معرفی ۱۰ راه ماندگاری بیشتر گل های تازه شما

هیچ وقت دلتون خواسته گل هایی که تازه خریداری کردید بیشتر بمونه ؟

عمر گل هرچه باشد، کلید طولانی تر نگه داشتن تمام گل ها (( مراقبت )) است

شما چه یک دسته گل بزرگ و پر از گل های متنوع داشته باشید و چه حتی یک غنچه کوچک و زیبا ، تنها چیزی که میخواهید این است که این گل زیبا تا بیشترین زمانی که امکان داره موندگار باشه و از دیدنش لذت ببرید . متاسفانه عمر همه ی گل های شما یکسان نیست و مدت آن با توجه به نوع گل متفاوت است

عمر گل هرچه باشد، کلید طولانی تر نگه داشتن تمام گل ها (( مراقبت )) است. در اینجا میخواهیم 10 راه حل  ارائه شده توسط متخصصین مراقبت از گل در گل باما را به شما معرفی کنیم که میتوانید برای اطمینان از به حداکثر رسیدن عمر گل های خود آن ها را انجام دهید.

 

1. غذای گل بگیرید .

اگر موقع خرید گل های تازه ، غذای گل همراهش نبود حتما آن را از فروشنده بخواهید . اگه گل فروشی به شما یک بسته داد حتما دو یا سه مورد ازش درخواست کنید چون موقع تعویض آب و گلدان به آنها نیاز خواهید داشت . غذای گل معتبر و معروف ترجیح داده میشه به هر داروی متفرقه و دست سازی که همه جا وجود داره .

 

2. کاملا به هم بزنید.

دستورالعمل های مخلوط کردن را از روی بسته کاملا بخوانید . دقیقا مقدار مورد نیاز آب را اندازه گیری کنید، آب خنک بهترین انتخاب است .مواد بسته را خوب هم بزنید تا کاملا حل شود .

 

ظرف گلدان تمیز

 

3. از ظروف تمیز استفاده کنید. 

تقریبا هرچیزی که بتواند آب را در خود نگه دارد میتواند به عنوان گلدون شما عمل کند . فقط قبل از ریختن غذای گل داخل آن کاملا آن را بشویید تا مطمئن شوید اثری از ماده قبلی موجود در آن ظرف باقی نمانده باشد.

 

4- ساقه را کوتاه کنید. 

قبل از اینکه گل هاتون رو سرجاش بخواین قرار بدین هر ساقه را حداقل 2 سانتی متر کوتاه کنید.اگر گلدان شما کوتاه است میتونید شاخه ها را بیشتر هم کوتاه کنید. معمولا، ساقه های کوتاه تر به گل ها اجازه می دهند تا آب را به طور مؤثرتر جذب کنند و این اغلب منجر به ماندگاری بیشتر گل ها می شود.

 

گل داوودی

 

5- ساقه ها را هرس کنید. 

گل ها در زیر آب و وداخل گلدان شیشه ای مدرن و شیک به نظر می رسند ، اما این قضیه برای به حداکثر رساندن عمر گل مناسب نیست. برای عمر بیشتر گل ، شما باید آب را تمیز نگه دارید و برای اینکار باید هر برگ و شاخه ی زیر آب را از گل ها حذف کنید .

 

6- آب را مرتباً عوض کنید. 

هر چند روز یکبار آب قدیمی را دور ریخته و گلدان را بشویید. اگر بسته های غذایی گل اضافی دارید ، مطابق دستورالعمل مخلوط کنید و داخل گلدان بریزید. اگر غذای گل بیشتری ندارید ، فقط از آب خنک و تازه استفاده کنید.

 

آلسترومریا

 

7. ساقه ها را دوباره کوتاه کنید.

 کوتاه کردن مجدد هرگز به گلهای شما صدمه نمی زند، بنابراین هر بار که آب را عوض می کنید ، 2 سانت دیگر از شاخه را کوتاه کنید. این کار باعث می شود تا سر گل ها بتوانند به طور مؤثر به جذب آب ادامه دهند.

 

8- از گرما و نور خورشید دوری کنید.

 پس از قطع گل ، نور خورشید به جای کمک به گل آسیب میزند. اگر گل ها را از نور مستقیم خورشید و به دور از منبع گرما نگه دارید، طولانی ترین زمان ممکن را مهمونتون هستند

 

9. هر چیزی که پژمرده شود را دور بریزید.

 از آنجا که انواع مختلف گل با سرعت های مختلف از بین میروند ، برخی از آنها قبل از بقیه پژمرده می شوند. از شر اونهایی که به نظر می رسد در حال مرگ هستند خلاص بشید. اونها ممکن است گازهایی تولید کنند که احتمال خرابی زودرس بقیه گل ها رو باعث بشن. به علاوه ، آنها خوب به نظر نمی رسند ، بنابراین دلیلی وجود نداره که به اونا وابسطه بشیم.

 

10. خنک نگهشون دارید. 

بسیاری از گل فروشی ها گل های خود را برای اینکه ظاهر تازه ای داشته باشند در فضای بسیار سرد نگه می دارند پس اگر فضای خنكی در خانه دارید ، می توانید این روش را نیز امتحان كنید. هر شب ، قبل از اینکه به رختخواب بروید ، گلدان های خود را در یک جای خنک قرار دهید. اگرچه شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد شاداب ترین حالات گل ها از لحظه برداشت آن هاست تا زمان فروش ، اما برخی تحقیقات غیر علمی نشان داده اند که دمای پایین (منظور انجماد نیست)  به طولانی شدن عمر گلها در خانه کمک میکند.

 

گل زنبق