تیر ماهی‌ها پرداختیم و البته چند گل دیگری که می‌تواند برای هدیه دادن به متولدین این ماه مناسب باشد. با خریدن یک دسته گل دلفینیوم می‌توانید حس خوبی را به متولدین ماه تیر القا کنید. البته از گل آفتابگردان، ادریسی و گل ارکیده هم غافل نشوید که بسیار زیبا و منحصربفرد هستند.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات