معرفی گل و گیاه سال ۲۰۲۱: نبرد نور خورشید و امید با دیمنتورهای زندان آزکابان!

سال جدید میلادی فرارسید و مثل همیشه گرد امیدواری را بر روی لحظات ما پاشیده است. امروز می‌خواهیم درباره‌ی انتخاب گل و گیاه سال ۲۰۲۱ (The 2021 plant & flower of the year) صحبت کنیم. سال ۲۰۲۰ سال بسیار دشواری بود و خیلی از ما به دنبال آغازی جدید در سال ۲۰۲۱ هستیم. خیلی‌ها امیدوارند با رفتن ترامپ، خبر شکست قطعی کرونا را هم بشنوند و سال ۲۰۲۱ را در بدو کار با امید و روحیه بهتری آغاز کنند. همیشه در آغاز سال میلادی متناسب با روحیات جمعی مردم دنیا، نمادهای ستاره‌شناسی سال جدید و باورهای رایج در جهان، رنگ گیاه و گل سال را معرفی می‌کنند. کمی به فکر بروید و سالی که گذشت را مرور کنید! سایه سیاه کرونا شبیه سایه‌ی ترسناک دیمنتورهای فیلم هری پاتر بر سر کل دنیا سایه افکنده بود. محیطی سرشار از تاریکی و ناامیدی، پر از وحشت مرگ و اخبار ناگوار…

معرفی گل و گیاه سال 2021

معرفی گل و گیاهان سال ۲۰۲۱

به نظر می‌رسد اگر بخواهیم چشمانمان را ببندیم و بخواهیم آرزویی کنیم، یا سال جدید را کیلومترها متفاوت‌تر از آنچه در سال ۲۰۲۰ سپری شد، تجسم کنیم. همان ابتدا دلمان تابش نور امیدبخش خورشید را بخواهد. طراوت‌ گل‌های آفتاب‌گردان را بخواهد.

مطلب پیش رو بهانه‌ای شد تا ولادت حضرت عیسی مسیح و سال جدید میلادی را به هموطنان مسیحی کشورمان تبریک بگوییم. گل سال ۲۰۲۱، گل آفتابگردان و گیاه سال ۲۰۲۱ گیاه مارانتا لوکونورای قرمز لقب گرفته‌اند. این دو گیاه به دلیل نمادگرایی مثبت و طبیعت صلح‌آمیز خود انتخاب شده‌اند و امید می‌رود با مطالعه‌ی این مطلب این روحیه‌ی مثبت به شما هم منتقل شود.

(برای خرید سبد گل پول به گل باما سر بزنید.)

گل سال ۲۰۲۱ – گل آفتاب‌گردان: نماد مجسم خورشید در بین گل‌ها

آفتابگردان را همه می‌شناسند، گیاهی روشن، شاد و قد بلند! نام این گل زیبا از گرایش آن برای تغییر مکان و چرخیدن به سمت خورشید می‌آید. نام علمی این گیاه هلیانتوس (Helianthus) است که از کلمه‌ی یونانی هلیوس (Helios)، ایزد و نماد خورشید و همینطور آنتوس (Anthos) به معنی گل یا شکوفه برگرفته شده است. این گل اغلب تا بیش از ۳ متر رشد می‌کند.

سرهای زرد رنگ گل آفتابگردان زنبورهای عسل را به سمت خود جذب می‌کند، غذای پرنده‌ها را تامین می‌کند و خوردن تخمه‌های آن هم چیزی است که برای کودکان و بزرگسالان لذت‌بخش است. آفتابگردان شادی را منعکس می‌کند و نماد خوش‌بینی است.

این گیاه معمولا به معنای پرستش و وفاداری است. این گیاه زیبا بعلاوه نشانگر نشاط، خلاقیت و شادی است؛ چیزی که می‌توانیم همیشه بیشتر از آن استفاده کنیم. همانطور که منتظر آینده و روزهایی امیدوارکننده هستیم، هیچ گلی مانند آفتابگردان نمی‌تواند روزهای ما را در طی سال روشن کند.

شاید مهم‌ترین دلیل انتخاب آفتاب‌گردان به عنوان گل سال ۲۰۲۱ (Flower of the year in 2021)، همین توصیفات درخشان از آن باشد. گویی آنها رودخانه‌های جاری شده از دریای نورانی خورشید باشند!

(برای خرید سبد گل هدیه یا باکس گل هدیه به گل باما سر بزنید.)

آفتابگردان (Flower of the year in 2021)

گیاه سال ۲۰۲۱ – مارانتا لوکونورای قرمز:  بیایید با همه چیز با دید مثبت‌اندیشی نگاه کنیم!

نام گیاه زیبای نماز مارانتا از گیاه‌شناس ایتالیایی قرن شانزدهم، بارتولومئو مارانتا برگرفته شده است و بومی مناطق گرمسیری آمریکا است. این گیاه از آن جهت این نام مستعار را گرفته است که در طول روز برگ‌های آن صاف است و در طول شب مانند دست‌هایی که برای دعا و نماز برخاسته‌اند، جمع می‌شود. این گیاه یادآور قدرتمندی برای شکرگزاری و قدردانی است و به عنوان نماد سپاس و احترام به ما امیدی برای سال نو مملو از سلامتی و موفقیت می‌دهد.

خب دلیل انتخاب این گیاه زیبا به عنوان گیاه سال ۲۰۲۱ (plant of the year in 2021) واضح شد. بیایید با خوش‌بینی برای نعمت سلامتی دعا و شکرگزاری کنیم. همان سلامتی که بزودی مثل باران بر سر مردمان دنیا خواهد بارید.

(اگر به فکر خرید باکس گل لاکچری هستید، به گل باما سر بزنید.)

گیاه سال 2021 - مارانتا لوکونورای قرمز (plant of the year in 2021)

نگهداری از گل سال ۲۰۲۱: چطور از آفتابگردان به خوبی نگهداری کنیم؟

دو نوع اصلی از آفتابگردان وجود دارد؛ یک نوع که دارای دانه‌ی روغنی است و دانه‌های سیاه کوچک دارد و نوع غیر روغنی که دارای دانه‌های بزرگتر و پوسته‌ی ضخیم‌تری است. هر دوی این گل‌ها در طول سال رشد می‌کنند و آفتاب کامل را ترجیح می‌دهند. خوشبختانه مراقبت از گل سال ۲۰۲۱ ساده است.

اگر روی قسمت‌های پایینی ساقه‌ی این گیاه، برگ وجود دارد آنها را جدا کنید، ساقه‌ها را دوباره ببرید و آن‌ها را درون آب تازه قرار دهید. لازم است هر دو روز یکبار آب گیاه را عوض کنید چرا که باکتری‌های مسدودکننده‌ی ساقه به سرعت جمع می‌شوند و اگر آب را مرتبا عوض نکنید بوی بدی بوجود می‌آید. بعلاوه برای رشد بهتر و طول عمر بیشتر گیاه می‌توانید به آب آن غذای گل اضافه کنید.

(برای روز ولنتاین از انواع باکس گل ولنتاین بازدید کنید.)

نگهداری از گل سال 2021

نگهداری از گیاه سال ۲۰۲۱: نکاتی برای نگهداری از مارانتا لوکونورای قرمز

گیاه مارانتای قرمز به نور روشن و غیرمستقیم نیاز دارد و بهتر است آن را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. گیاه سال ۲۰۲۱ بعلاوه رطوبت بالا را ترجیح می‌دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به ویژه در طول ماه‌های زمستان شاخ و برگ این گیاه را با آب مرطوب کنید.

این گیاه اگر رشد کافی داشته باشد برگ‌های آن به اندازه‌ی ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. هنگام آبیاری از آب ولرم استفاده کنید و مطمئن شوید که فقط روی خاک آن آب می‌ریزید نه روی برگ‌های گیاه. گیاه مارانتای قرمز را تنها زمانی آبیاری کنید که سطح خاک آن خشک شده باشد.

اگر از این گیاه به خوبی مراقبت شود زیباترین برگ‌ها را در میان همه‌ی گیاهان خواهد داشت. سال ۲۰۲۱ در میان شادی و نشاط گل‌های آفتابگردان و امید گیاه مارانتا لوکونورای قرمز، قرار است سال سپاسگزاری، لذت و شوق و تغییرات مثبت باشد.

(خرید باکس گل رز و سبد گل رز برای هر مناسبتی ایده‌آل است.)

نگهداری از گیاه سال 2021

برگرفته از سایت: mbglifestyle

مقالات مرتبط

نظرات