از بین بردن شته گلدان: ۱۸ روش کاربردی نابود کردن شته های گلدان در منزل + تصویر

خیلی از ما دوست داریم که گیاهان را در خانه‌مان رشد و پرورش بدهیم. البته بزرگ کردن گیاه چالش‌های خود را هم به همراه دارد. به غیر از این که شما باید حواستان باشد که در مواقع مناسب به آن آب بدهید و آن را همیشه در معرض نور مناسب قرار دهید، باید مراقب آفت‌ها و مشکلات حشرات آن هم باشید. اگر ما حواسمان نباشد، آفت‌ها می‌توانند باعث وارد شدن خسارات زیادی به گیاهان شوند. یکی از آفت‌های مضر برای گیاهان، شته است. بنابراین، اگر شما گل آپارتمانی دارید، با ما همراه باشید تا در مورد روش‌های از بین بردن شته گلدان و نابود کردن شته گیاهان آپارتمانی با سرکه، جوش شیرین، الکل، مایع ظرفشویی و … برایتان توضیح دهیم.

روش‌ های از بین بردن شته گلدان

شما می‌توانید اثرات آسیب شته به گیاهتان را به راحتی مشاهده کنید. فقط کافی است شما به ظاهر گیاه خود توجه کنید. برای مثال، اگر شما مشاهده کردید که برگهای گیاه شکل اصلی‌شان از بین رفته، قسمتی از برگ‌ها خورده و زرد شده است، به احتمال زیاد شته در حال خوردن گیاه شما است. گاهی اوقات هم شاید شما ببینید که از ساقه گیاه ماده چسبناکی تراوش می‌کند که این هم نشانه‌ای از وجود شته بر روی گیاه شما است. یک نشانه دیگر هم گیاهی است که شاخ و برگ هایش به صورت ناقص رشد کرده است.

(در مطلبی دیگر به موضوع آشنایی با آفت گیاهان آپارتمانی پرداخته‌ایم.)

مراقب رشد غیرطبیعی بخش‌های مختلف گیاهتان باشید

اگر شما مشاهده کردید که بخش‌هایی از ریشه یا برگ گیاه، رشد غیر طبیعی داشته است، این رشد غیر طبیعی جز علائم وجود شته روی گیاه است. علاوه بر این، شما می‌توانید ببینید که حشرات‌ریزی روی قسمت‌های ساقه و برگ گیاه وجود دارند که شته هستند. بنابراین، همانطور که مشاهده می‌کنید شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که آیا گیاهتان دچار آفت شده است یا خیر.

از بین رفتن شته گیاه شما، نیازمند صبر حوصله بوده و یک شبه به سرانجام نخواهد رسید.

از بین بردن شته گلدان

انواع روش‌های از بین رفتن شته گلدان

حالا که ما در مورد این صحبت کردیم که آسیب شته به گیاهان چه شکلی است و این که شما چطور می‌توانید متوجه آن شوید، بیایید کمی در مورد روش‌های از بین رفتن شته گلدان توضیح دهیم. راه‌های زیادی وجود دارند که شما توسط آنها می‌توانید از شر این آفت‌های مزاحم گیاه خلاص شوید. این روش‌ها بسیار ساده هستند و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرند. در ادامه ما روش‌های از بین رفتن شته گلدان را برایتان توضیح خواهیم داد.

(در گل فروشی گل باما تنوع وسیعی از انواع دسته گل، سبد گل و باکس گل برای مشتریان عزیز فراهم کرده‌ایم.)

ازبین بردن شته گلدان آپارتمانی

روش های از بین بردن شته گلدان: ۱٫ از بین رفتن شته گلدان با سرکه

اگر به دنبال مواد شیمیایی برای کشتن شته‌های گیاهان نمی‌گردید، می‌توانید روش از بین رفتن شته گلدان با سرکه را امتحان کنید. برای اعمال این روش، شما می‌توانید سرکه را به میزان مناسب با موادی ترکیب کنید و دامی موثر برای شته‌ها بگذارید. این روش مقرون به صرفه و ساده و سرکه ماده‌ای موثر برای آفت کشی گیاهان است. البته، باید در اینجا توجه داشته باشید که سرکه به خاطر ماهیت اسیدی‌اش می‌تواند باعث از بین رفتن خود گیاهان هم شود. بنابراین، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

(برای آشنایی بیشتر با آفت کنه تار عنکبوتی، از این مطلب بازدید کنید.)

محلول سرکه دامی مقاومت ناپذیر برای شته‌ها!

برای درست کردن محلول سرکه شما می‌توانید از ترکیب سرکه و بادام زمینی استفاده کنید. وقتی بادام زمینی و سرکه را با همدیگر مخلوط می‌کنیم ترکیب چسبناکی به وجود می‌آید. از سوی دیگر هم بوی سرکه پشه‌ها را جذب می‌کند و چسبناکی این ترکیب باعث می‌شود که پشه‌ها در دام آن بیفتند. شما می‌توانید این ترکیب را در یک ظرف سربسته با چند سوراخ در درب آن بگذارید. علاوه بر این، شما می‌توانید از ترکیب سرکه و صابون حمام هم برای از بین رفتن شته گلدان با سرکه استفاده کنید. ترکیب کردن سرکه با صابون به خاطر لیز و چسبناک بودن صابون هم باعث به وجود آمدن یک ترکیب چسبناک خواهد شد.

سرکه به خاطر خاصیت اسدیته بودنش باعث از بین رفتن انواع آفات و شته گیاهان می‌شود.

از بین بردن شته گلدان با سرکه

روش های از بین بردن شته گلدان: ۲٫ از بین بردن شته گلدان با جوش شیرین

یکی از روش‌های خانگی برای آفت کشی، استفاده از جوش شیرین است. فکرش را بکنید! ما از جوش شیرین بیشتر در آشپزخانه برای پخت و پز استفاده می‌کنیم. برای همین، شاید بعضیا از این مسئله تعجب کنند که جوش شیرین استفاده‌های باغبانی هم دارد. در واقع، جوش شیرین مصارف زیادی در باغبانی دارد که یکی از آنها آفت کشی است. جوش شیرین به خاطر ماهیت غیر سمی که دارد استفاده‌اش برای گیاهان نیز مناسب است. شما برای از بین بردن شته گلدان می‌توانید جوش شیرین را به میزان یک قاشق غذاخوری در یک فنجان آب در ظرفی مخلوط کنید و به آن دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی هم اضافه کنید. سپس، این مخلوط را در یک ظرف اسپری بریزید و آن را به برگ گیاه یا ساقه گیاهتان اسپری کنید.

(از مطلب آفت مگس سفید نیز بازدید کنید.)

از بین رفتن شته گلدان با جوش شیرین

روش های از بین بردن شته گلدان: ۳٫ از بین بردن شته گلدان با الکل

یکی دیگر از روش‌های خانگی اقتصادی که اصلاٌ هزینه زیادی ندارد از بین بردن شته گلدان با الکل است. الکل خاصیت ضد میکروبی دارد و برای همین برای پاک کردن گیاه از آلودگی‌ها و و آفت‌های گیاهی انتخاب ایده‌آلی است. البته شما باید در اعمال الکل برای از بین بردن آفت‌ها حواستان جمع باشد، برخی از گیاهان به الکل حساس هستند. بنابراین، اگر شما میزان زیادی از الکل را برای کشتن آفات گیاهی بکار ببرید ممکن است برگ‌های آن دچار سوختگی شوند. همچنین، شما باید حواستان جمع باشد که پیرامون گلدان گیاه مواد قابل اشتعال وجود نداشته باشد چون پاشیدن الکل روی این مواد ممکن است باعث آتش سوزی شود.

(در مورد راه‌های از بین بردن هزار پا در گلدان چه می‌دانید؟)

انواع روش های از بین بردن شته گلدان با الکل

اولین روش خیلی ساده مالیدن الکل بر روی این برگها است. شما برای این کار می‌توانید از محلول الکل ۷۰ درصدی استفاده کنید که ۳۰ درصد آن از آب تشکیل شده است. برای این کار، شما می‌توانید پنبه یا یک چوب پنبه را به الکل آغشته کنید و آن را روی برگ گیاه بمالید. اعمال الکل بر روی برگ‌ها و ساقه گیاه باعث می‌شود که آلودگی‌ها و آفت روی برگ گیاه از بین بروند.

(در مطلب شپشک آرد آلود بیشتر با این آفت مضر آشنا شوید.)

درست کردن محلول الکل

روش دیگر درست کردن اسپری محلول الکل است. شما برای این روش باید یک ظرف اسپری داشته باشید و بعد محلول الکل را درست کنید. برای درست کردن محلول الکل شما می‌توانید یک لیوان الکل را با یک قاشق چای خوری صابون حشره کش با مایع ظرفشویی و یک لیتر آب ترکیب کنید. این ترکیب را در ظرف اسپری بریزید. سپس، شما می‌توانید اسپری را به رو و زیر برگها بپاشید. اگر شما مطمئن نیستید که برگهای گیاهتان به الکل حساسیت دارند یا خیر، می‌توانید از قبل اسپری الکل را روی برگ بپاشید و یک روز منتظر بمانید تا ببینید چه اثری بر روی برگها دارند. اگر برگ‌هایتان حساسیت به محلول الکل نشان ندادند، در آن موقع می‌توانید از اسپری الکل برای آفت کشی استفاده کنید.

خیساندن برگ‌ها در محلول الکل

یک روش دیگر خیساندن برگهای گیاه در محلول الکل است. شما بهتر است که این روش را زمانی انجام دهید که روش‌های مالیدن الکل روی برگها و اسپری کردن آن‌ها جواب نمی‌دهد. به این صورت، شما باید یک ظرف پهن را تهیه کنید. سپس، محلول الکل را در آن بریزید. بعد از آن، شما می‌توانید گلدان گیاه‌تان را طوری بر روی ظرف قرار دهید تا برگ‌ها یا قسمتی از گیاه که می‌خواهید کاملاً در محلول الکل قرار بگیرند. توجه داشته باشید که این روش بیشتر برای آفت زدگی‌هایی توصیه می‌شود که شدت‌شان بیشتر است و برای همین هم ممکن است شما برای درمان آن‌ها به محلول الکل قوی‌تری احتیاج داشته باشید.

حین از بین بردن شته با الکل به موضوع حساسیت گیاه به الکل توجه داشته باشید.

 از بین بردن شته گلدان با الکل

روش های از بین بردن شته گلدان: ۴٫ از بین بردن شته گلدان با دارچین

دارچین را می‌شناسید مگر نه؟ همان ادویه با بوی تندی که ما از آن در غذا و شیرینی استفاده می‌کنیم؟ اینطور که معلوم است حشرات موذی و آفت‌ها هم از بوی خاص دارچین خوششان نمی‌آید. برای همین، شما می‌توانید از دارچین برای از بین بردن شته گلدان با دارچین استفاده کنید. روش از بین بردن شته گلدان با دارچین، روشی سالم و کم هزینه است. شما با انجام این روش دیگر لازم نیست نگران رساندن آسیب به گیاهانتان باشید. برای انجام این روش، شما می‌توانید دو یا سه قاشق دارچین را در نیم لیتر آب بریزید. سپس، اجازه دهید که چند ساعت بگذرد. بعد از آن، محلول دارچین را از صافی رد کنید و در یک محلول اسپری بریزید. بعد از آن، می‌توانید محلول دارچین را روی برگهای گیاه پاشید.

 از بین بردن شته گلدان با دارچین

روش های از بین بردن شته گلدان: ۵٫ از بین بردن شته گلدان با نوشابه

شاید فکر اینکه از نوشابه برای کشتن آفت‌های گیاهی استفاده کنید مسخره به نظر برسد اما چنین چیزی دور از ذهن نیست. در حقیقت، در نوشابه و نوشیدنی‌های گاز کربن‌دار، ماده‌ای به نام فسفریک اسید وجود دارد و این ماده برای آفت کشی مفید است. در نتیجه، شما می‌توانید نوشابه برای از بین بردن شته گلدان با نوشابه استفاده کنید. برای روش از بین بردن شته گلدان با نوشابه شما می‌توانید نوشابه و آب را میزان نصف با هم ترکیب کنید. سپس، این محلول را در اسپری بریزید و پشت و روی برگ‌ها را اسپری کنید.

از محلول نوشابه بعنوان یک روش کشتن شته گیاهان آپارتمانی، غافل نشوید.

روش های از بین بردن شته درختان با نوشابه

روش های از بین بردن شته گیاهان آپارتمانی: ۶٫ از بین بردن شته گلدان با مایع ظرفشویی

یک روش دیگر که خیلی کم هزینه است روش از بین بردن شته گلدان با مایع ظرفشویی است. برای اعمال روش از بین بردن شته گلدان با مایع ظرفشویی شما باید یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با ۳ تا ۵ قاشق چایخوری فلفل در یک استکان آب بریزید و آنها را ترکیب کنید. بعد از اینکه محلول مایع ظرفشویی شما آماده شد، آن را در یک اسپری بریزید و اسپری را روی برگها و قسمت‌هایی از گیاه بمالید که بر روی آنها شته زده است. بعد از مدتی، اگر شته‌ها هنوز روی برگ‌ها باقی ماندند این فرآیند را دوباره تکرار کنید.

 از بین بردن پشه گلدان با مایع ظرفشویی

روش‌های از بین بردن شته گلدان در خانه: ۷٫ شته‌ها را با دست بردارید

شاید در ابتدا ایده برداشتن شته با دست برای‌تان کمی ناخوشایند باشد. اما اگر تعداد شته‌ها روی گیاه شما زیاد نیست برداشتن آن‌ها با دست روش بهتری است چون دیگر با برداشتن دستی شته شما مجبور نیستید نگران آسیب رساندن به گیاه توسط محلول‌های شیمیایی باشید. بنابراین، با روش دستی برداشتن شته شما می‌توانید یک دستمال کاغذی را به آرامی بردارید و با آن شته‌ها را از روی سطح گیاه بردارید. شما می‌توانید دستمال‌تان را به آرامی فشار دهید تا شته‌ها کشته شوند. بعد از آن می‌توانید دستمال را در سطل آشغال بریزید.

روش‌های از بین بردن شته گلدان در خانه

راهنمای از بین بردن شته گیاهان آپارتمانی: ۸٫ استفاده از صابون حشره کش

به دنبال یک انتخاب ایمن برای گیاهان هستید که بتواند از شر آفت‌های گیاه خلاص شود؟ پس به سراغ صابون حشره کش بروید. خوبی صابون حشره کش این است که میزان سمی بودن آن کم است و از پتاسیم و اسیدهای چرب تشکیل شده است. این ترکیب مدتی طولانی است که توسط کشاورزان استفاده می‌شود.

اصولاً صابون حشره کش برای کشتن آفاتی مثل شته که پوسته بدنشان نرم است بسیار مفید است. با وجود این، اگر شما نمی‌خواهید صابون حشره کش را بخرید می‌توانید در خانه خودتان این محصول را به طور غیر صنعتی درست کنید. برای درست کردن صابون حشره کش شما به یک نوع روغن (این روغن می‌تواند گیاهی، روغن ذرت و غیره باشد) و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی احتیاج دارید که می‌توانید آن را با هم دیگر ترکیب کنید.

برای از بین بردن شته چه کنیم؟ استفاده از صابون حشره کش!

آفت کش مناسب برای شته گیاهان آپارتمانی

روش‌های از بین بردن شته گل و گیاهان آپارتمانی: ۹٫ استفاده از خاکستر چوب

اگر به دنبال یک راه دیگر هستید که بتوانید آفت‌ها را با آن بکشید که محلول شیمیایی نباشد می‌توانید از خاکستر چوب استفاده کنید. برای این کار شما فقط احتیاج به مقداری خاکستر چوب دارید. بعد از تهیه آن شما می‌توانید خاکستر چوب را روی قسمت‌هایی از گیاه بپاشید که بر روی آن جمع شده است. پاشیدن خاکستر چوب باعث گرفتن آب روی گیاه می‌شود که این کار در نهایت باعث می‌شود که شته‌ها خفه شوند. اما پیش از انجام این روش، خاکستر چوب را بر روی قسمتی از گیاهان بپاشید و تست کنید که آیا گیاهان با این ماده سازگاری دارند یا خیر.

روش کشتن شته گیاهان آپارتمانی خاکستر چوب

بهترین روش‌های خانگی برای از بین بردن شته گلدان: ۱۰٫ جذب کردن حشراتی که باعث از بین رفتن شته‌ها می‌شوند

اگر شما نمی‌خواهید از محلول‌های شیمیایی و مواد دیگر برای از بین بردن شته‌های در گیاهان آپارتمانی استفاده کنید پس می‌توانید حشراتی را جذب کنید که برای شته‌ها مضر هستند. احتمالاٌ شما با خود این فکر را می‌کنید که من می‌خواهم از شر شته خلاص شوم. چرا باید حشرات بیشتری را برای این کار جذب گیاهانم کنم؟

پاسخ این است که استفاده از محلول‌های شیمیایی معایب خود را دارد و می‌تواند به گیاهان شما آسیب بزند. اما اگر شما مایل هستید، می‌توانید از این روش طبیعی برای از بین بردن شته‌ها استفاده کنید. برخی از گیاهان حشراتی مثل پینه دوز، مرغ مگس خوار و حشرات پرده بال توریان را جذب می‌کنند. این حشرات اگر شته‌ها را ببینند آن‌ها را خیلی سریع می‌خورند. در نتیجه، اگر شما به فکر امتحان کردن روش‌های طبیعی هستید می‌توانید این روش را امتحان کنید.

نابود کردن شته گیاهان آپارتمانی

برای از بین بردن شته گلدان چه کار کنیم: ۱۱٫ از رشد اغلب گیاهانی که شته را جذب می‌کنند جلوگیری کنید

گاهی اوقات گیاهان دیگری که در محیط رشد هستند باعث جذب شته می‌شوند. اگر چنین گیاهانی دارید یا باید اصلاٌ از آنها نگهداری نکنید یا محیط رشد آنها را به جای متفاوتی انتقال دهید. برای مثال، گیاهانی مثل گیاه نخود فرنگی، سیب زمینی، سویا، مارچوبه، ذرت، فلفل، رز بروکلی و غیره می‌توانند شته‌ها را جذب کنند. در نتیجه، اگر مشاهده کردید که چنین گیاهانی در محیط رشد گیاهان دیگر وجود دارند بهتر است که محیط رشد آنها را عوض کنید.

درمان قطعی شته گلدان

چگونه شته گلدان را از بین ببریم: ۱۲٫ از روغن چریش استفاده کنید

اگر می‌خواهید که گیاهتان بتواند حشرات مفید را جذب و در عین حال از جذب شته جلوگیری کند، می‌توانید از روغن چریش استفاده کنید. وقتی روغن چریش را روی گیاه اعمال می‌کنید این روغن حشرات مفیدی مثل زنبور عسل را جذب و حشرات موذی مثل شته را دفع خواهد کرد. برای اعمال این روش، شما می‌توانید مقداری روغن صنعتی چریش را تهیه و آن را با آب ترکیب کنید. سپس، این محلول را در یک اسپری بریزید و از اواسط تا اواخر زمستان آن را چندین بار بر روی گیاه بپاشید. این تکرار پاشیدن محدود روی گیاه به تدریج باعث می‌شود که شته‌هایی که بالغ شدند از گیاه دوری کنند و تخم‌های آن‌ها هم نابود شوند.

درمان قطعی شته گیاهان آپارتمانی

درمان قطعی شته گیاهان آپارتمانی: ۱۳٫ کاشتن گیاهانی که شته‌ها از آن‌ها متنفرند!

همانطور که ما آدم‌ها از یکسری غذاها خوشمان نمی‌آید شته‌ها هم از برخی گیاهان متنفر هستند! بنابراین، یک راه خوب درمان قطعی شته گیاهان آپارتمانی، دور نگهداشتن شته‌ها یا نگهداری از گیاهانی است که بوی تندی دارند و شته‌ها از بوی آن‌ها متنفرند. برخی از این گیاهان پیاز، سیر و پیازچه هستند که بوی خیلی قوی دارند که شته‌ها از بوی آن‌ها بدشان می‌آید و سعی می‌کنند از آن‌ها دوری کنند. بنابراین، اگر خواستید از روش‌های غیر شیمیایی و روش‌های طبیعی برای دور نگه داشتن شته استفاده کنید می‌توانید این روش را هم امتحان کنید.

چگونه شته گلدان را از بین ببریم

نابود کردن شته گیاهان آپارتمانی: ۱۴٫ پاشیدن آب با فشار به گیاهان

یک روش بسیار آسان برای از بین بردن شته‌ها فقط آب با فشار بالا است. شما برای این کار فقط با یک شلنگ و فشار بالای آب احتیاج دارید. شما می‌توانید هر روز صبح یا عصر به پشت و روی ساقه‌ها و برگ‌های‌تان با فشار بالا آب بزنید و به این صورت، شته‌ها از روی گیاه شما برداشته می‌شوند.

برای از بین بردن شته گلدان چه کنیم

روش کشتن شته گیاهان آپارتمانی: ۱۵٫ پرندگان شته خور، درمانی نوآورانه برای شته ها!

این روش نابود کردن شته بیشتر برای کسانی مناسب است که گیاهان آنها در بالکن، پنجره یا حتی حیاط خانه‌شان نگهداری می‌شود. شما می‌توانید با بوته‌ها و تکه چوب خشک شده یک لانه پرنده کوچک را برای پرندگان درست کنید. پرنده‌هایی مثل چرخ ریسک آمریکایی یا سسک می‌توانند شته بخورند و اگر در لانه شما مستقر شوند بدشان نمی‌آید برای غذا گیاهان‌تان را از شر شته‌ها خلاص کنند!

از بین بردن حشرات خاک گلدان با پرندگان شته خور

روش های از بین بردن شته گلدان: ۱۶٫ آفت کش مناسب برای شته گیاهان آپارتمانی چیست؟

معمولاً آفت کش مناسب برای شته گیاهان آپارتمانی همان محلول‌های شته کشی هستند که ما برایتان توضیح دادیم. شما خیلی از این آفت کش‌ها را می‌توانید بدون مواد خاصی درست کنید. با این حال، اگر دلتان بخواهد، می‌توانید از آفت‌کش‌های تجاری که مخصوص باغبانی هستند و مغازه‌های باغبانی آنها را ارائه می‌کنند را هم تهیه کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که اول روش‌های خانگی را امتحان کنید و بعد به سراغ آفت‌کش‌های تجاری بروید. آفت‌کش‌های تجاری در مواردی جواب می‌دهند که مشکل شته شما خیلی شدید است و شاید شما نتوانید با استفاده از روش‌های خانگی آنها را از بین ببرید.

روش های از بین بردن شته گلدان با آفت کش

روش های از بین بردن شته گلدان: ۱۷٫ روش‌های از بین بردن پشه گلدان و حشرات خاک گلدان هستند؟

به غیر از شته گیاهانتان می‌توانند توسط پشه و حشرات دیگر هم آسیب ببینند. اما نگران نباشید! برای دفع کردن این آفت‌ها هم روش‌های متنوعی وجود دارد. ما بسیاری از این روش‌ها را در بخش‌های قبلی توضیح دادیم. برای مثال، شما با ترکیب کردن آب و مایع ظرفشویی و استفاده از روغن چریش یا پرورش گیاهانی که شته‌ها از آنها دوری می‌کنند می‌توانید آن‌ها را دفع کنید.

پشه‌ها نمی‌توانند از جذبه نوشیدنی مالت و عصاره‌های میوه‌ای مقاومت کنند

شما می‌توانید از نوشیدنی مالت و عصاره میوه‌های انگور و گریپ فروت هم برای به دام انداختن حشراتی مثل پشه استفاده کنید. پشه‌ها و خیلی از حشرات این نوشیدنی‌ها را دوست دارند و اگر شما آن‌ها را در ظرفی بگذارید جذب آن می‌شوند و در آن به دام می‌افتند. یک نکته دیگر برای اینکه پشه‌ها جذب خاک گلدان گیاهانتان نشوند این است که نباید به گیاهانتان بیش از حد آب دهید. آبدهی بیش از حد به گیاهان باعث می‌شود که در خاک گیاه رطوبت وجود بیاید. پشه‌ها رطوبت را دوست دارند و برای همین هم جذب گلدانی می‌شوند که رطوبت خاکش زیاد است. بنابراین، در نگهداری گیاهان هم به این مسئله دقت کنید.

روش خانگی برای از بین بردن شته گلدان

روش های از بین بردن شته گلدان: ۱۸٫ روش‌های از بین بردن شته‌های درختان چه هستند؟

برای از بین بردن شته‌های درختان همان روش‌هایی که برای از بین بردن شته گیاهان توضیح دادیم را می‌توانید اعمال کنید. همچنین، شما می‌توانید از خاک دیاتوم برای دفع شته درختان استفاده کنید. خاک دیاتوم ماده‌ای است که از پودر کردن پوسته جانداران دیاتومی به دست می‌آید. شما می‌توانید این خاگ را روی خاک یا روی برگ‌های درختان بپاشید. همچنین، هر بار بعد از بارش باران یا آبیاری خاک و برگ‌ها باید این عمل را تکرار کنید تا بتوانید شته‌ها را دفع کنید.

منبع مطلب 

منبع مطلب

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید گل آپارتمانی

مقالات مرتبط

نظرات